View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Wynter Sporenzoeker
|
Posted: Wed Sep 26, 2007 10:06 am Post subject: Andere landen/steden |
|
|
Is er ergens een lijst met andere landen? of Steden?
Zou namelijk fijn zijn, aangezien mijn karakter de wereld rond gereist heeft, en ik al wel zelf aan land bedacht heb "Vangal" maar als er een lijst zou zijn ofzo, zou het erg prettig zijn.
xWynter |
|
Back to top |
|
|
ckeetel Dromenvanger
|
Posted: Thu Sep 27, 2007 8:48 pm Post subject: |
|
|
Hier onder 'Wereldkunde' staat wat summiere informatie... even zien of er meer te vinden is.. _________________
Uw Shoppe om de Hoeck |
|
Back to top |
|
|
Wynter Sporenzoeker
|
Posted: Sun Oct 07, 2007 8:59 am Post subject: |
|
|
Steden/landen die ik en mijn characters kennen.
Vangal:
Vangal is een stad, niet ver buiten Raganorck. De kortste route naar deze stad is via het Wilde Woud. Een andere minder gevaarlijke route duurt weken via een schip. Vangal en Raganorckse grond word gescheiden met water. In de wilde wouden ligt een klein beekje, vanaf daar is het nog een paar dagen lopen naar Vangal. In totaal duurt de reis zon 10 dagen. In Vangal spreken ze de zelfde taal als in Raganorck, de cultuur is anders en er groeien andere planten dan in Raganorck.
Hiramayadin:
Letterlijk vertaald "Bloedland" of het de echte naam van het land is weet ik niet. Javier noemt het Hiramayadin. Het is een wreed land, waar vaak bloed vloeit. De bewoners van dit land zijn behoorlijk vijandig. Je moet geen ruzie krijgen met dit volk want dat kan je je kop kosten. Ze spreken een andere taal dan in Raganorck, maar met handen en voeten werk kom je behoorlijk ver in dit land.
De mensen van dit land hebben spleet ogen en eten ander voedsel dan gewend in Raganorck. Vrouwen zijn hier makkelijk te versieren heeft Javier uitgevonden.
Als jullie bezwaar hebben tegen iets van dit land en deze stad, laat het me maar weten |
|
Back to top |
|
|
Lupijn Dromenvanger
|
Posted: Mon Oct 08, 2007 12:45 pm Post subject: |
|
|
Een van de bestaande landen die bekend is, is Gerondor. De karakters Syvinna Amaranth en Sigbald Furmakin Conigund zijn hieruit afkomstig. een korte beschrijving van de recente gebeurtenissen vind je in deze draad.
Belangrijk om te onthouden: Raganorck ligt midden in de Wilde Wouden, waar je weken en weken doorheen kan trekken zonder ooit buiten het woud te komen. Aan de randen van het Woud, om Raganorck heen, liggen wat boerderijen en ietsje dieper in het bos wonen houtvesters en zijn nog wat meer boerderijen, zoals de Hoeve Barnsteen. Een beknopte beschrijving van de Wilde Wouden vind je hier.
De ondergrondse rivier, die onder de stad stroomt, komt pas heel diep in de wouden bovengronds.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes,
Lupijn _________________ -=Lupijn=- |
|
Back to top |
|
|
Samara Jalaya Hare Koninklijke Grilligheid
|
Posted: Mon Oct 08, 2007 7:55 pm Post subject: |
|
|
Overigens staat in de encyclopedie een stukje over de ontstaansgeschiedenis en daar worden ook wat gebieden en steden genoemd. |
|
Back to top |
|
|
Javier Nachtdwaler
Joined: 03 Nov 2004 Posts: 184 Location: Raganorck, Stadswal, Huize Schmidt
|
Posted: Wed Oct 10, 2007 9:19 am Post subject: |
|
|
Oke...
Kunnen Vangal en Hiramayadin wel bestaan? Of ook niet? |