Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

James Zuthiz

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 11:01 am    Post subject: James Zuthiz Reply with quote

E-mailadres: inwesurion8@hotmail.com

Karakter's naam: James Zuthiz

Leeftijd: 22 jaar

Geslacht: man (JA, ik kan me best inleven in een man, hoor! Jippie! )

Ras: mens

Beroep: toernooivechter

Verleden: James Zuthiz is geboren in Raganorck, in het Duistere District. Zijn ouders, Feahi Zuthiz en Kio Zuthiz, waren vreselijk gelukkig samen in hun gezellige huisje, maar het werd omgekocht, zonder dat ze het echt in de gaten hadden gehad, door een rijkaard die in de stad woonde. Zij boden tegenstand maar in een rechtzaak verloren ze.
Na James’ geboorte verhuisden ze naar een klein huis op Gannon. Er waren veel kinderen in die buurt. Zo leerde James het meisje Yisha kennen, die twee huizen naast het zijne woonde. Ze werden binnen de kortste tijd beste vrienden, en gingen veel met elkaar om.
Toen James 9 jaar was, kwam zijn oom langs op zijn verjaardag, en gaf hem een zwaard met een zilveren schede en daarin prachtige kristal, in de vorm van ster. Zijn moeder was hier eerst niet blij mee, omdat ze bang was dat hij hier verkeerde dingen mee ging doen. Maar zijn oom beloofde James de vechtkunst te leren en één keer per week langs te komen. Zo gezegd, zo gedaan, elke week kwam zijn oom langs om hem te trainen. Eerst deden ze het rustig aan, maar na een tijdje merkte zijn oom dat James de bijzondere gave had de technieken véél sneller op te pakken.
Zo gingen zijn door, totdat zijn oom op 45 jarige leeftijd omkwam bij een van zijn toernooien. James was hier verschrikkelijk verdrietig over maar had geleerd dat het vechten een strijd om leven en dood was. Zo besloot hij, zijn nog steeds beste vriendin Yisha, les te gaan geven in het zwaardvechten.
Bij een van hun trainingen heeft James zijn oor zo verwond dat hij aan één kant doof werd (zijn rechter). Door zijn zintuigen te trainen werkte dit voor het grootste gedeelte niet in zijn tegendeel, maar ook niet altijd in zijn voordeel. Mede hierdoor heeft hij een aantal ongelukken gehad, zoals een wond in zijn borst, dat nu een litteken is geworden.
Zij trainden tot ze allebei vijftien waren. Ze besloten samen om mee te gaan doen in de onbekende, plaatselijke toernooien. In het begin ging het niet goed, maar met hun derde toernooi wonnen zij beiden en moesten ze tegen elkaar vechten in de finale. Omdat James en Yisha elkaar niet wouden vermoorden, diskwalificeerden ze zich allebei en was er in dat toernooi geen enkele winnaar. Yisha besloot uiteindelijk te stoppen met vechten, omdat ze in de leer wou gaan in een klooster om priesteres te worden. James besloot door te gaan, maar wenste zijn vriendin al het geluk van de wereld toe. Hij bezoekt haar nog regelmatig in het klooster.
Meestal deed James veel amateur-gevechten, maar tegenwoordig is hij zich op de toernooien van hogere niveaus aan het focussen. Hij wil zo goed en zo vaak mogelijk mee kunnen doen aan zowel de gevechten als de trainingen, zodat hij zich een professional kan noemen. Daar draait het hem absoluut niet om, maar het is altijd zijn droom geweest zo goed te kunnen vechten als zijn oom, die toen hij twaalf jaar was is overleden.

Innerlijk: Met technische snufjes heeft James niet veel; hij vertrouwd alleen om zichzelf en zijn zwaard. Hij zit vol wilskracht. Iedere dag traint hij twee uur met zijn zwaard om zijn technieken te stimuleren en te verbeteren. Veel van James’ vrienden vinden hem te serieus. Aangezien hij veel alleen traint en niet veel praat, is dat best wel logisch. James heeft vaak ook geen zin om een heel gesprek aan te gaan terwijl dat niet nodig is, maar als het over iets belangrijks gaat, is hij altijd in staat om te luisteren en antwoorden te geven. Het enige nadeel is, is dat James soms wat nors is. Hij word ook vaak voor ouder dan hij is aangezien.
Tegenwoordig houdt James zich redelijk rustig rond het vechten en de toernooien. Eigenlijk is het een soort van pauze, hij heeft immers heel hard moeten trainen vanaf zijn kindertijd, om zo goed te worden als nu. Hij trekt er vaak met vrienden op uit om te lunchen in de Wouden. Veel mensen in Raganorck verklaren hen als gestoord, maar daar trekken ze zich niks van aan. De meeste vrienden en vriendinnen van James zijn goede toernooistrijders en ze hebben in de Wouden dus (bijna) niks te vrezen.

Uiterlijk:
- lang, piekerig lichtblond haar.
- grote blauwe ogen.
- beetje gespierd (benen, armen en borst).
- een klein zilveren knopje in zijn linkeroor.
- strak zwart shirt zonder mouwen.
- losse zwarte broek.
- onderbenen gebonden met witte stof.
- tot halverwege onderbenen komende leren zwarte laarzen.
- zwarte lange jas zonder mouwen.
- donkerbruine sjaal om hals.
- donkerbruine leren riem om heupen.
- onderarmen gebonden met wit stof.
- dunne katoenen handschoenen aan met bij de vingers geen stof.

Uiterlijk tijdens toernooien:
- alle bovenstaande dingen.
- op schouders een grijsmetalen bescherming
- bescherming om onderbenen en onderarmen
- lichte maliënkolder zonder mouwen

Wapens:
- een licht, één meter lang zwaard met een zilveren schede waarin een kleine groene stervormige kristal zit.
- tien metalen werpsterren
- een kleine ijzeren bijl
- een dolk met een bronzen schede



Overig: Aangezien James niet veel arrogants heeft, kan hij slecht tegen arrogante mensen, vooral die denken dat ze alles zijn. Als hij tegen een persoon vecht die zo doet, word hij ondanks zijn irritatie alleen maar gemotiveerd.
James heeft een normale hoeveelheid geld op zak. Hij woont nog bij zijn ouders.
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.


Last edited by Inwe Surion on Sat May 28, 2005 6:35 pm; edited 6 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 1:56 pm    Post subject: Reply with quote

Mooie karakteromschrijving Inwe!

Ik laat de welkomtspost achterwege die heb je inmiddel wel gelezen denk ik. Ook zal ik de Raven draad verwijderen, als je daar nog wat van wilt bewaren moet je dat snel doen.

Het enige wat ik je wil vragen is je Avatar wat meer in Raga stijl aan te passen en ook minder vaak te veranderen. De avatar wordt hier voorla gebruikt om te laten zien welk kakrkater je speelt en vrijwel iedereen gebruikt al jaren lang dezelfde avatar. Zo lezen de verhaaldraden ook wat makkelijker.
Ook zijn we niet heel erg blij met banners zoals je die onder je posts hebt staan. Die vallen nogal in het oog en leiden af van het verhaal.
Zou je daar over na willen denken?

Ik laat nog even mijn collega moddereters je omschrijving lezen. Groetjes!


Last edited by Lunea on Wed Apr 20, 2005 2:39 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 2:38 pm    Post subject: Reply with quote

Heel erg bedankt, Lunea! Ik ben blij dat deze karakterbeschrijving goed is, en natuurlijk hoop ik er snel mee te kunnen spelen. Hebben jullie misschien nog een paar tips voor me, zodat ik eventueel iets kan afspreken met de andere forumleden over relaties enzo?

Edit: Mijn banner wil ik wel verwijderen. Mijn avatar slaat natuurlijk op mijn personage James, die hier staat, die mag ik toch wel laten staan? Ik zal hem voorlopig dan even niet meer veranderen, als jullie dat fijner vinden.
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.


Last edited by Inwe Surion on Wed Apr 20, 2005 2:53 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 2:47 pm    Post subject: Reply with quote

Inwe lees nog even mijn post hierboven voor een tip, ik wijzigde mijn bericht gelijkertijd met jou reactie.

verder over je relaties met andere spelers..Dat zul j echt zelf moeten uitzoeken. Het is niet zo dat wij allemaal eerst relaties opbouwen met spelers. Lunea heeft Mirko bijvoorbeeld echt in het froum leren kennen en zo eigenlijk met alle Raganorckers die ze kent.

Je zult de draden moeten doorlezen en in je reactei kenbaar maken of je ze kent of niet. Bijvoorbeeld je stapt de Taveerne binnen en weet dat de waardin Mathilde heet. Hallo Mathilde, graag een maaltijd weer. James gaat zitten en knipoogt nog even naar Mathilde ne wacht op zijn maaltijd. Als ze die brengt wisselen ze kort de laatste roddels uit en eet hij zijn brood op.

Zoiets bijvoorbeeld. als ej een complexere geschiedenis wilt wordt het lastig en ik zou zoiets niet aanraden omdat je dan bijna de geschreven verhalen zou moeten veranderen.

ga dus maar gewoon lekker spelen!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 2:55 pm    Post subject: Reply with quote

Bedankt voor je raad, ik denk inderdaad dat ik mijn kennissen het beste kan leren kennen via een kennismaking op het forum. Heb ik dus toestemming van jou om te spelen, of moet een andere mod/spelleiding het nog goedkeuren?
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 2:58 pm    Post subject: Reply with quote

Wacht nog heeeeeeel even of een ander nog een opmerking heeft.

Geduld is een schone zaak jongeling!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Wed Apr 20, 2005 4:09 pm    Post subject: Reply with quote

Je karakter ziet er goed uit, beide ouders leven nog en hij past redelijkerwijs in Raga, ik heb alleen nog een opmerking. Hoewel ik de kunst van Square erg waarderen kan in Final Fantasy Advent Children vind ik niet dat je avatar hier past, hij is in principe gewoon te 'fleurig'. Kijk eens of dit je bevalt: Cloud. Het plaatje in de beschrijving leidt ook erg af misschien ook iets om over na te denken aangezien je al je avatar hebt.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Apr 21, 2005 6:31 pm    Post subject: Reply with quote

Het plaatje waardoor ik bij een plaatje uit zou moeten komen doet het niet, jammer genoeg. Het plaatje van James zet ik gewoon even bij het karakter, om het helemaal af te maken. Je begrijpt wel wat ik bedoel. Als jullie er last van hebben zeg je het maar, dan gebruik ik een andere of neem ik het genoegen met mijn avatar.
Bedankt voor de tip, b.t.w.
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 7:16 am    Post subject: Reply with quote

Goed, dan maar even op de ouderwetse manier.

_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 7:36 am    Post subject: Reply with quote

Dat is een érg mooi plaatje. Maar kan die wel in mijn avatar-vakje?
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 7:42 am    Post subject: Reply with quote

Blijkbaar wel Very Happy
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 3:57 pm    Post subject: Reply with quote

Het is idd een erg mooi plaatje!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group