Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

De Levenskaars
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Feb 28, 2002 8:43 pm    Post subject: De Levenskaars Reply with quote

Ut zit ineengedoken op straat, tegen de pui van een winkeltje aan. Ze was op weg naar de Tien Torens, een magiër heeft ze nodig, iemand die haar Levenskaars voor haar kan behouden. Maar onderweg hebben haar benen het begeven. Met veel moeite houdt ze haar kaars recht, de was mag haar vlam niet verdrinken. Iedere keer als iemand haar passeert strekt ze haar bijna krachteloze hand naar hem uit.
Help me, zegt ze met een gebroken stem. Maar de mensen gaan blindelings aan haar voorbij, een enkeling gooit haar een muntje toe.

Wat moet deze gekkin, dat dwaze vrouwtje dat zo angstvallig een dovende kaars brandende probeert te houden?

De avond trekt over Raganorck.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Tlomas Tlodas
Duister als de Nacht


Joined: 04 Feb 2002
Posts: 60
Location: De straten van Raganorck

PostPosted: Fri Mar 01, 2002 9:19 am    Post subject: Re: De Levenskaars Reply with quote

Een iemand blijft staan en kijkt nieuwsgierig wat Ut aan het doen is.

Na een tijdje zegt hij: "U heeft hulp nodig, mevlouw?"

Tlomas.

Alle wloorden bevatten wijsheid

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Mar 01, 2002 1:04 pm    Post subject: Re: De Levenskaars Reply with quote

Weer strekt ze haar hand uit naar iemand, smekend, help me. Maar deze trekt een grote boog om haar heen en kijkt haar aan alsof ze iets onder de leden heeft. Haar hand zakt weer terug, onder haar kaars. Ze fluistert tegen de vlam, alsof ze probeert het moed in te spreken.

Ineens klinkt er die vraag, ze schrikt. Kijkt op, haar antwoord komt stamelend. Ze kan nog niet bevatten dat iemand naar haar toe is gekomen en geïnteresserd is in haar. Ze heeft een vaag gevoel dat ze de vreemdeling kent, dat ze hem wel eens heeft gezien...maar ze weet het niet zeker.

"Kaars...mag niet uit...vlam mag niet doven, anders...doof ik ook, maar de kaars is bijna op...ik ook...heb nodig iemand...die uitstel kan geven...ik zoek iemand die dat kan...ze zeiden....misschien in de Tien Torens...een magiër...maar ik ben op." Ze wijst naar haar benen. "Kan je me helpen, naar iemand brengen...voor uitstel?"

Wartaal spreekt ze uit, wartaal! Op het gevaar af, knettergek te worden gevonden, heeft ze gesproken. Angstig wacht ze het antwoord af.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Tintagel
Sporenzoeker


Joined: 11 Feb 2002
Posts: 15

PostPosted: Fri Mar 01, 2002 1:51 pm    Post subject: to fluit or not to fluit... Reply with quote

Tintagel kwam fluitend tot bij het duo staan.Ze leken nogal triest en konden best wat opbeuring gebruiken.
Dus begon hij met een vreugdevol melodietje te spelen,terwijl hij hen met pretoogjes aankeek.

Back to top
View user's profile Send private message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Mar 02, 2002 12:04 am    Post subject: Re: to fluit or not to fluit... Reply with quote

De gedachte komt ineens bij haar op dat ze misschien ècht knettergek is. Dat kostbare bodempje kaars in haar handen, iemand die vraagt of ze er hulp bij nodig heeft...ja graag....en een flierefluiter die het geheel begeleidt met een vrolijk melodietje...twiedeldie... ze schudt haar hoofd...surrealistisch dit allemaal...ze hikt een lach.
De was golft over de rand. de vlam knettert, Ut zakt voorover, naar haar hartstreek grijpend. Haar hand die op de grond ligt omvat nog steeds de kaars. De vlam is nu vrijwel niets meer dan een rood, schroeiend puntje.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Mar 02, 2002 10:37 am    Post subject: Opleving Reply with quote

De vlam wakkert weer op, op de tonen van de melodie strekt hij zich uit, aslof hij even zijn vroegere kracht hervindt. "Bedankt fluitspeler", fluistert ze, "dat had ik even nodig...en bedankt... Tlomas", ze herinnert zich ineens de stadsgek en ze spreekt een gelukswens uit over haar twee vreemde metgezellen. Ze heeft nu kracht genoeg, ze sluit haar ogen, prevelt, dan zakt de vlam ineen en met die laatste rooksliert van de uitgedoofde kaars glijdt ook haar verhaal, over Stradus en de dood van de dertien Wyven, met de wind mee.

Ut is dood.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Sat Mar 02, 2002 11:26 am    Post subject: Vod van de Straat Reply with quote

Als uit het niets komt de mottige verschijning van Zwartekat te voorschijn springen. Nieuwsgierig loopt hij rond het lichaam van de oude vrouw, gaat dan zitten en begint ongenegeerd achter zijn kale oor te krabben. Dan kijkt hij naar de twee mannen die bij hem staan, de oude stadsgek, die een belichaming van de schurftige Zwartekat in menselijke vorm lijkt te zijn, en een fluitspeler. Hij knijpt zijn oogjes samen en vraagt: "Was dit niet dat kruidenvrouwtje? Dat kriebelende krabbelende kruidenvrouwtje?"


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Mar 02, 2002 1:31 pm    Post subject: Re: Vod van de Straat Reply with quote

"Verdomd man!", spreekt een gedistingeerd stemmetje achter het ranzige zwarte lijf,
"nu je 't erover hebt...ze kwakken ze maar ook overal neer, inclusief voor de deur van je huis..."
De grijze rioolrat kijkt wat spijtig naar het stukje stalen rooster wat onder het lichaam uitsteekt.
Dan glijdt een rose klauwtje langs de op gelijke lengte getrimde snorharen.
Met opgetrokken neus werpt hij een blik naar de staart van Zwartekat. "Het is not done om met ongewassen ledematen naar andermans voedsel te wijzen...etiquette, weet je wel."
Hij springt naar het restantje kaars, slaat het over zijn schoudertjes en zet het op een drafje ("Nou toedeloe!"), de reactie van de kat niet afwachtend.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Sat Mar 02, 2002 2:33 pm    Post subject: Vod van de Straat Reply with quote

"Ratten," verzucht Zwartekat. "Ordinair volkje. Aasvreters. Laat je er niet mee in, voor je het weet zitten ze aan je karkas te knabbelen. Want zo zijn ze wel, hoor. Nee, ratten, die mag ik helemaal niet!"


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Tintagel
Sporenzoeker


Joined: 11 Feb 2002
Posts: 15

PostPosted: Sun Mar 03, 2002 9:49 am    Post subject: kat? Reply with quote

Tintagel ziet het vrouwtje in elkaar zakken.Snel stopt hij met spelen en probeert haar polsslag te meten.
Met een beteuterd gezicht staat hij weer op,neemt zijn fluit en speelt vol overgave de dodenmars..

Dit had hij nog nooit meegemaakt,normaal worden de mensen blij als ze zijn muziek horen,en nu vielen ze plots dood..

Tintagel verschiet een toon als hij de katten hoort praten.Dit had hij niet verwacht."Wat was dit toch een vreemde stad.!!

Hij werpt nog een blik naar de katten en besloot dan maar elders in de hoofdstraat zijn geluk te beproeven.

Back to top
View user's profile Send private message
Tlomas Tlodas
Duister als de Nacht


Joined: 04 Feb 2002
Posts: 60
Location: De straten van Raganorck

PostPosted: Sun Mar 03, 2002 4:39 pm    Post subject: kat! Reply with quote

Tlomas kijkt naar het vrouwtje dat zojuist gestorven is, en voelt zich heel verdrietig. "Dlood", zegt hij, "Tegenwloodig gaat iedereen dlood. Het zal wel de maan zijn. Ze moeten uitklijken voor de maan. Jij glaat toch niet dlood, he kat?" , zegt hij plotseling en geeft de kat een aai over zijn bolletje. Tlomas is er totaal niet verbaasd over dat de kat praat.

Tlomas

Alle wloorden bevatten wijsheid

Edited by: Tlomas Tlodas at: 3/3/02 5:41:15 pm
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Mar 04, 2002 2:22 pm    Post subject: De Zilveren Sikkel van de Witte Wyven Reply with quote

Ut draagt het rituele kleed van de Witte Wyven, een houten speld met pin in haar lange witte haar en
het enige ding van (economische/magische) waarde, een massief zilveren Sikkel met vreemde inscripties.

Edited by: ckeetel at: 3/4/02 3:37:21 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Mon Mar 04, 2002 2:28 pm    Post subject: kat! Reply with quote

"Wat een totaal stompzinnige opmerking," merkt Zwartekat öp, een blik op de mottige zwerver werpend. "Je weet dat er een einde zit aan het leven vanaf het begin, dan moet je niet gaan zitten neuzelen als de Dood haar deel van de afspraak komt inlossen. Belofte maakt schuld, maar het ligt in de menselijke natuur onder beloftes te willen uitkomen. Natuurlijk ga ik niet dood. Nog niet althans, hoewel mijn dood voor meer mensen een uitkomst dan een punt van diepe grief zou zijn. Maar ja, mottenballen blijven een eeuwigheid in een hoek liggen voor ze worden opgeveegd. Dat geldt ook voor jou lijkt me." Zwartekat trekt bedenkelijk een wenkbrauw op als er plotseling een man ten tonele verschijnt die het oude vrouwtje begint te betasten. "Jongeman," zegt hij op bestraffende toon. "Wil je daar wel eens even gauw mee ophouden! De onbeleefdheid! Deze dame is net gestorven, hou in vredesnaam je handen thuis!"


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Mon Mar 04, 2002 4:41 pm    Post subject: Levenskaars Reply with quote

Zwartekat grijnst een brede grijns van oor tot oor. "Een vrolijk avondje? Met deze vacht?" Hij draait een parmantig rondje om alle gaten, klitten en kale plekken van zijn haveloze vel te tonen. "Dat wordt een heel armzalig avondje dan met een glaasje kraanwater en een stuk oud brood. Ik ben een wetenschapper, dat wel, maar met mijn genialiteit kun je weinig beginnen als je me de nek omdraait, dus wat heb ik te verliezen? Niets, helemaal niets." Zwartekat draait zich om en springt elegant op Tlomas' schouder, terwijl hij begint te kermen: "Houd de dief! Houd de dief! Een stuk onverlaat besteelt hier een oude vrouw! Houd de dief!!!"


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Wed Mar 06, 2002 11:58 am    Post subject: Levenskaars Reply with quote

"Ik snap er niets van? Je duikt hier op uit het niets, steekt je handen in het kleed van een gestorvene en werpt mij een aantal dreigementen naar de kale kop en dan snap ik het niet?" lachte Zwartekat. "Mijne heer, ik denk dat ik zeer goed begrijp wat hier gaande is! Ik heb u zojuist op heterdaad betrapt!" Hij grijnsde een brede, kattige grijns.


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group