Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Chani Bezekira

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Chani Bezekira
Dwaler


Joined: 07 Mar 2007
Posts: 3

PostPosted: Wed Mar 07, 2007 6:21 pm    Post subject: Chani Bezekira Reply with quote

Karakters Naam:
Chani Bezekira

Geslacht:
Vrouw

Ras:
Mens

Leeftijd:
29 jaar

Uiterlijk:
Chani is een vrouw van bijna 30 jaar. Haar golvende haren hebben een warme koperrode kleur dat als de tongen van een heet vuur over haar schouders vallen. Haar ogen zijn groot en dik zwart omrand met koolstof, waardoor het smaragdgroen er feller uitspringt. Haar gezicht is elegant gevormd, en ietwat gebold.
Haar vingers zijn lang en soepel, met kortgeknipte nagels aan de uiteinden. Kenmerkend van deze vrouw is dat ze altijd een ring met een grote robijnen steen om haar linker wijsvinger draagt.
Haar kleren zijn voornamelijk functioneel, doch netjes. De meeste tijd loopt ze rond in woudkleuren, verschillende kleuren groen en bruin. Om haar lijf zijn vele smalle leren riemen gewikkeld, voornamelijk om haar middel, haar rechteronderarm en haar dijen. Ze draagt een lange rok met een zeer hoge split bovenaan haar linkerbeen, waardoor de riemen om haar dij zichtbaar zijn, en het effect van een korte broekspijp geven. Een simpel mouwloos shirt wordt bedekt door een lange jas, die altijd open staat. Stevige laarzen omhullen haar voeten.
Een gouden ring door haar rechterneusgat en meerdere gouden ringen in haar oren zijn de enige dingen die verder opvallen.

Karakter/persoonlijkheid:
Een kalme vrouw, die gehard is door het leven. Haar blik is koel, maar iemand die haar beter leert kennen zal het vuur erin makkelijk kunnen herkennen. Ze is recht door zee, maar ze zal niet altijd de gehele waarheid vertellen. Sommige dingen worden beter stil gehouden, voor ieders bestwil.

Verleden:
Chani is opgegroeid in het Duistere District, tussen de vele vreemde zaken die zich daar voordoen. Het heeft haar oplettend gemaakt, maar ook wereldwijs. Haar vader was een alchemist die zich voornamelijk bezig hield met de brouwsels en poedertjes die hij onder de toonbank verkocht aan zijn vaste klanten in het Duistere District. Haar oudere broer is op 14-jarige leeftijd gestorven aan een van de creaties van haar vader. Tijdens een weddenschap met een stel vrienderen van minder geloofwardige aard, beweerde hij dat hij zonder bijwerkingen een van zijn vaders vergiften kon innemen.
Het contact tussen Chani en haar broer was nooit al te geweldig van aard geweest, dus erg rouwde ze niet om het verlies. Haar moeder, een lieve vrouw die als hoofdtaak de zorg voor het gezin had, en een luisterend oor was voor velen in de gemeenschap, was echter zwaar getroffen door het voorval. Ze liet haar man haar beloven dat hij voorzichtiger zou zijn met zijn ambacht, en uiteindelijk legde ze zich neer bij het verlies van haar zoon.
Chani ging ondertussen om met een van de vaste klanten van haar vader. Een man genaamd Marcus. Hij was charmant, ietwat geheimzinnig en avontuurlijk. Hij leerde Chani, die al veel wist over de vergiften die haar vader maakte, ook hoe de middelen toegepast moesten worden. Haar tienertijd werd voornamelijk besteed aan de zijde van Marcus, toen ze samen opdrachten links en rechts uitvoerden, en zo werd ze bedreven in de kunst van het doden van onoplettende slachtoffers. Ze had echter ook haar eer. Ze zou nooit iemand doden als dit niet contractueel zou zijn. Nooit zou ze uit haar eigen wil iemand vermoorden. Nooit zou ze een ander pijnigen buiten haar 'werk'. Samen met Marcus zworen ze een eed met elkaar en aan elkaar. Nooit zouden ze dit doen, en ze zouden immer bij elkaar blijven.
Helaas gaan de dingen in het leven zelden zoals men wil dat ze gaan. Marcus werd het slachtoffer van een geplande aanslag van een van de organisaties in het district. Een groep mannen bedreigde Chani en hield een mes op haar keel, en liet haar beloven om uit het wereldje te verdwijnen, voordat zij haar dode liefde zou volgen naar het oneindige duister.
Gevuld met gedachtes over wraak, en worstelend met de eed die ze zwoor aan de man die haar hart mee de dood in nam, zwerft ze nu door Raganorck, op zoek naar een antwoord...
Back to top
View user's profile Send private message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Sat Mar 10, 2007 7:25 pm    Post subject: Reply with quote

Algemene opmerkingen:
Interessant verhaal en een mooie beschrijving van hoe je personage eruit ziet. Daarnaast; ik durf niet te zeggen wat je als moordenaars of wreekster aan tegenspel verwachten kan. De enige manier om hier zeker van te zijn is als je iemand zover weet te krijgen om de slachtoffers en randfiguren te schrijven. Gezien je achtergrond zit er nog een heel verhaal in met daarbij horende ontdekkingen. Kijk even wie je daarvoor in wilt schakelen, want het zou echt zonde zijn als er niet iets mee gedaan wordt of als je zelf je eigen mysterie moet gaan schrijven. Huurmoordenaars in Raga hebben in de praktijk zelden werk... Kijk even of je ook wat directere en makkelijkere te bereiken doelen kan stellen die je in ieder geval op weg gaan helpen.

Paar vragen aangaande de achtergrond:
Hoe kregen Marcus en Chani voorheen hun 'contracten'? Er zijn een paar organisaties in Raganorck actief. Ik weet niet of je hiervan op de hoogte bent, maar ik zou eerst je eigen verhaal hierover willen horen voordat ik verdere suggesties ga doen.
Zijn Marcus en Chani ooit officieel gehuwd? Zoja door een priester van de Ene of alleen formeel voor de burgerlijke stand? Kortom hoe religieus is je karakter?
Probeer een paar connecties te leggen met bestaande (en nog schrijvende) karakters. Dat helpt een karakter wat beter te integreren. Het zijn mensen die je kan benaderen voor hulp of die je tegen kunnen gaan werken. Kijk even rond op het forum en stuur een pb.

Succes en veel schrijfplezier!
Back to top
View user's profile Send private message
Chani Bezekira
Dwaler


Joined: 07 Mar 2007
Posts: 3

PostPosted: Tue Mar 13, 2007 6:10 pm    Post subject: Reply with quote

"ik durf niet te zeggen wat je als moordenaars of wreekster aan tegenspel verwachten kan."
Wie weet wat er allemaal kan gebeuren.. Voorlopig kan/wil/mag ze niet terug in die wereld, dus ze moet een doel zien te vinden. Ze heeft ook nog de eed die ze aan Marcus gezworen heeft, dus of ze nog gaat moorden of wreken is nog onbekend, dit ligt helemaal aan de situaties waar ze in terecht gaat komen..
Indien iemand een goed idee heeft om haar duistere achtergrond mee te gaan schrijven en mee wil werken met ontmoetingen uit Chani's verleden. Mijn PB-Vakje staat open voor suggesties Smile
Zoniet, dan gaan we gewoon verder met haar leven na 'het einde'... Zie volgende punt..

".. Kijk even of je ook wat directere en makkelijkere te bereiken doelen kan stellen die je in ieder geval op weg gaan helpen. "
Het plan is om dit in de wereld zelf uit te gaan werken. Er zijn natuurlijk eindeloze mogelijkheden wat dat betreft, dit ligt helemaal aan de andere schrijvers. Interessant zijn herinneringen die geactiveerd worden door mensen die ze tegenkomt, of ontmoetingen met mensen uit haar verleden. Het kan zijn dat ik op een gegeven moment anderen daarover ga PB-en, of dat ik zelf een aantal dingen in de omgeving neerleg waar anderen weer op kunnen reageren, dat ligt ook aan de reacties van de andere schrijvers..

"Hoe kregen Marcus en Chani voorheen hun 'contracten'? Er zijn een paar organisaties in Raganorck actief. Ik weet niet of je hiervan op de hoogte bent, maar ik zou eerst je eigen verhaal hierover willen horen voordat ik verdere suggesties ga doen. "

Ik dacht persoonlijk aan een soort organisatie binnen Raga die alleen via de juiste mensen te bereiken was, en niet dingen voor een klein geldbedrag deed. Een soort 'huurmoordenaarsgilde'. Ik weet niet of deze al in Raga bestaat, ik denk van wel, maar niet alle organisaties zijn publiek bekend.

"Zijn Marcus en Chani ooit officieel gehuwd? Zoja door een priester van de Ene of alleen formeel voor de burgerlijke stand? Kortom hoe religieus is je karakter?"
Ze zijn nooit getrouwd. Ze hebben elkaar een eed gezworen om elkaar nooit te verlaten, en om niemand zonder contractuele overeenkomst te vermoorden. Dit was een onofficiele afspraak tussen hen beiden die voor Chani en Marcus gelijk stond aan een huwelijk.
Chani is uit haarzelf niet zwaar religieus. Ze vind dat ze haar eigen lot bepaalt, en dat het geloof in de Ene niet noodzakelijkerwijs een beter leven biedt.

"Probeer een paar connecties te leggen met bestaande (en nog schrijvende) karakters. Dat helpt een karakter wat beter te integreren. Het zijn mensen die je kan benaderen voor hulp of die je tegen kunnen gaan werken. Kijk even rond op het forum en stuur een pb. "
Dat was het plan!
Zijn er nog 'startlocaties' die de voorkeur hebben, of locaties waar ik voorlopig liever niet moet beginnen?

Bedankt voor de suggesties en vragen Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group