Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Artoch Shendai Aghmentham

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Artoch
Sporenzoeker


Joined: 28 May 2005
Posts: 18
Location: Tienen, België

PostPosted: Sat May 28, 2005 4:51 pm    Post subject: Artoch Shendai Aghmentham Reply with quote

Emailadres:

straggi_ik@hotmail.com

Karakters Naam:

Artoch Shendai Aghmentham

Geslacht:

mannelijk

Ras:

mens

Leeftijd:

28

Beroep: geen echt beroep. Hij is zeer getalenteerd op vele vlakken en is datgene waarvoor men hem nodig heeft.

Uiterlijk: Artoch is een charismatische jeugdige man. Over de jaren is zijn kleding versoberd en kleedt hij zich nu vrij normaal met een mantel met kap. Zijn lichaam is niet gespaard gebleven van enige littekens van vroegere gevechten. Hij heeft zwart haar en donkere ogen. Een verwarde baard omrint zijn gelaat. Zijn zwaard hangt trouw aan zijn zijde. Een erfenis van het huis Aghmentham aan de erfgenaam.

Karakter/persoonlijkheid: Artoch is een stil persoon. Wanneer hij iemand lang genoeg geobserveerd heeft zal hij een conversatie met hem aangaan. Zijn lange dwaaltochten en de vele lectuur hebben van hem een intelligent persoon gemaakt. Hij kan zich dagenlang verdiepen in bepaalde filosofische onderwerpen. Hij is geen hebzuchtig persoon maar verdiept zich wel graag in intriges. Hij is heel handig in al zijn zintuigen te gebruiken om zijn omgeving op te nemen. Hij neemt niet graag risico's die hem ook in groot gevaar brengen (buiten zijn drang om zich soms te mengen in intriges). Hij is ook uiterst leergierig en getalenteerd.

Verleden: Artoch Shendai Agmentham is in het buitenland geboren als oudste zoon uit het huis Aghmentham, een machtig huis. Al van zijn 4 jaar werd hij onderricht in wiskunde, talen (ook vreemde talen), vechtkunst, etiquette, politieke bemiddelingen, ... Hij ontwikkelde zich als een intelligent en getallenteerde jongen en toonde grote interesse in filosofie en cultuurleer. Zijn latere leraar filosofie bleek ook een sluipman te zijn (de naam zegt het eigenlijk wel wat dat is. Een man/vrouw die ongezien overal voorbij kan geraken en zijn aanwezigheid verborgen kan houden. Nuttig voor allerlei doeleinden). Als jongen toonde Artoch hier natuurlijk ook grote interesse voor en zijn leven bestond alleen nog maar uit zijn verschillende opleidingen.
Naarmate zijn opleidingen vorderden werd meer en meer geprezen door zijn leerkrachten maar hij bleef toch realistisch bescheiden. Zijn lessen van zijn mentor (de filosoof/sluipman) werkten in op Artochs nieuwsgierigheid en hij begon zich te mengen in intriges door anonieme berichten door te sturen en af te luisteren. Hij schreef de gevolgen van deze daden op en besprak ze met zijn leraar. Er zijn vele doeleinden aan sluipman zijn maar Artoch heeft ze nooit echt nodig gehad om als moordenaar op te treden om bepaalde doelen te bereiken (hij verafschuwde dat doeleind met sterke aanmoediging van zijn leraar). Hij kon dat doel meestal bereiken door handig met informatie en voorwerpen te manouvreren en op het juiste moment op de juiste plaats te zijn.
Op 14-jarige leeftijd begon er oorlog te woeden in zijn land maar deze bleef ver buiten hun domeinen. Op 15-jarige leeftijd betrok de oorlog het huis Aghmentham dan ook in zijn wrede spelingen en een verbond tussen verschillende huizen bestormden hun muren. De oorlog was verloren na een jaar en hij vluchtte weg van huis met zijn mentor op aanraden (eerder bevel) van zijn vader (het is niet zeker of zijn familie gestorven is of niet). Ze zwierven van stad tot stad en wanneer hun geld op was leefden ze van wat gulle mensen en de natuur hun aan te bieden hadden. Twee jaar later (op 18-jarige leeftijd) stierf zijn mentor aan een slepende ziekte en Artoch trok alleen verder. Door zijn opleidingen wist hij te overleven en vijanden van zich af te slagen door sluwheid of soms geweld (wat hem de nodige littekens opleverde). Hij heeft nooit echte liefde gekend in zijn leven maar verwacht dit ook niet.
Hij zwierf van stad tot stad en wist soms met zijn intelligentie en gevatheid een tijdelijk werk als leraar vast te krijgen (meestal aan adelijke families. Hij gaf meestal taal, filosofie en de basis van het rekenen, soms ook wel politieke ontwikkelingen en politieke geschiedenis). Hij ontwikkelde zich tot een stille man die vaak mijmerend in zijn gedachten de weg afreisde op zoek naar nieuwe steden. In de verte torende de tien toren van Raganorck voor hem uit en hij vroeg zich af wat de stad hem te bieden had.

Andere kenmerken/opmerkingen:
Artoch heeft niet veel nood aan het materiële of aan grote liefdes.
Hij draagt nog altijd bepaalde emotionele littekens van zijn verleden.


Is dit goed? laat iets weten
_________________
Gevoelens is een leeg begrip...ons verstand geeft het inhoud.


Last edited by Artoch on Sat Jun 04, 2005 9:14 pm; edited 5 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Sat May 28, 2005 7:09 pm    Post subject: Reply with quote

Welkom. Ik zal maar beginnen met mezelf te quoten aangezien het nodig blijkt.

Quote:
Ooit gehoord van het stereotype jonge huurmoordenaar karakter, die zwart haar, zwarte kleren en een bleek gezicht heeft, het liefst geen ouders omdat ze zijn vermoord en daarnaast vermijdt hij zoveel mogelijk contact met mensen. Klinkt je bekend?

Wel nu, je bent niet de eerste die met dit stereotype aankomt en waarschijnlijk niet de laatste. Mijn verzoek aan jou is om nog eens heel goed na te denken of dit karakter wel zo interessant is. Naast dat het al erg vaak gedaan is, is het ook nog erg moeilijk om een huurmoordenaar in Raganorck te spelen. Er zijn weinig mensen in Raganorck die andere mensen willen vermoorden, de meeste mensen vertrouwen een huurmoordenaar niet genoeg om hem het werk te laten doen en grote organisaties hebben hun eigen mensen om het vuile werk op te knappen. Dus naast de een of twee onwaarschijnlijke doelwitten (hoogstwaarschijnlijk andere huurmoordenaars die jou willen vermoorden) zul je niet veel te doen hebben. En een karakter dat schuchter is en niet snel met mensen praat zal ook weinig spel hebben op dit forum.

Het is allemaal veel en het klinkt waarschijnlijk erg hard, maar hopelijk trek je het niet te veel aan. We proberen alleen maar te zorgen dat nieuwe spelers goed spel weten te vinden zodat ze niet meteen vast zitten na twee of drie posts.


Okee, het klopt niet helemaal, maar het scheelt niet veel. Ik zou bij het stereotype ook nog adel kunnen plakken en ik gok dat het plaatje dan zeer nauwsluitend overeen komt met je karakter. Voor jou ook maar een te-doen-lijstje aangezien we dit stereotype tot een minimum aantal willen houden (dus wat er nu al rondloopt in Raga).

Dingen die je zou kunnen doen om je karakter beter te maken:
- Probeer een (ander) beroep te verzinnen om de al eerder gegeven redenen.
- Overweeg om zijn karakter enigzins aan te passen, weinig contact is weinig spel.
- Kijk of je het over je hart kunt halen om zijn ouders in leven te laten.
- Je verleden is in principe redelijk uitgebreid, maar ik kan me voorstellen dat hij er nog emotionele problemen aan over heeft gehouden of iets dergelijks. Waar ik op doel is, probeer ook zijn emoties bij die gebeurtenissen te beschrijven, zo kunnen andere spelers zich ook inleven in je karakter.
- Vergeet niet dat je karakter boven alles mens is, en hij zeker geen bovenmenselijke krachten heeft (zelfs magisters hebben beperkte macht in Raganorck).
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Artoch
Sporenzoeker


Joined: 28 May 2005
Posts: 18
Location: Tienen, België

PostPosted: Sat May 28, 2005 10:34 pm    Post subject: Reply with quote

mmmh...ik heb dit karakter ontwikkeld naar aanleiding van een paar verhalen die ik geschreven heb maar ik zal zien wat ik kan doen

hij is een stil persoon maar er staat denk ik wel dat hij eerst observeert voor hij spreekt-->stamt uit zijn geschiedenis dus kan ik moeilijk veranderen
zijn beroep is niet huurmoordenaar. Dat is nooit zijn beroep geweest. Hij is wat hem wordt aangeboden. Daar kan ik moeilijk een beroep op plakken.

EDIT: ik heb het een beetje veranderd. Maar ik zou zijn verleden liever niet te veel aanpassen. Is dit al beter?
_________________
Gevoelens is een leeg begrip...ons verstand geeft het inhoud.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Mon May 30, 2005 9:31 am    Post subject: Reply with quote

De naam komt mij zeer bekend voor... Heb je al eerder op Raganorck geschreven of komt je naam uit een boek of verhaal dat op internet circuleert?

Het geeft leuk spel om uit Raganorck zelf te komen, je kunt dan makkelijker inspringen op verhaallijnen omdat je al wat mensen kent. Mensen 'van buiten' hebben twee mogelijke manieren om Raganorck te bereiken; door de Wilde Wouden die vergeven zijn van de kwaadaardige Spinelfen, maar waar je met veel moeite wel van Onyx-adel hoeve naar hoeve kunt reizen. Erg gevaarlijk en zeker al een avontuur op zich!

Of via de ondergrondse haven van Aankele-Haaie waar al een tijdje gesproken wordt over mysterieuze toestanden in de tunnels die naar de haven leiden.

Ik stel voor dat je die twee forum-delen goed bestudeert voordat je gaat schrijven en als je van buiten komt in een van die twee stadsdelen te beginnen. Als je echt geen zin hebt in de Wouden of Aankele Haaie, begin dan op z`n minst bij de stadspoort en schrijf daar een korte aankomst via de Wouden bij de stadspoort en poortwachter Erckenbrandt.
Back to top
View user's profile Send private message
Artoch
Sporenzoeker


Joined: 28 May 2005
Posts: 18
Location: Tienen, België

PostPosted: Mon May 30, 2005 10:39 am    Post subject: Reply with quote

ok zal ik doen

ja ik heb een hele lange tijd geleden nog even in Raganorck geweest maar niet zo lang.
_________________
Gevoelens is een leeg begrip...ons verstand geeft het inhoud.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Artoch
Sporenzoeker


Joined: 28 May 2005
Posts: 18
Location: Tienen, België

PostPosted: Tue May 31, 2005 6:22 pm    Post subject: Reply with quote

sorry voor de double post maar is mijn karakter nu goed of niet?
_________________
Gevoelens is een leeg begrip...ons verstand geeft het inhoud.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Tue May 31, 2005 9:31 pm    Post subject: Reply with quote

In principe heb ik nog twee opmerkingen, zou je het woord 'job' door een Neerlandsche versie kunnen vervangen? Het staat zo lelijk tussen een Engels woord tussen al die Nederlandse woorden.

En kun je wellicht toelichten waarin hij les gaf/geeft?
Mocht je wellicht denken om werk te gaan zoeken als leraar dan kan ik je aanraden om te beginnen in het Tien Toren district waar alle intelectuelen van de stad zich verzamelen. Je zou natuurlijk ook een poging kunnen wagen om een aanstelling als privé leraar voor de adel, maar op het moment is de kasteelpoort gesloten dus zul je moeilijk toegang kunnen krijgen tot de meesten van die stand.

Als je deze twee dingen gedaan hebt mag je het wat mij betreft proberen.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Artoch
Sporenzoeker


Joined: 28 May 2005
Posts: 18
Location: Tienen, België

PostPosted: Tue May 31, 2005 9:38 pm    Post subject: Reply with quote

done.
_________________
Gevoelens is een leeg begrip...ons verstand geeft het inhoud.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Tue May 31, 2005 9:45 pm    Post subject: Reply with quote

Okee, heel erg bedankt. Dan geld voor jou ook: veel plezier met het spelen.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Artoch
Sporenzoeker


Joined: 28 May 2005
Posts: 18
Location: Tienen, België

PostPosted: Tue May 31, 2005 9:48 pm    Post subject: Reply with quote

dank je. een welbevallen afwisseling tijdens de examens Wink en komende vakantie
_________________
Gevoelens is een leeg begrip...ons verstand geeft het inhoud.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Tue May 31, 2005 9:49 pm    Post subject: Reply with quote

Succes met je examens dan ook nog maar.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Artoch
Sporenzoeker


Joined: 28 May 2005
Posts: 18
Location: Tienen, België

PostPosted: Tue May 31, 2005 9:59 pm    Post subject: Reply with quote

bedankt. Morgen is mij aankomstpost schrijven. Laten we hopen dat het op iets gaat trekken.
_________________
Gevoelens is een leeg begrip...ons verstand geeft het inhoud.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group