Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Een verschijning uit het luchtledige...
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ezra Frodikus
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 71
Location: Compendium Scientia, Chae'dor

PostPosted: Thu Oct 07, 2004 8:40 pm    Post subject: Een verschijning uit het luchtledige... Reply with quote

Midden in het bos op één van de paden verschijnt een vrouw uit het niets. Ze knippert een paar keer met haar ogen maar lijkt niet zo verbaasd over haar plotselinge verplaatsing als sommige anderen wellicht zouden zijn geweest. Dan sluit ze haar ogen, haalt een paar keer diep adem. Ze schopt een keer voor zich in de lucht, alsof ze verwacht iets te raken.

"Verdoemd portaal! Dit kan niet waar zijn, niet nu! Niet! Nu! En nog alleen ook. Ergens daarboven heeft iemand een enorme hekel aan me, dat kan niet anders...goed. Dit heeft geen zin. Ik kom er niet mee thuis. Ik kan beter gaan kijken of ik iets of iemand kan vinden om erachter te komen waar ik ben..."

Ze begint in een willekeurige richting het bospad af te lopen.
Back to top
View user's profile Send private message
Razzemedallion
Guest





PostPosted: Thu Oct 07, 2004 11:51 pm    Post subject: Reply with quote

Ergens langs het pad ligt een figuur,doodstil op de grond temidden van het groene gras en onder beschutting van een grote eik.

De figuur ziet er nogal onwoudelijk uit met een fel rood gewaad en een dito punthoed die een meter verderop onsierlijk in het gras ligt.
Back to top
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Fri Oct 08, 2004 11:04 am    Post subject: Reply with quote

Geritsel in de struiken. Een paar ogen loert tussen de bladeren door. Op z`n korte bokkepoten verplaatst hij zich merkwaardig snel. Een verschijning uit het niets? Wie is die vrouw? Even verderop ligt iemand in een rode mantel, zijn punthoed een eindje verderop. Zijn ogen schieten heen en weer tussen de beide figuren. Portaal? Hij weet niets van welk portaal dan ook.

De faun schiet tussen de bomen door dieper het bos in. Er zijn vreemde dingen aan de hand hier in het bos. Hij hoorde al dat de spinelfen zich weer verzamelden en nu een vreemde verschijning? Tot nu toe had hij niets dan geruchten, maar het woud verkeerde in een vreemde staat van broeiende onrust onder de eeuwenoude woudreuzen en verstikkend kreupelhout.
Back to top
View user's profile Send private message
Ezra Frodikus
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 71
Location: Compendium Scientia, Chae'dor

PostPosted: Fri Oct 08, 2004 5:24 pm    Post subject: Reply with quote

Na een tijdje gelopen te hebben ziet Ezra een figuur langs de weg liggen. Even staat ze stil en twijfelt. Misschien moet ze zich er niet mee bemoien, dit zou niet de eerste keer zijn dat ze daarna overal de schuld van krijgt. Toch loopt ze voorzichtig een paar stappen in de richting van de figuur.

"Hallo? Alles goed?"

Ezra hoort iets ritselen in de struiken. Ook dat nog, wie weet wat voor beesten hier zitten. Na een tijdje hoort ze echter niks meer en doet nog een stapje naderbij...


Last edited by Ezra Frodikus on Sat Oct 09, 2004 11:41 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Razzemedallion
Guest





PostPosted: Fri Oct 08, 2004 5:58 pm    Post subject: Reply with quote

De persoon lijkt te ademen, wel op een rustige snelheid..

Wanneer de vrouw echter dichterbij komt schieten zijn ogen plots open.
Groot en wijd kijken ze haar aan.
"Ow, euh, goedendag vrouwe euh.."

Hij lijkt even helemaal in de war...
Back to top
Ezra Frodikus
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 71
Location: Compendium Scientia, Chae'dor

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 11:45 am    Post subject: Reply with quote

"Whaaah!"

Ezra schrikt zich een ongeluk als de man plotseling weer tot leven komt. Ze haalt een paar keer diep adem en herstelt zich snel.

"Het is niet nodig om bang voor me te zijn hoor. Ik wilde alleen maar even kijken of u gewond was of iets nodig had...wel een beetje vreemde plaats om te slapen, als je het mij vraagt. Woont u soms hier in het bos? Dan weet u vast wel of ik zo de goede kant op ga voor de bewoonde wereld?"
Back to top
View user's profile Send private message
Razzemedallion
Guest





PostPosted: Sun Oct 10, 2004 1:55 pm    Post subject: Reply with quote

De man blijk heel oud te zijn met een lange grijze baard.Hij wrijft snel de slaap uit zijn ogen en kijkt haar even verontwaardigt aan.
"Mevrouw!, Ik sliep helemaal niet! Wat denkt u nu?Ik deed aan euh, bodemonderzoek. "

Hij kijkt even in het rond alsof ie wat mist en ziet dan zijn hoed liggen, met een mompelend ahja, haalt ie em op en zet hem op zijn hoofd.
Back to top
Ezra Frodikus
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 71
Location: Compendium Scientia, Chae'dor

PostPosted: Sun Oct 10, 2004 4:48 pm    Post subject: Reply with quote

Één van Ezra's wenkbrauwen schiet heel even omhoog. Haar diplomatieke ervaring doet haar echter serieus kijkend vervolgen:

"Bodemonderzoek. Ach zo. U bent dus een man van de wetenschap? Belangrijk werk, dat is zeker."

Ze glimlacht even naar hem.

"Over bodem gesproken...misschien dat u me kan uitleggen waar ik ben en hoe ik me richting een stad of iets dergelijks kan verplaatsen? Of in ieder geval kan voorkomen dat ik een eventueel vijandelijk gebied inloop?"
Back to top
View user's profile Send private message
Razzemedallion
Guest





PostPosted: Mon Oct 11, 2004 8:41 am    Post subject: Reply with quote

De man lijkt even na te denken,
"euh, het is die kant uit'' zegt ie terwijl hij naar het noorden wijst,maar een seconde later lijkt hij zich te bedenken, "Of euh, nee, daar, die kant is het.."
Nu wijst hij naar het westen

"Achja, weet u wat vrouwe, ik ga met U mee,voor alle zekerheid..."

Hij nam zijn staf op, een mooi versierd ding met een zware ijzeren bol op en begon richting Oost te stappen..

"Nou,waar blijft u nou, kom op dan!" roept hij haar toe..
Back to top
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Mon Oct 11, 2004 9:22 am    Post subject: Reply with quote

De faun zag het gesprek vanuit de struiken een heel eind verderop. Het tweetal leek helemaal niet op hun plaats in het woud en nu de spinelfen zo ... onrustig waren.

Terwijl hij nadacht zag hij dat de oude man begon te lopen. Het pad dat hij leek te nemen zou hem alleen maar dieper de wouden inleiden. Daar zouden problemen van komen. Hij wreef z`n handen tegen elkaar in frustratie. Hij wou geen doden in het woud. Hij kende de weg naar de stad wel, maar hij kon zich ook niet vertonen; niet met z`n bokkepoten en hoorntjes, ze zouden het niet begrijpen.

Vlug ritselde hij door de struiken, schuin door het bos zodat hij hen bij de volgende kruising van wildpaadjes voor zou zijn. Met een stevige tak krastte hij snel een ruwe pijl op de bosgrond en haastte zich daarna om weer verdwenen te zijn voordat het tweetal hem in het oog zou krijgen. Hij wist niet zeker of hij in zijn opzet geslaagd was. Hij verstoptte zich en keek of ze de hint begrepen zouden hebben.
Back to top
View user's profile Send private message
Ezra Frodikus
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 71
Location: Compendium Scientia, Chae'dor

PostPosted: Mon Oct 11, 2004 1:41 pm    Post subject: Reply with quote

Ezra loopt snel achter de man aan. Door het snelle looptempo dat haar gewoon is loopt ze al snel weer naast hem. Ze kijkt hem vanuit haar ooghoeken aan. Vreemde man, denkt ze. Ze heeft ze echter wel excentrieker gezien, en ze is blij dat ze iemand heeft gevonden die de weg schijnt te weten. Alhoewel...hij verandert wel wat vaak van mening.

"Weet u zeker dat u de goede kant opgaat? U bent zojuist maar liefst drie keer van mening veranderd over de juiste route. En u zei dat u voor de zekerheid meeging met mij. Mag ik daaruit afleiden dat het hier gevaarlijk is?"

Ezra zucht diep. Ze wil hier eigenlijk absoluut niet zijn. Ze is zo plotseling het portaal ingelopen, haar mensen in het kamp achterlatend, bijna allemaal zwaargewond en door hun krachten heen. Zij was tenminste nog niet gewond, en ze had misschien nog veel kunnen helpen. Ze slikt even. Ze zou thuis moeten zijn om Chea'dor te verdedigen...als het er nog is.
Na een tijdje ziet ze op een kruising een pijl op het pad. Ze staat meteen stil en fronst haar wenkbrauwen.

"Iemand wil geloof ik liever dat we teruggaan"
Back to top
View user's profile Send private message
Razzemedallion
Guest





PostPosted: Mon Oct 11, 2004 7:54 pm    Post subject: Reply with quote

De oude man keek even verbaasd..

"Een pijl" verklaarde hij tegen haar, "Maar de vraag is ,is die voor ons bedoeld?
Aangezien niemand weet dat ik hier ben en u lijkt dezelfde mening toegedaan dan is de pijl duidelijk voor iemand anders."

Hij wreef even in zijn baard en nam een onderzoekende houding aan.

"Kijk, ik ben geen spoorzoeker natuurlijk maar dit zijn duidelijk afdrukken van geitepoten !"

Hij glimlachte triomfantelijk:"Maar natuurlijk, het zijn pijlen die een geitenhoeder uitgezet heeft voor zijn dieren, zo kunnen ze de weg vinden naar een sappig weiland...
Daar moeten we niet heen toch?"
Back to top
Ezra Frodikus
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 71
Location: Compendium Scientia, Chae'dor

PostPosted: Mon Oct 11, 2004 8:12 pm    Post subject: Reply with quote

Ezra blijft weifelend staan. Ze weet niet zeker of ze de man kan vertrouwen. Hoewel hij vrij onschuldig lijkt kan hij haar ook alleen maar dieper het bos in leiden. Ze heeft er een hekel aan als mensen dat soort macht over haar hebben.

"Ik zou nogmaals mijn vraag willen herhalen of u echt wel weet of we zo de goede kant opgaan. U leek net nogal te twijfelen, en ik wil liever niet alleen maar dieper het bos in gaan.
Ik ben ook geen spoorzoeker, maar deze pijl is pas gezet. De aarde is nog nat. Als er een kudde geiten overheen was gelopen was ze nu uitgewist. Bovendien begrijpen geiten niet wat pijlen zijn. We kunnen niet zeker zijn of hij niet voor ons is bedoeld. Of voor alle reizigers die deze kant op gaan."

Ze kijkt de man even onderzoekend aan, alsof ze probeert te peilen of hij echt gewoon verstrooid is en niet al te snugger, of een goed acteur met slechte bedoelingen. Als ze nu maar één van haar vrienden bij zich had...
Back to top
View user's profile Send private message
Siobhan n'ha Marguerida
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 65
Location: Thendara

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 11:58 am    Post subject: Reply with quote

*Siobhan n'ha Marguerida komt uit het kreupelhout tevoorschijn, nog steeds met getrokken zwaard en op haar hoede. Zij ziet de man en vrouw en oordeelt dat zij niet gevaarlijk zijn. Zij stopt het zwaard in de schede en stelt zich voor.*
"Gegroet, vrouwe, heer... Mijn naam is Siobhan n'ha Marguerida, weet u misschien de weg naar een stad of iets dergelijks? Ik heb een lange reis achter de rug en zou graag wat eten en rusten."

*Dan ziet zij de pijl.*
"Ah, zo te zien bent ook u beschoten."
*Zij wacht eventueel antwoord af.*
_________________
I am destined to fight any man who wants to touch me without my permission.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ezra Frodikus
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 71
Location: Compendium Scientia, Chae'dor

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 1:20 pm    Post subject: Reply with quote

Ezra neemt de vrouw op. Druk in het bos vandaag. Hoewel ze ook niet weet wie de vrouw is, is ze blij dat ze niet meer alleen is met die vreemde kerel die de weg niet lijkt te kennen en denkt dat geiten pijlen kunnen lezen.

"De stad zoeken wij ook. Ik ben hier een vreemde, maar deze man lijkt de weg te weten. Nu staat er echter een pijl op het pad, als je het mij vraagt een teken dat onze aanwezigheid in dit deel van het bos ongewenst is."

Ze tuurt naar de struiken. Wie die pijl ook heeft getekent zal nog wel ergens in de buurt zijn, om te kijken of ze gehoorzamen aan zijn of haar teken...


Last edited by Ezra Frodikus on Tue Oct 12, 2004 9:13 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck All times are GMT
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group