Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Domitius

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Necro
Dwaler


Joined: 13 May 2005
Posts: 2

PostPosted: Fri May 13, 2005 5:53 pm    Post subject: Domitius Reply with quote

Emailadres:

sun_fang@hotmail.com

Karakters Naam:

Domitius Verus Horatia
Als men naar zijn naam vraagt zegt hij alleen Domitius.

Geslacht:

Man

Ras:

Mens

Leeftijd:

14

Beroep:

Vanalles, boodschappen doorgeven, spullen dragen...

Uiterlijk:

Zwart haar, beetje mager, draagt de kleren die hij maar kan vinden.

Karakter/persoonlijkheid:

Doet alles voor geld, maar praat niet veel.
Verleden:

Domitius' ouders zijn vermoord door Quivox, wat Domitius zelf niet weet. Quivox is een huurmoordenaar en had Domitius' ouders als opdracht. In een land ver weg waren Domitius' ouders van adel, domitius was 2 toen dit gebeurde. Na zijn ouders vermoord te hebben heeft Quivox (hij is wel een moordenaar, maar geen barbaar!) Domitius opgevoed. Nadat de "zaken" niet meer zo goed gingen, kon Quivox Domitius ,die 10 jaar oud was, niet meer te eten geven. Toen is Domitius gaan zwerven en zo uiteindelijk in Raganorck terecht gekomen.

Andere kenmerken/opmerkingen:

Aangezien Domitius uit een ver land komt, beheerst hij de taal niet erg goed. Het is dus mogelijk dat je als je hem groet, als antwoord krijgt: "Ave, ut vales?"


Last edited by Necro on Sat May 14, 2005 11:05 am; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Fri May 13, 2005 9:53 pm    Post subject: Reply with quote

Okee, ten eerste wil ik je welkom heten op Raganorck, ten tweede moet ik zeggen dat je karakter op deze manier nooit zal worden door gelaten. Ooit gehoord van het stereotype jonge huurmoordenaar karakter, die zwart haar, zwarte kleren en een bleek gezicht heeft, het liefst geen ouders omdat ze zijn vermoord en daarnaast vermijdt hij zoveel mogelijk contact met mensen. Klinkt je bekend?

Wel nu, je bent niet de eerste die met dit stereotype aankomt en waarschijnlijk niet de laatste. Mijn verzoek aan jou is om nog eens heel goed na te denken of dit karakter wel zo interessant is. Naast dat het al erg vaak gedaan is, is het ook nog erg moeilijk om een huurmoordenaar in Raganorck te spelen. Er zijn weinig mensen in Raganorck die andere mensen willen vermoorden, de meeste mensen vertrouwen een huurmoordenaar niet genoeg om hem het werk te laten doen en grote organisaties hebben hun eigen mensen om het vuile werk op te knappen. Dus naast de een of twee onwaarschijnlijke doelwitten (hoogstwaarschijnlijk andere huurmoordenaars die jou willen vermoorden) zul je niet veel te doen hebben. En een karakter dat schuchter is en niet snel met mensen praat zal ook weinig spel hebben op dit forum.

Het is allemaal veel en het klinkt waarschijnlijk erg hard, maar hopelijk trek je het niet te veel aan. We proberen alleen maar te zorgen dat nieuwe spelers goed spel weten te vinden zodat ze niet meteen vast zitten na twee of drie posts.

Dingen die je zou kunnen doen om je karakter beter te maken:
- Probeer een ander beroep te verzinnen om de al eerder gegeven redenen.
- Overweeg om zijn karakter enigzins aan te passen, weinig contact is weinig spel.
- Kijk of je het over je hart kunt halen om zijn ouders in leven te laten.
- Ook al heeft hij een kort leven gehad, probeer wat meer van zijn verleden te vertellen. Hoe heeft hij zijn jeugd beleeft, had hij veel vrienden, etc.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Sat May 14, 2005 7:43 am    Post subject: Reply with quote

Ik sluit me aan bij Lucer, maar wil toch even zeggen dat ik het wel boeiend vind hoe hij is opgevoed door degene die zijn ouders heeft vermoord.. Misschein kun je daar iets mee? Een vriend die 'per ongeluk' zijn ouderlijk huis in de fik stak cq ouder heeft dood doen gaan en uit zpijt zichzelf heeft beloofd hun zoon op te voeden. Maar laat hem dan wel in leven.

Psychologisch een intressant gegeven dat iedereen maar zo graag geen connecties wil hebben met ouders en opvoeders? Ook veel enig kinderen hier...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Sun May 22, 2005 8:35 pm    Post subject: Reply with quote

Ik zie dat je je karakter enigzins hebt aangepast, maar ik wil je toch nog verzoeken om meer van zijn geschiedenis te vertellen. Wat voor werk deden zijn ouders, behandelden ze hem goed, had hij veel vrienden, hoe verwerkte hij het verlies van zijn ouders.? Dit zijn enkele voorbeelden van dingen die je erin zou kunnen verwerken.

Zijn ouders zijn helaas nog dood... maar goed ik denk dat we daar wel overheen komen. Onthoud wel, als je ouders nog leven heb je hoogstwaarschijnlijk meer mogelijkheden tot plot en spel. (En inderdaad Lunea ik begin me nu toch ook erg af te vragen wat voor rare kronkels de gemiddelde speler van Raga toch heeft dat ze zo graag van hun ouders af willen.)

Als je nog wat aanpassingen hebt gemaakt en mag spelen weet ik wellicht een leuke verhaal draad voor je *kwaadaardige grijns*.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Necro
Dwaler


Joined: 13 May 2005
Posts: 2

PostPosted: Tue May 24, 2005 7:29 pm    Post subject: Reply with quote

Hij was 2 toen zijn ouders doodgingen, hij herinnert zich dus (bijna) niks van zijn ouders, wat de ouders laten leven betreft, ik heb in ieder geval zijn peetvader laten leven. ik ga noch kijken naar extra geschiedenis tijdens het opgevoed worden door Quivox.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group