Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

.:.:. De Gelagkamer 2 .:.:.
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Taverne
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Fri Nov 19, 2004 9:45 am    Post subject: .:.:. De Gelagkamer 2 .:.:. Reply with quote

(( ooc: twintig pagina's, tijd voor een nieuw deeltje! ))
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Malevijn van Heisterbach
Sporenzoeker


Joined: 17 Oct 2004
Posts: 21

PostPosted: Fri Nov 19, 2004 8:27 pm    Post subject: Reply with quote

((ooc: ook goed dan gaan we hier vrolijk verder Very Happy ))

Malevijn had niet gereageerd op de uitbarsting van Reynaardt. Hij had het gevest van zijn zwaard vast gepakt en geknepen tot zijn knokkels wit werden. Bijna was hij van zijn stoel gesprongen om de smeerlap op zijn plek te wijzen en hem voor eens en voor altijd bij te brengen dat er met de Onyx-adel niet te spotten viel, maar hier in de taveerne zou het een eerzonde zijn om zijn zwaard te trekken.

Aan de andere kant had de man ook voor een deel gelijk, maar het betrof hier de Dearc-adel. Zij waren het die de macht hadden in de stad en met hun wanbeleidt de hele adel in diskrediet brachten.

Hij zag Ignatius de man bedaren. Malevijns grip op het gevest ontspande. Hij slikte voor de zoveelste keer in zijn leven zijn trots in. Het zou vast nog niet de laatste keer zijn. Deze man had contacten en mocht dan maar een gewoon burger zijn, misschien dat hij gewonnen kon worden voor hun zaak en dan zou zijn ervaring en kennis van de straten en stagen hier in de stad zeker van nut zijn. Hij was hier onder andere heen gestuurd om bondgenoten te vinden, hij kon het zich niet direct veroorloven kieskeurig te zijn.

Hij knikte ten teken dat hij Reynaardt toe stond mee te gaan. Hij hoopte alleen maar dat het niet meer problemen zou opleveren dan het goed zou doen.

"Goed dan, laten we gaan." Zei hij en zonder Reynaardt nog een blik waardig te keuren liep hij naar de uitgang van de taveerne.

((Malevijn en Reynaardt en Ignatius? naar; het Gannon; op de straat))
_________________
Voor eer en gerechtigheid
Back to top
View user's profile Send private message
tintagel.
Guest





PostPosted: Sat Nov 20, 2004 9:36 pm    Post subject: Reply with quote

Tintagel stond op en keek de dames met ene ondernemende blik aan.
"Ik ben er klaar voor.
Zullen we? La belle dame word het.."
Back to top
Siobhan n'ha Marguerida
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 65
Location: Thendara

PostPosted: Sun Nov 21, 2004 7:36 am    Post subject: Reply with quote

*Siobhan staat eveneens op, pakt haar spullen bijeen en zegt.*
"Goed, heer Tintagel. Laten we gaan! Maar het zou tevens fijn zijn als we onderweg bij een handelaar langs konden gaan, in ieder geval iemand die voedsel verkoopt, zodat ik mijn voorraad kan aanvullen. Ik heb net een lange reis achter de rug en dankzij Amadea en Lunea wat gegeten, maar ik moet alvast voorbereidingen treffen voor mijn tijd hier."
_________________
I am destined to fight any man who wants to touch me without my permission.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Crimson Amadea
Duister als de Nacht


Joined: 15 Feb 2002
Posts: 76

PostPosted: Sun Nov 21, 2004 9:05 pm    Post subject: Reply with quote

Amadea stond ook op toen Tintagel en Siobhan aanstalten maakten om te vertrellen.
"La belle dame, over enkele uurtjes."
Maar eerst nog naar Davira, dacht ze, en zichzelf voeden en William weer opsporen. Amadea verlangde er naar haar zusje weer te zien.

Ze glimlachte even naar Tintagel en Siobhan als afscheid en vertrok dan richting de uitgang van de herberg. Eenmaal op straat dook ze een steegje in.

(vervolgd 'een achterafsteegje')
Back to top
View user's profile Send private message
Siobhan n'ha Marguerida
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 65
Location: Thendara

PostPosted: Mon Nov 22, 2004 2:24 pm    Post subject: Reply with quote

*Siobhan roept Amadea nog achterna*
"Moge Evanda u op uw pad beschermen!"

*Tegen Tintagel:*
"Zullen we dan maar?"
_________________
I am destined to fight any man who wants to touch me without my permission.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
meis
Nachtdwaler


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 102
Location: In mijn eigen fantasiewereldje

PostPosted: Mon Nov 22, 2004 9:08 pm    Post subject: Reply with quote

Doet voorzichtig de deur van de Taverne open en kijkt naar binnen. "Hmm... ja.. er is nog wel plek om rustig te kunnen zitten" denkt ze. Als ze naar binnen loopt gaat ze in een hoekje aan de bar zitten. "Eindelijk rust..."
_________________
Atashi no naka wa anata dake.
Back to top
View user's profile Send private message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Tue Nov 23, 2004 9:59 am    Post subject: Reply with quote

Met kalme pas loopt de Gepokte naar de toog en gaat naast Lorna Dane staan.

"Bijna was ik alweer vertrokken geweest, vrouwe. Het verbaasd me dat een krijger als u een arme oude man niet opmerkt in de taveerne." Bij dit laatste vertrok zijn mond in iets dat met moeite geklassificeerd kon worden als een licht cynische grijns.

"Hoe dan ook ben ik blij dat u toch besloten heeft hierheen te komen. Dan is mijn dag toch nog niet voor niets geweest."
Back to top
View user's profile Send private message
meis
Nachtdwaler


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 102
Location: In mijn eigen fantasiewereldje

PostPosted: Tue Nov 23, 2004 3:18 pm    Post subject: Reply with quote

Kijkt even op als ze iemand hoort praten en denkt "een beetje gezelschap zou wel leuk zijn... maar laat de mensen maar naar mij komen.. alsof ik naar hun durf te gaan"
Ze pakt een rol uit haar tas en houtskool en begint de Taverne te tekenen, met de mensen erin.
_________________
Atashi no naka wa anata dake.
Back to top
View user's profile Send private message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Nov 25, 2004 11:47 am    Post subject: Reply with quote

De Gepokte kijkt naast zich en ziet een kleine vrouw op een hoek aan de bar zitten. In haar hand heeft ze een houtskoolpennetje en een schetsblok. Hij kijkt even naar wat ze tekent en ziet tot zijn verbazing een bijna levensechte weergave van de taverne ontstaan met hemzelf erbij!

Dit kon hij niet gebruiken. "Er zijn mensen die er geen prijs op stellen afgebeeld te worden, mevrouw." sist hij haar toe.
Back to top
View user's profile Send private message
meis
Nachtdwaler


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 102
Location: In mijn eigen fantasiewereldje

PostPosted: Thu Nov 25, 2004 11:00 pm    Post subject: Reply with quote

Kijkt geschrokken op en stottert "sorry.. sorry.. echt... Ik eh.. heb er niet bij nagedacht.." bloost nu "ik teken altijd alles... Ik erm.. wil u wel onherkenbaar maken.. dat kan ik doen.. geen probleem.. maar maar... zal ik dat doen?"

Kijkt met een knalrood gezicht naar de Gepokte met de tranen bijna in haar ogen.
_________________
Atashi no naka wa anata dake.
Back to top
View user's profile Send private message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Fri Nov 26, 2004 11:50 am    Post subject: Reply with quote

"Doe dat vooral." Zegt de Gepokte.

Hij neemt de vrouw nauwkeurig op van top tot teen.

"U tekent altijd alles zegt u? Ik kan zien dat u een vaardige hand heeft wat dat aangaat. Bent u hier nieuw in de stad? Ik zou iemand met een vaardige en vooral snelle tekenhand goed kunnen gebruiken in mijn dienst."

Ja, hij zag het al voor zich. Iemand die snel accurate tekeningen maken kon van personen zou zijn zoektocht naar de slaaf met de maanvormige hanger eenvoudiger maken. Hij had dan in feite twee paar ogen en om goed te kunnen tekenen was het ook noodzakelijk goed te kunnen observeren.
Back to top
View user's profile Send private message
meis
Nachtdwaler


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 102
Location: In mijn eigen fantasiewereldje

PostPosted: Mon Nov 29, 2004 12:50 am    Post subject: Reply with quote

"Dat zal ik voor U doen, meneer." Ze kijkt nog eens naar de Gepokte en verandert zijn afbeelding op de tekening dan snel, totaal niet herkenbaar meer. "Is het zo goed, meneer?" Ze laat de tekening zien en wacht op antwoord.

"Ik ben inderdaad nieuw in de stad. En ik teken altijd alles, echt alles. En zoals U ziet teken ik snel en ook vaardig. Ehh.. mag ik U vragen waarvoor U iemand nodig heeft.. niet dat het me iets aangaat ofzo.. Maar ik vraag me af over watvoor dienst U het heeft."
_________________
Atashi no naka wa anata dake.
Back to top
View user's profile Send private message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Mon Nov 29, 2004 1:36 pm    Post subject: Reply with quote

De Gepokte doet een poging een glimlach die er gemeend uitziet uit zijn van haat verwrongen gezicht te persen.

"Heel goed zo." Zegt hij bemoedigend als hij de tekening ziet.

"Ik had graag iemand gehad die de mensen in het paleis tekenen kan. Ik had graag geweten wie er allemaal rondlopen. Het schijnt er een drukke bedoening te zijn. Ik ben in het paleis op zoek naar mijn verdwenen broer, maar ik kan niet overal tegelijkertijd zijn en als er iemand is die op hem lijkt, dan zal die persoon wellicht ook familie van mij zijn. Ik heb mijn broer immers in jaren niet meer gezien en ik vrees dat hem in de handen van de Nachtstorm tirannen iets vreselijks is overkomen. Een extra paar ogen die voor mij gaan kunnen waar ik zelf niet kan zijn omdat ik nu eenmaal in mijn eentje ben zou ik zeer kunnen waarderen. Uiteraard staat er een vergoeding tegenover..."
Back to top
View user's profile Send private message
meis
Nachtdwaler


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 102
Location: In mijn eigen fantasiewereldje

PostPosted: Tue Nov 30, 2004 11:11 pm    Post subject: Reply with quote

"Ik ben blij dat U de tekening zo goed vind." Snel doet ze haar papieren weer in haar tas.
"De mensen tekenen in het paleis zegt U, dat klinkt erg interessant. Moet ik tekeningen van iedereen maken, of heeft u nog enigzins een beschrijving van de persoon die U zoekt? En over watvoor beloning hebben we het, want ik zou echt niet weten wat ik nodig heb...Op het moment kan ik alleen denken aan wat te eten en een slaapplek"
_________________
Atashi no naka wa anata dake.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Taverne All times are GMT
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 1 of 9

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group