Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Het Raganorck Zomerbal

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  

Is er interesse in een Raganorck Zomerbal?
Ja
90%
 90%  [ 10 ]
Nee
9%
 9%  [ 1 ]
Misschien, als...
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 11

Author Message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Sun Apr 27, 2008 9:06 am    Post subject: Het Raganorck Zomerbal Reply with quote

Beste spelers,

Naast onze twee langlopende larp-evenementen Exodus en Lextalionis, willen we bij Evolution Events in de toekomst graag ruimte gaan maken voor zogenaamde one-shots; vernieuwende ideeën en originele concepten voor larps die eenmalig gespeeld zullen gaan worden.

Als opstapje naar deze one-shots leek het ons een leuk idee om nog één keer iets met een setting te doen waarmee meerdere van jullie al bekend zijn: de stad Raganorck. Raganorck begon in 2002 als online forumspel en werd in 2005 eenmalig tot leven gewekt in het Archeon, met daarbij de vage belofte dat die larp ooit nog een staartje zou krijgen. En dat staartje willen we er graag deze zomer aanknopen in de vorm van een Raganorck Zomerbal; een adellijk gala in Raganorck-stijl, dat zowel toegankelijk is voor forum-diehards die al sinds het prille begin spelen, als nieuwe spelers die niet bekend zijn met Raganorck, maar het wel leuk vinden om een dag te larpen in een hele andere, originele setting.

Wat is Raganorck? Raganorck is een low-fantasy spel dat zich afspeelt in een vuile, regenachtige stad in de meest duistere eeuwen van de vroege Victoriaanse tijd. Een stad waar Jekyll en Hyde hadden kunnen leven, een stad die Faust, Dorian Gray en Jack de Ripper ademt: hier zoeken alchemisten nog naar het wondermiddel om lood in goud te veranderen, is magie een obscure wetenschap die meer kwaad dan goed doet en ruilt een rondbuikige priester graag een paar goudstukken tegen een aflaat. Het is een stad van mysterie, prille wetenschap en vooral, een eeuwige machtsstrijd tussen de incestueuze adel (die door een broedertwist ooit in tweeën is gescheurd), de geestelijken, de wetenschap en al die groeperingen onderling. Wie zal Raganorck regeren?

De exacte invulling van het Raganorck Zomerbal is nog niet bekend, maar we spelen met het idee om gedurende één dag een plot te draaien dat zich afspeelt tijdens een feestelijk bal op het Raganorck Kasteel, waarbij verschillende genodigde en ongenodigde gasten hun opwachting maken. Het is vooral de bedoeling om het bal toegankelijk te maken voor iedereen: er is geen jarenlange forum-ervaring of uitgebreide studie naar de geschiedenis van Raganorck nodig om mee te doen. Wij zorgen dat iedereen dezelfde basisinformatie over de setting krijgt die ruim voldoende is om een speelbaar karakter mee te maken. Ook zal het bal zich waarschijnlijk een tijd vóór het forumspel afspelen, zodat iedereen evenveel kennis heeft over de huidige stand van zaken.

Omdat het Raganorck Zomerbal ook voor ons een experiment is, willen we echter eerst graag peilen hoeveel animo er is voor een dergelijke one-shot en aan welke voorwaarden er volgens jullie voldaan moet worden. Is er behoefte aan plot of vinden jullie een gala in Raganorck-stijl al leuk genoeg? Heeft een hele dag de voorkeur of alleen een avond? En in hoeverre spreekt de setting jullie aan? Op zowel het Algemene Forum als het Raganorck forum is een draad geopend waar we jullie zouden willen vragen om mee te denken. En vooral, om ook te laten weten of jullie het leuk zouden vinden om te komen of niet.

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie tijd en moeite!

Olga,
namens Evolution Events
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Victor Arendsz
Sporenzoeker


Joined: 27 Nov 2006
Posts: 15

PostPosted: Sun Apr 27, 2008 10:14 am    Post subject: Reply with quote

Ik kom wel denk ik =) Het idee is iig erg gaaf! Al is het niets voor Victor, dus het zou wel een ander karakter worden dan Wink Maar gewoon een bal, zonder iets van plot lijkt me ook leuk, want het lijkt me wel moeilijk om je met een karakter te kunnen vermaken op zo'n avond.
Jojo
_________________
Victor
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nathreee
Dwaler


Joined: 27 Apr 2008
Posts: 1
Location: Nijmegen

PostPosted: Sun Apr 27, 2008 12:23 pm    Post subject: Reply with quote

Lijkt me een prachtig idee. Een bal moet een soort van freeform spel zijn denk ik. Of misschien is een licht plot, zoals een moord, ook mogelijk. Ojee.... hoe kom ik nou weer aan een victoriaanse jurk?

Ellen / Nathreee
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Annic
Sporenzoeker


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 8
Location: Utrecht

PostPosted: Sun Apr 27, 2008 6:43 pm    Post subject: Reply with quote

Wow, een victoriaans bal is nog steeds een van de aanvoerders van mijn wensen lijstje. En de larp dag smeekte om een vervolg.

En aan jurken geen gebrek Embarassed

Zelf zou ik een voorkeur hebben voor eind juni/begin juli. Augustus zit al vol met Castlefest en summer darkness. En Summoning half juli kunnen we ook niet overslaan.

Ik ben benieuwd!

Nicoline
_________________
Hoezo ik heb geen leven? Ik ben HIER toch?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Sun Apr 27, 2008 8:13 pm    Post subject: Reply with quote

Ik denk dat de meesten van jullie mijn standpunt ten opzichte van het bal wel kennen. Ik moet alleen nog uitvogelen of ik wel of niet als Lucer kan komen. Maar ik kan niet wachten tot het zover is... en dan moet ik van te voren eindelijk m'n klerenkast eens beter vullen met passende kleding Razz
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Leonora Nachtstorm
Sporenzoeker


Joined: 08 May 2006
Posts: 13
Location: Raganorck Kasteel, Vrouwe Leonora's Persoonlijke Vertrekken

PostPosted: Mon Apr 28, 2008 7:47 am    Post subject: Reply with quote

Woohoo, gaaf idee =) Eindelijk eens de mogelijkheid om dat wicht van mij te spelen haha Wink

Maargoed: ik zeg dus volmondig ja (mits het natuurlijk niet op de één of andere vreemde dag valt en ik niet zou kunnen haha).
_________________
"In mijn hart, is een wirwar van vraag en van antwoord, van wel en van niet. In mijn hart zijn ook uren van stilte met heel in de verte een wonderlijk lied..."
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Lialian Ravenne
Verloren en Vergeten


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 46

PostPosted: Fri May 02, 2008 3:52 pm    Post subject: Reply with quote

Een lang verwachte vervolg! Eindelijk!
Nouja, een vervolg, iedereen weet vast wel wat ik bedoel.

Belangstelling is er zeker vanuit mijn kant, maar als wie wordt nog even kijken. Dat ligt uiteraard aan de omstandigheden.
Back to top
View user's profile Send private message
Leona
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 109
Location: Perth, West-Australie

PostPosted: Fri Jun 06, 2008 7:31 am    Post subject: Zomerbal? Reply with quote

Ha! Wat een leuk idee! Data die voor mij kunnen zijn nogal beperkt: Ik ben van 11 juli tot 4 Augustus in Nederland, de rest van het jaar zit ik aan de andere kant van de wereld. Daar kan geen mens rekening mee houden natuurlijk, dus ik merk wel als het toevallig goed uit komt.

Zou dat forum dan ook weer eens tot leven komen? Ik mis het zo.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Mon Jun 09, 2008 3:04 pm    Post subject: Reply with quote

Vanwege de korte voorbereidingstijd en het feit dat er aan Raganorck toch een vrij heftige settingachtergrond plakt, hebben we besloten om voor deze zomer toch voor een ander concept te kiezen.

Het is wel een gala en ook nog corrupt, alleen wel in de moderne tijd. Als jullie toch zin hebben om te komen, dit is de website! De inschrijvingen gaan wel erg hard, dus als je nog mee wil doen moet je snel zijn Wink

http://blackbox.evolution-events.nl/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group