Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Eliza Blomkwist en twee vragen

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Eliza Blomkwist
Sporenzoeker


Joined: 10 Dec 2004
Posts: 13

PostPosted: Fri Dec 10, 2004 1:39 pm    Post subject: Eliza Blomkwist en twee vragen Reply with quote

Hallo,

(edited: achtergrond uitgebreid)

Emailadres: forest_dancer@yahoo.com
Karakters Naam: Eliza Blomkwist
Geslacht: Vrouw
Ras: Mens
Leeftijd: Ergens in de twintig
Beroep: Nachtbloem
Uiterlijk: Eliza is lang en in het bezit van benijdenswaardige vrouwelijke rondingen, maar verder geen opvallende verschijning. Ze beschikt over een paar intens blauwe ogen die haar een goedmoedige, betrouwbare uitstraling geven, maar het effect gaat enigzins verloren door de donkere kringen die ze bijna altijd onder de ogen heeft. Haar gezicht is bleek, maar vaak staan haar vurige blossen op de wangen. Haar spraak wordt regelmatig onderbroken door hevige hoestbuien. Ze gaat gekleed in eenvoudige kleren die niet meer in al te beste staat verkeren en het is in een oogopslag duidelijk dat hier iemand staat die niet veel heeft te makken.
Karakter/persoonlijkheid: Eliza weet een opmerkelijke zuiverheid en ondschuld te bewaren voor iemand die werkzaam is haar beroepsgroep. Ze is geduldig en meevoelend en trekt mensen die een luisterend oor nodig hebben aan als een kaarsvlam vliegen. Ze heeft een eindeloos vertrouwen in haar medemensen, niet altijd terecht, en haar naïviteit maakt haar een gemakkelijke prooi voor kwaadwillende elementen.
Wanneer het leven in het duistere district zich van zijn minder mooie kanten laat zien is er altijd de steun van de Ene, hoewel Eliza er diep in haar hart van overtuigd is dat die er voor iedereen is, behalve voor haar. Dat is geen verwijt aan Zijn adres, maar een diep geworteld gevoel dat ze zijn aandacht niet waard is.
Verleden: Eliza is geboren en opgegroeid tussen de tien torens. Haar moeder overleed kort na haar geboorte, een gebeurtenis waar haar vader nooit over heen gekomen is. Na de dood van zijn vrouw begon hij zich steeds meer te verdiepen in esoterische teksten en zocht hij de grenzen van zijn vakgebied op op manieren die het daglicht slecht konden verdragen. Tegelijkertijd richtte hij zich steeds meer op de ene, hoewel hij daarvoor weinig belangstelling had gehad voor religie. Uiteindelijk ontwierp hij een groots experiment om zijn overleden vrouw tot leven te wekken, dat mislukte.
Het falen van zijn experiment wijtte hij aan Eliza en het feit dat zij in de ogen van de ene op de een of andere wijze tekortschoot.
Hij stuurde Eliza het huis uit en maakte vervolgens een einde aan zijn leven. Eliza vluchtte naar het duistere district.

Overige opmerkingen: De achtergrond van Eliza is onderhavig aan uitbreidingen Smile

Ik moet zeggen dat ik het IC-forum nog niet helemaal doorgrond heb. De overzichtelijkheid ontbreekt enigzins. Als er iemand is met een nieuw verhaallijn idee is of iemand die zijn lopende verhaallijn kort uit de doeken wil doen houd ik me aanbevolen. (Of is er al ergens een overzicht van de verhaallijnen? Ik heb gezocht, maar niet gevonden).

Ik heb ook nog een wat concretere vraag: waar op het forum kan ik het Hof der Doden vinden/plaatsen?

Groeten,
Anoeska


Last edited by Eliza Blomkwist on Mon Feb 07, 2005 12:02 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Dec 10, 2004 1:47 pm    Post subject: Welkom... Reply with quote

Welkom in Raganorck!

Mocht je willen lezen aan welke regels je gebonden bent voor het rollenspel, dan raad ik je nog aan de "Basisregels voor Raganorck" en "Roleplaying vragen en antwoorden" en "Wat te doen met drows & draken?" te lezen. Al deze info staat in de draad "De raad der wijzen" , waar zich nog meer nuttige informatie bevindt. Neem a.u.b. even de tijd om die draad te lezen! Voor wat meer achtergronden over de stad Raganorck, bezoek dan eens "Raganorck voor dummies", waar in het kort de situatie in de stad wordt geschetst voor beginnende spelers. Lees ook eens de rest van de website. Als je nog vragen hebt over de werking van het forum zelf, ga dan naar de FAQ. De voertaal op het forum is het Nederlands. Dus geen Engelse woorden/namen en begrippen gebruiken. Neem even de moeite om daar op te letten en het aan te passen.

Verder is het erg makkelijk voor de lezers van je berichten als ze je karakter een beetje kunnen volgen. Als je dus van draad wisselt, is het handig om onderin je post te vermelden waar je naartoe gaat en bovenin je eerste post in de nieuwe draad te vermelden waar je vandaan kwam.
Bijvoorbeeld:
- ((Lupijn naar: "Gannon: de hoofdstraat >> Op straat"))
- ((Lupijn vanuit: "De Tien torens >> De toren van Geschiedenis"))

Als laatste wijs ik je nog op de Raganorck-Larp (levend rollenspel), welke op 22 januari plaats vindt in het Archeon.


Veel spelplezier!

PS: het Hof der Doden kun je vinden in het Duistere District
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group