Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Dievengilde
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tar ap Tinyan
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 45

PostPosted: Mon Feb 04, 2002 10:12 pm    Post subject: Dievengilde Reply with quote

Ik zat te puzzelen aan een nieuw personage, maar kwam tot de ontdekking dat ik niet wist of er een divengilde was. Zo niet dan heeft deze stad er nu één, geleid door de illustere Sharidia Perlar, ik werk hem niet uit, hij is voorlopig flat, of iemand moet hem willen uitwerken.

Een stad is pas een stad met een eigen dievengilde :evil :hat

Back to top
View user's profile Send private message
Macros de Zwarte
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 41

PostPosted: Mon Feb 04, 2002 10:52 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Ik heb er ook aan gedacht een dievengilde, het leukste is natuurlijk als de leider een mysterieus figuur blijft, teminste voorlopig... En lijkt me dat hoofdkwatier van het dievengilde in het duistere kwatier bevind... of in een evt. arme kwatier... maar dat lijkt me het duistere kwatier wel geschikt voor... minst logisch lijkt me om een dievengilde te gaan zetten in of nabij het paleis...

Edited by: Macros de Zwarte at: 2/4/02 2:56:39 pm
Back to top
View user's profile Send private message
Tar ap Tinyan
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 45

PostPosted: Tue Feb 05, 2002 6:59 am    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Yup, das goed. Mijn nieuwe karakter wordt een dief en die wil ik toch wel laten werken vor een dievengilde. De leider wordt voorlopig ook niet bekender dan zijn naam, als het al zijn eigen naam is.

Nobody tosses de dwarf!

Back to top
View user's profile Send private message
Danae Rheanna
Nachtdwaler


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 150

PostPosted: Tue Feb 05, 2002 12:48 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Dievengilde, wat een leuk idee! Past zeer goed bij de sfeer van Raganorck!

..... Danaë
___________________________________
Please continue to leave footprints, I'm anxious to see where they go...

Back to top
View user's profile Send private message
Braam Steenslag
Sporenzoeker


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 9

PostPosted: Tue Feb 05, 2002 2:30 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Ok, belangrijke vraag: hoe gaat die dievengilde werken:

Als een soort mafia-achtig kartel, of gewoon als een of ander los samenraapsel van beurzensnijders? Wordt de dievengilde bestuurt vanuit één centraal bestuur, of heeft elke buurt haar eigen afdeling die gedeeltelijk los staat van de overkoepelende organisatie?

Is er meer dan één dievengilde (of meer dan één onderverdeling?) en kunnen ze naast elkaar leven zonder van tijd tot tijd om invloed te vechten? Etc.

Wat doen ze: smokkelen? overvallen? beurzensnijden? inbreken? mensen neerslaan? moorden? ...

Back to top
View user's profile Send private message
Tar ap Tinyan
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 45

PostPosted: Tue Feb 05, 2002 2:57 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Om kort te zijn, ze doen denk ik aan alles. Inderdaad zul je verschillende groepen binnen de gilde hebben, zoals moordenaars, beurzesnijders, etc. Inderdaad is er een soort overkoepelende organsatie, ik zal nog wel een naam verzinnen, met als hoofd de eerder genoemde illustere Sharidia Perlar. Hij is wel een soort Godfather. Ongrijpbaar voor de authoriteit.
Verdere invulling komt nog wel, maar mensen die lid willen worden, moeten maar ff kijken welke kant ze op willen.
Natuurlijk is er een vacature, voor Perlar. Hij is nog niet uitgewerkt en dus zijn er voor hem nog veel mogelijkheden.

Ik heb al wel een lid van de gilde uitgewerkt, m'n tweede karakter, Mella. Voor meer info komt er een post in Karakter draad.

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Tue Feb 05, 2002 3:12 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Ik stel voor dat ze het moorden en beschadigen van inwoners tot een minimum beperken, dat zou enkel te veel aandacht op hun vestigen. ( Daar heb je het Moordenaars-Gilde voor :D ),....Inbreken, Beurzensnijden/Zakkenrollen, en Smokkelen zijn idd de 'betere' eigenschappen van zo'n Gilde.

Laat hen er een vreemdsoortig Gilde-erecode op na houden om hen wat interresanter te maken, en geef ze een geheime gebarentaal die alleen zij kennen etc.

Ik zou ze een duidelijke (geheime)organisatie geven, met leden uit alle rangen en standen. Lui die hun 'vak' als een ambacht en meesterschap beschouwen.

(Leuke initiatie riten zijn ook aardig)



Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Edited by: Galliminus at: 2/5/02 7:14:13 am
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Tar ap Tinyan
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 45

PostPosted: Tue Feb 05, 2002 4:04 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Nou, hier is de naam van de dievengilde: Sharidai 'Khaz. Waar het op slaat of voor staat, geen idee, het klint wel leuk. Over innitiatieriten gesproken, het litteken van Melle geeft enige aanwijzing van de soort rite het is...

Nobody tosses de dwarf!

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Tue Feb 05, 2002 4:09 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Het doorsnijden van iemands, of je eigen keel link ik eerder naar een Moordenaars-Gilde,....maar het is jouw verhaallijn, en je moet er mee doen wat je wil natuurlijk. ( enkel overleg dmv Meel ,of deze Topic, met de Moderators van Raganorck is denk ik wel nodig om alles officiëel te maken)



Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Tar ap Tinyan
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 45

PostPosted: Tue Feb 05, 2002 4:12 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Het is niet echt doorsnijden, meer een proeve van moed. Ze maken waarschijnlijk zonder iets vooraf te zeggen ineens een snee en dan kijken hoe iemand reageerd. Het kan ook op een andere plek.

Nobody tosses de dwarf!

Back to top
View user's profile Send private message
Braam Steenslag
Sporenzoeker


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 9

PostPosted: Tue Feb 05, 2002 5:43 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Ik geloof niet in één enkele misdaadorganisatie die alles controleert. Misdadigers neigen meestal tot onenigheid en machtswellust. Desnoods richt ik er zelf ook één op, gestart door enkele revolutionairen, die zich van het juk van de oude garde wilden afzetten, en zich in de meer legubere delen van de stad hebben neergestreken.

Back to top
View user's profile Send private message
Tar ap Tinyan
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 45

PostPosted: Tue Feb 05, 2002 6:30 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Hmmm... goed mogelijk dat er inderdaad zo'n afscheidingsbeweging is, maar Perlas regeert met ijzeren vuist. Er zou een soort machtsstrijd kunnen zijn.

Maar met zo'n uitgebreidt stelsel krijg ik ideeën richtingeen bepaalde serie... Ik geloof dat een van de boeken De Robijnen Roos heet ofzo. De hoofdpersoon is ene Sparhawk.

Back to top
View user's profile Send private message
Braam Steenslag
Sporenzoeker


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 9

PostPosted: Tue Feb 05, 2002 9:00 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Wel, hier heb je de afscheidingsbeweging:

Gesponserd door de ietwat welstellende familie Huppelink, die het beu was steeds hun door ingebeukt te hebben, op welk onverlaten uur van dag of nacht dan ook, werd er een honderdtal jaar geleden, een tweede misdaadbeweging gesticht (nadat de voorlaatste grote beweging was ingestort wegens slechte boekhouding), die meer democratische te werk zou gaan. De beweging werd bekend als de 'Hudelijke Palatijnen'.

<Vul hier een kleine honderd jaar evolutie in van de beweging, die zich vooral in het Duistere District centraliseert. Uiteindelijk spelen ze veel van hun invloed kwijt, tot...>

Juffrouw Bottel zich met de zaak gaat bezighouden. Lichtjes gefrustreerd door een aantal onvriendelijke intermezzo's met de ondergrondse handelsgilde, besloot Juffrouw Bottel (haar eerste naam is Adijke) dat ze dringend iets aan deze schandelijke maatschappelijke toestand moest doen.

Op een jaar tijd heeft ze zich in het zadel van de Palatijnen gewerkt. Haar bewind, stichterlijk en doordacht, waarbij ze heel veel rekening houdt met de mening van haar klanten. (Uiteindelijk betalen die mensen om tegen hun wil overvallen te worden en klant is koning).
Verder sponsert ze ook goede doelen, zoals de 'Naaicirkel der Alleenstaande Weduwen' en de 'Stichting tot bevordering van Kinderzorg'.

Weet me te zeggen wat je ervan vindt.

Back to top
View user's profile Send private message
Tar ap Tinyan
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 45

PostPosted: Wed Feb 06, 2002 7:56 am    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Kewl.

Dus er zijn er nu twee, geloof ik:
*Sharidai 'Khaz met aan het hoofd Sharidia Perlar
*afscheiding: Hudelijke Palatijnen met aan het hoofd Juffrouw Adijke Bottel.

Zo klopt het?
Mods, geef ff een teken dat het goed is ofzo.

Back to top
View user's profile Send private message
Danae Rheanna
Nachtdwaler


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 150

PostPosted: Wed Feb 06, 2002 8:57 am    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

0] => teken genoeg? Hartstikke leuke ideeën!

..... Danaë
___________________________________
Please continue to leave footprints, I'm anxious to see where they go...

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group