Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Aanhangers van Yuzes, de Grote Meester

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Fri Oct 15, 2004 1:27 pm    Post subject: Aanhangers van Yuzes, de Grote Meester Reply with quote

Emailadres: firedragonz@hotmail.com
Karakters Naam: De Meester Moordenaar van Yuzes
Geslacht: vrouw
Ras: mens
Leeftijd: 25
Beroep: moordenaar
Uiterlijk: zwart haar met witte streep in het midden, witte huid, grote wallen onder de ogen. Ze lijkt vermoeid, of treurig, maar haar ogen stralen de hardheid van het leven uit. Ze loopt altijd in het zwart, vaak met een capuchon op om haar uiterlijk te verbergen.
Karakter/persoonlijkheid: zegt niet meer dan nodig is. Nooit vrolijk, nooit chagrijnig. Lijkt weinig emotie in te zitten.
Verleden: Altijd ongeluk gehad, altijd alleen geweest. De pijn van het leven dreef haar naar zwarte magie en het kwade. Ook daar is ze niet thuis, maar het geeft haar een reden om te blijven bestaan.
Andere kenmerken/opmerkingen: Onderhandelen is mogelijk, als de prijs goed is. Ook lijken dieren bang te zijn in haar aanwezigheid. Je kan ook best naar of misselijk worden. Er is iets compleet vreemds aan de hand.
_________________
Het kwaad van Yuzes


Last edited by moos on Mon Oct 25, 2004 1:25 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Oct 16, 2004 1:36 pm    Post subject: Welkom Reply with quote

Welkom in Raganorck!

Mocht je willen lezen aan welke regels je gebonden bent voor het rollenspel, dan raad ik je nog aan de "Basisregels voor Raganorck" en "Roleplaying vragen en antwoorden" en "Wat te doen met drows & draken?" te lezen. Al deze info staat in de draad "De raad der wijzen" , waar zich nog meer nuttige informatie bevindt. Neem a.u.b. even de tijd om die draad te lezen! Voor wat meer achtergronden over de stad Raganorck, bezoek dan eens de website. Als je nog vragen hebt over de werking van het forum zelf, ga dan naar de FAQ. De voertaal op het forum is het Nederlands. Een 'cloak'is dus een mantel, een 'Dief' is dus een dief, etc. Neem even de moeite om daar op te letten en het aan te passen.

Verder is het erg makkelijk voor de lezers van je berichten als ze je karakter een beetje kunnen volgen. Als je dus van draad wisselt, is het handig om onderin je post te vermelden waar je naartoe gaat en bovenin je eerste post in de nieuwe draad te vermelden waar je vandaan kwam.
Bijvoorbeeld:
- ((Lupijn naar: "Gannon: de hoofdstraat >> Op straat"))
- ((Lupijn vanuit: "De Tien torens >> De toren van Geschiedenis"))


Veel spelplezier!
_________________
-=Lupijn=-


Last edited by Lupijn on Sun Oct 24, 2004 1:12 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Manon van Drubeck
Verloren en Vergeten


Joined: 27 Jul 2002
Posts: 26
Location: Het Duistere District,.. De Oude Pepermarkt

PostPosted: Sun Oct 24, 2004 1:08 am    Post subject: Nederlands Reply with quote

de Huurmoordenaar of Yuzes?

Je mag niet verwachten van een bewoner van Raganorck dat hij begrijpt wat je bedoeld als je jezelf voorstelt als die assezin of joeses.... Ik zie de reacties al: "De wat? de es es in of joes es? hmm... klinkt als Elfentaal! Scheer je weg naar de Wilde Wouden, Elf!"

Waarom dat Engels? De nederlandse taal doet zoveel middeleeuwser aan dan die irritante D&D Hollywoodesque gruwel termen... Ik wil niemand beledigen maar enkel herinneren aan het feit dat dit een Nederlands RPG forum is.. bijna uniek in zijn soort... Wees trots op je eigen taal en laat dat "kewle" overbodige Engels aub achterwege... Ik smeek het jullie!!! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Leana Terived
Nachtdwaler


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 333

PostPosted: Sun Oct 24, 2004 7:43 am    Post subject: Reply with quote

BijDeWeg; Wat is een Huurmoordenaar?

Excuses voor de korte post, heb verder niets zinnigs te zeggen...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
*Gashyr
Guest





PostPosted: Sun Oct 24, 2004 8:35 am    Post subject: Reply with quote

Een Huurmoordenaar is een (huur)moordenaar die meestal op zeer geraffineerde wijze te werk gaat.
Back to top
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Sun Oct 24, 2004 11:35 am    Post subject: Reply with quote

huurmoordenaar klinkt ook best cool... urm koel? Wink

Van Yuzes.

Van uw toekomstig middeleeuws historicus de volgende informatie. Wellicht weet je het al of kun je er iets mee doen ivm het verder uitwerken van je sluipmoordenaars,

Assassins is de naam die middeleeuwse kruisridders gaven aan de Nizari tak van de Ismailische traditie van de Shiitische Moslims. Oh lekker ingewikkeld al die afsplitsingen. Het woord is afkomstig van het Arabische Hashashin dat rokers van Canabis betekend. Hashies; tja wie kent dat niet? Dit gebruikte de Assassins om ecstase te bereiken. De term werd gekoppeld aan het zorgvuldig moorden waar de Assassins zich onder andere mee bezig hielden.

Verder stond er in m`n boekje nog een hoop geblaat over de stichter en hun oorspronkelijke fort Al Alamut dat in 1256 werd gemold door de Mongolen, maar ik weet niet hoe relevant je dat vind.

Laatste kanttekening; kijk eens naar de kruidenleer als je inderdaad iets wil met de ecstase opwekkende kant van het hele hashashin-verhaal. Er bestaat zoiets als Zwarte Lotus in Raganorck dat je ook kan roken. Zwarte Lotus lijkt echter meer op Opium dan op Hash, maar het kon interessant zijn voor de Huurmoordenaars van Yuzes.

Gandalf Gaap!
Back to top
View user's profile Send private message
Manon van Drubeck
Verloren en Vergeten


Joined: 27 Jul 2002
Posts: 26
Location: Het Duistere District,.. De Oude Pepermarkt

PostPosted: Sun Oct 24, 2004 4:06 pm    Post subject: Reply with quote

Alamut? Het arendsnest? Was dat niet de uitvalsbasis van de Thugee 'sekte' ? Dit waren namelijk ook Islamitische huurlingen en sluipmoordenaars.. of ben ik nu heel erg allles door elkaar aan het gooien?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Sun Oct 24, 2004 4:41 pm    Post subject: Reply with quote

In 1090 neemt de leider van de Nizari, Al-Hassan Al-Sabbah het fort over. Van wie kan ik zo gauw niet traceren. Dat zou best eens de Thugee kunnen zijn.
Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Mon Oct 25, 2004 11:52 am    Post subject: Reply with quote

Als ik zo kijk naar die Yuzes figuren.. Helemaal nu er een Yuzes Die Ievul Wan opduikt... Wink
( Wat is er verkeerd aan Yuzes de Kwade, De Grote Meester/Grootmeester?)

Zou het niet veel luxer en sfeervoller zijn om hetgeen wat nu allemaal in het Engels staat een 'Arabische' inslag te geven..?
Dat die lui een soort van Moren zijn die een of andere Entiteit aanhangen.?
( of is het heel politiek incorrect om Yuzes te vergelijken met Allah? Razz )
In principe vind ik die groepering zeer boeiend,.. maar het overmatige Engels doet in mijn ogen nogal wat afbreuk aan de sfeer die er geschetst word..

Want ik wil echt niet de zager uithangen,.. maar we hebben er zo lang voor gestreden om Raga een puur Nederlands Rollenspel te maken en duiken er nu overal Engelse termen op... No offense Question ,.. maar als je twee keer zou nadenken begrijp je onze standpunten misschien.. Het Nederlands klinkt zoveel beter en sfeervoller... ben ik aan het vechten tegen de bierkaai?

(edit: Misschien niet,.. ik zie Moos al de Nederlandse Nuances binnen brengen... Ik dank u vanuit de gronden van Yuzes' 7 Hellen!!! Wink )
_________________
Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Mon Oct 25, 2004 1:05 pm    Post subject: Reply with quote

Mensen, mensen, dit is helemaal niet waar het om draait! Laat het me uitleggen: het is heel simpel...

Waarom we engels gebruikten, is omdat het oorspronkelijk engels is en de titels en namen zoals de Huurmoordenaar (in het engels) als NAAM gebruikt werden en niet meer als titel. Ook Yuzes de Kwaadaardige (in het engels) en zo voldoet hieraan. Maar als het zóveel teweeg brengt, tuurlijk maken we het dan nederlands.

Het spijt me dat ik dit zo laat zie en dat het zoveel commotie veroorzaakt, maar als je een ongewone naam gebruikt, wordt daar ook niets van gezegd, vandaar dat dit ons niet vervelend leek voor anderen, maar blijkbaar wel.

Over de geschiedenis van de aanhangers en de naam Yuzes: Yuzes is een schuilnaam voor de Grote Meester. Zijn echte naam is alleen bekend bij Yuzes-aanhangers. Voor de rest heeft het niets te maken met Arabië of ook maar iets in het Midden Oosten, maar het is wel leuk dat mensen er zó diep over na gaan denken, leer ik ook nog wat Wink

Voor de rest: zie het de volgende keer bij een post van: Een Yuzes-aanhanger! Razz


Oh, en het is Meester Moordenaar, Meester Dief en de Kameleon en ik kan geen 'van' meer typen, omdat dat vertaald wordt naar het nederlands, terwijl het ook gewoon een nederlands woord is? daar bedoel ik mee: o f, dat kan ik niet meer typen, dat staat een beetje raar...
_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Mon Oct 25, 2004 1:09 pm    Post subject: Reply with quote

Word aan gewerkt mijn beste! Dat O F was inderdaad geen goede zet.. Ben ik zojuist ook al over gestruikeld in een post van me.. Wink

Maar hevig bedankt dat je wil overwegen om het prachtige Nederlands te gaan gebruiken.. Dan hoeven we die Woorden Block functie niet eens zo hevig aan te passen.. Laughing

Ik hoop niet dat dit teveel afbreuk doet aan jullie ideeën,.. het zal misschien even wennen zijn maar je zal vanzelf zien dat uiteindelijk enkel is ten bate van de sfeer en het rollenspel..
_________________
Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck.


Last edited by Galliminus on Mon Oct 25, 2004 1:12 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Mon Oct 25, 2004 1:09 pm    Post subject: Reply with quote

Haha, die rare vertaalmachine ook. Of is nu weer beschikbaar Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Mon Oct 25, 2004 1:13 pm    Post subject: Reply with quote

Oké, bedankt namens ons allen!
_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group