Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Steegjes
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat
View previous topic :: View next topic  
Author Message
De hond met vele namen
Verloren en Vergeten


Joined: 19 May 2002
Posts: 36

PostPosted: Tue Sep 23, 2003 11:33 am    Post subject: Steegjes Reply with quote

((verkeerde login))

Edited by: De hond met vele namen at: 9/23/03 1:35 pm
Back to top
View user's profile Send private message
Rasham
Duister als de Nacht


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 68
Location: Onbekend

PostPosted: Tue Sep 23, 2003 11:37 am    Post subject: Steegjes Reply with quote

((Iris en Rasham vanuit: "De Taverne, De Gelagkamer 1"))

Wanneer hij Iris naar de de deur vergezelt en de onrust achter hem hoort, wil hij zich omkeren, maar haar plotselinge angst, haar vingers die zich in zijn armen drukken en hem meetrekken verrassen hem, op het moment dat ze de taveerne verlaten en een vuistgrote zwarte steen achter hem de vloer raakt, lijkt hij even thuis te zijn...alsof de schaduwen waarin hij de wereld ziet even zijn verdwenen en de God van de Orde hem een moment van totale vrede schenkt.

Hij laat zich door de Freule over het Gannon heenleiden, de steegjes naast de hoofdweg in, hij hoort haar gejaagde woorden: "Verraad! Volg mij, als uw leven u lief is en u ooit nog de kans willen krijgen de stad te bevrijden van haar duister juk. De dienaren van het duister zijn reeds doorgedrongen in de taverne en hadden ons bijna kunnen vermoorden. We moeten naar mijn huis, daar zullen we veilig zijn..!"

Dof is haar koortsachtige stem en ver weg klinkt ze, want binnen in hem roept iets zijn naam, iets waarvan hij nu losgescheurd lijkt te worden...met iedere pas die hen verder weg van de Taveerne brengt.
De stad moet bevrijdt worden. Iris kent de wegen van de Ene beter dan hij ze kent, het enige houvast wat hij op dit moment heeft...hij moet haar vertrouwen en hij moet haar beschermen.
De Tempelier klemt zijn hand om haar pols, ondersteunt met zijn andere haar middel en rent naast haar voort.

Back to top
View user's profile Send private message
Iris de Muralt
Verloren en Vergeten


Joined: 31 Dec 2002
Posts: 38
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Sep 28, 2003 11:19 am    Post subject: Re: Steegjes Reply with quote

Ondanks de ernst van de situatie kan ze een gelukzalige glimlach niet onderdrukken als ze de ene hand van de tempelier om haar pols voelt en de ander om haar middel. "Hij wil niet dat ik val…" Ze rennen minutenlang zo snel als ze kunnen door de steegjes, hun stampende voeten klinken hol tegen de gevels en de muren. Wetend dat ze ondersteund wordt door de tempelier, waagt Iris af en toe een blik achterom. Ze voelt steken in haar zij en vertraagt haar pas. "Heer Rasham... ik... kan... niet meer... " Stamelt ze hijgend. Het is maar goed dat Rasham haar middel omklemd, want anders zou ze zich van vermoeidheid op de grond laten zakken. "Ik... geloof... dat we... ze... afgeschud hebben." Een rode blos kleurt haar wangen, haar adem lijkt weer wat tot rust te komen nu ze een tijdje stil staan. Vermoeid legt ze haar hoofd tegen zijn schouder. "Het is nu niet zo ver meer, laten we verder wandelen, want ik kan echt niet meer rennen. Ook gaan we zo de steegjes weer uit en ik wil geen argwaan wekken."

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Rasham
Duister als de Nacht


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 68
Location: Onbekend

PostPosted: Wed Oct 01, 2003 12:38 pm    Post subject: Steegjes Reply with quote

De Tempelier laat Iris tegen zijn schouder op adem komen terwijl hij zijn hoofd omwendt naar de smalle donkere steegjes achter hun. Luisterend naar echo's van voetstappen die hun kant opgaan, naar stemmen die hun achtervolgers zouden kunnen verraden. Maar de enkeling die over de kinderkoppen haar weg zoekt is een vrouw met een wasmand onder haar arm, in een eenvoudige bruingrijze jurk, met een witte kap over haar hoofd, bereikt ze één van de lage huisjes, kort klinkt het huilen van een kind als ze naar binnen stapt, dan wordt het stil met het sluiten van de deur achter haar.

Hij wordt het snelle ademen van zijn metgezellin tegen zijn borst gewaar, met zachte dwang, zijn hand om haar schouder, tilt hij haar weer op haar voeten, haar angst heeft hem geraakt en hij strijkt enkele verwarde zwarte lokken uit haar ogen. "Als de Ene het wil zal ik u niets laten overkomen...de dragers van het ware licht zouden niet in deze angst moeten leven."
Hij neemt haar mee in de luwte van de huisjes. "Neem uw tijd Freule, om even uit te rusten...ik kom zo terug..."

De kap van zijn mantel over zijn ogen trekkend, niet om niet herkend te worden, maar omdat de natte kasseien van het Gannon nu het licht van een waterige zon vangen die te fel is voor zijn ogen, nadert hij met grote passen de brede hoofdstraat. Een moment blijft hij in de schaduwen van het steegje staan. Scherp neemt hij de voorbijgangers op, verdacht op ongewone bewegingen, speurende ogen en wapens, maar op het Gannon lijken de zaken normaal verder te gaan zoals hij ze kent in zijn herinneringen van voor de duisternis in de Kerkers.

De Tempelier draait zich weer om en voegt zich weer bij Iris. Hij keert nog even naar de straatjes achter hun, om zich ervan te verzekeren dat daar geen achtervolgers zijn , dan richt hij zich bezorgd naar haar. "Het lijkt veilig nu, hoe voelt u zich?"

Back to top
View user's profile Send private message
Iris de Muralt
Verloren en Vergeten


Joined: 31 Dec 2002
Posts: 38
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Nov 23, 2003 9:57 pm    Post subject: Re: Steegjes Reply with quote

"Beter, dank u." Haar adem klinkt niet langer gejaagd, maar lijkt tot rust gekomen. Haar blik rust op de tempelier. Zijn zekere houding en zijn bezorgde vraag doen haar goed. De ongerustheid over wat hen achtervolgd zou kunnen hebben, ebt langzaam weg. Ze strijkt wat verwilderde lokken achter haar oor en begint voor de tempelier uit te lopen naar Gannon, de hoofdstraat. Achter haar hoort ze de voetstappen van de man die ze meer en meer begint te waarderen. Een glimlach siert haar mond terwijl ze beiden opgenomen worden in de drukte van de hoofdstraat, op weg naar het huis van Iris…

((Iris & Rasham naar "De Tien Torens : Iris de Muralt"))

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Rasham
Duister als de Nacht


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 68
Location: Onbekend

PostPosted: Sun Nov 30, 2003 1:07 pm    Post subject: Steegjes Reply with quote

Rasham volgt het smalle ranke figuurtje van de jonkvrouwe als ze 't Gannon oversteken en het TienToren district ingaan. Hoog boven de huizen reizen de donkere contouren van de torens hemel in.

((Iris en Rasham>De Tien Torens>Iris de Muralt))

Back to top
View user's profile Send private message
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Mon Oct 25, 2004 11:59 am    Post subject: Reply with quote

De drie Yuzes aanhangers slopen door de steegjes. Ze bleven in de schaduw om onopgemerkt te blijven.

"Laten we eerst een beetje de boel verkennen. Dat kan prima vanuit de steegjes hier,of zullen we onherkenbaar de hoofdstraat al in gaan?"
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Mon Oct 25, 2004 12:09 pm    Post subject: Reply with quote

De huurmoordenaar zei niets, maar staarde in het donker. Ineens kwam er een kraai uit het duister vliegen en landde op het randje van het dak van een huis. Tegelijkertijd verscheen er een glimlach op het gelaat van de Huurmoordenaar.
"De Grote Meester zal ons altijd leiden, zijn trouwste volgelingen.", fluisterde ze en knikte naar de andere twee, dat ze het dier moesten volgen, waarop de kraai wegvloog, het duister in. Af en toe op een dak wachtend leidde hij het groepje van Drie door de steegjes, hen zich afvragend achterlatend waar het dier hen naar toe bracht.

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Mon Oct 25, 2004 12:41 pm    Post subject: Reply with quote

Plotseling hield de kraai stil boven een oud vervallen huis. Hij kraaide drie keer.
"Ik denk dat we erin moeten," zei Mushin.

Mushin ging als eerste naar binnen. Wat ze binnen zag deed haar verwonderen. In niets leek het op de buitenkant. Het was een eenkamerwoning, maar allemaal tochtvrij afgewerkt. Zelfs het dak leek lekvrij.
Er was ook een plaats waar een vuurtje opgestookt kon worden indien het te koud werd en om het eten in voor te bereiden. De inrichting was vrij sober. Alleen het noodzakelijke was aanwezig, drie bedden, een tafel en drie stoelen. Verder waren er ook wat potten en borden en bestek aanwezig.

"Wat is dit allemaal?", vroeg Mushin zich hardop af.

Toen zag ze een brief liggen op de tafel.

"Hee, een brief!" Mushin pakte het op en las het voor aan de rest:

"Yuzes-aanhangers,

Jullie zijn hier met een speciale opdracht, die ik snel aan jullie zal openbaren. Wacht tot ik bij jullie kom in deze hut. Het heeft alles wat nodig is om een paar dagen te overleven. Pas op voor mogelijke vijanden!
Hail aan mijn volgelingen!!

Yuzes"

"Okee, dan wachten we maar af he," zei Mushin tegen de anderen. Ondertussen deed ze haar mantel af en probeerde de bedden uit. Bij het derde bed zei ze: "Ha, deze is voor mij." Daarna draaide ze zich om en viel in een diepe slaap.
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Mon Oct 25, 2004 1:23 pm    Post subject: Reply with quote

De Meester Moordenaar ging op bed zitten in kleermakerszit en met haar rug gestrekt. Zo kon ze altijd het beste nadenken. Ze begon weer honger te krijgen naar leven, binnenkort moest ze weer de straat op. Het was hier een goede buurt om mensen om te brengen, zeker met die andere moordenaars in de buurt. Eens een keer niet leven op de dieren in de omgeving zou haar zo'n energie geven dat ze voorlopig weer even niet hoefde te gehoorzamen aan de leegte.

Ze keek naar Mushin en zuchtte. Zou de dief zich op tijd kunnen bedenken en zich af kunnen keren van de leegte, de duisternis? Maar waarom? Had ze zelf ook geen reden gekregen van het Zwart om nog rond te blijven lopen op deze wereld, waar ze anders het leven achter zich had gelaten?

Ze bande de twijfel uit haar hoofd en concentreerde zich op de Meester. Misschien sprak hij met haar, deze duistere, aangename avond...

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
The Chameleon of Yuzes
Verloren en Vergeten


Joined: 22 Oct 2004
Posts: 28
Location: waar het duister me heenvoert

PostPosted: Mon Oct 25, 2004 2:59 pm    Post subject: Reply with quote

De kameleon neemt haar plaats in op een stoel en laat wat achterover wiegen zodat ze haar laarsen op de tafel kan leggen.
"Weet je? ik heb een hekel aan katten, ze zijn zo lievelijk zacht en dan die scherpe klauwen.." Ze kijkt naar de scherpe katte nagels en snijd ze korter met haar dolk.

Het lijkt alsof ze met de dolk haar leven ervan afsnijd. Leven weggooit. Al haar kattige eigenschappen vloeien weg uit haar alsof het allemaal een spelletje was geweest. Ze slaat de dolk in de tafel en kijkt opnieuw naar de brief.

"Ben benieuwd naar die opdracht.. alles voor de Grote Meester"
Haar ogen dwalen even dromend over de letters
een dief, een huurmoordenaar en een kameleon..
_________________
Yuzes...
Back to top
View user's profile Send private message
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 12:53 pm    Post subject: Reply with quote

Mushin werd langzaam aan wakker uit haar diepe slaap. Ze keek rond op zoek naar de anderen. Meester Moordenaar was aan het mediteren en de kameleon was in slaap gevallen, met haar stoel op twee poten. Hoe kreeg ze het toch altijd voor elkaar om op de raarste manieren in slaap te vallen, dacht Mushin lachend.
Ondertussen begon haar maag te protesteren. Volgens mij is het etenstijd, bedacht Mushin zich, en stak het vuur hoger op en zette een pan met water op. even later kwamen er heerlijke luchten uit het huisje zetten.
Mushin nam alvast een kommetje soep. Nu wachten tot de anderen bij bewustzijn zijn, dacht Mushin grinnekend.
Zou de meester vandaag al komen? Mushin kon nooit lang op een plek blijven zonder iets te doen. Daar was ze te onrustig voor. Laten we het maar hopen dan, dat ze vandaag hun opdracht te horen krijgen. Tevreden slurpte ze verder van de soep.
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Guest






PostPosted: Tue Oct 26, 2004 12:54 pm    Post subject: Reply with quote

De Moordenaar zit een tijdje stil met een onbewogen gezicht. Ineens verschijnt er een glimlach op haar lippen, waarna de tranen stromen over haar wangen en haar gezicht krijgt zelfs enigszins kleur.

"Voedsel.", fluistert ze en knikt tevreden. "Ik luister.", zegt ze vervolgens zonder geluid; alleen haar lippen bewegen. Ze knikt nog eens en haar ogen gaan open, maar ze lijken in de verte te staren. Ze staat op en loopt naar het midden van de kamer, waar ze haar hand uitstrekt.
"Ik zie het boek.", zegt ze, "Zwart, een leegte.". Ze grijpt in de lucht alsof ze een boek uit een rek pakt, waarna ze erin gaat 'bladeren'. "Zwart.", mompelt ze nogmaals, dan verstijft haar lichaam plotseling.
"Ja Meester!", piept ze, alsof ze geen adem kan krijgen, dan stort ze in.
Back to top
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 1:02 pm    Post subject: Reply with quote

Mushin liep naar meester Moordenaar toe, tilde haar op en lag haar terug in bed. Daar dekte ze haar toe. Daarna liep ze terug naar de tafel, ging verder met haar soep en wachtte af tot meester Moordenaar weer genoeg bijgesterkt was om over haar visioen te vertellen.
Mushin was opgewonden. Wie weet wat haar metgezel gezien had. Zou dan nu werkelijk iets gaan gebeuren? Ze had er zin in. Er was alweer een tijd verstreken sinds hun laatste opdracht. Maar ja, alles wat ze nu kon doen was rustig afwachten. Hmmm, nog een kommetje soep zou er wel ingaan.
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
The Chameleon of Yuzes
Verloren en Vergeten


Joined: 22 Oct 2004
Posts: 28
Location: waar het duister me heenvoert

PostPosted: Thu Oct 28, 2004 6:51 pm    Post subject: Reply with quote

Verstoort van de klap die te horen was van meester moordenaar die in stort schrikt de kameleon wakker uit haar concentratie waardoor de stoel omvalt. Met een razendsnel vermogen weet ze het tafelblad vasttepakken en wetend te voorkomen omtevallen.
Opgelucht hapt ze naam adem.
"Wil je me nooit zo laten schrikken?...." Ze word stil "...Visioen..?"
Mushin aankijkend die de moordenaar terug op bed legt om aantesterken.

"Nu kan het toch echt niet langer duren.."
Interreserend kijkt ze naar haar, haar ogen dicht, rustend..
Ze had het al vaker meegemaakt, maar het blijft haar interreseren, zo een speciale gave..

Haar neus word weggeleid naar Mushin die zo te zien bezig was nog een tweede kom soep inteschenken.
"Ruikt goed Mushin.."

staat op en neemt zelf ook wat soep en slurpt het op
"Niet eerlijk... ze heeft hem al gezien en wij niet" zegt ze met een trieste blik die veranderd in een glimlach
_________________
Yuzes...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat All times are GMT
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group