Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Nieuw begin, oude karakters. Wat ga jij ermee doen?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Calliope
Nachtdwaler


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 149
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Nov 28, 2006 10:50 pm    Post subject: Nieuw begin, oude karakters. Wat ga jij ermee doen? Reply with quote

Beste mede-Ragaïsten.

Ik zie dat veel mensen moeite hebben om de draad (in dit geval vrij letterlijk) weer op te pakken. Zeker voor nieuwe spelers is er een enorme hoeveelheid informatie, een heleboel lokaties en vooral: een duizelingwekkend grote lijst personages. Het grootste deel hiervan wordt niet meer gespeeld, maar vind maar eens uit welke. Zeker als nieuweling, of oudeling met een slecht geheugen. Wie speelde wat, vinden ze dat nog leuk? Gaan ze door?

Vandaar dat ik deze draad maak: om voor ons allemaal een beetje overzicht te brengen. Iedereen kan hier aangeven met welke personages hij verder speelt/wil spelen. Op die manier weten je (ex) medespelers of je weer terug bent, en kunnen mensen die om spel verlegen zitten elkaar makkelijker aanspreken.
Bovendien weten we dan allemaal wie we zoal tegen het lijf kunnen lopen in de immer verraderlijke stegen en krochten van onze geliefde stad.

Opdat Raga weer mag bloeien.

Ik speel/speelde (naast een hoop losse dingetjes):

Simeon Warlandt, de houtsnijder.
Hier had ik erg veel lol in. Ik ben met een medespeelster gestrand in een kar op het Gannon. Ik hab haar gemaild maar ze reageert nog niet. Als ze daar lang mee wacht stuur ik Simeon weer verder op avontuur. Goede kerel, geboren en getogen Raganorcker. Zowel hij als ik zijn bijna overal voor in, dus als iemand een wild plan heeft.

Noë Arosch, onvrijwillig helderziende.
Beetje hetzelfde verhaal. Zit in een poppenzaak op het Gannon en ik weet niet of en wanneer die jongen nog gaat spelen. Noë is echter een stuk rustiger en zal niet alles zomaar gaan avonturen. Is bijzonder sociaal begaan, dus komt vast wel weer ergens tercht. Ik wil haar zeker nog spelen.

Vlinder/Willekeurige hoeren en Torenmedewerkers.
Dit gaat wat mij betreft lekker door. Vlinder duikt één dezer dagen weer ergens op en er zit nog steeds een straatmadelief in de Lekke Ketel. Laat de 'jacht' op het weggelopen meisje maar beginnen.

Sjouwersgilde de Zakkendragers was een beetje een samenwerkingsding met Leona, die inmiddels is geëmigreerd. Het is dus de vraag hoe vaak ze kan posten en of ze hiermee door wil. Als iemand ze echter 'nodig heeft', bijvoorbeeld voor een eerlijke baan, hoef je alleen maar te PM-en. Het gildehuis staat er, en er zit altijd wel iemand te kaarten...

Misschien kan ik nog wel een karakter maken, als iemand een leuk idee heeft. Of iets samen wil gaan doen. Misschien voel ik me soms ineens geroepen tot een figurant, een zijfiguur, een zwerver...Raga doet dat soms met mensen. :)
_________________
Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Wed Nov 29, 2006 9:12 am    Post subject: Reply with quote

In de taverne de lekke ketel woont Theresia Koffie met haar kinders.
Ik ga zeer zeker met haar verder.
Zo ver ik weet staat ze momenteel liefdevol gebogen over een zieke meneer. Ze is op gehaald vanuit haar taverne.

Tommie haar oudste zoon (onverbeterde puper) zit op dit moment in de taverne met verliefde puppy oogjes naar de kunstenares van oc sanne te staren. (kan iemand die jongen een zakdoekje geven want volgens mij kwijlt hij!)

Josje de oudste dochter (zich afvragend waarom ze zoveel op haar moeder lijkt, en of ze dit leven wel wil leven zo) Staat achter de tap in de taverne. Klaar om te bedienen.

Keesie (de kwa jongen met het gouden hart) probeerd een priester over te halen om mee te gaan naar de zieke waar zijn moeder is. Hij is in de heropgebouwde kathedraal.

Violette (ijdel, verwaand) past op haar zusje (tot eigen ergernis) Zij zijn nog boven in de woon vertrekken maar kunnen elk moment weer op pad gaan.

Sanne (verstandelijk gehandicapt meisje) is bij haar zusje Violette

Jantje heeft een vast plekje naast zijn vader op het kerkhof.

Theresia had drie gasten in haar gast vertrekken, een kamer meisje en een soort ork vrouw in dames kleding bij haar over de vloer. Hoe zit het met hen? Hoe gaat het met deze mensen? Gaan zij nog door? Daarnaast zat de taverne vol met klanten....
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Wed Nov 29, 2006 10:45 am    Post subject: Reply with quote

Briliant idee Calliope!

Bij deze mijn lijst. Ik zal zeker niet stoppen met een van m'n karakters, ik heb nog veel te veel plezier met alle, maar ik geef wel aan in deze lijst waar ze zijn en op wie ze eventueel wachten.

Lucer Vincero
Hij ligt op het moment nog steeds te creperen in de Bibliotheek. Ik zal binnenkort een aantal wachters hem naar de ziekenboeg laten slepen/dragen. En hij zal ook spoedig weer bij kennis zijn zodat andere mensen hem weer kunnen aanspreken.

Eduward Eyckenbladt, Solitude, en Brennar Zonnewende

Ze zijn op het moment allemaal in De Wilde Wouden - Een plek genaamd Eenzaamheid, waar Ralvin wacht op een post van mij -_-

Shakti Gumu
Hij zit nog steeds in zijn nieuwe huis aan het Gannon: Eetgelegenheid 'De Gazelle'. Hij zal binnenkort wel weer ergens zijn opwachting maken, maar voorlopig houdt hij zich gedeist.

Art en Via Linwell
Art en Via zitten nog in Het huis van de Ene in het Tien Toren district waar ze in gesprek zijn met Valentijn de priester.

Erich Lamento
Hij zit nog steeds in zijn kantoor in de Toren der Magie en blijft daar voorlopig, hij is eigenlijk een half-NPC.

Evert & Tom, en Jan, Piet, Joris, en Corneel
Deze verzameling van dronkenlappen, zwervers en schavuiten zitten nog steeds van hun bier te genieten in de "Helleveeg" hopelijk krijgen ze binnenkort aanleiding om iets te gaan doen.

Frederick Coenzsoon, wachter in de Koninklijke Bibliotheek
Is op zijn weg terug naar de Bibliotheek en zal daar zijn taken blijven vervullen. Hij is ook een half-NPC.

Ernst Breedvaart, Paleiswachter.
Staat nog op de binnenplaats, maar is een half-NPC.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Wed Nov 29, 2006 10:21 pm    Post subject: Reply with quote

Okee hier is mijn lijst met een overzichtje van hun specifieke verhaallijnen:

Nathan Gustav
Een leerling magier die lettelijk van een andere wereld is. Hij is verdwaald, weet niets van lokale wetgeving of tradities.
Een rode magister heeft op dit moment Nathan onder zijn hoede genomen.
Uriel heb jij nog tijd om met dit verhaal verder te gaan?

Nevarch Mordag
Hij zou zichzelf een zakenman noemen maar hij is een crimineel en een moordenaar. Op dit moment wil hij proberen om een nieuwe thee te legaliseren. Deze thee bevat echter een paar interessante ingredienten waaronder de drog zwarte lotus.
Hij doet zaken met het sjouwersgilde de bierkaai in deze zaak en probeert zijn thee op het moment uit in de lekke ketel.
Is mevrouw koffie nog aanwezig? Oh ze is er nog fantastisch! Wil je wat van die thee schenken voor mij wanneer je weer achter de tap staat?

Clementius (Klemens]) Bodenaar
Tekenaar, schilder, beeldhouwer, uitvinder. Een soort van Da Vincy Clementius is recentelijk aangekomen uit Araxie en op zoek naar een sponsor voor zijn werk. Hij is te vinden bij de tien torens.
_________________
Holy Wood dreams...
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
[MARTIN]
Verloren en Vergeten


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 39
Location: Voorschoten

PostPosted: Thu Nov 30, 2006 4:43 pm    Post subject: Reply with quote

Eigenlijk, beschamend genoeg, heb ik nooit de tijd gemaakt om nog een tweede karakter te creeren. Zodoende heb ik er nog maar een.

Xijah

Nadat hij Gamu en Ranu's zaak ontvluchtte, is hij in het HoekHuis terecht gekomen, waar hij verzorgd werd door de Gepokte, die al snel weer het huis verliet. Momenteel is hij nog maar net hersteld van zijn wonden en is er een troupe van straatschoffies ook in het huis gearriveerd, de Ratten.
Xijah is van plan de Gepokte te volgen, hem te helpen, om zo zijn levensschuld af te lossen.

Ik wil wel verder gaan, maar daar heb ik wel wat hulp bij nodig n_n
_________________
"..Dolce et decorum est pro patria mori.."
No Darkness without Light.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Aradiake
Duister als de Nacht


Joined: 19 Feb 2005
Posts: 67

PostPosted: Fri Dec 01, 2006 10:02 pm    Post subject: Reply with quote

Mijn karakter, Emily, doet zeker ook nog mee. Zij bevindt zich nu ergens aan de Kade, met Falco, een cliënt van haar.
Back to top
View user's profile Send private message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Dec 02, 2006 12:20 am    Post subject: Reply with quote

Quote van Calliope:
"Misschien voel ik me soms ineens geroepen tot een figurant, een zijfiguur, een zwerver...Raga doet dat soms met mensen. :)"

Raganorck.... :)

Theemuts
Gelapte Kasteelkater, Onelegante Baksteen en Wandelende Taartendief.

Volslanke kat met een geblakerde staart, immer op zoek naar Plekken met Stip, zoals warme theepotten met versgezette thee.
Cameo't in het Kasteel.

Falko Wisselin
Botenbouwersgezel.

In dienst van Torgal Kraakwater, werkte voor kort op de werf en heeft bepaalde dingen op zijn lever. Op dit moment is hij in therapie bij psychologe Emily Trepiyven.

Er zijn meerdere karakters die stuk voor stuk mooi zijn om te spelen, maar voorlopig houdt ik het bij het melden van deze twee.
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Leonora Nachtstorm
Sporenzoeker


Joined: 08 May 2006
Posts: 13
Location: Raganorck Kasteel, Vrouwe Leonora's Persoonlijke Vertrekken

PostPosted: Mon Dec 04, 2006 3:21 pm    Post subject: Reply with quote

Zo heb ik er ook nog wel twee die momenteel op reactie wachten:

Leonora Nachtstorm
Na een poos bij Lucer Vincero gewaakt te hebben, staat deze dame van adellijk bloed op het punt de paleispoort uit te lopen. Wacht echter nog op antwoord van Paolo di Franscesco di Mare (*pokes Andrea*) om haar te vergezellen.

Aagje
Hare Bekoorlijkheid de Kat. Sluipt met volle elegantie nog steeds nieuwsgierig door het Paleis. Je zult haar vast ergens terloops tegenkomen op de gangen terwijl ze haar vacht aan het schoonmaken is.
_________________
"In mijn hart, is een wirwar van vraag en van antwoord, van wel en van niet. In mijn hart zijn ook uren van stilte met heel in de verte een wonderlijk lied..."
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Tue Dec 19, 2006 6:22 pm    Post subject: Reply with quote

[quote="Theresia Koffie"]
Theresia had drie gasten in haar gast vertrekken, een kamer meisje en een soort ork vrouw in dames kleding bij haar over de vloer. Hoe zit het met hen? Hoe gaat het met deze mensen? Gaan zij nog door? Daarnaast zat de taverne vol met klanten....[/quote]

Lunea, de halfork. Dat boek heb ik gesloten. Zij was het eerste karakter dta ik hier speelde en hefet een luek verhaal meegedraait, maar het kost me teveel moeite haar weer te spelen.

Ik heb sowieso moeite de draad weer op te pakken...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Tue Dec 19, 2006 11:52 pm    Post subject: Reply with quote

Het is jammer, ik heb drie karakters waar ik graag mee verder wil maar Helaas zijn de reacties minimaal.

Ik zou best wat NPC's willen spelen als dit is toegestaan maar ik weet niet veel over wat er gaande is in de stad.
_________________
Holy Wood dreams...
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Dec 20, 2006 10:10 am    Post subject: Reply with quote

Beste Jaap,

Raganorck is op de eerste plaats een plek om verhalen te schrijven, bij voorkeur samen met iemand anders. Dus als jij een bijfiguur je verhaal in wil schrijven, omdat dat goed uitkomt voor je verhaal, dan leggen wij je geen strobreed in de weg.*

De moderators hebben een tijdje npc's gespeeld, vlak voor de eenmalige larp, om zoveel mogelijk beginnende spelers van spel te voorzien. Helaas zijn een aantal spelers toen nogal afhankelijk geworden van deze npc's om hun verhaal te maken. Dit was nooit de bedoeling, dus zijn we weer van npc's afgestapt. Het is en zal altijd de bedoeling zijn dat spelers in deze setting hun eigen verhaal schrijven, samen met anderen. Probeer daarom dus een actieve draad te vinden om te spelen.

Ik weet bijvoorbeeld dat je karakter Nathan Gustav een tijd geleden erg verontwaardigd was over het feit dat een zekere jongedame hem een adelijke titel en een aflaat van de tempel van de Ene probeerde te verkopen. Er werd zelfs om een schout geschreeuwd en er vond een korte achtervolging plaats...

Er zijn in 'Lijst van inwoners' kort geleden twee nieuwe karakters aangemaakt, twee stadswacht-inspecteurs. Je zou de personen achter deze karakters een pm of mailtje kunnen sturen dat je een zaak voor ze hebt en uit kunnen nodigen om samen een verhaal op te zetten. Ze zouden Gustav mee kunnen nemen als getuige. Dan hebben we, door jouw initiatief, drie karakters in een verhaaldraad zitten en wellicht vier als de oplichtster gevonden wordt.

Groetjes,

Hans

(*let op: voor paarse wezens die spontaan zakken met 1000 goudstukken uitdelen, maken we echter een uitzondering Wink ).


EDIT:

Ik besef dat Raganorck helaas niet zo vlot op gang komt als we gehoopt hadden. Het is best lastig om er weer tijd voor in te ruimen in je dagritme, om karakters weer op te pakken, of je een bepaalde schrijfstijl aan te wennen. Ik heb er zelf ook moeite mee, merk ik. Ik hoop dat de kerstvakantie iedereen een beetje de tijd geeft om een verhaallijn op te zetten, zodat we daarna gewoon weer als vanouds met elkaar kunnen schrijven.
_________________
-=Lupijn=-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Gwendoline Dapper
Sporenzoeker


Joined: 07 Dec 2006
Posts: 9
Location: Nabij de toren der Algemie

PostPosted: Wed Dec 20, 2006 9:07 pm    Post subject: Reply with quote

Lijkt me een leuk idee.
We moeten onze personages natuurlijk nog wel even ergens in de stad "instaleren" zodat we van daaruit kunnen beginnen met schrijven. Maar daarna kun je ons best opzoeken hoor.
_________________
"Uiteraard ben ik veel minder ruw met je dan Wil; ik ben een vrouw nietwaar?"
Gwendoline Dapper, Stadswacht-Inspecteur
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Fri Dec 22, 2006 8:20 am    Post subject: Reply with quote

Ik ga de karakters schrijven waar op gereageerd wordt of waar ik via een pm merk dat er behoefte aan is. Liefst start ik op het moment nog niet zo heel veel van m`n oude karakters op ivm tijdgebrek. Sommige van m`n oude karakters worden vanzelf op een gegeven moment ergens geparkeerd.
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm Dapper
Dwaler


Joined: 07 Dec 2006
Posts: 7
Location: Nabij de Toren der Alchemie

PostPosted: Tue Jan 02, 2007 10:19 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:


Lupijn zei:

Beste Jaap,

...

Er zijn in 'Lijst van inwoners' kort geleden twee nieuwe karakters aangemaakt, twee stadswacht-inspecteurs. Je zou de personen achter deze karakters een pm of mailtje kunnen sturen dat je een zaak voor ze hebt en uit kunnen nodigen om samen een verhaal op te zetten. Ze zouden Gustav mee kunnen nemen als getuige. Dan hebben we, door jouw initiatief, drie karakters in een verhaaldraad zitten en wellicht vier als de oplichtster gevonden wordt.

Groetjes,

Hans


Quote:


Gwendoline Dapper zei:

Lijkt me een leuk idee.
We moeten onze personages natuurlijk nog wel even ergens in de stad "instaleren" zodat we van daaruit kunnen beginnen met schrijven. Maar daarna kun je ons best opzoeken hoor.


Ik ben het met Gwen eens, je bent van harte welkom.
_________________
"Natuurlijk heb je het recht om te zwijgen, maar het is beter voor je als je praat."
Wilhelm Dapper, Stadswacht-Inspecteur
Back to top
View user's profile Send private message
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Mon Feb 05, 2007 9:04 am    Post subject: Reply with quote

Van wege persoonlijke omstandigheden heb ik heel erg weinig schrijf insperatie. Mijn excuses voor de gene die op antwoorden zitten te wachten in de Taverne de Lekke Ketel. Je mag van mij wel even voor mij antwoord geven in de stukjes die julllie schrijven. Mochten de antwoorden heel erg niet in hun straatje passen dan stuur ik wel even een pm.
Ga niet de diepte in maar houdt het op normale zaken als een drankje aan reiken ed.
Bijvoorbaad dank.
Ik ga echt nog wel verder met Theresia en haar gezin.
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group