Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

**Regels + Karakter Profiel Formulier (lees deze eerst!!!)**

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Danae Rheanna
Nachtdwaler


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 150

PostPosted: Sat Feb 02, 2002 8:51 pm    Post subject: **Regels + Karakter Profiel Formulier (lees deze eerst!!!)** Reply with quote

Welkom in Raganorck!


Regels en setting

Mocht je willen lezen aan welke regels je gebonden bent voor het rollenspel, dan raad ik je nog aan de "Basisregels voor Raganorck" en "Roleplaying vragen en antwoorden" en "Wat te doen met drows & draken?" te lezen. Deze laastste draad gaat vooral in op het feit dat we heel graag karakters zien die in onze specifieke setting passen. Al deze info staat in de draad "De raad der wijzen" , waar zich nog meer nuttige informatie bevindt. Neem a.u.b. even de tijd om die draad te lezen!

Voor wat meer achtergronden over de stad Raganorck, bezoek dan eens "Raganorck voor dummies", waar in het kort de situatie in de stad wordt geschetst voor beginnende spelers. Lees ook eens de rest van de website. Als je nog vragen hebt over de werking van het forum zelf, ga dan naar de FAQ. De voertaal op het forum is het Nederlands. Dus geen Engelse woorden/namen en begrippen gebruiken. Neem even de moeite om daar op te letten en het aan te passen.

Verder is het erg makkelijk voor de lezers van je berichten als ze je karakter een beetje kunnen volgen. Als je dus van draad wisselt, is het handig om onderin je post te vermelden waar je naartoe gaat en bovenin je eerste post in de nieuwe draad te vermelden waar je vandaan kwam.
Bijvoorbeeld:
- ((Lupijn naar: "Gannon: de hoofdstraat >> Op straat"))
- ((Lupijn vanuit: "De Tien torens >> De toren van Geschiedenis"))


Namens alle moderators heel veel spelplezier!


Karakter profiel formulier

(( Hoewel dit formulier meer een suggestie dan een verplichting is, doe je jezelf en je medespelers er een groot plezier mee zoveel mogelijk informatie over je karakter in te vullen. Kopieer en plak dit formulier dus in een nieuwe post en vul het in! Hartelijk bedankt! ))

Emailadres:

Karakters Naam:

Geslacht:

Ras:

Leeftijd:

Beroep:

Uiterlijk:

Karakter/persoonlijkheid:

Verleden:

Andere kenmerken/opmerkingen:



..... Danaë
___________________________________
Please continue to leave footprints, I'm anxious to see where they go...
Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Sat Feb 02, 2002 11:44 pm    Post subject: Het Gebruik van Engels.....liever niet..;) Reply with quote

Als je ervanuit gaat dat iedereen Nederlands spreekt binnen de mystieke wereld van Raganorck kan je zelf ook bedenken dat het een beetje raar staat om Engelse namen en Engelse begrippen in je Achtergrond te hebben.

Onze taal is zo mooi en het staat ook veel "middeleeuwser". De Engelse begrippen breken de sfeer zo erg. Dus als je hier bij voorbaat op zou willen letten.....zeer bedankt!

Edited by: Galliminus at: 10/1/02 2:30:03 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 6:22 pm    Post subject: Reply with quote

Ik ben dan wel geen mod enzo, maar ik hoop dat ik als Veteraan-Raganaut even iets aan de nieuwe spelers mag zeggen wat ik zelf nogal van belang vind.

Het valt me namelijk op dat nieuwe spelers vrijwel altijd piepjonge karakters maken, in de leeftijdscategorie 16-25. Het is verleidelijk om je karakter zo perfect mogelijk te maken, dus ook om hem/haar in de beste jaren van zijn leven, kracht en schoonheid neer te zetten. Maar ik zou de mensen willen verzoeken om die jonge leeftijd niet te combineren met de grote hoeveelheid levenservaring die veel nieuwe karakters lijken te hebben. Het is niet realistisch om een karakter van 16 te hebben dat zijn ouders heeft verloren, én de liefde van zijn leven, en toch niet tot de zwervers en verschoppelingen behoort maar heel 'cool' uit is op wraak. Probeer jonge karakters een beetje onervaren en met minder levenswijsheid neer te zetten, tenzij je er een uitzonderlijk goed verhaal bij hebt waarom je karakter op jonge leeftijd al zo rijp is. Probeer ook als relatieve nieuweling in de RPG-wereld om je horizon wat te verbreden wat karakters betreft, speel eens een ouwe knar, of iemand van het andere geslacht (hoewel dit voor jongens moeilijker is dan voor meisjes), en wees vooral niet te voorzichtig en te perfect. Iedereen die net begint wil dat alles zo goed mogelijk loopt, maar laat je karakter eens iets overkomen tijdens het spelen, laat je verassen door medespelers en probeer het niet te perfect te laten lopen. Ook is het leuk als je niet alleen de sterke kanten van je karakter noemt, maar ook de zwakke (en die dus niet wegmoffelt, maar juist gebruikt!). Je zult zien dat imperfectie veel intresantere verhalen oplevert!

Uw need'rige diennaar,
Jos
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Thu Jan 20, 2005 11:18 pm    Post subject: Reply with quote

Ik moet je volledig gelijk geven Gashyr, niet dat ik zelf niet gezondigd heb aan het 'perfecte karakter-syndroom', maar inderdaad voor de verbreeding van de Raganorckse bevolking zou het welkom zijn als er meer oudere karakters komen.

Het betreft voorstel van het spelen van een ander geslacht dan je eigen is zeker aan te raden. Hoewel het moeilijk kan zijn, ga de uitdaging niet uit de weg. Een van mijn eigen karakters is rond dit idee gebouwd. Ik heb geen idee of het voor een meisje moeilijker is om een jongen te spelen dan andersom, ik kan niet inzien waarom dit zo zou zijn.

Mijn belangrijkste advies is: "Probeer het jezelf niet te makkelijk te maken, ga de uitdaging aan om iets onbekends te spelen."
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group