Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Josephine van Asgaard

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Melante
Sporenzoeker


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 18

PostPosted: Sat Jul 09, 2005 5:45 pm    Post subject: Josephine van Asgaard Reply with quote

Emailadres: melante666@hotmail.com
Karakters Naam: Josephine van Asgaard
Geslacht: Vrouw
Ras: Mens
Leeftijd: 29
Beroep: Schrijfster

Uiterlijk: Josephine heeft een vriendelijk gezicht, met donker bruine, warme ogen. Ze heeft kastanje bruin haar, dat in krullen naar beneden valt, tot net over haar schouders. Verder heeft ze een normale lengte (rond de 1.65 m) en een postuur dat door een korset in de juiste vorm wordt gehouden.
Haar kleding is over het algemeen volgens de laatste mode en van dure stoffen.

Karakter/persoonlijkheid: Ze houd zich het liefste wat afzijdig van grote menigten, maar is verder altijd even vriendelijk en gastvrij en kijkt ze onbevooroordeeld tegen mensen aan. Haar opvoeding heeft haar geleerd hoe ze zich, als dame van stand, dient te gedragen en daar houdt ze zich ook aan.

Verleden: Josephine is geboren als tweede dochter bij de familie Van Grastel, een vooraanstaande zakenfamilie, die rijk is geworden van de scheepvaart, door kostbare goederen te vervoeren tussen havensteden. Later kwam daar ook transport over land bij.
Ze had nog een oudere broer, Vincent, een oudere zus, Antoinette, en een jonger broertje, Hendrik.
Josephine heeft weinig van meegekregen van het vervoersbedrijf, aangezien zij veel thuis werd gehouden, waar ze onder andere privé les kreeg en leerde hoe een dame van stand zich moest gedragen.
Hoewel de familie Van Grastel van oorsprong simpele handelaren zijn, stroomt het bloed waar het niet gaan kan en deden zij er alles aan om tot de adel te worden gerekend.
Toen zij Wilhelm van Asgaard ontmoetten, leek hij een perfecte connectie tot het adellijke geslacht. Als verre verwant van de Nachtstorm-familie, is hij op de hoogte van de tweespalt tussen de Déarc- en de Onyx- gezinde adel, maar hij houdt zich daar zoveel mogelijk buiten.
Toen ze 18 werd, werd Josephine uitgehuwelijkt aan Wilhelm. Van liefde is in hun huwelijk nooit sprake geweest: Wilhelm had meer oog voor zijn werk als Alchemist, terwijl dat Josephine niet kon interesseren.
Samen kregen ze drie kinderen waar ze beiden erg veel van hielden, maar die geen van allen een lang leven beschoren waren. De eerste, Louis, overleed vrij snel na geboorte, de tweede, Madeleine, stierf toen ze acht was door een afwijking aan haar hart en de derde, Hector, overleed vlak voor zijn tweede verjaardag, toen hij een ernstig griepvirus onder de leden kreeg.
Zowel Wilhelm als Josephine gaan op een heel andere manier met dit verlies om. Beide hielden ze veel van hun kinderen en het verlies was dan ook ondraaglijk. Wilhelm heeft zich met nog meer overgave gestort op zijn werk als Alchemist, terwijl Josephine zich meer ging afzonderen en begon met het schrijven van poëzie en verschillende soorten romans. Van haar hand is ondertussen een dichtbundels verschenen en twee romans, waarmee ze een grote schare lezers heeft bereikt.

Verdere opmerkingen: Het grootste deel van haar tijd brengt Josephine door in de Victoriaans villa, die aan het begin ligt van een rijke straat die vanaf de Tien Torens naar de hoofdstraat leidt. De woning is al vrij oud, een erfstuk van Wilhelm. In de woonkamer, boven de openhaard hangt een schilderij, waarop zij met Wilhelm en Madeliene en Hector staan, toen de jongste net 1 jaar was. Na lang discussieren hebben ze besloten het schilderij te laten hangen, om de gedachte aan hun kinderen levend te houden.
Van Louis en Hector heeft ze weinig herinneringen, alleen de eerste stapjes en woordjes van Hector. Met Madeleine had ze een vrij hechte band en ze herinnert zich dan ook nog levendig alle uurtjes die ze met haar dochter had doorgebracht bij de schommel en op het landgoed dat haar ouders bezitten, een kleine honderd kilometer van de stad.
Alle drie haar kinderen zijn begraven in het Hof der Doden, waar ze hun graven nog regelmatig bezoekt.


Josephine’s bibliografie:
* Naam van de stilte - gedichten bundel
Een verzameling gedichten die ze had geschreven om het verdriet rond de dood van haar kinderen te kunnen verwerken. Dat is duidelijk te merken aan de deprimerende sfeer die de gedichten uitademen
* Lotgevallen van een Engel - roman
Louisa, een jonge edelvrouwe met een engelachtig uiterlijk, wordt uitgehuwelijkt aan de gemene graaf Ventir. Terwijl ze wegteert in het kasteel van de graaf word ze verliefd op de tuinman. Om voor altijd samen te kunnen zijn met haar geliefde vermoordt ze de graag in koele bloede. De tuinman betrapt haar echter en deinst terug voor het monster dat zich in Louisa heeft geopenbaard. Verteerd door woede en verdriet gaat ze uiteindelijk op jacht naar de tuinman, om wraak te nemen op de pijn die hij haar heeft aangedaan.
* Met de Noorderzon - roman
Ooit waren ze verliefd op elkaar, de hertog en hertogin van Montie, maar de jaren heeft hun liefde bekoeld. Na één van hun vele ruzies is de hertogin op een dag met de noorderzon vertrokken. Ze reist de hele wereld over en ziet alle wonderen die zijn geschapen, maar tijdens haar reizen beseft ze dat ze haar echtgenoot vreselijk mist en ze keert terug om te ontdekken dat ze te laat komt...

Een overzicht van Josephines gezin:
Wilhelm van Asgaard (2198 - ... )
Josephine van Asgaard - van Grastel (2208 - ...)
Louis van Asgaard (2227)
Madeleine van Asgaard (2228 - 2236)
Hector van Asgaard (2230 - 2232)

----------------------------------------------------------------

Ik hoop dat mijn omschrijving zo een beetje duidelijk is. Als er op of aanmerkingen zijn, dan hoor ik die graag en kan ik dat aanpassen in de karakteromschrijving.
_________________
Oh, hoe waar zijn jou woorden,
die mijn hart doen breken.
Hoe groot was mijn fout,
toen ik jou liet gaan.

Uit: Naam van de stilte; Josephine van Asgaard.


Last edited by Melante on Tue Jul 12, 2005 9:21 am; edited 5 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Jul 10, 2005 11:15 pm    Post subject: Reply with quote

Weer een nieuw gezicht op Raganorck...van harte welkom!

Kort en kern-achtig...
Het verhaal biedt voor mijn gevoel een mooi raamwerk om in het spel te kunnen groeien, wel vraag ik me het volgende af:

Wat is de zaken-achtergrond van haar familie? (onroerend goed, schepen, stadsontwikkeling, stoffen, bankieren?)
Je hebt een Victoriaanse villa voor jouw karakter geopperd in 'Vragen en Antwoorden' ... ik haal 'm erbij ;)
Wie heeft zoiets fortuinlijks bijeengespaard? Of is ze daarom uitgehuwelijkt met Wilhelm? Hoe is hun verhouding onderling?

Is ze betrokken bij het werk van haar man, of is Alchemie voor haar een breed begrip? Hoe zie je het verdienstelijke schrijfwerk van jouw karakter... verdient ze er daadwerkelijk geld mee, schrijft ze romans, gedichten, is het meer wetenschappelijk of journalistiek, of iets in de vertalingen?
Als Wilhelm een verwantschap heeft met de Nachtstorms (weet ze daarvan?), is hij ook op de hoogte van de tweespalt tussen de Déarc (Nachtstorm)- en de Onyx (Nachtstorm)- gezinde adel, of staat hij daar volledig buiten (of is ze daar niet bewust van)? Hadden ze allebei een hele goede band met de kinderen, of werden die door huispersoneel/voedster opgevoed?

Het zijn wat gedetailleerde vragen, maar het is ook niet een makkelijke keuze om een inwoner van Raganorck neer te zetten (met misschien wat kennis over het reilen en zeilen van de stad), die ook nog haar intens tragische deel heeft gehad in het leven...

((Als speler zou ik graag Arethe Kraaktwater als trouwe lezeres van Josephine van Asgaard zien, n.a.v. de laatste zinnen van Josephine's karakterbeschrijving :) ))
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Melante
Sporenzoeker


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 18

PostPosted: Mon Jul 11, 2005 3:19 pm    Post subject: Reply with quote

Lastige vragen... Wink Maar ik heb geprobeerd ze te beantwoorden en in de omschrijving gewijzigd en meteen een bibliografie toegevoegd. Het is nog niet zo spectaculair, maar ze is ook pas begonnen met schrijven toen ook Madeleine overleed...

Ik zou het leuk vinden als er zeker één persoon in het verhaal is die haar boeken 'kent' Smile

Ik weet ook dat mijn karakterkeuze niet echt gemakkelijk is, zeker omdat deze vorm van rpg al vrij lastig is en het verhaal al enige tijd loopt, maar ik heb de afgelopen tijd aan veel verhalen meegeschreven, dus een uniek karakter is dan best lastig te bedenken, maar op deze manier zet ik mezelf weer voor een uitdaging en met de nodige tijd en wellicht wat hulp (mensen die me op fouten wijzen e.d.) geloof ik wel dat het gaat lukken Very Happy
_________________
Oh, hoe waar zijn jou woorden,
die mijn hart doen breken.
Hoe groot was mijn fout,
toen ik jou liet gaan.

Uit: Naam van de stilte; Josephine van Asgaard.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Jul 11, 2005 5:26 pm    Post subject: Reply with quote

Als je nog iets over de kinderen zou willen schrijven, welke herinneringen Josephine aan ze heeft... en een zeer beknopte omschrijving van de inhoud van de twee romans kan geven (goed voor medespelers, wier karakters evt. een bibliotheek aan zouden kunnen doen ;) ), dan is de karakteromschrijving voor mij goed...tenzij een andere Raadsheer/-vrouwe nog een suggestie heeft...?

Waarschijnlijk heb je al rondgekeken hier, maar ik geef je toch deze linkjes ...misschien kun je ze gebruiken als Josephine naar de 'Lijst van Inwoners' is verplaatst en je met haar kunt spelen...
Het Duistere District- Het Hof der Doden en het Galgenhuis
De drie kinderen zouden daar begraven kunnen liggen...

De Tien Torens- De bibliotheek maar er is nog een tweede in het kasteel: De Dwalende Kamers -De Bibliotheek

De Aankele Haaie waar het scheepsverkeer en -handel plaatsvind.
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Melante
Sporenzoeker


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 18

PostPosted: Mon Jul 11, 2005 6:34 pm    Post subject: Reply with quote

Bedankt voor de linkjes Smile Ik had er al wel wat over gezien, maar nog niet echt onderzoek naar gedaan...

Ook de laatste puntjes heb ik gewijzigd, ik kon het alleen niet over mijn hart verkrijgen ook de eindes van de boeken te verklappen, ik hoop niet dat dat al te ergerlijk is... (zo ja, dat zet ik dat er ook nog even bij, hoor)
Ook over de herinneringen ben ik verder niet zo heel erg in detail getreden, dat zal later wel uit het verhaal blijken.
Overigens heb ik ook nog de broers en zussen aan de omschrijving toegevoegd, die wonen ook alledrie nog gewoon in Raganorck. Haar ouders zijn van hun pensioenetje aan het genieten op hun landgoed, dat boven staat beschreven.
Ik weet niet of daar verder ook nog een overzichtje voor moet komen en of haar ouders ook nog een naam moeten krijgen...?

Hopelijk is ie zo goed, want ik sta ondertussen wel een beetje te popelen om te beginnen Wink

Nog wel een vraagje trouwens, over de begraafplaats:
Louis is vlak na zijn dood gestorven en dus ongedoopt en zou dan op de 'Hoek der Verdoemden' moeten liggen. Alle drie de kinderen zijn van een rijke (adelijke) afkomst, wat ze naar de graftombes zou leiden, maar ook zijn ze nog kinderen en dan horen ze thuis op het kinderhofke... Maakt het erg uit waar ze begraven liggen? Want anders zou ik ze graag in een familiegrafje in het kinderhofke neerleggen.
_________________
Oh, hoe waar zijn jou woorden,
die mijn hart doen breken.
Hoe groot was mijn fout,
toen ik jou liet gaan.

Uit: Naam van de stilte; Josephine van Asgaard.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Jul 11, 2005 8:53 pm    Post subject: Reply with quote

Ze zouden inderdaad op een 'kinderhofke' kunnen liggen... of bijgezet kunnen worden in een Familietombe. Je zou kunnen kijken waar Wilhelm en Josephine voor gekozen hebben.
Wel hard...één kind in de hoek der Verdoemden, maar op zich een mooi gegeven, voor mij versterkt dat wel de verscheurde sfeer in het gezin...ook mooi dat je nog even wat belevingen aanstipt van Josephine en Madeleine...en het schilderij.

Dat met de boekenbeschrijvingen is prima zo, het leest als de introductie op de achterkant en houdt het inderdaad spannend :)

Even zien of een andere Moderator nog vragen heeft... wat mij betreft is het goed.

EDIT: bij deze...veel speelplezier gewenst!
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Melante
Sporenzoeker


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 18

PostPosted: Tue Jul 12, 2005 9:24 am    Post subject: Reply with quote

Dank je.
Ik heb de omschrijving voor de ligging van haar huis een klein beetje nog aangepast, zodat iets duidelijker is dat ie in het topic van de Tien Torens staat. Smile
_________________
Oh, hoe waar zijn jou woorden,
die mijn hart doen breken.
Hoe groot was mijn fout,
toen ik jou liet gaan.

Uit: Naam van de stilte; Josephine van Asgaard.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group