Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Gastboek

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mordicus
Verloren en Vergeten


Joined: 28 Feb 2002
Posts: 46

PostPosted: Thu Feb 28, 2002 8:18 pm    Post subject: Gastboek Reply with quote

Allereerst mijn complimenten voor de layout, ziet er erg goed uit! Ook de beschrijving van de stad e.d. staat me zeer zeker aan! En ook dat hier geen GM's zijn, maar dat de spelers zelf bepalen van wat er gebeurd vind ik een gewaagd en zeer origineel idee! (heb er nog nooit eerder van gehoord vandaar)

Ben zelf een Rurieganger en besloot om even hier te kijken van hoe of wat en ik zie zowaar een zeer zware concurrent! ;)

Keep up te good work zou ik zeggen!

Back to top
View user's profile Send private message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Sat Mar 02, 2002 12:42 pm    Post subject: Gastboek Reply with quote

Ik vind het werken met GMs niet prettig, omdat het een verhaal afhankelijk maakt van één persoon. Hier zijn meerdere personen verantwoordelijk voor de voortgang van een verhaal, hun eigen verhaal. Volgens mij werkt dat beter.

Ik ben zelf ook in Rurie geweest (als Danaë Rheanna - lang geleden) en ik irriteerde me aan de GMs en het verschijnsel "konijnen". Als ik iets over de omgeving of andere personages schreef, was dat konijnen, als ik een verhaal een andere draai wilde geven, was dat konijnen. Daar werd ik op den duur nogal kriebelig van. Plus het feit dat de verhalen zo vreselijk langzaam gingen.

Maar goed, toch zie ik Rurie en Raganorck niet als concurrenten. We hebben een heel ander concept, is het niet?

Bedankt voor je bezoek & commentaar en tot hopelijk weerziens in Raganorck!


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Mar 02, 2002 2:40 pm    Post subject: konijnen? Reply with quote

Is dat wat ik denk dat het is dat ik erbij moet denken?

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Danae Rheanna
Nachtdwaler


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 150

PostPosted: Sat Mar 02, 2002 2:49 pm    Post subject: konijnen? Reply with quote

Ik heb geen idee wat je je erbij voorstelt, maar het betekent dat je als het ware de verhaallijn ondermijnt of-zoiets-dergelijks-in-die-richting :)

..... Danaë
___________________________________
Please continue to leave footprints, I'm anxious to see where they go...

Back to top
View user's profile Send private message
Mordicus
Verloren en Vergeten


Joined: 28 Feb 2002
Posts: 46

PostPosted: Mon Mar 04, 2002 5:55 pm    Post subject: Re: konijnen? Reply with quote

Ik zou zelf zeggen van zie de link richting Rurie, wordt het je misschien duidelijker wat betreft konijnen.

Heb besloten om hier ook te gaan spelen om te kijken van hoe het nou werkt, zo zonder GM, ben erg benieuwd. ;)

Back to top
View user's profile Send private message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Mon Mar 04, 2002 6:07 pm    Post subject: k'nijnen? Reply with quote

Dit stuk over konijnen stond op de oude Rurie-site, op de nieuwe kan ik het niet meer vinden. Hun uitleg over het verschijnsel is het volgende:

"Nu het duidelijk is dat je personage dus geen zaken als mobiele telefoons bij zich kan hebben, is het ook belangrijk dat je op een bepaalde manier schrijft. Je moet ervan uitgaan als avonturier niet alles in de hand kan hebben. Je hebt je eigen acties gedeeltelijk in de hand, maar niet je omgeving. Dit is het gedeelte dat de spelleider voor je beschrijft. Op deze beschrijvingen moet je inspelen, zonder dat je ze ontkracht. Je mag dus ook niet zomaar zelf beslissen of bepaalde dingen die je wilt doen wel kunnen. Als je wel zelf de uitkomst bepaalt van een bepaalde gebeurtenis, dan heet dat ‘bunnying’, ofwel ‘konijnen’. Je houdt je dan niet aan de regel dat de spelleider degene is die de regels en de mogelijkheden bepaalt, en je acties komen in conflict met de verhaallijn die hij/zij uitzet Je ondergraaft als het ware de mogelijkheid van de spelleider om spanning te kunnen opbouwen.

Voorbeeld;

De spelleider schrijft;

-Finnegas de elf ziet drie wolven op hem afstormen! Grommend komen ze dichterbij..

De speler schrijft;

-Met zijn boog schiet Finnegas de eerste wolf neer, om vervolgens de tweede uit te schakelen met zijn jachtmes. De derde wolf velt hij met een goed gerichte karateklap.

Dit voorbeeldje zit vol met dingen die niet goed zijn. Allereerst het schot met de boog. Dit zou net zo goed mis kunnen zijn, maar door het op deze manier te schrijven is die ruimte er niet meer. Voor het mes geldt hetzelfde; de uitkomst is al vastgelegd, waardoor er geen spanning meer kan ontstaan. Voor de karateklap wordt alles er nog eens extra dik bovenop gelegd. In dit geval zou de elf er in slagen met een klap van zijn blote hand een wolf neer te slaan. Hier wordt niet alleen de uitkomst al vastgelegd, maar ook de actie zelf is vrij ongeloofwaardig. Finnegas zou een superheld moeten zijn om dit soort dingen achter elkaar zonder moeite voor elkaar te kunnen krijgen."


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Tlomas Tlodas
Duister als de Nacht


Joined: 04 Feb 2002
Posts: 60
Location: De straten van Raganorck

PostPosted: Wed Mar 06, 2002 12:25 pm    Post subject: Re: k'nijnen? Reply with quote

Het lijkt me naar om volledig overgeleverd te zijn aan de grillen van de spelleider. Al die creatieve geesten die gevangen zijn door de gesels van de slavernij...

Tlomas

Alle wloorden bevatten wijsheid

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group