Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

God, wie was Dat ook al weer...

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PinKnow
Dwaler


Joined: 13 Jun 2003
Posts: 5
Location: Landgoed Oud Zandbergen

PostPosted: Mon Jun 16, 2003 7:07 pm    Post subject: God, wie was Dat ook al weer... Reply with quote

De draad over godsdienst is nogal oud, ik start maar een nieuwe. Is er al een definitief standpunt / instituut?

Er is veel gezegd over de voors en tegens van een enkele godsdienst. Veel mensen lijken zich aangetrokken te voelen tot een religie met de sfeer van de Inquisitie; duister en ongrijpbaar, maar zijn bang voor eenzijdigheid. Een uitweg zou het volgende kunnen zijn:

Als de huidige godsdienst nou eens niet de oorspronkelijke is? Als deze religie in haar nadagen is en mensen heimelijk teruggrijpen naar de oude (natuur-)religies van voor de overheersing door deze kerk? Dan kunnen binnen de kerk mensen werken aan vernieuwing of juist onderdrukking, en kunnen daarbuiten mensen teruggrijpen naar de oude paden.

Is er al iemand bezig? :heilig

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Jun 16, 2003 7:43 pm    Post subject: Re: God, wie was Dat ook al weer... Reply with quote

Quote:
Als de huidige godsdienst nou eens niet de oorspronkelijke is? Als deze religie in haar nadagen is en mensen heimelijk teruggrijpen naar de oude (natuur-)religies van voor de overheersing door deze kerk? Dan kunnen binnen de kerk mensen werken aan vernieuwing of juist onderdrukking, en kunnen daarbuiten mensen teruggrijpen naar de oude paden.


Er zijn meerdere mensen bezig met de godsdienst(en) in de stad. Zoals je waarschijnlijk gelezen zult hebben is de kerk van de Ene de kerk met de meeste aanhangers. Deze kerk kent een conservatieve afscheiding, nl. de "Grauwen", die ondergronds zit. De onenigheid tussen deze twee fracties zorgt natuurlijk voor spanningen in de stad.

Terwijl er gespeeld (geschreven) wordt zijn er een aantal mensen actief bezig deze twee partijen meer vorm te geven en webben van intriges te weven.

Op de Raganorck webzijde zou je meer kunnen lezen over de achtergronden van de religie (en van de rest van de stad), ware het niet dat deze nodig aan revisie toe is en er geen keuzemenu meer is naar de individuele pagina's. Ik heb echter de religiepagina opgezocht en als je HIER klikt dan kom je er vanzelf.

Links naar andere delen van de Raga-webzijde kan je vinden in DEZE draad.




-=Lupijn=-

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Mon Jun 16, 2003 8:10 pm    Post subject: Re: God, wie was Dat ook al weer... Reply with quote

En paar verhaaldraden hebben zich hier nogal intensief mee bezig gehouden. Als je de lijnen rond Bardogan/Coldrin, Iris de Muralt en Valentijn doorkijkt kom je al veel te weten. Hun achtergronden staan op het karakterforum. Verder zou ik de Tien torens: het Huis van de Ene God (herbouwd) en De tien torens: Herberg den Groenen Acker eens doorkijken. Ook daar wordt veel in duidelijk... succes

Back to top
View user's profile Send private message
PinKnow
Dwaler


Joined: 13 Jun 2003
Posts: 5
Location: Landgoed Oud Zandbergen

PostPosted: Tue Jun 17, 2003 6:01 am    Post subject: Re: God, wie was Dat ook al weer... Reply with quote

ThanX! Ik ga zeker graven.

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Martys Brendarion
Nachtdwaler


Joined: 09 Jun 2003
Posts: 118

PostPosted: Sun Aug 10, 2003 8:37 pm    Post subject: Re: God, wie was Dat ook al weer... Reply with quote

Ik hoop niet dat de hoeveelheid tekst die dit Raganorck forum kenmerkt je heeft afgeschrikt... Wacht vol spanning op je intreden in de stad. Als ik je nergens ergens mee kan helpen moet je me maar mailen ofzo... K?

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group