Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Mara Raaf Johanssen

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
CryssieWillow
Sporenzoeker


Joined: 26 Jun 2005
Posts: 17

PostPosted: Sun Jun 26, 2005 9:29 pm    Post subject: Mara Raaf Johanssen Reply with quote

Foutjes voorbehouden.
Ik ben wat vaag geweest over mijn moeder. Ze is iig behalve verslaafd geweest ook gestoord. Ik weet niet of ik de effecten van de Zwarte Lotus goed heb beschreven maar ik kon er geen info over vinden. Ik wist alleen dat het een soort hard-drug was...
Dus verbeter me vooral Smile
De naam is afgeleid van het friese Mare. Ik vond Mara leuker klinken. ^_^

Emailadres: cryssiewillowANTISPAMDINGES@gmail.com
Karakters Naam: Mara Raaf Johanssen
Geslacht: vrouw
Ras: mens
Leeftijd: 21 jaar
Beroep: tatooeerder

Uiterlijk:
Mara is van gemiddeld tot kleine lengte en is extreem mager van postuur. Ze heeft lang donker haar wat over het algemeen los en warrig tot haar middel reikt. Als ze aan het werk is dan zijn de voorste plukken meestal wat achteloos naar achteren gestoken.
Maar favoriete kledij gestaat uit een eenvoudige linnen onderjurk, een wollen grijze jurk met een vaal groen lijfje en nauwsluitende mouwen die ze naar gelieven los kan halen en weer vast kan rijgen. Op het lijfje kun je misschien wat kinderlijk maar desondanks knap borduursel onderscheiden wat erg vaal is geworden. Ze zoom van de jurk is erg vies en versleten en er zitten inktvlekken op de jurk. Buiten draagt ze een ruw geweven mantel van wol die nogal vettig aanvoelt.
Op haar handen en onderarmen zitten tatoeages, maar wat er op de rest van haar lichaam zit kun je alleen raden.

Karakter/persoonlijkheid:
Mara is nogal onvoorspelbaar op sociaal gebied. Ze kan tegen een persoon niet willen praten en tegen de ander honderduit kletsen, zonder, voor de gesprekspartner, aanwijsbare reden. Ze is zeer vaardig in het zetten van tattoo's. Haar werktijden zijn erg onregelmatig. Ze werkt het liefste 's middags en 's avonds. In de ochtenden dwaalt ze graagdoor de stad. Zachtjes zingend en soms in zichzelf pratent. Dat ze daarbij regelmatig verdwaalt in de immer veranderende stad en soms uren vermist wordt door haar vader vergeet ze elke ochtend weer gemakshalve. Het kost haar zo nu en dan een klant, maar de meesten komen toch niet op afspraak maar wanneer het hen schikt.
Mara wordt in haar hoofd vaak vergezelt door een jongen die ze Thomas noemt. Hij is afwisselend aardig en gezellig maar in tijden van grote stress wil hij haar nog weleens verdrietig en depressief maken met zijn wat aggressieve houding dan.

In haar essentie is Mara wel een lief en aardig ding. Ze is wat hard geworden door het leven in het Duistere District. Ze krijgt veel klanten die alles behalve beschaafd zijn, maar hoofdzakelijk vanwege haar vaardigheden wordt ze wel gerespecteerd.

Verleden:
Mara is de dochter van Harold en Greta Johanssen.
Haar moeder was voor haar geboorte hardstikke verslaafd aan de zwarte lotus. Ze riep dat dat kind zo zwart als de raven was. Zodoende de tweede naam.
Harold heeft Mara zo liefdevol mogelijk opgevoed als hij kon. Hij werkte thuis maar stond niet toe dat ze bij de klanten was. Greta kon eigenlijk weinig uitrichten. Als ze niet vol zat met de zwarte lotus, dan was ze aan het raaskallen, lag ze te slapen of was ze mannen aan het zoeken die tegen een wederdienst voor haar verslaving wilden betalen. De tattoo zaak van Harold bracht niet genoeg op om aan haar behoeften te voldoen.

Toen Mara 7 was kwam haar moeder thuis met een baby. Het jongetje heette Thomas en het groeide op tot een leuke kleuter. Mara was erg blij met het broertje en vriendje en met Harold erbij waren ze bijna een gezinnetje.
Greta was tegen die tijd bijna geheel verknipt. In een roes heeft ze Thomas door het raam gegooid. Harold kom net voorkomen dat ze het huis in brand stak. Hij heeft haar toen bewusteloos geslagen en aan het bed gebonden. Mara heeft maanden nachtmerries gehad van haar broertje die dood op straat lag en ze was erg eenzaam. Rond die tijd verscheen hij af en toe weer bij haar. Haar vader merkte dit gezelschap niet op. Thomas zei dat ze het geheim moest houden en dat deed ze voorlopig.

Naast haar groeide Thomas op. Hij zorgde dat ze niet zo eenzaam was als haar vader aan het werk was. Toen Mara 14 was begon haar vader haar op te leiden. Hij vond dat ze een manier moest hebben om de kost te verdienen en eigenlijk zou hij haar niet graag willen zien trouwen. Mara bleek heel artistiek en talentvol. In tegenstelling tot haar vader met zijn grove maar goed geoefende werkmanshanden, had ze fijne soepele vingers wat haar in staat stelde om heel secuur ingewikkelde patronen te zetten. Ze oefende was op haar vader en op zichzelf. Ze vond het tattooeren erg leuk en toen ze 17 was kreeg ze haar eerste klant. Haar reputatie groeide snel in het duistere district en het twee-manszaakje van de Johanssen vader en dochter bloeide relatief. Zo is het eigenlijk altijd gebleven.

Haar moeder bleef op de bovenverdieping. Harold hield haar daar opgesloten. Hij wist eigenlijk niet wat hij anders met haar moest doen.
Hij vertrouwde de wetenschappers van de tien torens voor geen meter en verteld de buitenwereld dat Greta weggelopen is en niet meer terug is gekomen.
Mara is dol op haar vader en Harold beschermt zijn dochter. Daar is niet heel veel moeite voor nodig aangezien hij ongeveer 2 meter lang is en armen als boomstammen heeft.
Toen Mara eens alleen een man zat te tattooeren heeft hij haar geprobeerd te verkrachten. Harold, die boven zat hoorde haar gillen. Hij heeft toen de man buiten westen geslagen en met zijn gezicht in de modder op straat gesmeten. Maar niet voordat Mara op zijn gezicht had getattooeerd wat voor een rat het was. De bewuste man is een week of 2 later spoorloos verdwenen. Wat er precies gebeurd was weet ze niet, maar een paar vaste klanten leken behoorlijk met zichzelf ingenomen toen ze de komende maanden weer langskwamen voor een nieuw kunstwerk.
Mara heeft het nooit gevraagd.
Het incident was wel de aanleiding om Harold te vertellen over Thomas.
Haar vader nam er kennis van en hield het net als de geestesziekte van zijn vrouw geheim. Sindsdien is hij wel bezorgder als Mara door de stad gaat dwalen.

Andere kenmerken/opmerkingen:
Mara wil stiekem totaal niet trouwen. Ze is gelukkig bij haar vader en twijfelt ernstig of iemand haar wil hebben, met haar beroep en haar tattooages. Thomas zegt ook dat vreemden niet te vertrouwen zijn.


Last edited by CryssieWillow on Mon Jun 27, 2005 10:15 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Jun 26, 2005 10:19 pm    Post subject: Reply with quote

Wow!

Welkom terug. Een heel mooi karakter, Cryssie! Heel compleet beschreven. En het past perfect in het Duistere District. We hadden nog geen tatoeerders in de stad; dus je bekleedt op dit moment een unieke professie. ik denk dat het niet lang zal duren voor je in de lijst van inwoners terecht komt. Alvast heel veel spelplezier!
_________________
-=Lupijn=-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Jun 26, 2005 10:32 pm    Post subject: Reply with quote

Inderdaad...Dat drama wat je omschrijft in het karakterverhaal, schetst voor mij ook aardig de sfeer in het Duistere District. Een karakter gepokt en gemazelt daar en een eigen juk dragend...ook indrukwekkend die vermelding dat pa zo zijn eigen oplossingen zag voor problemen in zijn gezin, zonder de Tien Torens erbij te halen...ik neem aan dat hij moeders nog steeds opgesloten heeft? En heeft Mara een bepaalde binding met haar moeder?


Heel erg vet...
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
CryssieWillow
Sporenzoeker


Joined: 26 Jun 2005
Posts: 17

PostPosted: Sun Jun 26, 2005 10:37 pm    Post subject: Reply with quote

Ja, mamma zit nog steeds boven. Hij heeft de ramen maar dichtgemaakt. Het leek hem de beste manier. Mara en Harold wonen nu beneden en 3 keer per dag brengen we eten naar boven. Ze is niet zo chronisch geweldadig meer nu ze van de zwarte lotus af is, maar nog wel totaal verknipt.

Ach Mommeh! Het is nogal complex
Mara heeft eigenlijk nooit een echte moeder gehad. Het concept "moeder" is ook een heel abstracht, bijna archetypisch idee voor haar. Greta zwierf het grootste deel van de tijd rond op zoek naar geld voor haar verslaving en als ze er wel was dan was ze meestal in een roes of aggressief dus niet bepaald lief. De opvoeding was eigenlijk in handen van Harold.
Daar komt bij dat Greta natuurlijk Thomas heeft omgebracht.
Maar Harold heeft Mara altijd geleerd dat dat de Zwarte Lotus was en niet haar moeder. En dat ook de zwarte lotus ook de geest van haar moeder heeft kapot gemaakt.
Dus aan de andere kant hechtte ze wel heel veel waarde aan de momenten dat haar moeder wel even door haar haren streek. Vroeger droomde ze weleens dat haar moeder eigenlijk een heel lieve knuffelmamma was die broodjes met haar zou bakken en haar tekeningen prachtig zou vinden. Want zo hoorden moeders toch te zijn? En dat beeld bestaat nog steeds bij haar, zij het in een meer volwassen vorm. Een vrouw die goed was, maar kapot was gemaakt door de zwarte lotus.
Dus aan de ene kant is ze diep gekwetst en getekent erdoor. En Thomas verward haar ook wel omdat hij een minder positief beeld van haar heeft. Maar dat neemt niet weg dat ze soms toch wel weer probeert om wat met haar moeder te praten als ze haar eten brengt.
Met weinig resultaat overigens..

Dankjulliewel voor de complimenten ^_^

Nog een edit over het eigenlijk tatoeeren. Het volgende leek me het beste. Deze elementaiure kennis kan mara zich hopelijk wel veroorloven om een succesvolle zaak te hebben. Als dat niet kan, laat maar weten.

Van hygiene hebben Mara en haar vader nog niet gehoord. Wat ze wel bezitten is wat hele elementaire kennis over wondverzorging, puur uit ervaring. Harold heeft zo'n 25 jaar ervaring en hij weet dat tatoeages soms gaan ontsteken als de naalden vies zijn, hij weet dat bepaalde soorten inkt niet goed zijn. Wat er achter steekt, daar hebben ze geen besef van.

Het maken van inkt is een nogal smerig proces. Inmiddels maken ze het alleen nog maar in de winter, om de verspreiding van de stank wat tegen te gaan. Mara en haar vader kopen het liefste geen inkt omdat Harold weleens heeft meegemaakt hoe klanten behoorlijk ziek zijn geworden en de tatoeage een smerige boel werd. slechte inkt, volgens Harold. Mara heeft geen reden om hem in twijfel te trekken.
De kleurstoffen kopen ze in, in de regio van de tien torens. Er zijn daar genoeg alchemisten en wetenschappers waar ze kleurstof en andere grondstoffen kunnen kopen. Af en toe gaat Harold naar de haven.

Het tatoeeren kun je vergelijken met hoe het zetten van een klassieke japanse tatoeage gaat. Het materieel lijkt op een soort lang penseel, maar op de top zit in plaats van een kwast een serie scherpe naalden. Die worden in de inkt gedoopt en vervolgens gebruikt om de tatoeage te zetten.
_________________
"Ja dat is mogelijk... Maar het is niet goedkoop en zal lang duren. En het is.... pijnlijk."
Mara Raaf Johanssen
Back to top
View user's profile Send private message
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Mon Jun 27, 2005 3:37 pm    Post subject: Reply with quote

Geweldig dat je terug bent van weggeweest. Ik zie geen bezwaren om je door te laten en dus doe ik dat ook maar.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
CryssieWillow
Sporenzoeker


Joined: 26 Jun 2005
Posts: 17

PostPosted: Mon Jun 27, 2005 4:17 pm    Post subject: Reply with quote

Ah, dankjewel Smile
Ik heb mijn huis al neergezet.
In de Lange Haverstraat. Zo'n soort straat zal hopelijk wel in het district liggen.. ^_^
_________________
"Ja dat is mogelijk... Maar het is niet goedkoop en zal lang duren. En het is.... pijnlijk."
Mara Raaf Johanssen
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group