Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Vinsalt, de Bastaard Edelman
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vinsalt
Sporenzoeker


Joined: 25 Feb 2003
Posts: 16

PostPosted: Tue Feb 25, 2003 1:08 pm    Post subject: Vinsalt, de Bastaard Edelman Reply with quote

Emailadres: malkavian013@msn.com
Karakters Naam: Vinsalt Nachtstorm
Geslacht: man
Ras: mens
Leeftijd: 32
Beroep: 'Loopjongen', 'Klusjesman' (in de meest dubieuze zin van het woord. :evil )
Uiterlijk: Een man in begin 30 die op zich netjes gekleed gaat,..mantels, mooie vesten en zwarte lakschoenen. Zijn haar is netjes verzorgd en zit op een staart. Hij draagt een mooi versierde rapier aan de met edelstenen versierde riem rond zijn middel. Een wapen wat hij maar zelden gebruikt, maar desalnietemin is hij een waardig meester in de degenkunsten.
Karakter/persoonlijkheid: Hij is een man die zijn afkomst verloochend en zeer haatdragend is jegens de mensen die Kasteel Raganorck bevolken,...met name de snotneus die familie van hem is,Ophelia Nachtstorm, zijn half zuster. Hij heeft het niet zo op de Adel van het Kasteel en de aanhangers van de Ene die naar de pijpen dansen van de corrupte Adelmensen.
Verleden: Lees Samara's sublieme familie geheim hieronder, en in de loop van het spel zullen er misschien nog meer geheimen boven water komen als je de avonturen van Vinsalt volgt
Andere kenmerken/opmerkingen: Vinsalt houd zich op de achtergrond en ziet de Grauwen enkel als een kruiwagen naar zijn waardige bestemming,...de troon van Raganorck.
Hij knapt voor hen de vieze klusjes op, maar ondertussen is hij bezig met zijn meesterplan,...zijn geheime agenda...

Vinsalt, De Bastaard Edelman...

Edited by: Vinsalt  at: 2/27/03 7:03:49 pm
Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Tue Feb 25, 2003 1:32 pm    Post subject: Re: Vinsalt, de Bastaard Edelman Reply with quote

Hmmmmm...Zeer leuk, maar ik wilde zoiets eigenlijk al gaan verzinnen....tssssk >D
Wel toevallig dat je hetzelfde iemeel adres hebt als ik...:heilig


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Iris de Muralt
Verloren en Vergeten


Joined: 31 Dec 2002
Posts: 38
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Feb 25, 2003 2:17 pm    Post subject: Re: Vinsalt, de Bastaard Edelman Reply with quote

Leuk... leuk.... een speelkameraadje voor Iris... Ook al is hij maar een halfbloedje... hehe *verkneukel*

Edited by: Iris de Muralt at: 2/25/03 3:17:36 pm
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Vinsalt
Sporenzoeker


Joined: 25 Feb 2003
Posts: 16

PostPosted: Tue Feb 25, 2003 4:38 pm    Post subject: Re: Vinsalt, de Bastaard Edelman Reply with quote

Een '1,25 bloed' hoe ziek en Incestueel dat ook klinkt...:

Achtergrond lichtelijk aangepast om het allemaal nog erger te maken..... sorry Samara...:p

edit: Ik wil niet teveel angst opwekken: Vinsalt is een Loser. :snik

Vinsalt, De Bastaard Edelman...

Edited by: Vinsalt  at: 2/25/03 5:56:40 pm
Back to top
View user's profile Send private message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Tue Feb 25, 2003 6:22 pm    Post subject: Vinsalt, de Bastaard Edelman Reply with quote

Hallo, Galliminus. Ik ga je toch nog fijn even pesten... Zou je de achtergrond over de Nachtstorms nog even helemaal leeg willen laten? Ik ga je vertellen hoe het zit, want wat je nu schrijft komt wel meer in de richting van mijn verhaal, maar is nog steeds niet helemaal wat het zijn moet... (wie zit wie dwars >D ?) Het echte verhaal is namelijk nog mooier. Dankjewel (ik zal overigens wel wat elementen in het verhaal laten, zodat je karakter zoals het nu is niet te veel wordt aangetast) :vrouwe

~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Vinsalt
Sporenzoeker


Joined: 25 Feb 2003
Posts: 16

PostPosted: Tue Feb 25, 2003 6:28 pm    Post subject: Re: Vinsalt, de Bastaard Edelman Reply with quote

OK,..weer ge-edit,...maar meer edit ik niet...hier moet je het echt mee doen. :ruzie grmbhl! :ja ?

edit: Eigenlijk gaat dit tegen mijn principes in...maar ik vertrouw op jouw meesterplan..dat die nog sappiger is dan hetgeen wat ik eerst had opgeschreven...

Vinsalt, De Bastaard Edelman...

Edited by: Vinsalt  at: 2/25/03 7:38:26 pm
Back to top
View user's profile Send private message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Tue Feb 25, 2003 6:38 pm    Post subject: Vinsalt, de Bastaard Edelman Reply with quote

Nee :b

Ik wil je enthousiasme niet doden, maar er zijn gewoon essentiële dingen die niet kloppen. En omdat je zo koppig bent ( :love ) ga ik nu het verhaal voor je opschrijven voor dit een onherroepelijke chaos wordt.

~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Vinsalt
Sporenzoeker


Joined: 25 Feb 2003
Posts: 16

PostPosted: Tue Feb 25, 2003 6:42 pm    Post subject: Re: Vinsalt, de Bastaard Edelman Reply with quote

Dan wacht ik maar af,..en hoop ik dat het na mijn edit van zojuist zo open is voor je dat je er alles mee kan doen...:( :aanbid

edit:....koppig? :snik

Vinsalt, De Bastaard Edelman...

Edited by: Vinsalt  at: 2/25/03 8:12:04 pm
Back to top
View user's profile Send private message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Tue Feb 25, 2003 9:22 pm    Post subject: Het Verhaal Reply with quote

Uit het hoofdstuk familieperikelen...

We schrijven het jaar zoveel. Koning Anatexis Nachtstorm en zijn vrouw Saffiere zijn de trotse ouders van een tweeling geworden, de jongetjes Ahtamaer en Dagawulf Nachtstorm. Hun geboorte was waar de ellende begon: Ahtamaer en Dagawulf haatten elkaar. Wat begonnen als onschuldige krachtmetingspartijtjes ter paard, ter zwaard en ter wijde velden, eindigde op latere leeftijd in een ware oorlog om het geboorterecht. Want wie van de jongens had recht op de troon van Raganorck? Op de seconde precies waren Ahtamaer en Dagawulf even oud. Anatexis bedacht, voor hij zijn vrouw volgde in de dood, een systeem waarbij niet één van de broers maar afwisselend één de scepter zou zwaaien; uiteindelijk was Anatexis' doel zijn zonen samen, mét en niet tegen elkaar, te laten regeren. Maar hij was nog niet gestorven of de chaos begon.

Dagawulf was intussen getrouwd met een prinses van zijn eigen bloed, zijn nichtje Ahdaliunda (aah-daah-lie-oen-dah) Nachtstorm, terwijl Ahtamaer uit liefde het burgermeisje Fousafia Minnemoor (foe-sa-fie-aah) trouwde. Nog temidden van deze prille verbintenissen, greep Dagawulf zijn kans om met een leger edellieden die hij voor zijn plan gewonnen had, Ahtamaer te verrassen, te overmeesteren en met vrouw en al het land uit te zetten. Ahtamaer, ooit half Heerser over Raganorck, kreeg als teken van verachting, de heerschappij over de Wilde Wouden en de enkele dorpjes die in haar hart gelegen zijn. Wie de ontembare Wilde Wouden kent en de vrijgevochten onafhankelijkheid van de enkele Woudstammen die zich dorpen noemen, begrijpt dat de kroon over zo'n notendoppenrijk voor een man die eerst de stad bezat, een grote vernedering was. Ahtamaer zweerde wraak. Maar zo makkelijk ging dat niet.

Zowel Dagawulf Ahtamaer kregen in die tijd een zoon; Ahdaliunda schonk het leven aan het jongetje Déarc, Fousafia aan Onyx Nachtstorm. Na jaren van wederzijdse treiteringen, gevechten en vernederingen, volgen de twee zonen na jaren van chaos hun vaders op. Maar hiermee is de tweestrijd rond Raganorck nog niet ten einde. Déarc trouwde Soraja Nachtstorm, een ver familielid, maar hun huwelijk was niet gelukkig. Déarc was alles behalve een hebbelijke man; de eeuwen van tweestrijd hadden zijn ziel gevormd en hij was een hardvochtig en machtsbelust man. In het kasteel van de Nachtstorms brandden voortdurend lichamen en buiten van rooftochten werden door de gang gesleept. Er was geen geur die Déarc zo behaagde als de geur van brandend vlees; volgens verhalen naaide hij de tanden van verslagen tegenstanders in zijn mantel. Hij sloeg zijn vrouw. Hij verwaarloosde haar. Wat niet naar zijn zin was, richtte hij tegen de arme Soraja Nachtstorm.

Tijdens het jaarlijks gemaskerd bal werd de treurige koningin van Raganorck opgemerkt door Onyx Nachtstorm, die ongetrouwd en onmachtig in het rijk dat hij van zijn vader had geërfd, nog altijd op zijn tijd van wraak wachtte. Op het Bal verleidde en ontvoerde Onyx Soraja en nam haar mee naar zijn kasteel in de Wouden. Het onverwachte gebeurde echter: Soraja en Onyx werden verliefd en twee kinderen werden uit het nieuwe verbond geboren, Parel en Vinsalt.

Toen het nieuws van het verraad van zijn vrouw Déarcs oren bereikte, was zijn woede niet meer te beteugelen. De gekwelde bevolking van Raganorck samen met het handje edellieden dat hem nog wel goed gezind was, trokken met Déarc als leger de Wilde Wouden in. Onyx werd uit zijn kasteel gesleept, Soraja geboeid afgevoerd. Vinsalt wist te ontkomen, maar zijn zuster Parel, naar de verhalen vertellen het puurste schepsel dat ooit door de Ene werd voortgebracht, ging achter het leger aan om haar vader en moeder te bevrijden. In een chaotisch gevecht dat ergens rond de Stadswallen plaatsvond tussen rebellen en edellieden, werd ze echter gedood. Onyx werd gehangen en gevierendeeld en zijn hoofd op een staak driemaal de stadswallen overgedragen. Sorajas leven werd gespaard, maar het verlies van zowel van haar man als dochter op één dag onder haar wakend oog, had haar hart gebroken. In haar lange eenzame opsluiting en herhaalde kwellingen van Déarc, werd ze krankzinnig. In de wandtapijten van de Nevelgangen is te zien hoe een eens sterke en mooie vrouw nu door het kasteel zwerft als een spook, haar haren van haar hoofd gesneden, haar tere huid verscheurd door wonden die ze zichzelf heeft aangebracht. Ze verzamelt bosdieren in haar vertrekken en houdt de kasteelbewoners wakker met haar gezang en haar gevaarlijke klimtochten over de daken en torens van de burcht. Voor ze zich tijdens één van haar klimtochten de diepte in stort, baart Soraja een kind. Het enige kind dat zij en Déarc ooit zullen hebben: Ophelia. Nu Déarcs troonopvolging veilig is gesteld, rest hem nog maar één enkele taak: de laatste rebellen die strijden tegen zijn tirannie een kopje kleiner maken en de enige Nachtstorm die een potentieel gevaar voor hem vormt, opsporen en doden: Vinsalt. Lukken zal dit hem echter niet. Tijdens een opstand rond Ophelia's elfde verjaardag breekt een menigte het Kasteel binnen en wordt Déarc gedood... De enkele edellieden die ooit Déarc hebben gesteund en zijn macht voor eens en altijd onomstotelijk willen vestigen, richten hun aandacht op Ophelia. Met haar hulp proberen ze nog een aantal wettelijke executies uit te voeren en ze trachten haar uit te huwelijken aan één in hun midden, maar het is te danken aan Ophelia's koppigheid en de onrust onder het volk dat dat nimmer gebeurt...

~~~~~~~~~~~~~~~~

Okee, tot zover ongeveer.

~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Tue Feb 25, 2003 9:39 pm    Post subject: Het Verhaal Reply with quote

Er kan dus nog heel wat aan details worden ingevuld.

Ik heb ook nagedacht over hoe Vinsalt in het verhaal verweven kan worden. Eigenlijk had ik in zijn plaats eerst een zekere Rowan, ook een sulletje met heroïsche ambities en een verheven zelfbeeld, die dacht de onvrede in Raganorck zelf wel te kunnen oplossen. Allereerst verzamelde hij een troep kinderen om zich heen om tegen Déarc ten strijde te trekken, toen dat op weinig uitliep vatte hij het geniale romantische idee op om Ophelia te trouwen; zoals Romeo & Julia de vrede deden terugkeren door hun verbintenis over een familiebreuk, zo zou hij voor eens en altijd de rommel binnen de Nachtstormse bloedbanden opruimen door Ophelia te trouwen (het bijkomende voordeel zou zijn dat hij dan ook nog koning zou worden over Raganorck).

Aldus trok Rowan naar het Kasteel, maar de (toen tienjarige) Ophelia lachte hem weg en krenkte hem dusdanig eeuwig in zijn trots. De zaden voor zijn wraak waren gezaaid...

Je mag doen met dit verhaal wat je wilt. Misschien kun je er iets mee... :vrouwe

~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Seth
Nachtdwaler


Joined: 23 Sep 2002
Posts: 114

PostPosted: Tue Feb 25, 2003 10:01 pm    Post subject: Re: Het Verhaal Reply with quote

:ja ehm..... Samara.... je hebt een stuk geschiedenis geschreven dat ontzettend boeit.. ben benieuwd wat Vinsalt ermee gaat doen...

ik ga (als je dat goed vindt) nog kijken hoe ik Stormstilte een plaatsje kan geven in het kasteel, zou je daar ook over willen nadenken, samara?

hij hoeft absoluut geen prominente rol te spelen hoor, ik zoek meer naar een subtiele intrige die op een leuke manier een bijdrage kan leveren...

Back to top
View user's profile Send private message
Vinsalt
Sporenzoeker


Joined: 25 Feb 2003
Posts: 16

PostPosted: Tue Feb 25, 2003 10:38 pm    Post subject: Re: Het Verhaal Reply with quote

Mooi werk Samara,...hier kan ik wat mee, ik moet enkel de achtergrond van Vinsalt nu vanuit zijn persoonlijke (verdraaide?) visie schrijven...:idee

......en dit alles beloofd spontaan ook heel veel voor de Galliminus & Lupijn draad.

Vinsalt, De Bastaard Edelman...

Back to top
View user's profile Send private message
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Feb 26, 2003 12:03 am    Post subject: Re: Het Verhaal Reply with quote

... *:snik * wat een tragisch verhaal, Samara...

en wat een geweldige web van intrige wordt er weer gesponnen...!:evil

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Wed Feb 26, 2003 12:29 pm    Post subject: Re: Het Verhaal Reply with quote

Erg interresante ontwikkelingen, de chaos die Lucer in zijn eigen land had verlaten zet zich hier voort!
Wat betreft Stormstilte, Seth misschien kan Lucer of Dorum je helpen met een verhaallijn. De jonge generatie in Raganorck krijgt nog veel te verduren vermoed ik.

~ Ik ben onnavolgbaar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen. ~

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Iris de Muralt
Verloren en Vergeten


Joined: 31 Dec 2002
Posts: 38
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Feb 26, 2003 11:58 pm    Post subject: Vinsalt's huis Reply with quote

Ik ben zo vrij geweest een draad te starten in "Gannon: de hoofdstraat : Het huis van Vinsalt", aangezien je zei dat Vinsalt naar huis ging...

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group