Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

RANDRAGAM, de Oer Draak des Bliksems, en Stormen

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Sat Feb 16, 2002 4:52 pm    Post subject: RANDRAGAM, de Oer Draak des Bliksems, en Stormen Reply with quote



Het was een kille regenachtige nacht en de wereld was koud. Randragam vloog door tijd en ruimte. Hij zag hoe de wezens het koud hadden en stil stonden in hun ontwikkeling. Hij kreeg medelijden met hen en vloog naar hen toe. De wezens raakten in paniek en sloegen op de vlucht. Randragam sprak tot hen maar zij spraken geen taal. Met pijn in zijn hart vervolgde hij zijn vlucht door het hemelruim. Maar voordat hij de wezens alleen liet trok hij de bliksem naar beneden. Nabij de grotten van de wezens ontstond er brand door die blikseminslag. De wezens kwamen naar buiten gerend en voor het eerst zagen zij vuur. Zij branden hun handen aan het vuur en waren er bang van..., maar uiteindelijk kwamen de vrouwen naar buiten en zij hielden vlees in de vlammen, iets had hen die ingeving gegeven, en vanaf een afstand keek Randragam voldaan toe. Deze wezens leerden snel, en stonden open voor zijn invloeden,..met name de vrouwen ,waar ook zijn hart naar uit ging.

Randragam is een oude draak die door tijd en ruimte reist, hij heeft geen vaste verblijfplaats maar is altijd in de harten aanwezig van diegenen die hem goedgezind zijn. De aanhangers van Randragam gaan ver terug, duizenden jaren misschien zelfs langer, en altijd zijn het mensen. Randragam had een zwak voor menselijke vrouwen, regelmatig mengde hij zich tussen de mensen, in diens vorm, en verleidde hij de vrouwen. Binnen iedere generatie van mensen had hij een geliefde, en die bleef hij trouw tot aan haar dood. In de duizenden jaren dat Randragam regeerde over de mensen heeft hij zich maar enkele keren laten zien in zijn Draconische vorm, en als hij dat deed dan was het in oorlogen die zijn mensen voerde tegen de demonische entiteiten die Elfen en Dwergen worden genoemd. Hij kwam neer uit de hemelen wanneer zijn gevolg dreigde te sterven aan de hand van deze creaturen, hij opende zijn muil en blauw vuur, de bliksem vloeide uit over de vijand, alles vernietigend in haar aanraking.

Onder de mensen die Randragam aanhangen zitten veel van zijn kinderen, en diens nageslacht. De priesters van Randragam, en de ridders in de Orde van de Draak hebben allen het bloed van Randragam door hun aderen stromen. Zij zijn afstammelingen van de directe kinderen van Randragam. Die kinderen van Randragam zijn over het algemeen voortbestemd om de Hoge Priesters en Koningen te worden, maar worden dit pas als zij ruim 120 jaar zijn, deze directe afstammelingen hebben namelijk een langere levensverwachting dan een normaal mens. Ze kunnen zo'n 300 á 400 jaar oud worden, maar velen sterven lang voor die tijd door een mysterieuze ziekte die Drakendood word genoemd. Als een kind van Randragam die ziekte krijgt begint hij zeer snel te verouderen en zal hij even snel op zijn sterfbed liggen.

Pas de laatste duizend jaar heeft het geloof in Randragam pas vaste structuren gekregen in de vorm van een hierarchie binnen de aanhangers, en de verschillende Ordes van de Draak. Dit kwam door Goddelijke invloeden van buitenaf. Want naast Randragam zijn er nog vele andere oppermachtige wezens die zich gemoeid hebben in de zaken van de wereld en diens inwoners. Randragam heeft nog altijd geen kerken of tempels, die beschouwen de Randragianen als een teken van disrespect naar hun Godheid, want Randragam reist door tijd en ruimte, hij zal nimmer gebonden worden op een plaats. Er zijn slechts twee heilige oorden; De plaats waar Randragam voor het eerst Manifesteerde duizenden jaren geleden; De vlakte van Randram en de plaats waar hij de mensen redde van de slag der duizend Elfen,..toen bijna alle Randragianen werden uitgeroeid door de Elfen; Het Olfarisch Slagveld


Bijnamen: Heer des Donders, Heer des Bliksems, Gever van Vuur, Hemelijke Krijger.
Aspekten: Donder, Bliksem, Storm, Eer, Dapperheid, Verantwoording
Symbool: De Blauwe Draak, Bliksemschicht
Paradijs/Hiernamaals: De Vleugels van Randragam
Tempels/Kerken: geen
Heilige Oorden: De Heilige vlakte van Randram, Orfarisch Slagveld
Heilige Artifacten: Het zwaard 'Dondertoorn', gedragen door iedere priester, 'Randragam's Schubben Pantser', een oud stuk wapenrusting wat enkel de Hoge-Priester van de orde mag dragen, het zou iemand onkwetsbaar maken voor vuur, en zou ernstige schade van normale bronnen sterk verminderen.
Heilige Boeken: Randragamium, Liederen van Randragam, Codex Draconïa
Offergaven: goed gesmeden zwaarden, rustingstukken, en Trofeeën van de strijd ( niet organisch)

Het priesterschap is voortbestemd voor diegene die het bloed van Randragam in zich dragen. De directe kinderen van Randragam zijn voortbestemd om de Hoge Priesters te worden,..iedere generatie is er dus één. Zij hebben een klein en kort geschubt staartje met een blauwe kleur. Dus de vrouw weet pas dat haar man Randragam is wanneer zij hun kind krijgen, en dan verdwijnt Randragam spoorloos zoals hij gekomen is. De nazaten van Randragam van Randragam worden na hun eerste levensjaar gesierd met een tatoeage van een rode zon op hun voorhoofd. Deze zelfde zon is ook te zien in de grot waar Randragam zich voor het eerst manifisteerde duizenden jaren geleden, op de vlakte van Randram...

De Ridders in de Orde van de Draak hoeven niet altijd bloedverwant van Randragam te zijn, maar meestal wel. Normale ridders hebben ook niet de krachten die het bloed van Randragam verleent zoals snellere heling, lichte helderziendheid ( Randragam reist immers door tijd en ruimte), langere levensverwachting, en een nobel krijgershart.

DE 15 GEBODEN VAN RANDRAGAM


De volgende wetten/geboden zijn al talloze eeuwen oud, en worden streng aangehouden door alle volgelingen van Randragam,..en daarbij zijn het de ware levensregels voor iedere Ridder of Priester van Randragam.



* Ik zal de Gelovigen beschermen.
* Ik zal iedere eerlijke uitdaging aangaan.
* Ik zal iedere Godslasterlijke belediging tegengaan.
* Ik zal iemand nimmer in de rug aanvallen.
* Ik zal geen weerlozen bevechten.
* Ik zal nooit een gevecht uit de weg gaan, behalve om eer of genade te schenken.
* Ik zal zwakkere en overwonnen tegenstanders sparen.
* Ik zal ter aller tijden streven naar Ridderlijke Volkomenheid.
* Ik zal alleen mijn eigen disciplines en verantwoording laten schijnen op het Pad des Levens, want Randragam spreekt via mij.
* Ik zal het kwaad zuiveren of elimineren, in al zijn gedaantes.
* Ik zal inzien dat bloedvergieten en de brute slachting van mijn vijanden in een eervol gevecht onvermijdelijk is, treur om hun ziel, voor iedere man een traan.
* Ik zal mij nimmer laten binden door materiele zaken.
* Ik zal onvoorwaardelijke liefde hebben voor ieder eervol levend wezen, ongeacht zijn of haar daden, en me willen opofferen voor de welvaart van velen.
* Ik zal vrede hebben met mijn herinneringen, en de gevolgen van mijn daden.
* Ik zal, net als de eeuwige Randragam, in staat zijn om blinde vergiffenis te schenken.





Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Edited by: Galliminus at: 9/24/02 10:28:22 am
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Tlomas Tlodas
Duister als de Nacht


Joined: 04 Feb 2002
Posts: 60
Location: De straten van Raganorck

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 11:15 am    Post subject: Re: RANDRAGAM, de Oer Draak der Bliksem, en Storm Reply with quote

Uhm, volgens mij zijn 'bliksem' en 'storm' mannelijk. Dus het is dan of Draak der Bliksems en Heer der Stormen (mv) of Draak des Bliksems en Heer des Storms (ev).

Ach, gewoon een beetje gezeur ;) . Verder een goed verhaal. Koel plaatje trouwens ook.

Tlomas

Alle wloorden bevatten wijsheid

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 11:20 am    Post subject: Re: RANDRAGAM, de Oer Draak der Bliksem, en Storm Reply with quote

thanx!.... EDIT= is opgelost


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Edited by: Galliminus at: 2/17/02 1:06:35 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Macros de Zwarte
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 41

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 3:26 pm    Post subject: Re: RANDRAGAM, de Oer Draak der Bliksem, en Storm Reply with quote

Goed bedacht zelf bedacht Randragram of is het ergens van overgenomen ?

Macros de Black, Servant of Sarig greets you !

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 3:34 pm    Post subject: Re: RANDRAGAM, de Oer Draak der Bliksem, en Storm Reply with quote

De draak is gebasseerd op een eigen RPG die ik aan het maken ben met enkele anderen, genaamd Mongal. Hetgeen waar hij voor staat heb ik gedeeltelijk overgenomen uit Oog des Meesters,..De Godin van de Strijd Rondra.
Van alle werelden het beste gepakt dus, goed geschud en voila!!!!

Een beetje van mezelf en een beetje van Odm..;)


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Edited by: Galliminus at: 9/22/02 11:02:00 am
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Feb 26, 2002 1:32 pm    Post subject: Randragam Reply with quote

Mooie beschrijving, geeft een goede impressie wat voor plaats het geloof binnen de samenleving inneemt en vertelt wat meer over de achtergrond van jouw karakter.
Zijn er initiatieriten, of is het priesterschap voorbestemd (vanwege het bloed van Randragam)?

Het laatste plaatje is trouwens weer een hele mooie...

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Tue Feb 26, 2002 1:51 pm    Post subject: Re: Randragam Reply with quote

Het priesterschap is inderdaad voortbestemd voor diegene die het bloed van Randragam in zich dragen. De directe kinderen van Randragam zijn voortbestemd om de Hoge Priesters te worden,..iedere generatie is er dus één. Zij hebben een klein en kort geschubt staartje met een blauwe kleur. Dus de vrouw weet pas dat haar man Randragam is wanneer zij hun kind krijgen, en dan verdwijnt Randragam spoorloos zoals hij gekomen is.

De Ridders in de Orde van de Draak hoeven niet altijd bloedverwant van Randragam te zijn, maar meestal wel. Normale ridders hebben ook niet de krachten die het bloed van Randragam verleent zoals snellere heling, lichte helderziendheid ( Randragam reist immers door tijd en ruimte), langere levensverwachting, en een nobel krijgershart.

Info over de directe nazaten van Randragam volgt nog. ( De Drakoniërs)
Ik zal deze Godsdienst/Culte nog veel verder uit gaan werken.


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Sun Sep 22, 2002 8:31 am    Post subject: Re: Randragam Reply with quote

Weer wat aangepast en RANDRAGAM's GEBODEN eraan geplakt..:D

EDIT: wederom wat dingen toegevoegd ;)


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Edited by: Galliminus at: 9/24/02 10:29:12 am
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group