Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Vrouwe Julia of de Tooth
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Alien
Dwaler


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3

PostPosted: Tue Oct 01, 2002 11:29 am    Post subject: Vrouwe Julia of de Tooth Reply with quote

E-mail adres: tekken@usa.com
Karakters Naam: Vrouwe Julia of de Tooth
Geslacht: Vrouw
Ras: Mens
Leeftijd: 24
Beroep: Zakenvrouw

Uiterlijk:
Vrouwe Julia is een mooie vrouw met een mediterriaans uiterlijk. Ze heeft lang zwart haar en jade groene ogen. Ze draagt haar haar in een lange vlecht, of in een staart de onderaan met een lint bij elkaar wordt gehouden. Boven haar linkerborst heeft ze een tatoeage van een zwarte roos, een memento aan haar ware liefde. Ze gaat altijd gekleed in hele dure jurken, gecombineerd met bijpassende sieraden en dure parfum.

Verleden:
Haar gehele jeugd was Julia een leerlinge van de Archmage Malerdhis of de Spire, tevens haar adoptie-vader. Op haar 16de verjaardag was haar opleiding klaar, en op haar 22ste was Julia een behoorlijk machtige Summoner. Ze reisde veel, en tijdens zo'n reis ontmoette ze Sir Vindex Deathrose, een jonge officier van de Sons of Fire, een orde van zwarte ridders. En om kort te zijn: ze werden verliefd op elkaar. Echter, zowel de verplichtingen van Julia aan haar mentor en vader, als de verplichtingen van Vindex aan zijn orde, leidde er toe dat ze elkaar niet veel zagen. Julia besloot, in geheim voor haar mentor die niet bepaald een vriend van de orde was, om een belangrijke bondgenoot en, meer nog, geldschieter te worden van de orde van de Sons of Fire.
Ze gebruikte haar internatiale contacten die ze had opgedaan tijdens haar reizen als Summoner, en binnen een niet al te lange tijd had Julia een handelscompagnie opgebouwd met een aanzienljke hoeveelheid schepen. Het carriere als Summoner kwam op een laag pitje te staan, maar financieel ging het erg goed met Julia. Echter, een paar maanden geleden verdween Vindex plotseling tijdens missie. Opgegeven door zijn orde, zoekt Julia nu naar hem.

Karakter/persoonlijkheid:
Na de verdwijning van Vindex, is er wat gebroken in Julia. De blik in haar ogen is een melancholische, en haar prachtige lach is verdwenen. Echter, haar hart is gevuld met een vuur. De wil en de hoop om Vindex te vinden, is wat haar staande houdt. En ze zal niet opgeven, totdat ze weer met Vindex verenigd is. Een andere optie bestaat voor haar niet.

Opmerkingen: Dit is een verkorte versie. Ik heb ook nog een 15 pagina telend levensverhaal/personaliteitsbeschrijving, maar die heb ik maar niet hier gepost. :)

Back to top
View user's profile Send private message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Oct 01, 2002 11:40 am    Post subject: Vrouwe Julia of de Tooth Reply with quote

Ik zou het geen probleem vinden dat die 15 bladzijden (als het niet teveel werk van jouw kant kost) alsnog hier komen te staan, altijd interessant de achtergronden van een karakter te door te kijken, je hebt hier min of meer een samenvatting over jouw karakter staan, dus diegenen die meer willen weten kunnen altijd nog die pagina's doorspitten. (Tenzij er informatie in staat die je (nog) verborgen wilt houden)

Speel ze ;)

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Tue Oct 01, 2002 12:18 pm    Post subject: Re: Vrouwe Julia of de Tooth Reply with quote

Een hartelijk welkom op Raganorck, alien!
:HUIVER:,...zeer mooie achtergrond,..maar ik krijg uitslag van die Engelse termen... Je moet ervanuit gaan dat er in de fictieve wereld van Raganorck nederlands gesproken word. Ik begrijp dat het van oorsprong misschien engels bedoelt is,..maar voor deze ene keer; vertaal alles in het Nederlands?...

VOORBEELD:
jij: "Goededag Heer, ik ben Vrouwe Julia of de Tooth"
ik: "Goededag Vrouwe,..u bent toch van Adel?..Moet ik u dan niet Vrouwe Vrouwe Julia of de Tooth noemen?"

Ik ga ervanuit dat niemand in Raganorck Engels spreekt..;)
Dit is echt niet persoonlijk bedoelt, ik zeg dit tegen iedere nieuwe bezoeker die onnodig Engelse begrippen gebruikt in zijn/haar karakteromschrijving.
Misschien dat we dit toch maar eens in de uitleg/regels van Raganorck moeten gaan zetten.

Ik betrap mezelf er iedere keer weer op dat ik hierover zaag,..het spijt me alvast voor alle toekomstige op en aanmerkingen over het gebruik van Engels..:p


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Edited by: Galliminus at: 10/1/02 2:20:41 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Oct 01, 2002 4:55 pm    Post subject: Re: Vrouwe Julia of de Tooth Reply with quote

Welkom..! En veel speelplezier :D

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Tue Oct 01, 2002 5:56 pm    Post subject: Re: Vrouwe Julia of de Tooth Reply with quote

welkom ^^

~ met z'n blauwe badeendje

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Tue Oct 01, 2002 7:08 pm    Post subject: Re: Vrouwe Julia of de Tooth Reply with quote

Welkom Vrouwe van de Tand!

Heel veel speel plezier in Raga!

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Seth
Nachtdwaler


Joined: 23 Sep 2002
Posts: 114

PostPosted: Tue Oct 01, 2002 7:32 pm    Post subject: Re: Vrouwe Julia of de Tooth Reply with quote

Seth heet u welkom Vrouwe Vrouwe :P

Back to top
View user's profile Send private message
Alien
Dwaler


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3

PostPosted: Tue Oct 01, 2002 8:33 pm    Post subject: Re: Vrouwe Julia of de Tooth Reply with quote

Oké, oké, ik snap het: geen engelse termen. Maar ik vind het wel redelijk dat ik 'of de Tooth' als achtervoegsel gebruik. Immers, ze komt oorspronkelijk niet uit de omgeving van Raganorck, en de taal van Raganorck is (voor de doeleindenvan het spel) Nederlands. 'of de Tooth' helpt mensen uit Raganorck eraan te herinneren dat Vrouwe Julia uit een andere streek (of zelfs land) komt, waar ze een andere (vreemde) taal spreken (in dit geval Engels). :)
Vrouwe Julia of de Tooth is haar naam dus. En haar verloren liefde Heer Vindex Deathrose en niet heer Wraak (Latijn) Doodsroos (Engels). Dat lijkt me redelijk, toch?
Wat de nederlandse term voor Summoner is, weet ik niet echt. Oproeper of Ontbieder komt het meest in de buurt, maar dan weten mensen nog niet waar je het over hebt. :) Iemand een suggestie?

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Tue Oct 01, 2002 8:59 pm    Post subject: Re: Vrouwe Julia of de Tooth Reply with quote

Sorry allen (en Alien), Galliminus in da house; van de Tand vind ik helemaal niet zo gek klinken... Stel je voor dat er een gebergte is wat heel ver ligt van Raganorck wat De Tand genoemd word.... En Dood(s)roos klinkt zwaar vet ipv van Deathrose...

En Ontbieder klinkt ook heel goed,..stel je voor dat we van nu af aan eenieder die Elementalen, Geesten en Demonen op kan roepen een Ontbieder noemen binnen Raganorck...is toch kuwl?

Hoevaak moet ik sorry zeggen voordat eenieder inziet dat onze Nederlandse taal zoveel koeler is dan het engels?;)


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Edited by: Galliminus at: 10/1/02 11:00:49 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Oct 01, 2002 9:06 pm    Post subject: Vrouwe Julia of de Tooth Reply with quote

Galliminus heeft gelijk...er is niets mis met Ontbieder of Oproeper en als je echt iets 'buitenlands' wilt...kan je niet een 'stof' gebruiken? Een object dat aangeeft dat jouw karakter uit andere streken komt (al iets geprobeerd met Ivoor? Ook tandspul tenslotte).

Ik hoef geen sorry meer te horen wat mij betreft...Nederlands regelt? rotst? ;) :)

Edited by: ckeetel at: 10/1/02 11:13:45 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Tue Oct 01, 2002 9:13 pm    Post subject: Re: Vrouwe Julia of de Tooth Reply with quote

Misschien kan ons advies enkel meer diepgang bieden aan je personage Alien,..mijn personage Galliminus is van oorsprong enkel Duitstalig, maar omdat Raganorck Nederlands is heb ik hem in het Nederlands gegoten en is het iets heel anders geworden dan dat het origineel eigenlijk is. ( Eigenlijk is Galliminus echt een Das Schwarze Auge personage, wat een wereld van verschil is vergeleken met Raganorck.)


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Oct 01, 2002 9:33 pm    Post subject: Re: Vrouwe Julia of de Tooth Reply with quote

Ik ben ook voor het gebruik van zoveel mogelijk Nederlands in dit forum. (het is ook mijn vakgebied, dus misschien ben ik een beetje subjectief...:D ). Ik zal echter niet struikelen over enkele anderstalige termen of namen...
Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat ik Galliminus vind zeuren over het gebruik van Nederlands, integendeel zelfs, ik vind het fantastisch zoals hij zich inzet voor het gebruik van deze schone taal in het forum. Zonder al zijn opmerkingen hierover zou dit forum al lang verwaterd zijn in een vage smeltkroes van Nederlandse zinnen volgepropt met Engelse namen en Engelse fantasy- en roleplaying gerelateerde termen. Ik pleit bij deze dan ook voor een applausje voor zijn tomeloze inzet!

applaudiseert

Zo!

PS: Ontbieder is inderdaad de mooiste vertaling van summoner!

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 11:06 am    Post subject: Vrouwe Julia van der Tand Reply with quote

Wees welkom, Vrouwe en ontmoet de Papa van de Puristen, Galliminus! :) (applaus)

Dit forum is inderdaad opgericht om een Nederlandse vuist te maken tegen de Engelse invloeden in het rollenspel (om het maar even formeel uit te drukken). Wij hebben hier geen Lords en Ladies, goldpieces, wizards en threads, we hebben Heren en Vrouwen, dukaten, magische kunstenaars en draden. Ik heb altijd gedacht dat het Nederlands voor dit soort dingen geen geschikte taal was, maar als je eens een synoniemenboek openslaat of een oud Nederlands woordenboek, dan zal het je verbazen hoe schoon ons taaltje werkelijk is! En wij, als inwoners van Raganorck, hebben ons ten doel gesteld deze schoonheid te bewaren :)

Hoe dan ook... Misschien zou je je levensverhaal ehm... willen hertalen? Het mag ook Engels blijven, als je het echt niet anders wil, maarre... dan wordt Galliminus boos denk ik, toch, oh Papa van het Purisme?

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Alien
Dwaler


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 2:49 pm    Post subject: Vrouwe Julia van den Tand Reply with quote

Gij heeft mijne ziel en mijne hart bekeerd. Enkel Nederlandsch zal den taal worden waarin ik mijne gedachten zal verwoorden.
:)

Nu even serieus. Ik heb Uw pleidooi aangehoord, en ik kan niet anders dan het ermee eens zijn. Laat mij daarom aan U allen introduceren:

Vrouwe Julia van den Tand, zakenvrouw en meesteres-Ontbieder, leerlinge van Aartsmagiėr Malerdhis van den Spits, en haar verloren geliefde Heer Vindex Doodsroos, luitenant-kolonel van de Zonen der Vuur, orde van de zwarte ridders.

Ik heb ,hoop ik, een accusativus van plaatsbepaling gebruikt voor Van den Tand (oud-Nederlandsch had immers nog naamvallen), om aan te geven dat Vrouwe Julia daar vandaan komt. Dat heb je trouwens netjes geraden Gallimus! Het slaat inderdaad op een berg. Om precies te zijn, op een hoge rotspunt die uit de zee steekt. Er is een klein dorpje op rotsen eromheen gebouwd, genaamd de Rotsen (origineel hé). De rotspunt, tientallen meters hoog, is de residentie van Aartsmagiėr Malerdhis. De rotspunt heeft een aantal namen, waaronder de Spits en de Tand.

Ik zal in de nabije toekomst wel eens mijn complete levensverhaal (letterlijk in verhaal vorm!) posten, in het nederlands uiteraard. Is daar trouwens een speciale plek voor? Een plaats waar je verhalen kunt posten? Zo niet, misschien een idee? Ik heb namelijk zat verhalen die ik wel wil posten!

In ieder geval, ik sluit me graag aan bij de Puristen :) , en als ik erover nadenk, Ontbieder klinkt inderdaad gaaf.

P.S. vergeef mij mijn naam,Alien, maar om nog een keer registreren als Buitenaards Wezen vind ik een beetje nutteloos. :)

Edited by: Alien at: 10/2/02 5:05:47 pm
Back to top
View user's profile Send private message
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Oct 02, 2002 3:12 pm    Post subject: Re: Vrouwe Julia van den Tand Reply with quote

Hoera! Welkom bij de puristenkliek!

En dat Alien geeft niet hoor... We blijven je zo noemen... en dan bedoel ik niet met de Engels uitspraak (eeliejun)... :D

PS: misschien dat Zonen des Vuursch of Zonen van het Vuur beter klinkt dan Zonen der Vuur..?

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group