Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Anna-Sofia Audriana van der Vaes-Blomer en zoon.

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wynter
Sporenzoeker


Joined: 26 Sep 2007
Posts: 25

PostPosted: Wed Sep 26, 2007 9:24 am    Post subject: Anna-Sofia Audriana van der Vaes-Blomer en zoon. Reply with quote

Emailadres: Wynter@wynter.nl

Karakters Naam: Anna-Sofia Audriana van der Vaes-Blomer

Roepnaam: Ann

Geslacht: Vrouw

Ras: Mens

Leeftijd: rond de 16

Beroep: Zwerfster/Verkoopster van zeldzame dingen.

Uiterlijk: Blond haar tot net op haar schouders, het krult een beetje. Ze heeft mooie grote blauwe ogen, waarin je het leed kan zien dat ze zelf gezien heeft, ze is behoorlijk mager, maar dit komt niet doordat ze niet van eten houdt. Ze is vies, draagt een broek, is niet al te groot, rond de 1,50 en draagt een soort van kaftan met een capuchon. Haar kleren zijn bruin/grijs-achtig, of ze dit waren toen ze net nieuw waren weet niemand. Ze heeft geen schoenen. Wat erg koud is in de winters van Raganorck. Verder draagt ze een zak op haar rug. En sinds kort een pas geboren baby op haar buik.

Karakter/persoonlijkheid: Ann is nog een jong meisje, maar ondanks haar jonge uiterlijk zou je niet zeggen dat ze zo jong is als je tegen haar praat. Ze heeft, zo jong als ze is, de wereld gezien, en spreekt daardoor een aantal talen van buiten Raganorck. Ze kent de bloemen en planten van het bos, en ook de werking hiervan. Helaas is ze niet op haar mondje gevallen en kan hierdoor nogal bot en grof uit de hoek komen. (Denk aan onze punkers). Ze is intelligent, ookal gaat ze niet naar school. Schrijven kan ze niet, lezen is ook erg moeilijk, maar de gebruikelijke woorden zoals "Eetcafé", "Kroeg", "Bakker" etc. kent ze wel. Ze kent Raganorck op haar duimpje, ze is er geboren. Ze houdt van eten, maar omdat ze zwerfster is heeft ze het weinig. Ze bedelt niet, ze heeft een hekel aan bedelen. Ze zorgt wel altijd dat haar baby nooit iets te kort komt.

Verleden: Anna-Sofia Audriana van der Vaes-Blomer, is een naam die ze mee kreeg toen ze nog de dochter was van een van de machtigste families van Raganorck. Haar vader was een tiran, haar moeder was koud, en ze bracht zelfs het liefst haar tijd door met haar dienstmeiden. Toen ze 12 was, was ze het spuugzat, de dictatuur thuis, de pijn die ze had in haar hart en in haar lichaam, ze liet het namelijk altijd weten als ze het ergens niet mee eens was en dat moest ze altijd afkopen met een pak slaag, erg leuk was het niet thuis. Op een avond klom ze uit het raam en heeft haar gezicht nooit meer thuis laten zien. Haar naam wil ze dan ook niet horen. Het is "Ann" en niet anders. Ze reiste de wereld rond via boten en andere vervoersmiddelen. Door haar lieve gezichtje wist ze overal haar zin wel te krijgen. Haar laatste reis ging naar Vangal. Een stad niet ver van Raganorck, hier leerde ze een jongen kennen, ongeveer 5 jaar ouder dan haar. De eerste man die ze ooit vertrouwde, hij stal haar hart, ze brachten verscheidene nachten samen door, totdat hij opeens weg was. Ze denkt in de steek gelaten te zijn. Éen ding is zeker, deze jongen zal haar nooit meer met rust laten. Ze hebben een kind samen, ongeveer een paar weken oud. Olivier heeft ze hem genoemd.

----------------------------------------------------------------------------


Karakters Naam: Olivier van der Vaes-Blomer

Roepnaam: Olivier

Geslacht: Man

Ras: Mens

Leeftijd: paar weken

Beroep: Zuiger

Uiterlijk: Bruin krullend haar, blauwe ogen.

Karakter/persoonlijkheid: Huilt als hij iets nodig heeft.

Verleden: Is een paar weken geleden geboren in Vangal. Zijn moeder is de maanden dat ze zwanger was en zijn vader weg was in Vangal gebleven omdat ze hoopte dat hij terug zou komen, dat ze een gelukkig gezinnetje samen konden stichten.

Andere kenmerken/opmerkingen: Ik zou graag ergens een verhaal lijn in willen springen, maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Laat me jullie ideën maar horen! (Ik ben ook via PM bereikbaar)

Edit: Ik had haar Sofi genoemd, maar, ik zag dat de Familie Boot ook al een "Sofie" heeft. Dus heb ik haar maar "Ann" gemaakt.


Last edited by Wynter on Sun Oct 07, 2007 8:42 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Sep 27, 2007 8:37 pm    Post subject: Reply with quote

Goed ...kritiek dus ;)

Het karakter vind ik zelf inderdaad cliché, maar dat komt wellicht omdat ze zo algemeen is omschreven en omdat meerdere karakters op die wijze zijn begonnen: jong, moeilijk thuis, beide ouders zijn uit beeld (dikwijls overleden). En meestal hebben ze iets bij zich wat hen onoverwinnelijk maakt (bijv. speciale krachten/kennis/objecten, een doembrengend beroep: moordenaar/spion, of een machtige afkomst)

Maar dat cliché hoeft zeker geen nadeel te zijn, integendeel, het kan veel groeimogelijkheden bieden, als er gedurende het spel nieuwe aanreikingen gedaan worden die verweven kunnen worden in het levensverhaal van jouw karakter. Misschien ga je op den duur anders met het karakter rollenspelen, misschien trekt het zich ontwikkelende verhaal jouw jonge vrouw uit het bovenstaande clichékader, je kan je fictieve figuur tenslotte verder uitdiepen.
De finesse zit 'm, denk ik, uiteindelijk in het plezier van spelers en tegenspelers...

Wat jouw karakter al wat buiten het clichématige trekt is het kind wat ze al op jonge leeftijd heeft, ook het feit dat de vader ervan eigenlijk onbekend is, geeft het karakterconcept een aardige twist... was het een putjesschepper, een grafdelver of een krankzinnige edelman? Draagt het zijn kenmerken, zijn haar, zijn ogen, brandmerken en moedervlekken?

Wat betekend het voor de toekomst, hebben Ann's ouders haar verstoten, verlangen ze naar een kleinkind en accepteren ze hun kleinzoon als ze zouden weten wie de vader is?

Wie zijn Ann's ouders, bestaat de macht van haar ouders alleen in haar eigen fantasie en zoniet, welke macht hadden haar ouders dan: een groote netwerk, een cult, een landgoed of een monopolie (alle ijzermijnen uit de streek). Kortom...mogelijkheden, mogelijkheden...

Nog één aspect: magie, een reactie op je eerste post in het Gannon, waarbij je een plant beschrijft die van kleur veranderd als er een dief de winkel in komt.

Magiestromingen zijn zorgvuldige bewaakte krachten binnen de wereld van Raganorck... indien je gebruik zou willen maken van een magisch object, raad ik je aan om je eerst daarover in te lezen en daarna te overwegen evt. in overleg hoe je zoiets vorm zou willen geven...

Ik zal even kijken naar wat bruikbare linkjes, mijn kennis hierover is na zo lange tijd wel wat weggezakt... ;)
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Wynter
Sporenzoeker


Joined: 26 Sep 2007
Posts: 25

PostPosted: Thu Sep 27, 2007 8:51 pm    Post subject: Reply with quote

Is goed, écht magie vond ik het trouwens niet, het is een plant, die jouw kat notabene heeft opgegeten Wink

Misschien was de plant wel giftig, misschien verandert jouw kat nu wel van kleur, ik weet t niet :p

Het was iig een duur plantje. Wink

Aangezien ik nog niet echt weet wat er mis is met Olivier, en ik hoop dat er iemand binnenkort het verhaal in springt, (of misschien wil ik het wel een tijdje, gewoon "mistiek" houden.) Eerst moet ze Olivier maar zien te sussen, en verder kan ik idd nog alle kanten op met mijn zwerfster. Ze heeft zelf niet veel behoefte aan een vast huis, al vind ze dit voor Olivier wel nodig.

Edit: Weet jij trouwens of er ergens iets van een ziekenhuis of iets in die trant is? van mijn part een kwakzalver met een praktijk? Of zal ik zelf een "NPC" maken, die van tijd tot tijd mensen helpt.
Back to top
View user's profile Send private message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Sep 27, 2007 9:32 pm    Post subject: Reply with quote

Tja...dat plantje...Vergeef me, ik kon het niet laten ;)

Om eerlijk te zijn was het vanwege de wat fantastische eigenschap, al omschrijf je die als niet magisch. (Ik zou eveneens iets kunnen maken als: dit paard galoppeert over de diepe onderaardse rivier, het dier is niet magisch, maar het heeft hoefijzers van een speciaal metaal).
Zou je het leuk vinden om de werking van 'Vangals Oog' ook ergens in het ooc forum uiteen te zetten? Wellicht kan het een mooie toevoeging worden in de leerstof ergens in de vele academies van de Tien Torens...

Misschien dat er andere spelers zijn die hun licht hierover zouden willen laten schijnen?

Een dure maaltijd ook wellicht voor de vadsige huiskater, 's zien welke kant dat uit gaat, ik stuur je een pb met mijn vraag.

Ik ben benieuwd hoe het verhaal van Ann zich gaat ontvouwen!
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Wynter
Sporenzoeker


Joined: 26 Sep 2007
Posts: 25

PostPosted: Wed Oct 03, 2007 11:47 am    Post subject: Reply with quote

Ik ook!

Aangezien Raganorck nogal dood is, vroeg ik me af, of ik misschien zelf een verhaal lijn op kon bouwen met Javier erbij. Al is dit natuurlijk veel minder leuk als met iemand anders.
Back to top
View user's profile Send private message
Wynter
Sporenzoeker


Joined: 26 Sep 2007
Posts: 25

PostPosted: Sun Oct 07, 2007 8:43 am    Post subject: Reply with quote

Ik heb van Vangal een stad gemaakt, en zal er over praten in het topic van landen etc. Ook over Hiramayadin.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group