View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Tansir Sporenzoeker
|
Posted: Thu Feb 07, 2002 8:30 pm Post subject: plaats suggestie |
|
|
is het misschien een idee om in de wilde wouden een elfenkoningkrijk te maken, aangezien er een stuk of 4/5 elfen zijn, die ook een woon-/geboorteplaats nodig hebben |
|
Back to top |
|
|
santetjan Duister als de Nacht
|
Posted: Thu Feb 07, 2002 8:52 pm Post subject: Re: plaats suggestie |
|
|
als ik eens de sfeer van de stad en haar omgeving bezie lijkt het me een beetje té standaard rpg om werkelijk een elfenkoninkrijk te beginnen - wellicht is het mooier om een dergelijk rijk verder weg te plaatsen, waardoor de elfen van verre komen, of, misschien nog beter, om het te maken tot een elfenrijk zoals de oude mythen het hebben: een verborgen rijk, dat niet zomaar betreden kan worden, en waarvan maar weinig bekend is, maar waar af en toe elfen vandaan de stad binnentrekken. |
|
Back to top |
|
|
Tar ap Tinyan Verloren en Vergeten
|
Posted: Thu Feb 07, 2002 10:07 pm Post subject: Re: plaats suggestie |
|
|
Ik denk dat de achtergronden te verschillend zijn van de verschillende elfen. Wat ik bedoel is dit: een boself is een boself en die leven leiver in een bos dan in een rijk, hoe mooi dat ook is. |
|
Back to top |
|
|
Grsom51 Sporenzoeker
|
Posted: Thu Feb 07, 2002 10:15 pm Post subject: Re: plaats suggestie |
|
|
>een verborgen rijk, dat niet zomaar betreden kan worden, en >waarvan maar weinig bekend is, maar waar af en toe elfen >vandaan de stad binnentrekken.
Lijkt me inderdaad het interessantst. Als we een beetje van de Ieren en Noren pikken . Is stenen cirkels als toegangspoorten een goed idee, of is het te oud? En is er een dag als Samhain (Winterwende, Halloween), waarop de grenzen tussen de twee werelden vervagen?
Hoeveel elfen zijn er eigenlijk en wie spelen die elfen? Misschien moeten we die mensen maar eens in de discussie betrekken en een compromis zoeken.
>een boself is een boself en die leven leiver in een bos dan in >een rijk, hoe mooi dat ook is.
Vin'k nogal simplistisch. Vergelijk Tolkien's Mirkwood-elfen(Demsterwold), maar eens met z'n Loriën-elfen. Ze leven allebei in bossen, maar gedragen zich ondanks dat anders. (Ook in de film btw. Legolas vs. Galadriël.) Jeroen Hendrickx |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Thu Feb 07, 2002 10:40 pm Post subject: Re: plaats suggestie |
|
|
niet direct iers/noors, maar iets nieuwers: duits. kijk naar goethes erlenkoenig of de toneelspelen van de 19e eeuw. hetzelfde idee, maar iets meer modern. misschien moet je ook wat betreft de woudbewoners gaan denken in de zin van sleepy hollow en dergelijke verhalen, net iets nieuwer allemaal. |
|
Back to top |
|
|
Galliminus Leeuwenhart
|
Posted: Thu Feb 07, 2002 11:10 pm Post subject: Re: plaats suggestie |
|
|
Het Arcadďa idee,.......een wereld enkel toegankelijk voor de Elfen,........misschien zitten de Elfen in Raganorck wel gevangen in deze 'menselijke' wereld, en kunnen ze om de een of andere rede niet terugkeren naar hun oorspronkelijke rijk. ( het idee van White Wolf's Changeling: de Dreaming
Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck
|
|
Back to top |
|
|
Tansir Sporenzoeker
|
Posted: Fri Feb 08, 2002 6:37 am Post subject: Re: plaats suggestie |
|
|
ik vind wel dat ik zonder elfenrijk, zwaar in m'n verhaallijn wordt beperkt, eerdere ideen van me zoals geld verdeling werd afgewezen, okay dat kan ik wel begrijpen, maar er is geen gezamelijk doel, dus we lopen allemaal maar wat rond, er is bijvoorbeeld veel te veel aandacht aan het kasteel besteed, er is daar nog maar 1 post in 5 forums dat is dus overbodig er is nu enkel een stad, een beetje klein voor m'n verhaallijn. |
|
Back to top |
|
|
Grsom51 Sporenzoeker
|
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Fri Feb 08, 2002 8:07 am Post subject: Re: plaats suggestie |
|
|
Ah ik vat het, net als als in de Elfquest reeks, de wolfrijders en de andere stammen van elfen die op die planeet zijn gestrand. Kewl idee |
|
Back to top |
|
|
Grsom51 Sporenzoeker
|
|
Back to top |
|
|
|
|
Back to top |
|
|
Grsom51 Sporenzoeker
|
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Fri Feb 08, 2002 3:59 pm Post subject: Re: plaats suggestie |
|
|
erlenkoenig: de elfen zijn hier vrij duidelijk kwadere geesten, maar het is een wat gothischer sfeer dan tir na nog. shakespeare is wellicht wat te feeeriek, beter te gebruiken voor de woudgeesten/woudfeeen. betreffende de andere invalshoek: wat als de poort naar de elfenwereld nou eens vanuit de elfse kant gesloten is? en er een reden is voor de komst van de elfen in deze wereld? en wat als de kerk de elfen als tegennatuurlijk ziet? |
|
Back to top |
|
|
Grsom51 Sporenzoeker
|
|
Back to top |
|
|
Coldrin Dromenvanger
|
Posted: Sun Feb 10, 2002 6:19 pm Post subject: Re: plaats suggestie: een kerk |
|
|
Is het een goed idee om in de Tien Torens een soort van kerk te maken. Niet zo een mooi afgewerkt geval als een echte kerk of kathedraal. Maar een soort van vervallen oud pakhuis dat omgebouwd is naar een kerk, maar leeg staat. De beelden erin zijn ruw en hebben bijna geen vormen. De banken die erin staan zijn hard en nat en men moet opletten om er niet door te zakken.
Edited by: Coldrin at: 2/12/02 11:17:48 pm
|
|
Back to top |
|
|
|