Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Bantra, drakin van dood en vernietiging (en Gashyr's moeder)

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Tue Sep 24, 2002 2:13 pm    Post subject: Bantra, drakin van dood en vernietiging (en Gashyr's moeder) Reply with quote

Bantra, de Drakin des Doods, behoorde tot de eerste draken, de draken die zich hun eigen ontstaan, als ze er niet altijd al waren, niet meer konden herinneren. Het was Bantra's taak om de zielen van ongelovigen te leiden naar de plaats waar de zielen van ongelovigen heen gaan als ze hun lichaam voorgoed verlaten. Ze aanschouwde de opkomst en ondergang van sterren, planeten, en levensvormen, zonder zich er in te mengen, want dat was niet haar taak. Maar na eonen lang hetzelfde zien en doen raakte ze verveeld, ze begon zich te bemoeien met de oninteligente levensvormen, gaf ze giftanden en klauwen, waamee ze de inteligente levensvormen lastig vielen. Maar ook dit begon te vervelen. Ze ging zich bemoeien met de inteligente levensvormen zelf, bracht ze verzengende hitte en ijzige koude, ze vernietigde hun bouwwerken. Vannaf dat moment werd Bantra de Drakin van de Dood, Bantra de Drakin van de Dood en Vernietiging. Ze zaaide dood en oogste zielen, ze voede zich met de zielen.
Andere opperwezens maakten haar duidelijk dat ze fout bezig was, en probeerden haar te stoppen, maar Bantra negeerde hen en ging door met haar vernietigende werkzaamheden. Totdat Randragam, de Oerdraak het genoeg vond en haar met geweld een halt toeriep. Bantra was zwakker, en vluchtte voor zijn toorn. Eonen lang leek zij verdwenen, en de meeste oude draken begonnen haar te vergeten. Maar ze was er nog steeds, wachtend op een kans om wraak te nemen op Randragam. En die kans kwam. Randragam bemoeide zich met het leven op een planeet, hij schonk de levensvorm genaamd "mens" vuur, en Bantra zag dat hij erg met hen begaan was. Listig vermomde Bantra zich als een andere levensvorm op deze planeet, de Elf. Ze mengde haar onsterfelijke bloed met het eeuwig levende bloed van deze elfen, vier keer in vrouwengedaante en meerdere keren in een lichaam van mannelijke vorm. De door haar als man verwekte jongen bleken slecht geschikt voor haar plannen op deze wereld, ze waren mensachtig van vorm en bezaten in de ogen van een opperwezen als zij zeer geringe krachten. Zij werden slechts kleine pionnen, en hun werken zijn in de geschiedenis van de wereld *meestal* niet eens terug te vinden. De kroost die in haar als vrouw tot leven kwam daarentegen was bijzonder geschikt, en zij zouden de belangrijkere plaatsen op het schaakbord innemen, toren, paard, loper en koningin. Ze vormde dit nageslacht in de eieren naar haar wil, zodat ze dood en verderf onder mensen konden zaaien. Vier keer legde ze een ei, dat ze telkens op een andere uithoek van de planeet verstopte. Ze hitste het elfenvolk op tegen de mens, en ook een ander ras, de dwergen, zette zij op subtiele wijze aan tot oorlog. Toen verliet zij de planeet weer, en voede zich met de zielen van de vele oorlogsslachtoffers.


ik heb een beetje ingespeeld op het verhaal van Randragam
als ik fouten met betrekking tot hem gemaakt heb, laat het me dan even weten.

~ met z'n blauwe badeendje

Edited by: Gashyr at: 3/23/03 9:25:35 pm
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Tue Sep 24, 2002 2:35 pm    Post subject: Re: Bantra, drakin van dood en vernietiging (en Gashyr's moe Reply with quote

Heel mooi Gashyr,..geeft me direct inspiratie om de ware achtergrond van Randragam uit te gaan werken,..wat hij deed voordat hij deze wereld in het universum zijn thuis maakte.

Het verklaard ook de Slag der 1000 Elfen op de plaats die nu het Olfarisch Slagveld word genoemd,...toen bijna alle Randragianen werden gedood en Randragam ingreep om hen te behoeden voor deze genocide,..zo lang geleden...heel mooi...;)


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Tue Sep 24, 2002 5:54 pm    Post subject: Re: Bantra, drakin van dood en vernietiging (en Gashyr's moe Reply with quote

*buigt*
danku, je geeft me het gevoel dat ik vandaag mijn tijd op school nuttig heb besteed ^^

~ met z'n blauwe badeendje

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Tue Sep 24, 2002 5:57 pm    Post subject: Re: Bantra, drakin van dood en vernietiging (en Gashyr's moe Reply with quote

Internet op school!!! Grote bofferD, ik moet al jullie geneuzel in de avonduren senl bijlezen!!! :)

O wacht even...je hebt het natuurlijk op school bedacht en thuis het erop gepleurt...dat doe ik ook altijd... niets gezegd


*fluit fluit fluit fluit*

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Tue Sep 24, 2002 5:59 pm    Post subject: p.s. Reply with quote

Blij met je badeendje hè?

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Tue Sep 24, 2002 6:04 pm    Post subject: Re: p.s. Reply with quote

inderdaad, ik heb het tijdens mijn keuzewerktijduur werken in stilte 't een en ander in mijn engels schrift neergekrabbelt, en het thuis uitgewerkt. er is wel internet op school, maar er word streng gecontroleerd, leuke websites bezoeken is er niet bij

~ met z'n blauwe badeendje

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Danae Rheanna
Nachtdwaler


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 150

PostPosted: Tue Sep 24, 2002 6:52 pm    Post subject: p.s. Reply with quote

Misschien moeten we een fake educatieve editie maken van het forum, om leraren te misleiden :)

..... Danaë
___________________________________

~ Rose, rose, wild red rose
Sweetest little ding that grows
You want me to be yours tomorrow
Show me that you care today
Bring roses to adorn my lokken
~ "Roses, roses, wild red roses
Roses wear a thousand Doorns
My Vrouwe fair, this vicious beauty's
Doorns will not adorn your lokken"
~ My liefde zei: "Vrouwe, wild red roses
Fiery scarlet flowers red
Beware of what seems pure but 's thorny
I'll get you daffodils instead"

(old children's song from Eddhenai)

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Tue Sep 24, 2002 8:02 pm    Post subject: Re: p.s. Reply with quote

lol.:D Zou Wereldbouwkunde voldoen?


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Thu Sep 26, 2002 2:04 pm    Post subject: De drakenkinderen... Reply with quote

Tijdens haar verblijf bij de Elfen baarde Bantra vier eieren. Het eerste ei was geel, en ze verstopte het in de woestijn. Ze gaf het ongeboren drakenkind behalve de vernietigende krachten die al haar kinderen zouden hebben, een grote inteligentie, en kennis over de andere drakenkinderen en waar ze vandaan kwamen. Ze noemde hem Mandrag, hij had de taak de drakenkinderen bij elkaar te brengen en ze over hun oorsprong te vertellen. Het tweede ei was wit, en ze verstopte het op een van de polen van de wereld. Ze schonk het jong grotere, vernietigendere krachten dan de anderen. Bantra noemde haar Shytrel, de vernietiger. Het derde ei was blauw van kleur, en ze verstopte het in de diepste oceaan. Dit kind kreeg de kracht waarmee ze de wil van andere levensvormen kon breken. Haar naam werd Cathrall. Het vierde ei was kleiner, en groen van kleur. Ze verstopte het in een donker bos. Deze jonge draak kreeg als gave scherpere zintuigen dan elk wezen dat tot nu toe deze wereld had bewoond. Hij heette Ru'Khan, de jager.
Bantra had het laatste ei door een machtige elf laten verwekken, in de hoop dat haar kind er sterker van zou worden, maar het experiment mislukte. Het elfenbloed was te sterk, en het jong kreeg twee persoonlijkheden, die elkaar constant in de weg zitten. Maar toen Bantra hier achter kwam was het al te laat, want het jong was al uitgekomen.
De eerste drie drakenkinderen waren gigantische monsters, groter dan huizen, en de schaduw van hun vleugels konden een hele stad verduisteren. Het duurde niet lang voordat Mandrag de bruine draak, zijn rode zuster Shytrel gevonden had, en een paar eeuwen later vond hij ook de paarse Cathrall. Hij vertelde hen hun namen en over hun afkomst, en samen zorgden ze voor nakomelingen die de hele wereld teisterden en de meest onherbergzame gebieden bewoonden. Zijn jongere broer, de grijsgekleurde Ru'Khan leek echter van de wereld verdwenen te zijn, en na vele eeuwen zoeken heeft hij de hoop opgegeven en aangenomen dat het ei nooit is uitgekomen of is vernietigd.
Het kleinere groene ei was echter wel degelijk uitgekomen. De jongste van de drakenkinderen was vele malen kleiner dan zijn oudere broer en zusters en had geen vleugels, maar hij was minstens even sterk. Maar voordat Mandrag toe was gekomen aan de zoektocht naar zijn broertje had het sterke elfenbloed in het grijze monster al een oplossing gevonden voor het drakenlichaam waar het door stroomde, en vermomd als elf was hij buiten de zoekende blik van Mandrag gevallen. Hierdoor weet hij niets over zijn afkomst en niet eens zijn eigen naam, maar om contact met anderen te leggen noemde hij zichzelf Gashyr, wat in een oude vergeten taal Eeuwige Vlam betekent.

(wordt vervolgt, ooit, misschien, een keer, als ik zin

~ met z'n blauwe badeendje

Edited by: Gashyr at: 9/28/02 2:08:38 pm
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Sun Mar 23, 2003 8:29 pm    Post subject: Re: De drakenkinderen... Reply with quote

het eerste deel van het verhaal een beetje ge-edit om wat meer ruimte voor de fantasie over te laten

~ met z'n blauwe badeendje

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group