Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Victor Arendsz

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Victor Arendsz
Sporenzoeker


Joined: 27 Nov 2006
Posts: 15

PostPosted: Mon Nov 27, 2006 5:36 pm    Post subject: Victor Arendsz Reply with quote

Zo, nu toch eindelijk ook maar eens geprobeerd een karakter te schrijven die de wondere wereld van Raganorck kan betreden. Hij is nog niet af, maar ik dacht, laat ik eens kijken wat jullie er van vinden.

EDIT: Heb 'm iets uitgebreid en veranderd.


Karakters Naam: Victor Arendsz
Geslacht: Man
Ras: Mens
Leeftijd: 19
Beroep: Tekenaar

Uiterlijk: Victor heeft bruin halflang haar, wat hij met een touwtje naar achteren gebonden heeft. Zijn ogen zijn een soort grijs-blauw-groen. Voor een jongen is hij niet zo heel lang, hij loopt dan ook altijd lichtelijk gebogen door zijn teken- en schrijfwerk. Op zijn handen zijn hier en daar wat inktvlekken te zien. Achter zijn oor heeft hij een potlood gestoken.
Victor loopt in een afgetrapte groen-bruine broek en een bruin-rood shirt met een vetersluiting. Over zijn schouder heeft hij een tas met daarin onder andere wat stukken linnen, een koker met papieren en wat losse stukjes papier, een potlood, wat als pennen gesneden veren en een potje inkt. Op zijn rug gebonden heeft hij een houten framewerk, wat hij kan uitklappen als tafel/ezel-achtig ding.


Karakter/persoonlijkheid: Victor praat niet veel. Hij tekent liever wat hij ziet en wat er in hem omgaat. Als hij daarmee nog wat geld kan verdienen is dat fijn. Hij is een beetje naïef, maar weet dat van zichzelf, dus probeert er aan te werken. Dit kan nog wel eens omslaan naar achterdochtigheid, maar hij probeert altijd een beetje een middenweg te vinden.
Als Victor een belofte maakt, zal hij alles doen wat in zijn macht ligt om te proberen die in te lossen. Zijn besluitvaardigheid laat nogal eens wat te wensen over, maar als hij eenmaal besloten heeft zal hij er niet snel meer vanaf wijken.


Verleden: Victor woont met zijn vader, moeder en kleine zusje in het Duistere District. Zijn moeder, Karla, en zusje, Erla zijn naaisters. Zijn vader, Arend, schrijft dingen voor mensen die dat niet kunnen, bijvoorbeeld brieven. Als Arend kans ziet hier winst uit te halen, zal hij niet nalaten dit te doen. Omdat Victor best goed kan tekenen gebruikt zijn vader hem nog wel eens om documenten te falsificeren. Door zijn tekenkwaliteiten kan hij namelijk ook erg goed handschriften namaken. Victor kan zelf niet zo goed lezen, dus weet vaak ook niet dat hij verkeerde dingen op aan het schrijven is. Vroeger vermoedde hij af en toe wel eens dat het misschien verkeerd was wat hij deed, maar zijn vader verzekerde hem dat het niet slecht was wat hij deed, dus hij heeft er verder nooit meer echt over na gedacht. Tegenwoordig kan het hem sowieso minder schelen, zolang ze maar te eten hebben.

Toen Victor ouder werd, begon hij steeds meer door de straten te zwerven. Van alles tekenend wat hij om zich heen zag, mensen, spelende kinderen, huizen... Door zijn tekeningen te verkopen kan hij nog wel eens wat geld verdienen, soms genoeg om niet naar huis terug te hoeven. Soms niet en als hij dan thuis komt zit hij dagenlang voor zijn vader dingen te kopiëren, wachtend op een kans om weer weg te kunnen glippen. Hij vind het niet erg om voor zijn vader te werken, maar het gaat toch altijd wel weer borrelen. Hij vind tekenen vele malen leuker dan in zijn kamer ‘opgesloten’ zitten, met saaie papieren die hij toch niet snapt.

Erg veel vrienden heeft Victor niet, omdat hij altijd veel met zijn werk bezig is. Als hij eenmaal aan het tekenen slaat, kan hij maar door blijven gaan. Iets wat veel mensen vaak af heeft geschrikt. Veel behoefte aan mensen heeft hij ook eigenlijk niet. Hij vind het leuker om mensen te observeren van een afstandje, kijken wat ze doen, het opslaan in zijn hoofd en meestal gelijk een tekening van maken.


Last edited by Victor Arendsz on Mon Dec 04, 2006 6:03 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Nov 30, 2006 8:32 pm    Post subject: Reply with quote

Allereerst: een hartelijk welkom in Raganorck!

Quote: Victor Arendsz
"Omdat Victor best goed kan tekenen gebruikt zijn vader hem nog wel eens om documenten te falsificeren. Door zijn tekenkwaliteiten kan hij namelijk ook erg goed handschriften namaken. Victor kan zelf niet zo goed lezen, dus weet vaak ook niet dat hij verkeerde dingen op aan het schrijven is."

Mooi idee....Dit sprong er althans uit voor mij.

Eén en ander is nog wel erg open gebleven... dat zijn vader bijvoorbeeld 'dingen' schrijft voor mensen die dat dat niet kunnen, dat Victor 'van alles tekenend', door de straten zwerft, dat de jongen dagenlang voor zijn vader dingen aan het kopiëren is. (Hij draagt zelfs een 'houten ding' op zijn rug gebonden ;) )
Ook blijft er veel duister over de omgeving waar hij vandaan komt...

Het maakt me nieuwsgierig naar waarom je voor deze summiere beschrijving hebt gekozen.

Heb je zelf trouwens 'iets' met het artiestenvak of vervalsingen? Eventueel kan wat achtergrond-onderzoek naar die twee gebieden wat leuke details voor jouw verhaal bieden.

Het feit dat Victor niet of slecht kan lezen en bepaalde 'dingen' namaakt voor zijn vader lijkt me in ieder geval een gouden greep....mooi
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Victor Arendsz
Sporenzoeker


Joined: 27 Nov 2006
Posts: 15

PostPosted: Fri Dec 01, 2006 9:50 am    Post subject: Reply with quote

Hij is nog wat summier, omdat ik 'm dus nog niet af heb Wink Maar wilde eerst even weten wat jullie er van vonden, voordat ik er mee verder zou gaan. Verwacht nu dus binnenkort de uitbreiding Wink
Bovendien vind ik het sowieso altijd leuk om als ik met een karakter aan het schrijven (of spelen) ben, terplekke dingen eraan te verzinnen/uit te diepen en dat gaat fijner als je niet alles al vast hebt staan.

En nee, ik ben bioloog Wink
_________________
Victor
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Dec 01, 2006 6:39 pm    Post subject: Reply with quote

Dan rest me niets anders dan benieuwd te wezen naar Victor's spel ;)

Heb je trouwens nog een bepaalde richting gekozen in de biologie?
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Victor Arendsz
Sporenzoeker


Joined: 27 Nov 2006
Posts: 15

PostPosted: Fri Dec 01, 2006 9:42 pm    Post subject: Reply with quote

Dier-ecologie, dus stiekem wel iets met dingen uittekenen Wink Maar eigenlijk lijkt Victor totaal niet op mij (ik teken vrij beroerd om maar een groot voorbeeld te noemen).
Zodra ik weer een inspiratiegolf heb, zal de aanvulling van Victor komen =)
_________________
Victor
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Dec 02, 2006 2:59 pm    Post subject: Reply with quote

Handschriftvervalsingen? Hmm.. Ik ken nog wel een jongedame in de stad die je diensten op lucratieve wijze kan uitbui... eh.. gebruiken. Zodra je begonnen bent met spelen zal ik haar jouw kant eens opsturen.

Heel veel schrijfplezier!
_________________
-=Lupijn=-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Victor Arendsz
Sporenzoeker


Joined: 27 Nov 2006
Posts: 15

PostPosted: Mon Dec 04, 2006 6:04 pm    Post subject: Reply with quote

Zo, gister wat uitgebreid en veranderd. De opmerkingen meegenomen en ik ben er nu wel tevreden over. De lengte blijft wat kort, maar dat zal denk ik wel uitgroeien als ik er mee aan de slag ga.
_________________
Victor
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group