Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Galliminus dan Maros

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Mon Feb 04, 2002 6:34 pm    Post subject: Galliminus dan Maros Reply with quote

Meel: galliminus@raganorck.com
Karakter Naam: Galliminus dan Maros
Geslacht: M
Ras: Mens
Leeftijd: 40
Beroep: Ridder (Priester van Randragam) en Kapitein in het Adelijke Regime van Raganorck.



Uiterlijk:De geweldige schets hiernaast is het werk van onze eigen Ckeetel

Galliminus is een grote robuuste man. Hij draagt een plaatmaliën uitrusting met schouder platen die als beeltenis dienen van de vleugels van Randragam. Daarover draagt hij een wit (ridder)Hemd waar een rode leeuw op staat. (zijn famillie wapen). Hij draagt een grote witte mantel met capuchon, achterop de mantel staat ook zijn familie wapen, de rode leeuw. Hij draagt twee zwaarden met zich mee, een gewoon zwaard aan zijn riem, en een grote tweehander die hij op zijn rug draagt, het zwaard genaamd Dondertoorn,...het heilige symbool van de Oer Draak Randragam..
Hij heeft donker haar,.wat hij sindkort geheel kort heeft laten knippen. Zijn gezicht is getekend door de strijd, een groot liteken loopt van boven zijn wenkbrouw tot aan zijn mondhoek. Een klein baardje siert zijn gelaat.
Op zijn voorhoofd heeft hij een tatoeage van een rode zon.
Karakter/Persoonlijkheid:
Galliminus is een Nobel man van Adelijke afkomst. Hij geloofd dat al het Kwade gereinigd moet worden, of worden vernietigd. Hij is zeer vriendelijk van aard, ook al doet zijn uiterlijk dat soms niet vermoeden. Hij geloofd in Ridderlijke Eer, en zal nooit een onbewapende tegenstander doden. Het is een man van weinig woorden. Volgens hem zijn er twee soorten zwijgzame mensen,.. mensen die iets te verberegen hebben en mensen die enkel praten wanneer het nodig is. Hij is een geduldig man en zeer rustig van aard, met een groot Eergevoel.
Eigenlijk is hij een zeer gevoelige ziel, en er is altijd een teken van verdriet te zien in zijn ogen, zelfs wanneer hij lacht.
Verleden: Hij is geboren in een Adelijke familie, in een land ver van Raganorck genaamd Dalpathor en werd al op jonge leeftijd voorbereid op een leven als Ridder. Zijn ouders brachten hem naar de hoofdstad van Dalpathor genaamd Werheim. Hij groeide op binnen de "Culte" van Randragam.
In zijn jonge jaren heeft hij altijd gedient als Schildknaap van een rechtschapen Ridder uit zijn geboorte plaats,..een Ridder van Randragam. Deze ontfermede zich over hem nadat zijn ouders hem daar de Hoofd Tempel van Randragam hadden gebracht. Toen hij de leeftijd had om zelf een zwaard te hanteren, bracht zijn adoptief vader hem naar de Krijgers Acedemie, waar hij een voorbeeldige leerling was. Nadat hij was 'afgestudeerd' aan de Acadamie diende hij in het leger waar ook zijn adoptief vader in diende.
Hij leerde tijdens zijn rond trekken een vrouw kennen genaamd Nicolette Glimmerfeld, en na enkele maanden trouwden zij met elkaar. Zij kregen een Tweeling, de jongens noemden zij Floran en Samon.

Na veel omzwerfingen, en bizarre, maar ook verschrikkelijke, situaties strandde Galliminus in de stad genaamd Raganorck, waar hij zich in dienst stelde van diens heersers. Vanaf dat moment behoorde zijn zwaardarm toe aan de Vrouwe Ophelia Nachtstorm van Raganorck. Hij wist niet wat hij van haar moet denken, ze is volgens hem een gecompliceerde dame....maar ze is nog jong, en de tijd zal het leren. Voor nu heeft hij zijn trouw beloofd om als Ridder te dienen aan haar Hof en als Kapitein van de Kasteelwacht.
Raganorck ziet hij als een stad van Zondes,...zoveel duisternis en kwade krachten....De stad moet gered worden.... Ondanks het gemis van van zijn lieve vrouw en zoontjes is er die onverklaarbare macht die hem in Raganorck houd..
Opmerkingen: Galliminus is trouw aan Ophelia, en de Stad Raganorck, ook al ziet hij de Vrouwe maar zelden. Misschien zijn de Vader gevoelens die hij ervaart als hij in het gezelschap is van haar misplaatst,...maar hij zal dit nimmer laten merken.



    RANDRAGAM, De Oerdraak des Bliksems en Stormen.....



Het was een kille regenachtige nacht en de wereld was koud. Randragam vloog door tijd en ruimte. Hij zag hoe de wezens het koud hadden en stil stonden in hun ontwikkeling. Hij kreeg medelijden met hen en vloog naar hen toe. De wezens raakten in paniek en sloegen op de vlucht. Randragam sprak tot hen maar zij spraken geen taal. Met pijn in zijn hart vervolgde hij zijn vlucht door het hemelruim. Maar voordat hij de wezens alleen liet trok hij de bliksem naar beneden. Nabij de grotten van de wezens ontstond er brand door die blikseminslag. De wezens kwamen naar buiten gerend en voor het eerst zagen zij vuur. Zij branden hun handen aan het vuur en waren er bang van..., maar uiteindelijk kwamen de vrouwen naar buiten en zij hielden vlees in de vlammen, iets had hen die ingeving gegeven, en vanaf een afstand keek Randragam voldaan toe. Deze wezens leerden snel, en stonden open voor zijn invloeden,..met name de vrouwen ,waar ook zijn hart naar uit ging.

Volgens de millenia oude verhalen is Randragam een oude draak die door tijd en ruimte reist, hij heeft geen vaste verblijfplaats maar is altijd in de harten aanwezig van diegenen die hem goedgezind zijn. De aanhangers van Randragam gaan ver terug, duizenden jaren,.. misschien zelfs langer. Randragam had een zwak voor menselijke vrouwen volgens de legendes, regelmatig mengde hij zich tussen de mensen, in diens vorm, en verleidde hij de vrouwen. Binnen iedere generatie van mensen had hij een geliefde, en die bleef hij trouw tot aan haar dood. In de duizenden jaren dat Randragam regeerde over de mensen heeft hij zich maar enkele keren laten zien in zijn Draconische vorm, en als hij dat deed dan was het in oorlogen die zijn mensen voerde tegen demonische entiteiten(al is dit vrij relatief natuurlijk). Hij kwam neer uit de hemelen wanneer zijn gevolg dreigden te sterven aan de hand van deze creaturen, hij opende zijn muil en blauw vuur, de bliksem, vloeide uit over de vijand,... alles vernietigend in haar aanraking.

Onder de mensen die Randragam aanhangen zitten volgens de overleveringen veel van zijn kinderen, en diens nageslacht. De priesters van Randragam, en de ridders in de Orde van de Draak hebben allen het bloed van Randragam door hun aderen stromen. Zij zijn afstammelingen van de directe kinderen van Randragam...., ofwel de adelijke families. Die personen zijn over het algemeen voortbestemd om de Hoge Priesters en Koningen te worden.
Pas de laatste duizend jaar heeft het geloof in Randragam pas vaste structuren gekregen in de vorm van een hierarchie binnen de aanhangers, en de verschillende Ordes van de Draak. In de afgeloppen 1000 jaar heeft Randragam zich ook niet meer vertoont. Dit kwam volgens de priesters door Goddelijke invloeden van buitenaf. Want naast Randragam zijn er volgens de Priesters nog vele andere oppermachtige wezens die zich gemoeid hebben in de zaken van de wereld en diens inwoners. Randragam heeft nog altijd geen kerken of tempels, die beschouwen de Randragianen als een teken van disrespect naar hun Godheid, want Randragam reist door tijd en ruimte, hij zal nimmer gebonden worden op een plaats. Er zijn slechts twee heilige oorden; De plaats waar Randragam voor het eerst Manifesteerde duizenden jaren geleden, en de plaats waar hij de mensen redde van de slag der duizend Tranen,..toen bijna alle Randragianen werden uitgeroeid door een vreemd volk uit een ver land.


Bijnamen:Heer des Donders, Heer des Bliksems, Gever van Vuur, Hemelijke Krijger.
AspektenDonder, Bliksem, Storm, Eer, Dapperheid, Verantwoording
Symbool
:De Blauwe Draak, Bliksemschicht
Paradijs/HiernamaalsDe Vleugels van Randragam
Tempels/Kerken: geen
Heilige Oorden: De Heilige vlakte van Randram en het Orfarisch Slagveld
Heilige Artifacten:Het zwaard 'Dondertoorn', gedragen door iedere priester, 'Randragam's Schubben Pantser', een oud stuk wapenrusting wat enkel de Hoge-Priester van de orde mag dragen, het zou iemand onkwetsbaar maken voor vuur, en zou ernstige schade van normale bronnen sterk verminderen.
Heilige Boeken: Randragamium, Liederen van Randragam, Codex Draconïa
Offergaven: goed gesmeden zwaarden, rustingstukken, en Trofeeën van de strijd ( niet organisch)

Het priesterschap is voortbestemd voor diegene die het bloed van Randragam in zich dragen....ofwel,..kinderen die in een van de Adelijke families zijn geboren. De 'kinderen' van Randragam zijn voortbestemd om de Hoge Priesters te worden,..iedere generatie zijn er dus maar enkelen.

De Ridders in de Orde van de Draak hoeven niet altijd 'bloedverwant' van Randragam te zijn, maar meestal komen zij wel uit een van de adelijke families.. Normale ridders hebben ook niet de krachten die het bloed van Randragam soms verleent zoals een ietwat snellere heling, lichte helderziendheid ( Randragam reist immers door tijd en ruimte), en een nobel krijgershart. Maar er zijn evenveel gevallen bekend van 'kinderen' van Randragam die deze gaves niet bezitten of zelfs spontaan kwijtraken.


De volgende wetten/geboden zijn al talloze eeuwen oud, en worden streng aangehouden door alle volgelingen van Randragam,..en daarbij zijn het de ware levensregels voor iedere Ridder of Priester van Randragam.


    DE 15 GEBODEN VAN RANDRAGAM
    * Ik zal de Gelovigen beschermen.
    * Ik zal iedere eerlijke uitdaging aangaan.
    * Ik zal iedere Godslasterlijke belediging tegengaan.
    * Ik zal iemand nimmer in de rug aanvallen.
    * Ik zal geen weerlozen bevechten.
    * Ik zal nooit een gevecht uit de weg gaan, behalve om eer of genade te schenken.
    * Ik zal zwakkere en overwonnen tegenstanders sparen.
    * Ik zal ter aller tijden streven naar Ridderlijke Volkomenheid.
    * Ik zal alleen mijn eigen disciplines en verantwoording laten schijnen op het Pad des Levens, want Randragam spreekt via mij.
    * Ik zal het kwaad zuiveren of elimineren, in al zijn gedaantes.
    * Ik zal inzien dat bloedvergieten en de brute slachting van mijn vijanden in een eervol gevecht onvermijdelijk is, treur om hun ziel, voor iedere man een traan.
    * Ik zal mij nimmer laten binden door materiele zaken.
    * Ik zal onvoorwaardelijke liefde hebben voor ieder eervol levend wezen, ongeacht zijn of haar daden, en me willen opofferen voor de welvaart van velen.
    * Ik zal vrede hebben met mijn herinneringen, en de gevolgen van mijn daden.
    * Ik zal, net als de eeuwige Randragam, in staat zijn om blinde vergiffenis te schenken.




Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck.
_________________
Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck.


Last edited by Galliminus on Sun Jan 09, 2005 1:36 pm; edited 24 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group