Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Isolde

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Isolde
Dwaler


Joined: 14 Jan 2007
Posts: 5
Location: Hier

PostPosted: Thu Feb 15, 2007 6:13 pm    Post subject: Isolde Reply with quote

emailadress: leannebuitendijk221@hotmail.com

Naam: Isolde
Geslacht: vrouw
Ras: Mens
Leeftijd: 18 jaar
Beroep: Kamermeid

Uiterlijk:
Isolde heeft lange bruine krullen en felblauwe ogen. Als je haar aankijkt kun je je blik haast niet van die grote ogen afkrijgen. Ze is bijna altijd gekleed in een simpele witte jurk. Als ze werkt draagt ze er een zwart schort voor. Ze draagt geen sieraden, want daar heeft ze gewoonweg niet genoeg geld voor. Ze is een aantrekkelijk meisje maar veel te verlegen en beleefd.



Persoonlijkheid:
Isolde heeft al vroeg geleerd dat er nu eenmaal standen zijn en zij niet bij de Adel hoort. Ze weet zich nederig te gedragen en ook al wilt ze het, ze heeft het afgeleerd terug te praten. Ze praat alleen als haar door haar Heer iets gevraagd word. In haar hoofd heeft ze anders wel gesprekken met zichzelf want als je de hele dag stil moet zijn, verzin je een alternatief. Isolde kun je bijna alles wijsmaken, maar dan moet je eerst haar vertrouwen hebben gewonnen. Zodra ze je vertrouwd is ze je dan ook trouw. Het lijkt alsof Isolde niet hoort wat er aan de hand is in het kasteel maar ze hoort alles. Isolde laat het alleen niet blijken, ze zal ook niet zomaar zeggen wat ze gehoord heeft.

Geschiedenis:
Isolde is achttien jaar geleden geboren en niet veel later op de stoep van een weeshuis achtergelaten. Huilend in lakens gewikkeld. Tot haar twaalfde levensjaar werd ze daar opgevoed. Discipline, regelmaat en vooral respect. Ze werd geleerd dat ze minder was dan anderen. Ze was minder dan haar opvoeders en ze zou al helemaal minder zijn dan de mensen buiten het weeshuis. Toen ze één van de oudere kinderen in het weeshuis werd, kreeg ze taken buiten het weeshuis. Zoals naar de markt voor inkopen, het eten koken, zorgen voor de kleinere kinderen. Isolde had het altijd druk. Als ze een grote mond probeerde op te zetten kon ze een klap verwachtten, die brutaliteit zou er wel uitgeslagen worden vonden haar opvoeders. Er werd veel van Isolde verwacht en deze druk gaf haar onzekerheid. Altijd was ze bang dingen fout te doen, waardoor ze de fouten als resultaat juist wel maakte. Na haar twaalfde was ze te oud en werd zonder pardon op straat gezet. Isolde herinnerd zich de dag nog als de dag van gister. Het regen viel met bakken uit de lucht en de straten waren haast uitgestorven. Na een paar uur rond dwalen door de regen zag ze maar één uitweg. Ze begon richting het paleis van de keizerin te lopen. Na een tijdje stond ze op de stoep en werd door een soldaat vragend aan gekeken.
“Meisje, wat doe je hier?”vroeg hij een beetje bezorgd kijkend naar haar doorweekte kleding.
“Het spijt me mijnheer, ik wil vooral niet brutaal overkomen maar heeft U misschien nog plaats voor een kamermeisje?” Ze durfde hem niet aan te kijken bang om hem boos te maken door haar brutaalheid. De wachter opende de poort en liet haar voorbij.
“Ga naar die deur rechts, daar vind je de kamermeisjes, die hebben altijd wel iemand nodig.”
“Dank u mijnheer.” Ze boog diep en liep toen snel maar zonder te rennen naar de deur.
Zachtjes klopte ze op de deur en hij werd geopend. Een dikke vriendelijke vrouw deed open. Ze bekeek het meisje dat voor haar stond en trok het toen snel maar vriendelijk naar binnen.
“Mijn god meisje, je bent helemaal blauw, kom snel binnen ik zet wat thee voor je.” Ze zette Isolde neer op een stoel bij een grote houten tafel. “Maren, ga even droge kleding voor dit meisje halen.”Zei ze tegen een ander kamermeisje die meteen verdween.
“Het spijt me enorm dat ik u in deze problemen betrek.”Zei Isolde zacht met een gebogen hoofd. De vrouw liep naar haar toe en bracht haar hoofd wat omhoog. “Een mooi gezichtje, beleefd, kun je misschien bedden opmaken en schoonmaken?”Vroeg ze met een frons in haar voorhoofd
“Jazeker, vrouwe.”Antwoordde ze beleefd maar nog steeds zacht.
“Meisje je helpt me niet in de problemen maar juist eruit. Ik zoek al tijden een nieuwe kamermeid. En iemand zo beleefd als jij is nog niet langsgekomen.”
Isolde werd nieuwe kleding aangereikt en een grote kom met warme stomende soep. Ze werkte sinds die dag tot haar achttiende levensjaar in het paleis als Persoonlijke bediende van Markies D’Hermenches. Toen er zoals vaker een troubadour langs kwam veranderde alles, Deze man behandelde haar als een gelijke. Dit is op het eerste gezicht niet raar aangezien het ook een man van een lagere stand is, een troubadour. Maar al snel was Isolde erachter dat deze man, Benoit, niet zomaar een troubadour was, maar een man van adel. Na een hectische dag met veel nieuwe indrukken en gebeurtenissen verdwijnt ook nog is haar Heer. Ze was er kapot van. De enige die haar liefdevol behandelde, niet als bediende…Die had haar verlaten. In de steek gelaten, zonder enig woord. Ondanks deze teleurstelling won haar gevoel van loyaliteit en reist ze hem nu achterna, trouwblijvend aan haar heer.
_________________
Your head down below
Your nose touching de icey floor
on your knees
and you bow
for people who are better
for people with a crown
for people on a throne
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Benoit
Dwaler


Joined: 14 Jan 2007
Posts: 4
Location: Knegsel

PostPosted: Thu Feb 15, 2007 6:23 pm    Post subject: Reply with quote

Tjah,.. wat zal ik zeggen, ik heb al een aantal maanden met Isolde gespeeld, en het is een mooie en goede char. Denk dat ik Benoit binnenkort ook eens ga zoeken, en het stof van hem afveeg, dan kunnen we verder.
_________________
Father, tell me something.
Where do bad men go when they die?
Mother says you'll go there but,
wings for her and I.. and I, I don't mind,
cause I have always wanted to learn to.. fly.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Sun Feb 25, 2007 1:56 pm    Post subject: Reply with quote

Hallo Isolde,

Het is leuk om je ook hier in Raga weer te zien. Ik heb geen op of aanmerkingen bij je karakter behalve dat ze goed in elkaar zit. Wellicht dat je nog wat verwijzingen naar Raga erin zou kunnen stoppen. Het weeshuis zou wellicht Het Déarc Internaat voor Heropvoeding kunnen zijn, maar kijk maar hoe je jezelf situeert in Raga. Je bent vrij om te gaan spelen.

Tot slot nog de officiële welkomstpost:

Welkom in Raganorck!

Mocht je willen lezen aan welke regels je gebonden bent voor het rollenspel, dan raad ik je nog aan de "Basisregels voor Raganorck" en "Roleplaying vragen en antwoorden" en "Wat te doen met drows & draken?" te lezen. Al deze info staat in de draad "De raad der wijzen" , waar zich nog meer nuttige informatie bevindt. Neem a.u.b. even de tijd om die draad te lezen! Voor wat meer achtergronden over de stad Raganorck, bezoek dan eens "Raganorck voor dummies", waar in het kort de situatie in de stad wordt geschetst voor beginnende spelers. Lees ook eens de rest van de website. Als je nog vragen hebt over de werking van het forum zelf, ga dan naar de FAQ. De voertaal op het forum is het Nederlands. Dus geen Engelse woorden/namen en begrippen gebruiken. Neem even de moeite om daar op te letten en het aan te passen.

Verder is het erg makkelijk voor de lezers van je berichten als ze je karakter een beetje kunnen volgen. Als je dus van draad wisselt, is het handig om onderin je post te vermelden waar je naartoe gaat en bovenin je eerste post in de nieuwe draad te vermelden waar je vandaan kwam.
Bijvoorbeeld:
- ((Lupijn naar: "Gannon: de hoofdstraat >> Op straat"))
- ((Lupijn vanuit: "De Tien torens >> De toren van Geschiedenis"))

Veel spelplezier!
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group