Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Wezens van de Nacht
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Het Duistere District
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Drake
Sporenzoeker


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 22

PostPosted: Mon Oct 18, 2004 12:17 pm    Post subject: Wezens van de Nacht Reply with quote

((Drake vanuit: Het Duistere District >> De levende schaduwen van het duister"))


Ergens verborgen diep in het rijk van de duistere districten huizen de ogen van de stad, alles wat er gebeurt staat hier geschreven in oude perkamenten, in de taal van de heersers van de nacht..
Geschreven met diep rode inkt, was het de adelijke vloeistoffen die in ons lichaam huisde?
Alles in bezit van de wezens van de nacht, elke geur, elk zicht is bekend.

Alles uitziend als een oude stenen kerker, zwarte kaarsen die het huis der nacht oplichten, oude donkerode fluweelen kleden hangen over de scheuren in de muren, als je binnenloopt zal je de mysterieuze en kwade sfeer voelen die hier rond dwaalt..
Sporen van bloed, ketens hangend in de muren, vaak in gebruik geweest, maar ....

In een donkere hoek, onzichtbaar voor mensen ogen staat de kast, bezit van de nacht wezens der huize.
Volstaand met zwarte leren omhulste boeken, oude perkamenten...
De bron van de macht.. of is het alleen het begin?

Toch staat er 1 sofa midden tegen de muren.. Iets wat je alleen bij edellieden zal terug vinden, bekleed met diep zacht fluweel

Rust

Levend


((Drake naar: "Het Duistere District >> De straten van Raganorck))
Back to top
View user's profile Send private message
Manon van Drubeck
Verloren en Vergeten


Joined: 27 Jul 2002
Posts: 26
Location: Het Duistere District,.. De Oude Pepermarkt

PostPosted: Sat Oct 23, 2004 9:14 pm    Post subject: Reply with quote

Manon had haar soortgenoten al enkele nachten in de gaten gehouden...
Het moesten nog wel jonge Ondoden zijn gezien hun arrogante en zorgeloze handelen.. Wezens als deze zouden de ondergang kunnen betekenen voor iedere Vampier... Zij begrepen nog niet dat het verstandiger is om de de sterfelijke wereld in het ongewisse te laten van hun bestaan. Voorheen was zij de enige ondode in Raganorck... Eerst was zij bang dat de volgelingen van haar Maker haar hadden gevonden maar dit kon niet zo zijn... Deze stupide ondoden konden nooit van haar geslacht zijn. Eens stond zij bekend als Bloederige Manon, een tijd dat zij een bloeddorstig monster was. Het is een wonder op zich dat ze die periode overleefd heeft... Te vaak stond zij oog in oog met vampier jagers..

Door de acties van deze monsters zouden er wel eens Vampieren Jagers naar Raganorck kunnen afreizen.. Het laatste wat zij wilde. Ze had hen al enkele nachten gevolgd en had hun toekomen gevonden. Hier zou zij op hen wachten om eens een hartig woordje met deze zorgeloze idioten te spreken.. De Boeken in de de verborgen kast waren lachwekkend,.. ze nam een van deze vehikels en zakte achterover op de riante sofa. Ze bladerde wat door deze blamage in afwachting tot haar soortgenoren naar hun nest zouden terugkeren..


Manon van Drübeck
De Gesel van Drübeck
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Drake
Sporenzoeker


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 22

PostPosted: Sat Oct 23, 2004 9:47 pm    Post subject: Reply with quote

((Drake vanuit: "Het Duistere District >> De straten van Raganorck"))

"Bespionerende ogen branden in de rug deze dagen, vroeg me al af wanneer ik je te gast zou vinden.." het nachtwezen loopt de kerker binnen vanuit de schaduw, recht op de vrouwe af die voor hem op de sofa zat.
Zijn ogen keken arrogant gedurft aan.

"Waaraan dien ik dit bezoek?"
Een roodharige vrouw had het leergebondenboek in haar handen..
Als Cassandra haar nu eens kon zien..
Hij kon niet wachten

Zijn grijnzende blik went hij af en loopt naar een tafel waar hij een glas inschenkt en aan zijn lippen zet.
Drake zijn donkere blik gaat terug naar de vrouwe.
Back to top
View user's profile Send private message
Manon van Drubeck
Verloren en Vergeten


Joined: 27 Jul 2002
Posts: 26
Location: Het Duistere District,.. De Oude Pepermarkt

PostPosted: Sat Oct 23, 2004 10:34 pm    Post subject: Reply with quote

Manon legde het ridicule boek naast haar neer en bekeek de man die zojuist kwam binnengelopen. Hij zag er potent uit. Misschien waren zij helemaal niet zo jong,... maar hun gedragingen waren ongewenst en onbezonnen.. Ondoden als deze zouden de laatse dagen van hun ras kunnen inluiden.
Ze stond op en maakte een liche buiging.,

"Mijn beste Heer.. Mijn naam is Manon van Drübeck,... Ik heb U en Uw lotgenoot al enige tijd gevolgd sinds jullie in de stad zijn... Ik kan U vertellen dat ik uw gedrag niet kan waarderen.

Ik doe al enige tijd mijn opperste best om niet op te vallen.. Raganorck is een ongewone stad. Als onze soort gaat opvallen zullen er binnen de kortste tijden een leger aan Vampier Jagers verschijnen aan de poorten.. Hier zit ik niet op te wachten. Ik raad u aan om uw prooien te laten leven.. In plaats van één persoon leeg te drinken kunt u ook een drietal personen verkiezen als prooi die u nog in een zekere gezondheid achterlaat.... We kunnen nu een bondgenootschap afsluiten of vijanden worden... Het woord is aan u.."


Manon van Drübeck
Gesel van Drübeck
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
*silver*
Sporenzoeker


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 13

PostPosted: Sun Oct 24, 2004 4:17 pm    Post subject: Reply with quote

Cassandra:

Een plotseling gegrom is te horen vanuit de deuropening van het huis. Langzaam komt ze naar voren gelopen zodat het licht van de maan haar zichtbaar maakt.

' Nooit zullen wij ons schuil houden voor de zielige wezens die zichzelf mensen noemen..wij wezens van de nacht zijn oppermachtig en u wilt dat wij dat opgeven?'

Een blik van verachting verschijnt op haar gezicht.

'Vampieren horen sluw te zijn, vol van slechtheid en onbevreesd voor elk levend wezen. Nooit zullen wij dit opgeven. U ziet het als vijandschap? Wij zien het als vrijheid....'
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Manon van Drubeck
Verloren en Vergeten


Joined: 27 Jul 2002
Posts: 26
Location: Het Duistere District,.. De Oude Pepermarkt

PostPosted: Sun Oct 24, 2004 4:38 pm    Post subject: Reply with quote

Manon slaakte een korte lach en schudde afkeurend met haar hoofd..
Dit was het meest hillarische wat ze sinds tijden had gehoord...
Onbevreesd voor ieder levend wezen... doortrapt en slecht zijn,, Manon kon nu niet bepaald zeggen dat ze goed was.. Ze had in alle eeuwen van dwalen geleerd voorzichtig te zijn,,.. Ondoden als deze had zij vaak zien vallen..

"Sluw? Door je direct te openbaren aan de bevolking hier? Jullie zijn duidelijk onbekend met de gang van zaken in deze stad..
Ten eerste vind ik het respectloos dat jullie mijn domein betreden en er een bloederige bende van maken. Ik doe al geruime tijd mijn best om mijn macht over de schapen hier op te bouwen,.. en jullie komen dat in enkele nachten kapot maken? Zeer onbeleefd en respectloos.
Ten tweede vraag ik me af waar je die onzin vandaan hebt dat wij oppermachtig zijn.. We zijn inderdaad veel meer dan die nietige stervelingen.. Maar wat wil je beginnen als er hier overdag talloze mensen met toortsen binnen komen lopen en jullie uit dit huis branden? Ondoden als jullie zullen het niet lang uithouden in een stad als deze.. Ik wil jullie enkel waarschuwen..

Ik kan jullie dus niet op andere gedachte brengen dat jullie je wat in houden?"




Manon van Drübeck
De Gesel van Drübeck
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Drake
Sporenzoeker


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 22

PostPosted: Sun Oct 24, 2004 4:58 pm    Post subject: Reply with quote

Drake leunt tegen de muur met een glas in zijn handen.
Hij hoorde Cassandra al binnenkomen, met vermaak wacht hij af voordat ze zou losbreken. Dat was nou de oude cassandra die hij kende..

"Drake.. en dit is mijn gezeldschap..Cassandra"
Ze is pittig, kwaadaardig, eigenwijs en brutaal. Pittige meid die weet wat ze wil.

Zijn blik glijd terug naar de vrouw, ze is indrukwekkend, haar rode lange lokken die vallen op haar schouders, passend bij haar statig gedragen jurk.
Indrukwekkend mooi.. Ze draagt ook een blik van wijsheid, ze verbleef al lang in deze stad.. haar verleden moet ze groots zijn geweest.. en dan haar arrogantie!... Hij grijnst.. dit is nou vermaak

Grijnst even en loopt van de muur weg
"hmm ze heeft wel deels gelijk Cassie.. Ik bedoel.. iemand in leven houde, spelen met zijn angsten.. manipuleren van de geest.. tot ze gek word.."

Hij richt zijn blik van Cassandra op Manon
"aan de andere kant.. wij genieten van het ondodeleven, zijn voordelen, het is geen vloek! het is een gift..."
Hij dringt door in Manon haar ogen alsof hij ze probeert te lezen..
"Het is geen noodzakkelijk kwaad.. het is fijnproeverij.."
Knipoog naar Cassie terug

"Geef nou toe.. als wij jongelingen, brutaal en onbevreest de onozele mensen wezens hun wereld binnenstappen zonder angst.. brutaal..
en uw zogenaamde domein vernietigen..
Dan zullen wij snel ten onder gaan aan de toortsen?"

"Kijk.. dat noem ik nou avontuur en spanning! ik leef dit ondode leven voor de spanning! U leeft langer door uw indentiteit neit te openbaren.. geef toe.. waar is jouw principes? hoe kan je nou van dit onstervelijke leven genieten zonder spanning en avontuur?"

hij kijkt haar in een spannende uitdaging aan
"Vertelt u mij dat u met dit manier van leven niets liever zou willen dat dit leven te beindigen? Vertel mij dat u geniet van u ondode leven.. zonder spanning.. avontuur.. macht.."
Back to top
View user's profile Send private message
Manon van Drubeck
Verloren en Vergeten


Joined: 27 Jul 2002
Posts: 26
Location: Het Duistere District,.. De Oude Pepermarkt

PostPosted: Sun Oct 24, 2004 5:18 pm    Post subject: Reply with quote

Manon liep naar de tafel en pakte het glas waar Drake uit had gedronken.. De man had in haar ziel gekeken,.. ze had hem gevoeld. Hij had ook iets van hemzelf achtergelaten in haar gedachtes toen hij in haar verdoemde ziel keek. Iets wat onvermijdelijk is met deze ondode gave.

Ze rook aan het glas en knipoogde naar hem. Het bloed was inmiddels koud..., maar het rode elixer bleef zijn kracht altijd nog even behouden. Ze sloeg het laatste bodempje achterover en de stroperige substantie streelde haar keel..

Ze liep op Drake af en streelde vluchtig met haar vinger langs zijn lijkbleke wang. Het was lang geleden dat ze iemand als hem had gezien. Er brandde een furie achter zijn ogen. Een furie die zij al lang geleden had verloren. Misschien had deze knappe gestalte wel een punt. Ze was verveeld geraakt sinds zij het contact met Witte had verloren... Die periode stond zij vol in haar onleven en genoot met volle teugen van de wanhoop en pijn die hun relatie met zich meebracht..

Ze liep terug naar de tafel en keek het tweetal weer aan.
"Ik ben misschien wel verveeld geraakt de laatste eeuwen,... geloof me als ik zeg dat ik jullie standpunten begrijp.. Maar ons bestaan moet toch meer inhoud hebben dan de passie van de jacht? Het spelen met je prooi kan ik enkel aanmoedigen.. Het bloed smaakt zoveel beter als zij in de ogen van een monster hebben gekeken.. Ik wil jullie enkel vragen om het niet tè bont te maken.... ruim op zijn minst de kadavers op,.. of verhul dat zij het slachtoffer zijn van onze soort.. Een eenvoudige lik over de wond in de nek geneest de gaatjes grotendeels... Stort je in jullie passie,... maar vernietig niet waar ik zo lang aan gewerkt heb... alstubliefd. "
_________________
Manon van Drübeck
De Gesel van Drübeck
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
*silver*
Sporenzoeker


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 13

PostPosted: Sun Oct 24, 2004 7:07 pm    Post subject: Reply with quote

Cassandra:

Gromt en haar ogen lichten even op in het deels donkere huis.

Dat denkt ons hier de les te komen lezen en dan mijn drake te verleiden?

Ze loopt naar Drake toe en gromt even naar hem en vleit zich vervolgens tegen hem aan. Met donkere ogen bekijkt ze Manon.

"Gewerkt aan wat? Aan niks..niemand verteld ons wat te doen. Dat jij jezelf een vampier noemt is een schande voor ons hele bestaan."

Speels maar toch ook deels liefdevol bijt ze even in Drake zijn hals. Vervolgens kijkt ze vanuit haar ooghoeken naar Manon.

"Zet het maar uit je hoofd, hij is van mij."

-----------------------------------------------------------------

Die gast ben ik dus ook maar opeens bleek ik uitgelogd te zijn...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Manon van Drubeck
Verloren en Vergeten


Joined: 27 Jul 2002
Posts: 26
Location: Het Duistere District,.. De Oude Pepermarkt

PostPosted: Sun Oct 24, 2004 7:52 pm    Post subject: Reply with quote

Manon genoot van het vertoon van Cassandra... ze had duidelijk haar zwakke plek gevonden.
Een ondode, bovenaan de voedselketen en vervallen in een triviale stervelijke emotie van jaloersheid. Ze stapte wat achteruit richting de trap. Haar rode haren glansde op in het maanlicht en een kleine fonkeling was waar te nemen in haar ogen. Ze draaide zich om en keek de twee weer aan.

"Het zij zo dan, spijtig. Ik kwam hier niet om jullie te vertellen wat je zou moeten doen, ik kwam enkel kennis maken en wat advies geven. We zullen elkaar nog wel vaker tegen gaan komen heb ik het vermoeden.. En Cassandra,.. ik wilde je niet beledigen. Drake,.. het was me een genoegen je te ontmoeten. Ik zal kijken of ik mijn invloeden kan aanwenden om het onderzoek naar de moorden een andere kant op te sturen.
Een welgemeende goede nacht."


Ze hield haar jurk wat omhoog en statig stapte zij de trap op,.. maar ze hield haar oren gespitst voor het geval Cassandra andere plannen had..
Het zou allemaal wel mee gaan vallen vermoedde ze. Zolang er geen vampier jagers naar de stad zouden afkomen vond zij alles best.
Misschien dat hun volgende ontmoeting op betere voet zou zijn. Die Drake was geen verkeerde kerel en Cassandra had een bravoure die Manon wel kon waarderen. ze wist nu in ieder geval wel wat voor vlees ze in de kuip had.

((Manon -> Het Duistere District -- de levende schaduwen van het duister.))
_________________
Manon van Drübeck
De Gesel van Drübeck
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Princes_of_Death
Duister als de Nacht


Joined: 15 Nov 2004
Posts: 91
Location: Overal en Nergens

PostPosted: Sat Dec 25, 2004 7:48 pm    Post subject: Reply with quote

((Icy en de man van Het huis van Kjeld woeinv naar Wezens van de nacht))

Icy en de man komen vanuit de straten aangelopen en Icy zegt:
"Ik zal je regels in tact houden... hier zijn er toch al meer dan genoeg regels..."
Ze klinkt bitter.

"Je kan me aanspreken als Icy... en hoe moet ik u aanspreken, heer..??"
Icy dacht Hij bemoeit zich met te veel... maar het is niet zo heel erg want hij geeft me mooi wel onderdak voor niets! die stomme regeltjes leer ik wel effe, maar morgen ben ik ze vergeten. En tegen de tijd dat hij morgenochtend wakker is.. ben ik weg!!
_________________
Try to find me in your heart... I'll always be there when you need me...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Drake
Sporenzoeker


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 22

PostPosted: Sat Dec 25, 2004 9:31 pm    Post subject: Reply with quote

"ha, Icy wat een toepasselijke naam, gekleed in uitdagend blauw, kouwe stem, hard van binnen. pittig meisje dat ben je zeker."
Zegt hij met een uitdagend spottende blik naar haar toe geworpen.

"Drake"
antwoord hij kortaf waarna hij het dak opsprong met zijn behendigheid.

"er is 1 belangrijke regel en dat is dat er geen regels zijn. behalve veraad. spreek je ook maar 1 woord uit met je lippen tegen iemand dat met mij te maken heeft, vermoord ik je erom"
Zegt hij met een dreigende serieuse stem, eindigend met een knipoog.
waarna hij uit het zicht verdwijnt en geen minuut later een zware deur opengaat.

"Het zal je wel bevallen, precies zo koud als jij bent"
Back to top
View user's profile Send private message
Princes_of_Death
Duister als de Nacht


Joined: 15 Nov 2004
Posts: 91
Location: Overal en Nergens

PostPosted: Sun Dec 26, 2004 9:05 am    Post subject: Reply with quote

Icy vind de opmerking over haar naam niet grappig, en ze beloont het met een ijskoud en sarcastisch lachje.

"Ik zal je niet verraden, zolang je mijn aanwezigheid hier ook niet verraad!" zegt Icy nog steeds met een ijskoude ondertoon in haar stem.

Als Icy het huis in gaat voelt ze dat het er koud is, maar dat heeft ze liever dan de warmte die ze vroeger om het kasteel kreeg.
_________________
Try to find me in your heart... I'll always be there when you need me...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Guest






PostPosted: Mon Dec 27, 2004 12:28 pm    Post subject: Reply with quote

Drake laat zijn hand over de sofa glijden.
Alles ziet eruit als een oude stenen kerker, zwarte kaarsen die het huis der nacht oplichten, oude donkerode fluweelen kleden hangen over de scheuren in de muren, als je binnenloopt zal je de mysterieuze en kwade sfeer voelen die hier rond dwaalt..
Sporen van bloed, ketens hangend in de muren, vaak in gebruik geweest, maar ....

In een donkere hoek, onzichtbaar voor mensen ogen staat...

"Ga toch zitten en maak je er thuis" de zachtfluweelen sofa midden tegen de muren aanbiedend met zijn hand.
Drake pakt twee glazen en schenkt er een rode vloeistof in.
Geeft haar de glas met het wat lichtere rood en neemt plaats op de sofa.
Back to top
Princes_of_Death
Duister als de Nacht


Joined: 15 Nov 2004
Posts: 91
Location: Overal en Nergens

PostPosted: Mon Dec 27, 2004 12:36 pm    Post subject: Reply with quote

Icy gaat zitten met haar benen over elkaar, ze pakt het glas aan en ruikt eraan.
Dan neemt ze een slokje, ze herkend de smaak ergens van...

Ik hoop dat ik hier echt niet lang hoef te blijven... ik hoop dat ik snel terug kan naar mijn geboorteplaats om te doen wat ik moet doen... denkt ze
_________________
Try to find me in your heart... I'll always be there when you need me...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Het Duistere District All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group