View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
TheDarklord2003 Duister als de Nacht
|
Posted: Mon Dec 30, 2002 3:58 pm Post subject: Het kwartier van de aristocraten |
|
|
Wat me opvalt is dat er wel een 'duistere district' en 'tien torens district (sloppenwijken en Acadamiewijk) maar nog geen kwartier voor de rijke handelaren en burgers van Raganorck, ik neem aan dat dit bij dit wellicht bij de binnenplaats gesitueerd kan worden (wellicht gelijk aangrenzend aan het paleis) of wellicht in de nabije omgeving van de tien torens. |
|
Back to top |
|
|
Lupijn Dromenvanger
|
Posted: Sat Feb 01, 2003 11:37 am Post subject: Re: Het kwartier van de aristocraten |
|
|
Quote: maar nog geen kwartier voor de rijke handelaren en burgers van Raganorck
ehm... wat dacht je van Gannon, de hoofdstraat..? |
|
Back to top |
|
|
TheDarklord2003 Duister als de Nacht
|
Posted: Sun Feb 23, 2003 12:33 pm Post subject: Re: Het kwartier van de aristocraten |
|
|
nou ja ik dacht eerder om het neertezetten rond het paleis, de hoofdstraat is meer handelaren kwartier, effin daar ook villa's gevestigd kunnen zijn lijkt me logischer dat zo rond het paleis de grootste zijn... |
|
Back to top |
|
|
Lupijn Dromenvanger
|
Posted: Sun Feb 23, 2003 4:41 pm Post subject: Re: Het kwartier van de aristocraten |
|
|
Persoonlijk lijkt het mij logisch dat de adel, voor zover ze niet in het (enorme) kasteel wonen, verspreid door de betere wijken van stad woont. Natuurlijk kan dat ook inhouden dat er een aantal rond het paleis woont.
Leden van hetzelfde gilde zullen dicht bij elkaar wonen, want het gilde zorgt ervoor dat het werk eerlijk verdeeld wordt over de leden. De wetenschap is in deze stad toevallig gecentraliseerd op 1 punt, omdat de Pelgrims ooit de torens op die plek hebben gebouwd. De armen en mensen die niet direct op willen vallen (om allerlei uiteenlopende redenen) wonen in het Duistere district.
Waarom dan de adel niet in 1 aparte wijk? Omdat de adel van oudsher weinig met een stad te maken had, maar leenheren waren van de koning. Zij hadden dus hun eigen grondgebied, waar zij de baas waren, ook al moesten ze hun verantwoording afleggen aan de koning. Natuurlijk zullen velen van hen zich ophouden aan en om het hof (dit is de enige en dus hoofdstad van dit rijkje...), maar ze zullen hun huizen het liefst uit de buurt van de heerseres hebben om daar een beetje hun eigen gang te kunnen gaan, zoals ze van oudsher gewend zijn eigen baas te spelen. Verder zal het zeker de intrige (denk aan machtstrijd enzo...) bevorderen als de adel niet op 1 hoop woont (en dus alles van elkaar te weten kan komen) en als ze niet direct in het zicht woont van de heerseres...
-=Lupijn=-
Edited by: Lupijn at: 2/23/03 5:47:34 pm
|
|
Back to top |
|
|
Melante Sporenzoeker
|
Posted: Sun Jul 10, 2005 3:49 pm Post subject: |
|
|
Is er niet ergens een plattegrond van de stad te vinden, ofzo?
Mijn karakter (die nog wacht op goedkeuring) behoort ook tot de rijkere/adellijke inwoners van de stad, maar ik heb dus geen idee waar ik haar huisje kan situëren... _________________ Oh, hoe waar zijn jou woorden,
die mijn hart doen breken.
Hoe groot was mijn fout,
toen ik jou liet gaan.
Uit: Naam van de stilte; Josephine van Asgaard. |
|
Back to top |
|
|
Lunea Dromenvanger
|
Posted: Sun Jul 10, 2005 6:39 pm Post subject: |
|
|
Je zult weinig hebben aan een plattegrond van raganorck.. het veranderd er namelijk steeds. geen plek blijft waar hij is.. tenzij je een map hebt die magisch mee veranderd, maar dan is er weer grote kans dat je wordt opgepakt voor het uitoefenen van ongeoorloofde magie gnagnagna.
de verschillende districten/kwartieren liggen dus steeds op andere plaatsen ten opzcihte van elkaar. Maar ik geloof wel dat de huizen binnen de kwartieren blijven.. Dus als je een winkel op t Gannon hebt, zal hij wel op t gannon blijven maar heb je steeds andere buren.. |
|
Back to top |
|
|
Melante Sporenzoeker
|
Posted: Sun Jul 10, 2005 7:34 pm Post subject: |
|
|
Gaat dat onbewust tijdens het schrijven of is dat de magie van Raganorck?
Gezien mijn karakter een rijke wetenschappers vrouw is, waar zou ik dan haar luxe victoriaanse villa moeten deponeren? En mag ik daar dan een eigen draad voor openen in het betreffende topic? _________________ Oh, hoe waar zijn jou woorden,
die mijn hart doen breken.
Hoe groot was mijn fout,
toen ik jou liet gaan.
Uit: Naam van de stilte; Josephine van Asgaard. |
|
Back to top |
|
|
ckeetel Dromenvanger
|
Posted: Sun Jul 10, 2005 9:57 pm Post subject: |
|
|
Het veranderen van de omgeving in je huis is iets wat je zelf mag beschrijven...bijv. dat er ineens een atelier of een ander woonhuis naast die van Josephine staat...of dat Josephine moeite heeft met haar huis te vinden omdat het weer ineens meters verschoven is als ze even naar de bibliotheek is geweest...
Als je een wetenschapper bent zou je misschien een luxe huis ergens dichtbij de Tien Torens neer kunnen zetten...de Tien Torens zijn immers het centrum voor de wetenschap, in dat 'District' zou je je eigen draad kunnen aanmaken met een zelfbedachte titel.
Het is maar een suggestie...:) je zou jezelf ook een mooie plaats kunnen reserveren aan het Gannon, of misschien dat het Duistere District een paar oude gedeelten kent..die wellicht wat luxueuzer zijn, iets meer daarover staat in het antwoord van Lupijn enkele posts hierboven. _________________
Uw Shoppe om de Hoeck |
|
Back to top |
|
|
|