Samara Jalaya Hare Koninklijke Grilligheid
Joined: 03 Feb 2002 Posts: 663
|
Posted: Wed Oct 06, 2004 3:02 pm Post subject: DE WILDE WOUDEN |
|
|
Het Woud en de Stad zijn al eeuwen van elkaar gescheiden en hetzelfde geldt voor de volkeren die de twee gebieden bewonen. Van hen zijn de Woudvolkeren het oudst; zij wonen al langer dan mensenheugenis tussen de bomen en leven van de natuur. Hun ranke, knoestige lichamen zijn gevormd naar de takken en struiken waartussen ze schuilen en ze fluisteren met de bomen in een oude, mysterieuze taal. De stedelingen noemen ze spottend de Spinelfen of de Groenvreters, maar het is spot die voortkomt uit angst, want meer dan eens heeft iemand moeten geloven aan de toorn van de Woudwezens. Wie te diep in hun domein treedt, of tracht in de buurt van de Fabrieken te komen, wordt genadeloos de pas afgesneden. En meer dan één stedeling die zich waagde te vestigen op een slecht bewaakte boerderij in de Wouden, vond op een dag zijn landerijen in de as gelegd.
De Wilde Wouden zijn echter ook het domein van de Onyx adel, afstammelingen van Ahtamaer Nachtstorm, die heersen over een notendopkoninkrijk in het hart van het bos. Raganorck blikt minachtend op deze nederzetting neer, die een paar primitieve herenhuizen en landerijen beslaaten heerser naar heerser heeft al geprobeerd de machtsverhoudingen recht te zetten. Tevergeefs.
Alwie de Wilde Wouden betreedt wordt aangeraden dit bij daglicht te doen en van hut naar hut te reizen. De woudwezens laten zich doorgaans niet zien in de buurt van bewaakte nederzettingen en landerijen en laten zich niet in met legers of grote troepen. In feite laten ze zich zelden zien en brengen hun ellende 's nachts en onzichtbaar. Wie zich als sympathisant van de Onyx adel aan hun poorten meldt, vindt meestal wel een schuilplaats voor de nacht. Weet wel waar u aan begint voor u de Wouden betreedt; de bossen zijn mogelijk een nog groter doolhof dan de stad en zijn door de dichte begroeiing, uitermate verradelijk. Bovendien kunt u weken in één en dezelfde richting reizen zonder de bomen achter u te laten. Verdiep u in ieder geval in de kruiden- en plantenleer en zorg dat iemand op de hoogte is van uw avonturen. Een gids is zonder meer een aanrader, hoewel Raganorck wemelt van de gidsen die eenmaal diep in de Wouden ineens ook zeer vaardig blijken te zijn als moordenaar en dief. |
|