Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Ender

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Charmender
Dwaler


Joined: 28 Jun 2005
Posts: 6

PostPosted: Mon Jul 25, 2005 7:11 pm    Post subject: Ender Reply with quote

Emailadres: charmender6@hotmail.com

Karakters Naam: Ender

Geslacht: man

Ras: mens

Leeftijd: 35

Beroep: dief

Uiterlijk: Noordafrikaans uiterlijk, 1,70 m, 65 kilo, tenger, pezig. Zwart haar. Halflang in een staart hoog achterop zijn hoofd. Lichtbruin getint, groene ogen. Zwarte kleding met zwarte gespen, 1 om zijn broek op te houden en 3 om zijn hemp dicht te houden, zwarte laarzen en zwarte handschoenen. Wapens: 2 kromzwaarden die om zijn rug kruislings hangen en een ijzeren staf, die een mechanisme hebben. Uit beide punten kunnen een soor bajonet uit schieten, die blijvens steken en dan als een dubbelzijdige speer fungeren.

Karakter/persoonlijkheid: Bot, grof, asociaal en harteloos. Schizofreen

Verleden: Ender is vanaf zijn 5de levensjaar een wees geweest. Zijn moeder was een hoer en hij sliep in de kamer waar zij haar werk deed. Liefde kent hij niet. Zijn stiefvader sloeg hem geregeld met een riem en hij at wat op de grond werd gegooid. Hij leefde als een dier. Ender is dus absoluut niet in staat om sociale kantakten te leggen en kent alleen het recht van de sterkste. Ender heette eerst Charm en had wel wat goeds in hem. Zijn opiumverslaving die hij vanaf zijn 17de had en tot zijn 32ste pas van afkickte hebben zijn goede eigenschappen, totaal gesloopt. Na zijn 5de levensjaar heeft hij zijn stiefvader met een mes om het leven gebracht, nadat deze zijn moeder om het leven had gebracht. Hij is gevlucht en na een jaar of 5 is hij opgepakt en in een weeshuis opgesloten alwaar hij ook alleen maar in de problemen is gekomen. Hakoon een jongen die hij daar heeft ontmoet, was de enige die hem in de hand had.
Na zijn afkickperiode heeft Ender een inwendige strijd met Charm, de jongen van zijn geboorte. Ender wil eigenlijk Ender blijven en is een verscheurd persoon. Af en toe komt de ware Charm naar boven zetten, maar dat is sporadusch.

Andere kenmerken/opmerkingen


Hij komt naar Raganorck omdat hij verwacht dat hij daar aan Opium kan komen, zodat Ender zal overwinnen t.o.v. Charm
_________________
Ignorance is Bliss
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Wed Jul 27, 2005 6:24 pm    Post subject: Reply with quote

Ik heb begrepen van iemand die ik hier ken, dat er al 3 schizofrenen zijn, moet ik daar iets anders voor verzinnen?

Ik hoor het nog wel.
Back to top
Charmender
Dwaler


Joined: 28 Jun 2005
Posts: 6

PostPosted: Wed Jul 27, 2005 6:26 pm    Post subject: Reply with quote

Gast ben ik zelf, vergeten in te loggen, sorry...

ik w8 met smart op een teken van leven....
_________________
Ignorance is Bliss
Back to top
View user's profile Send private message
Calliope
Nachtdwaler


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 149
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Jul 27, 2005 8:38 pm    Post subject: Reply with quote

Dat zal ik dan maar geven. Wink

Inderdaad zijn er hier al een paar schizofrenen en dergelijke. Ze zijn echter niet allemaal meer actief naar ik weet. Ik heb wel een paar op-en aanmerkingen. Deze zijn alleen opbouwend bedoeld en zeker niet als afwijzing.

Allereerst het wapenarsenaal. Er wordt niet of nauwelijks gevochten op dit forum. Misschien had je dat al begrepen, maar gevechten zijn moeilijk uit te spelen en karakterkills al helemaal uit den boze. Het enige dat het dragen van veel opvallende wapens op zal leveren is een hoop ongewenste aandacht van de stadswachten.
De persoonlijkheid is wat summier, mensen hebben wel meer karaktertrekken dan alleen bot en asociaal over het algemeen. Hoewel het gezien zijn verleden logisch is dat hij geen sociaal wonder meer is moet je je één ding goed realiseren. Raganorck is niet hetzelfde als andere roleplayforums. Er wordt hier samen een verhaal geschreven, samen spel gemaakt. Als je karakter een volkomen asociaal is zonder manieren zal hij al snel geen contacten hebben en dus geen spel.
Ten slotte ben ik wel geinteresseerd in die verslaving van hem. Als hij daardoor al het goede in hem kwijt is geraakt en schizofreen is geworden, waarom verwacht hij dan dat een nieuwe dosis zijn 'goede' persoonlijkheid tot overwinnaar zal maken?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
_________________
Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Leona
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 109
Location: Perth, West-Australie

PostPosted: Thu Jul 28, 2005 2:22 pm    Post subject: Reply with quote

Ik ben natuurlijk een ouwe zeur, maar waarom een dief? Waarom een mysterieuze in het zwart geklede vreemdeling? Natuurlijk stikt het in de stad van de dieven, moordenaars en ander gespuis maar juist daarom zou het leuk zijn als een karakter iets toevoegt aan het geheel.

Je verleden geeft aan dat je zeker een verscheurde persoonlijkheid bent, maar waarom niet eens de andere mogelijkheid kiezen: Ender heeft de kracht gevonden om zijn verleden een plaats te geven in zijn huidige leven. Het kind heeft zwaar geleden, maar de man heeft geleerd om op eigen benen te staan en heeft een eerbaar vak geleerd... meester-bierbrouwer ofzoiets (die hebben we nog niet en dan heb je gelijk een heleboel insteken met plaatselijke kroegen) of beeldhouwer (d'r zijn een hoop vervallen grafstenen die wel een opknapbeurtje verdienen) of weet ik veel.

Dan heb je gelijk een reden om in Raganorck te arriveren. Je leertijd zit erop en je wil een eigen bedrijfje beginnen, of je hebt al een eigen bedrijf en wil nu een nieuwe winkel/werkplaats openen in Raganorck.

Als je echt graag de botte schizofreen wil uithangen, dan kan dat nog steeds; Ender's verleden is niet uit te wissen en heeft diepe sporen achtergelaten, maar geef die man eens een echte persoonlijkheid en een reden om in te passen in het dagelijks leven van Raganorck en het wel en wee van de stad... zoiets staat toch veel dichter bij de persoon die je zelf bent?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Charmender
Dwaler


Joined: 28 Jun 2005
Posts: 6

PostPosted: Sat Jul 30, 2005 3:00 pm    Post subject: Re: Ender Reply with quote

Karakters Naam: Ender

Geslacht: man

Ras: mens

Leeftijd: 35

Beroep: Koerier, paardenhandelaar

Uiterlijk: Noordafrikaans uiterlijk, 1,70 m, 65 kilo, tenger, pezig. Zwart haar. Halflang in een staart hoog achterop zijn hoofd. Lichtbruin getint, groene ogen. Zwarte kleding met zwarte gespen, 1 om zijn broek op te houden en 3 om zijn hemp dicht te houden, zwarte laarzen en zwarte handschoenen. Wapens: een ijzeren staf, die een mechanisme hebben. Uit beide punten kunnen een soort bajonet uit schieten, die blijvens steken en dan als een dubbelzijdige speer fungeren. Is atletisch.

Karakter/persoonlijkheid: Ender is een stugge man, iemand die wantrouwig is en zeer op zijn hoede. Een echte onderhandelaar en iemand die volledig te vetrouwen is op het moment dat hij iemand in zijn "comfortzone" accepteert. Maar laat dat zelden toe. Hij heeft nachtmerries. (typisch voor een paardenhandelaar grinn). Vooral zijn verleden heeft diepe wonden achtergelaten. Maar is evenzogoed in staat om "toneel" te spelen, als de situatie dit vraagt.

Verleden: Ender is vanaf zijn 5de levensjaar een wees geweest. Zijn moeder was een hoer en hij sliep in de kamer waar zij haar werk deed. Liefde kent hij niet. Zijn stiefvader sloeg hem geregeld met een riem en hij at wat op de grond werd gegooid. Hij leefde als een dier. Vanaf zijn 5de is hij opgesloten in een soort weeshuis, waar zware martelpraktijken aan de orde van de dag waren. Om hem in bedwang te krijgen, heeft het weeshuis hem verkocht aan een Oosterling, die hem aan de Opium zette om hem rustig en hanteerbaar te krijgen. Zijn opiumverslaving die hij vanaf zijn 17de had en tot zijn 32ste pas van afkickte hebben zijn goede eigenschappen, totaal gesloopt. Dezelfde Oosterling had nog een jongen in dienst genaamd Hakoon. De Oosterling was een handelaar en Hakoon was zijn protege, die alle kineepjes van het vak van deze Oosterling heeft geleerd. Op zijn buurt leerde Hakoon, Ender alles. Aangezien Ender gefacineerd was van paarden, ging hij er in handelen en werd door de Oosterling als Koerier ingezet. Uiteraard was zijn Opiumverslaving het lijntje met die Oosterling en had deze hem dus in zijn macht. Ender zijn zwarte kleding geeft zijn gemoedrust aan en alles verhult zijn vele litekens van de martelingen. Samen met Hakoon is hij uiteindelijk weggegaan van de Oosterling en na een lange afkick-periode is het beter met Ender gegaan. Totdat de Ooserling Hakoon liet vermoorden. De jacht op Ender heeft hij gestaakt, omdat hij verwacht dat Ender wel weer voor hem op de stoep zal staan, ivm zijn bekende verslaving. Ender heeft ook een tijd voor een soort kermisgezelschap gewerkt, tijdens zijn verblijf bij de Oosterling. Eerst als een soort nar, later bekwaamde hij en Hakoon zich in het geheim aan acrobatische kunsten, vandaar de lange stok.

Andere kenmerken/opmerkingen


Hij komt naar Raganorck om er een plek te vinden om van zijn verslaving af te komen of in ieder geval te blijven. Iets wat hem nog steeds zwaar valt. Hij biedt zich aan als koerier voor de edelen, misschien is hij voor andere zaken ook handig. [/quote]

Hopelijk is dit meer in de goede richting.
Minder duister, minder ingewikkeld?

Maar ik ben wel een persoon die zijn chars laat ontwikkelen.

Ik hoor het graag.
_________________
Ignorance is Bliss
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group