Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Op het plein.
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Forau
Dwaler


Joined: 24 Feb 2003
Posts: 5

PostPosted: Thu Sep 25, 2003 12:10 pm    Post subject: Op het plein. Reply with quote

Elsy liep de enorme poorten van de stad door, het gaf haar het gevoel van nietigheid, als een mier in een mierenhoop. Slechts levend om de koningin te dienen die in de verte in een ongrijpelijk hoog kasteel woonde.
Terwijl haar kleine rugzak steeds zwaarder op haar nek begon te drukken, en haar maag hevig protesteerde tegen het verre lopen besloot ze haar laatste restjes eten naar binnen te werken en haar waterzak te vullen aan de pomp op een pleintje.

Aangezien haar geldbuidel niet meer rinkelde en haar laatste paar centen opgegaan waren aan een nieuwe ketting voor aan haar vuurpoi besloot ze die maar eens tevoren te halen en te kijken of daat wat geld mee te verdienen was.

Back to top
View user's profile Send private message
Via Linwell
Verloren en Vergeten


Joined: 27 Dec 2002
Posts: 50
Location: Emmen

PostPosted: Sun Oct 12, 2003 7:26 am    Post subject: Re: Op het plein. Reply with quote

Via haaste zich richting het kasteel, haar blik bijna continu op het grote bouwerk gericht. Hierdoor zag ze helaas te laat dat er een meisje voor haar stil was blijven staan. Met volle vaart liep ze tegen haar aan, ze viel en kwam hard op de grond terecht. Toen ze omhoog kwam wreef ze over haar nu pijnlijke voorhoofd en begon ze zich te verontschuldingen.
"Het spijt me dat ik u niet gezien heb, ik had beter moeten opletten, als ik u enige schade heb berokkend dan doet me dit nog een groter leed."

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Via Linwell
Verloren en Vergeten


Joined: 27 Dec 2002
Posts: 50
Location: Emmen

PostPosted: Thu Jan 08, 2004 6:55 pm    Post subject: Re: Op het plein. Reply with quote

Toen het meisje niet reageerde haalde Via haar schouders op. Ze had nu wel betere dingen te doen, zoals op bezoek gaan bij Leana...
Opnieuw richte ze haar blik op het kasteel en vervolgde gehaast haar weg.

((Via Linwell>>De Dwalende Kamers>>De Bibliotheek.))

Edited by: Via Linwell at: 1/8/04 8:09 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Meester Witvloed
Verloren en Vergeten


Joined: 08 Feb 2004
Posts: 36

PostPosted: Sun Feb 08, 2004 3:17 pm    Post subject: Re: Op het plein. Reply with quote

Meester Witvloed liep de hoofdstraat op door de stadspoort. [i]Waar ben ik nou weer terecht gekomen?[/i] Hij keek aandachtig rond door de hoofdstraat. Wat is dit voor vervloekte plek? [i]Dat huis…. stond daar net nog niet…….[/i]Zonder enig idee te hebben waar hij zich bevond liep hij een straatje in. Toen hij zich weer omdraaide was hij de hoofdstraat kwijt. Hij begon steeds sneller allerlei kanten op te lopen, maar kon de hoofdstraat niet weer vinden. Hopeloos zakte hij in elkaar zoekend naar iemand die hem kon helpen. Toen hij niemand zag schreeuwde hij het uit en sloot hij zijn ogen. Hij stelde zichzelf gerust, wreef een keer door zijn rossige witte haren en stond weer op. Hij legde zijn hand op één van de huizen en liep er om heen. Tot zijn verbazing verdween deze niet en kwam hij uit bij een Taverne.

>>Meester Witvloed> De Taverne>Een man in witte kledij trad binnen...

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ral'Ysa Tharoïn
Duister als de Nacht


Joined: 11 May 2004
Posts: 58
Location: Ellewoutsdijk

PostPosted: Mon Sep 20, 2004 4:34 am    Post subject: Reply with quote

Fin Rwynn:

Hij dook op en spreidde zijn armen terwijl hij luidruchtig naar de duiven rende, die onrustig van hem leken te worden.
'Ga weg jullie! WAAAAH!!!' Wild zwaaide hij met zijn armen en op het moment dat de groep uiteen stoof greep hij snel wat broodkruimels en met zijn handen vol, liep hij weer weg. Stomme ijdele beesten, hij stak zijn tong uit naar een duif die hem schichtig met één oog aan keek en naar het brood.
'Denk maar niet dat je wat krijgt, jij! Er zijn zat mensen die je wel wat toewillen gooien, hup ga weg.'
Maar hij bleef Rwynn maar aanstaren, geagiteerd nam Fin plaats op de stoeprand en keek naar de voeten van voorbij komende mensen, met een boog om de duif lopend. Ergens is het toch wel goed dat die duif daar stond, anders hadden ze hem allang omver gelopen.
'Vooruit dan, omdat je handig bent' hij gooide een stukje toe en duif wist niet hoe snel hij erop af moest rennen.
Fin stopte het laatste beetje in zijn mond en keek naar de duif die hem vragend aanstaarde, 'ik heb niets meer, het is op!' Maar de duif verstond hem niet, vanzelfsprekend. Hij rolde met zijn ogen en stond op, liet hij zich maar weer storten op zijn dagelijkse bezigheid, de uitgang zoeken.
Elke stap die hij verzette volgde de duif hem op de voeten, het was ook niet zo heel erg druk vandaag. Normaal was alles gevuld met mens. Hij rilde even en staarde naar de zon, 'weer een nieuwe dag.' Maar deze dag had hij gegeten, niet veel, maar wel wat. Zijn nieuwe partner werkte hem op de zenuwen en vloog verschrikt op toen hij fel omdraaide, 'scheer je weg jij! Ga naar je mooie vrienden!'
Maar de duif liep weer naar hem toe.
'WAAAAAAAAAHHHH' Riep hij en spreidde zijn armen wijd uit, maar de duif keek hem verveeld aan. Hij zuchtte en liet zijn hoofd hangen, duiven, stomme beesten!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ral'Ysa Tharoïn
Duister als de Nacht


Joined: 11 May 2004
Posts: 58
Location: Ellewoutsdijk

PostPosted: Sun Nov 07, 2004 4:54 pm    Post subject: Reply with quote

Fin Rwynn:
Het begon te regenen en de duiven, zijn enigste gezelschap, vloog weg om voor zichzelf een een plekje te zoeken. In de verte kon je de aanrollende donder horen. Fin slaakte vermoeid een zucht en keek radeloos om zich heen. Hij had geen idee waar hij was, wat hij nu precies hier moest doen. Het begon harder te regenen en het onweer galmde tegen de grauwe huizen, hij moest in ieder geval onderdak vinden. Hij had ergens een glimp opgevangen van een taverne. De eenzaamheid die de straten hem schonken begon op zijn zenuwen te werken, hoezeer hij het niet op mensen had, zou hun gezelschap misschien wel nodig zijn om de leegte tegen te kunnen gaan.

((Gannon; de hoofdstraat - Op het plein --> De taverne - Gelagkamer))
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tintagel
Sporenzoeker


Joined: 11 Feb 2002
Posts: 15

PostPosted: Tue Dec 07, 2004 5:57 pm    Post subject: Reply with quote

Tintagel bracht Siobhan naarhet grote plein.

"Zo, dit ishet grote plein, heb je een voorkeur van winkel of prijsklasse die je wil gaan bezoeken ?Dan help ik je verder..."
Back to top
View user's profile Send private message
Siobhan n'ha Marguerida
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 65
Location: Thendara

PostPosted: Wed Dec 08, 2004 9:23 am    Post subject: Reply with quote

*Siobhan is met Tintagel op het plein aangekomen. Aangezien zij nog nooit eerder in de stad was, kijkt ze aandachtig om zich heen. Dan zegt zij tegen Tintagel.*
"Allereerst bedankt dat u mij de weg hebt gewezen. Gaat u straks ook naar dat "Bella Dame" waar vrouwe Amadea het over had?"

*Even is zij stil, denkt na. Dan zegt zij.*
"In mijn wereld is metaal zeldzaam. Wat ik vooral zoek is stevig metaal om wapens en ploegen voor mijn gilde mee te kunnen smeden. Daarbij maakt het niet uit of het puur materiaal is of in de vorm van oude zwaarden. Die kunnen namelijk omgesmeed worden. Ik bezit geld van mijn wereld, maar weet niet in hoeverre ik daar hier wat mee kan. Vandaar dat ik in ruil voor metaal ook mijn diensten aanbied."

*Weer pauzeert zij. Dan voegt ze er met een glimlach aan toe.*
"Als huursoldate bijvoorbeeld, als bewaakvrouwe van mensen tijdens een queeste of als smidse."

*Bij die laatste woorden ligt haar rechterhand op het handvat van haar zwaard. Heel kort maar. De gouden oorbel in haar linker oor, het teken van haar gilde De Ontzeggenden, glanst en is door haar korte haar duidelijk zichtbaar. Ze blijft ontspannen staan en wacht op het antwoord van haar begeleider.*
_________________
I am destined to fight any man who wants to touch me without my permission.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tintagel.
Guest





PostPosted: Wed Dec 08, 2004 1:36 pm    Post subject: Reply with quote

"Wel ik kan je zeker naar een smids brengen, er zijn er wel meerdere dus ,dat is geen zo'n probleem."

Hij orienteerde zich even aan de paleistorens, de zon en windrichting, een rare manier waarmee hij meestal terecht kwam waar hij wou zijn in deze veranderende stad.


"Deze kant uit "
Back to top
Siobhan n'ha Marguerida
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 65
Location: Thendara

PostPosted: Wed Dec 08, 2004 2:11 pm    Post subject: Reply with quote

*Siobhan knikt en volgt Tintagel.*
_________________
I am destined to fight any man who wants to touch me without my permission.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tintagel.
Guest





PostPosted: Thu Dec 09, 2004 8:34 pm    Post subject: Reply with quote

Tintagel begon te stappen, op weg naar de smidse van Hary..


>> vervolgd bij Harry
Back to top
Siobhan n'ha Marguerida
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 65
Location: Thendara

PostPosted: Fri Dec 10, 2004 9:11 am    Post subject: Reply with quote

<<exit Siobhan naar Harry>>
_________________
I am destined to fight any man who wants to touch me without my permission.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fadania Sovilez
Guest





PostPosted: Tue Dec 21, 2004 6:49 pm    Post subject: ....waar ben ik...? Reply with quote

Een schichtig meisje stapt het plein op. Ze probeert zich onzichtbaar te maken.. en op te gaan in haar eigen schaduw. Weggedoken in haar mantel, haar hoofd gehuld in een grote kap...
Twee grote blauwe ogen kijken spiedend om zich heen...
Back to top
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Thu Dec 30, 2004 12:09 pm    Post subject: Reply with quote

((Lunea vanaf de stadswal, op de wallen ))

Ze had haar schoenen weer netjes aangedaan en de leren zooltjes kletsten met de ronde keien op het plein. Even bleef ze bij de fontein staan, het water kletterde langs de ornamenten in de opvangbak. De mensen om haar heen stodnen in groepjes te praten of staken al dan niet met haast het plein over. Een aantal figuren bleven in de schaduwen van de gebouwen om wat voor reden dan ook.

De roodharige halfork streek haar jurk glad, een gewoonte die ze had aangenomen nu ze niet meer haar hand op haar bijl kon rusten, en nam alle gezichten op die ze om zich heen kon zien. Geen zag er bekend uit en ze belsoot hetzelfde de doen in de schaduwen van de bebouwing.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Princes_of_Death
Duister als de Nacht


Joined: 15 Nov 2004
Posts: 91
Location: Overal en Nergens

PostPosted: Fri Dec 31, 2004 8:55 am    Post subject: Reply with quote

((Icy vanuit Het Duistere District, de straten van Raganorck naar Gannon; De Hoofdstraat, Op het Plein))

Icy loopt over het plein, en ze kijkt rond of ze misschien nog iets ziet waarmee ze Ophelia de stuipen op het lijf kan jagen.
Ze loopt rond, ziet de halfork staan en blijft dan even staan, een half ork, wat leuk om te zien, is dat lieve nichtje van me dar iegelijk bang voor..?? ach, wat maakt t uit, ik denk dat ik dat beest gewoon vraag om mee te gaan!
Een duivels glimlachje verschijnt om haar blaauwe lippen, wieweet is dit wel de manier om Ophelia inderdaad de stuipen op het lijf te jagen!
_________________
Try to find me in your heart... I'll always be there when you need me...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group