Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Murdoc Harding

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Sun Mar 10, 2002 2:01 pm    Post subject: Murdoc Harding Reply with quote

Dit personage zal zo nu en dan de straten onveilig maken, letterlijk dan.

Murdoc is een gestoorde ziel, zijn gelaat heeft niemand ooit gezien, het enige dat men ziet, als men het kan na vertellen is zijn lange zwarte cape met hoge kraag en zijn hoge hoed.
Hij doolt door de straten, met een compacte kruisboog en een mes in de hand.

Volg hem in Raganorck en je komt misschien meer over hem te weten. Hopelijk voor jou, niet te veel.

Edited by: Coldrin at: 3/10/02 6:54:41 pm
Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Sun Mar 10, 2002 3:15 pm    Post subject: Murdoc Harding Reply with quote

Een pistool? Dat past nu niet bepaald bij het beeld wat ik van de wereld van Raganorck heb. Als er pistolen zijn dan zijn daar kanonnen aan vooraf gegaan als je de (echte) ontwikkeling van buskruit bekijkt. Buskruit heb je al geïntroduceerd heb ik gelezen. Let wel dat als je zoiets in de verhaallijn verwerkt er dadelijk meer geschoten word dan gevochten met houw wapens en zwaarden.


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Sun Mar 10, 2002 3:42 pm    Post subject: Murdoc Harding... Reply with quote

... roept bij mij het idee op van een Victoriaanse kelensnijder... Ik hou wel van die sfeer, alleen merkt Galliminus terecht op dat een pistool wellicht niet helemaal bij Raganorck past. Maar met een ouderwets wurgkoord en een serie messen moet Harding toch wel een stuk kunnen komen, lijkt me :)


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Sun Mar 10, 2002 4:30 pm    Post subject: Murdoc Harding... Reply with quote

Een blaaspijp met vergiftigde darts kan ook veel doeltreffender zijn dan een pistool. ( maakt ook geen herrie wat de aandacht direct op de schutter brengt)

Hmmm,.....Ik meen in de post van Murdoc iets van Jack de Ripper te herkennen, maar het zal wel aan mij liggen........


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Sun Mar 10, 2002 4:32 pm    Post subject: Murdoc Harding... Reply with quote

Als 't 'ie maar geen roodharige prostituées binnenstebuiten keert, vind ik het best...


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Sun Mar 10, 2002 4:51 pm    Post subject: Re: Murdoc Harding... Reply with quote

In één of andere post heeft er al eens iemand iets over poorten naar andere werelden geschreven, daar is dat pistool ook door gekomen. Het is zo een wapen waar je anderhalf uur voor nodig hebt om het te laden en dan maar één enkel schot te kunnen lossen.
Ik heb ooit eens een cool boek gelezen waar magie en technologie tegen elkaar streden, buskruit tegen magische krachten.
Hij heeft toch nog geen gebruik gemaakt van zijn pistool? Er zal ook niet veel mee gebeuren als je weet dat maar een klein beetje magie al genoeg is om zo een ding af te laten gaan, en in Raganorck wemelt het van de magie.
Natuurlijk zit er een beetje Rippergehalte in. :evil

Back to top
View user's profile Send private message
Danae Rheanna
Nachtdwaler


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 150

PostPosted: Sun Mar 10, 2002 5:47 pm    Post subject: Murdoc Harding... Reply with quote

Ik ben ooit naar een Jack de Ripper-experience in Londen geweest, of hoe dat ook geheten heeft, en ik krijg er nog steeds de kriebels van als ik daar aan denk. Je liep ergens door een gezellig nagebouwd Victoriaans straatje en plots lag daar een vrouwenfiguur met wat er ín hoorde er úit. Heel aardig dat je daarna 's avonds op weg naar het hotel door échte Victoriaanse Londense straatjes moest. Brrr...

Hoe dan ook, wat betreft die pistolen... kunnen we hier niet een Raganorckse tussenoplossing voor bedenken? Ik denk dat een ouderwets pistool, zo'n ding dat inderdaad drie kilo weegt en dat je twee uur kost om op te laden en af te schieten (dit geeft een eventueel slachtoffer de tijd even een blokje om te lopen), wel een compromis is. Maar zeker geen standaard.

..... Danaë
___________________________________
Please continue to leave footprints, I'm anxious to see where they go...

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Sun Mar 10, 2002 5:52 pm    Post subject: Re: Murdoc Harding... Reply with quote

Ach, laat me maar het pistool vergeten, ik zal er een kleine compacte kruisboog van maken.
Kan ook veel schade aanrichten :)
En je moet niet bang zijn voor het buskruit in één van mijn andere posts, het is binnenkort opgebruikt en dan wordt het zoeken geblazen naar een kruid dat enkel te vinden is een een ver land, thans geteisterd door oorlogen enz. waardoor het onmogelijk wordt nog meer te gaan halen.

Back to top
View user's profile Send private message
Danae Rheanna
Nachtdwaler


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 150

PostPosted: Sun Mar 10, 2002 6:08 pm    Post subject: Murdoc Harding... Reply with quote

Over het buskruid maak ik me verder geen zorgen. In een andere discussie zijn we geloof ik al overeen gekomen dat buskruid wel bestaat in Raganorck, maar dat men nog niet helemaal het nut er van inziet. Dit is mede te danken aan het feit dat men de laatste jaren (eeuwen) geen behoefte heeft gehad aan een grote verdediging; de stad is niet aangevallen en op de kleine, persoonlijke wapens na is de ontwikkeling op dat gebied dus stil blijven staan. Santetjan en ik omschreven Raganorck als een soort Faustus tijd: er zijn machines, hulpmiddelen, maar dit is vermengt met duistere magie, alchemisten, kwakzalvers en dat soort figuren en dingen.

..... Danaë
___________________________________
Please continue to leave footprints, I'm anxious to see where they go...

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Sun Mar 10, 2002 6:10 pm    Post subject: Re: Murdoc Harding... Reply with quote

Houtskool, Zwavel en Paardenmest , dan je bent al een heel eind. Het is in principe helemaal niet zo heel moeilijk om het te maken je moet enkel de juiste samenstelling weten........maar deze wetenschap past niet echt in de tijdsgeest van Raganorck. Dat ze het in een ver land wel kunnen maken is een hele goede oplossing. ( Het 'China' van de wereld van Raganorck)


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group