Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Rosa

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rosa
Sporenzoeker


Joined: 16 Jun 2005
Posts: 9

PostPosted: Thu Jun 16, 2005 5:04 pm    Post subject: Rosa Reply with quote

Emailadres: nienkebos@gmail.com
Karakters Naam: Rosa
Geslacht: Vrouw
Ras: Mens
Leeftijd: 17
Beroep: Handlezeres

Uiterlijk: Blond piekig haar, kort aan de voorkant, langer aan de achterkant. Blauwe ogen, normaal postuur. Ze draagt een lange donkerblauwe cape, lange donkere rokken, maar felgekleurde topjes. Bij haar linkerbeen hangt een duidelijk zichtbare lege schede, rechts heeft ze een buideltje waar ze haar geld en een klein mesje in bewaart.

Karakter/persoonlijkheid: Vriendelijk, open en recht door zee. Ze heeft een grote mond en zegt alles dat in haar opkomt. Ze heeft een grote fantasie en kan daardoor tijden voor zich uit staren en soms wat dromerig overkomen. Haar grote fantasie gebruikt ze ook tijdens haar werk, alles wat maar nodig is om meer geld te krijgen. Het geld heeft ze niet alleen nodig om te eten en mee te helpen haar familie te onderhouden, maar ze spaart ook om haar grote droom waar te kunnen maken. Diep van binnen hoopt ze om ooit de arme buurten van Raganorck te kunnen verlaten en gelukkig te worden in een groter huis met haar man en kinderen. Ze zal altijd zeggen dat het haar niet uit maakt of haar toekomstige man arm of rijk is, maar stiekem hoopt ze op de prins op het witte paard.
Haar grootste angst is om zo weinig te verdienen dat ze de prostitutie in moet. Dan kan ze haar grote droom echt vergeten. Ze vermijdt daarom bordelen en alles wat daarmee te maken heeft zoveel mogelijk. Ze is daarom ook erg bang in het donker buiten.

Verleden: Rosa is geboren in een klein huisje in de arme buurten van Raganorck. Haar vader werkt als kelner/sjouwer bij een taveerne en haar moeder zorgt voor het huis en de kinderen. Rosa is de oudste en heeft 5 jongere broertjes. Ze zien elkaar eigenlijk alleen 's avonds, omdat iedereen overdag zijn best doet om brood op de plank te krijgen.
Tijdens haar moeders zwangerschappen moest Rosa voor haar moeder en het huishouden zorgen, omdat haar ouders geen baker konden betalen. Daardoor was ze veel meer binnen en was veel afhankelijker van hoe haar moeder zich voelde. Binnen een paar weken werd het haar meestal thuis te benauwd en miste ze haar vrije leven buiten. Hoewel dit tot de nodige frustraties leidde bleef ze trouw voor haar moeder zorgen. De geboorte van weer een gezond kindje gaf haar genoeg voldoening en ze wist dat ze snel daarna weer naar buiten kon.
Het handlezen heeft ze van een oude vrouw geleerd. Tot haar dertiende kwam ze nog door zakkenrollen aan haar geld, hoewel ze hier eigenlijk niet goed in was en vaak nog maar net aan boze stedelingen ontkwam. Ook de oude vrouw snapte haar, maar had zo'n medelijden met het hongerende meisje dat ze haar de kunst van het handlezen wilde leren. Nadat ze een paar dagen geoefend hadden bij de Tien Torens wist Rosa genoeg om handlezend aan geld te komen. Ze weet best dat ze helemaal geen talent is, maar wat ze mist aan talent vult ze op met een hoop fantasie.

Andere kenmerken/opmerkingen:-


Last edited by Rosa on Fri Jun 17, 2005 11:58 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Calliope
Nachtdwaler


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 149
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Jun 16, 2005 7:15 pm    Post subject: Reply with quote

Ik ben om te beginnen heel blij dat je familie nog leeft. Dat lijkt welhaast een unicum hier in Raganorck.
Kijk dames en heren, deze vrouw heeft niet alleen ouders die nog leven, ze werkt zelfs om te zorgen dat dat in de toekomst zo blijft. Zo mag ik het zien! Dit is een grootse dag.
Verder vind ik het een mooie opzet. De achtergrond mag iets uitgebreider, met name qua geschiedenis, zeg maar de momenten in iemands leven die veel indruk hebben gemaakt.
Vooral het feit dat een een gewone stedeling is, met haar zorgen en dagelijkse dingen, en dat er niets goddelijks aan die gave is...mooi low fantasy, mooi personage.
Kan wat mij betreft zo door, maar ik wacht nog wat reacties af. Je bent volgens mij één van de weinigen de laatste tijd die Lucer de moeite ontneemt te klagen dat je ouders dood zijn...dus als die jongen geen RSI blijkt te ontwikkelen is dat mede aan jou te danken...Wink
_________________
Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Fri Jun 17, 2005 10:42 am    Post subject: Reply with quote

Oh Callilope!! *reageert geschokt.* Razz
Nee je hebt gelijk, ik heb hier geen op of aanmerkingen bij. Zoals Callilope al zei zou je achtergrond in principe langer kunnen, maar ik vermoed dat zich dat ook wel ontwikkeld tijdens het spel. Als je de mods een plezier wilt doen dan schrijf je er nog iets bij, maar je mag van mij door.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Rosa
Sporenzoeker


Joined: 16 Jun 2005
Posts: 9

PostPosted: Fri Jun 17, 2005 11:44 am    Post subject: Reply with quote

Jeeh, bedankt!
Ik zal nog wat aan de geschiedenis werken en er zullen inderdaad ook tijdens het spelen nog wel wat toevoegingen komen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group