Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Sylvia Covon

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Eminescence
Dwaler


Joined: 18 Apr 2005
Posts: 5
Location: Op dit moment in Raganorck

PostPosted: Mon Apr 18, 2005 3:45 pm    Post subject: Sylvia Covon Reply with quote

Emailadres:
eminescence_4@hotmail.com
Karakters Naam:
Sylvia Covon
Geslacht:
vrouw
Ras:
vampier
Leeftijd:
268
Beroep:
Is nog aan het nadenken wat ze gaat doen
Uiterlijk:
Lang zwart haar (los), bleke huid en donkergrijze bijna zwarte ogen. Draagt altijd een rok en topje met doorschijnend blousje, als het wat kouder is, een lange zwarte jas. Eigenlijk zal je niet zeggen dat ze een vampier is, maar er hangt wel een machtige sfeer om haar heen.
Karakter/persoonlijkheid:
Door dingen die in haar verleden gebeurd zijn vertrouwt ze niemand zomaar. Ze voelt zich altijd er alleen ookal zijn er veel mensen om haar heen.
Verleden:
Toen ze 5 was zijn haar ouders gestorven aan een ziekte (welke dat was weet ze niet, maar ze vermoed dat ze zijn vermoord omdat ze allebij een groot gat in hun lichaam hadden). Daardoor ze in een weeshuis terecht gekomen. In dat weeshuis is ze erg gepest waardoor ze zich erg eenzaam gaan voelen. Zodra ze 18 werd is ze uit het weeshuis gegaan een heeft ze een jaar over straat gezworven. In dat jaar is ze veel overvallen tot ze eigenlijk alleen haar kleren nog maar had. Ze werd nog eenzamer en ze begon steeds meer een nachtmens te worden (ze sliep overdag en was ´s nachts wakker) Tot ze op een dag een vampier tegenkwam. Hij wilde haar eerst vermoorden maar, omdat ze toch niks meer te verliezen had smeekte ze hem om haar t laten leven. Hij besloot haar ook een vampier te maken. Sylvia was toen erg gelukkig...
Een paar jaar (zo´n 56 jaar) is ze bij hem gebleven. In die jaren heeft ze veel van hem geleerd, zoals hoe ze met haar bloeddorst om moest proberen te gaan, hoe ze niet ondekt kon worden. Ze reisten veel (maar bleven wel uit de grote steden, dat was te gevaarlijk) en Sylvia heeft daardoor veel van de wereld gezien. Ze maakten niet veel vrienden, maar de vampier waar ze bij 'woonde' had een goede vriend. Wat ze alleen niet wisten was dat hij een vampiersjager was. Hij wachtte alleen op het goede moment om toe te slaan.
Toen die dag kwam was Sylvia net even weg om wat te gaan drinken. Toen ze terugkwam zag ze haar leraar dood op de grond en hun 'vriend' met een staak naast hem staan. Zo snel al ze kon is ze weggerend en daardoor kon ze een hele tijd niemand vertrouwen.
Weer was ze helemaal alleen. Aan het begin ging het goed maar toen verloor ze haar greep op haar bloeddorst. Ze ging naar steden waar ze soms bosjes mensen tegelijk vermoorde. Na 3 jaar kreeg ze het weer onder controle, maar ze durft nog steeds niet in grote steden, omdat ze te bang is dat ze de greep weer verliest.
Ze kreeg weer een paar vrienden maar die heeft ze heeft hun nooit verteld wat ze eigenlijk is (wat ze beter wel had kunnen doen). Na een paar jaar werden die achterdochtig. Ze wilden weten wat ze achterhield anders kon ze weggaan. Sylvia is weggegaan en ze was weer helemaal alleen.
Na 14 jaar zag ze ze weer en ze wisten wat ze was (ze was niet ouder geworden). Ze schakelden een vampiersjager in die haar probeerdde te vermoorden omdat ze dachten dat ze slecht was. Ze kon nog net ontkomen en na die tijd heeft ze nooit meer vrienden gemaakt. Ze werd door haar eenzaamheid er ongelukkig, maar ze durfde toch geen vrienden te maken. Na weer een tijd zwerven hoorde ze van deze stad en daardoor is ze hier terecht gekomen.

Andere kenmerken/opmerkingen:
Ze kan niet goed tegen zonlicht

Ik heb een plaatje:


Last edited by Eminescence on Mon May 09, 2005 7:05 pm; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Calliope
Nachtdwaler


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 149
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Apr 21, 2005 11:33 am    Post subject: Reply with quote

Ik heb hier wel enkele op-en aanmerkingen op. Ik zal het houden bij de drie dingen die me meteen opvielen, en die naar mijn mening het karakter al behoorlijk zouden verbeteren.
In de eerste plaats is de beschrijving erg summier, met name qua geschiedenis en karakter. Als je al bijna 300 jaar oud bent tors je een hoeveelheid erveringen mee waar je u tegen zegt. Wat heb je allemaal gedaan in al die jaren? Hoe heeft dat je karakter beïnvloed? Je hebt een hoop megemaakt, ook echt geschiedenis van de wereld.
Ten tweede kun je voor zover ik iets weet van vampiers niet sinds je geboorte vampier zijn. Ze worden immers gemaakt en niet geboren. De essentie van de onserfelijkheid is dat je in feiten bevroren bent in de tijd, en er dus precies zo blijft uitzien als op je sterfdag. Als je dan als vampier bent geboren...je begrijpt waar ik heenwil.
Derde opmerking is iets in gelijke strekking. Als je door Raganorck loopt met lange hoektanden, rode ogen en andere duidelijke ondodenkenmerken ben je al snel dood, of er wordt door de hele stad op je gejaagd. De weinige vampieren die de stad al rijk is zien er onopvallender uit.

Overweeg eens deze dingen aan te passen, want het karakter zou wel te spelen moeten zijn hier. Zeker als je het 'mwoahaha, ik ben zo slecht. *wapper cape, wapper cape*' effect weet te vermijden, en dat lijk je wel te gaan doen met dit karakter, dat een beetje bang lijkt voor de wereld in plaats van de wereld voor haar...
_________________
Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hyrok
Dwaler


Joined: 19 Apr 2005
Posts: 5

PostPosted: Thu Apr 21, 2005 6:01 pm    Post subject: Reply with quote

de verwekking (het veranderen in vampier) kan op verschillende manieren, dat hangt af waar je je karakter op basseert. Calliope, ik wil niet betweterig lijken ofzo, maar als Eminescence in de veronderstelling is dat vampiers geboren kunnen worden, wat in sommige verhalen ook mogelijk is (bijvoorbeeld de 'Blade' triologie), dan denk ik dat het overwogen moet worden om dit toe te staan (tenzij daar al regels over zijn, natuurlijk). sorry als dit betweterig over komt hoor... zeker omdat ik hier nog maar net ben... ik weet gewoon veel over vampiers Razz Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Calliope
Nachtdwaler


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 149
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Apr 21, 2005 6:43 pm    Post subject: Reply with quote

Tja...ik speel al een kleine 5 jaar fanatiek White Wolf dus ik ben ook niet helemaal een leek. Ik heb al heel wat vampierkarakters getabletopt, en ik moet toegeven dat mijn beeld van vampiers daar nogal door is gevormd. En ik ben gewoon nooit zo''n fan geweest van Blade. Ik heb daar nooit zo op gelet.
Je komt niet betweterig over hoor. Ik vraag me alleen af hoe vampiers normaal kinderen willen kunnen krijgen, en hoe het dan wordt verklaard dat je ouder wordt als een normaal mens totdat je een bepaalde leeftijd hebt...en dan? Sta je gewoon 200 jaar stil? Ik vroeg het me gewoon af, ik heb alleen Blade 1 met een half oog gezien...
Verder vindt ik nog steeds dat een oude vampier spelen ook een uitgewerkte background met zich meebrengt. Dat vind ik veel belangrijker nog dan het ontstaansissue.
Het komt er echter wel bij dat (tot voor kort) het enige Raga vampierkarakter min of meer op de VtM manier is...dus wordt het misschien wat verwarrend dit dan ook te doen. Maar wil wil er nog wel eens wat andere Mods over horen....collegae?
_________________
Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Thu Apr 21, 2005 7:12 pm    Post subject: Reply with quote

Ik ben een vampier leek, maar ga toch liever voor de ouderwetse vampier die idd gemaakt wordt door een andere vampier. Een vampier is voor mij geen apart ras zoals elven e.d maar een mens net als weerwolven en dergelijke.
Aangezien Raga niet gebaseerd is op Blade maar eerder op Stoker ligt hier mijn voorkeur, en voor zover ik weet zijn de andere aanwezige vampier(en) ook naar het klassieke beeld.

Daarbij komt ook nog dat ik het intressanter vind als dit karkater wel ooit mens is geweest.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Apr 21, 2005 8:38 pm    Post subject: Reply with quote

Ik ben zelf geen voorstander van het geboren worden als vampier. Voor mij is de overgang van mens naar monster erg bepalend voor het idee dat ik heb van vampieren. Het is juist de innerlijke strijd van de mens die een vampier ooit was met het beest dat de vampier geworden is die voor mij zoveel drama met zich meebrengt en tot hele mooie spelsituaties kan leiden. Vampiers zijn voor mij mensen die tot een eeuwig onleven gedoemd zijn. Niet alleen in de stijl van white wolf, maar veel meer nog in de stijl van de Anne Rice boeken en in de trand van Bram Stokers 'Dracula'.

Wat mij betreft is de wording van mens naar vampier een essentieel onderdeel van het zijn van vampier. Als die wording geen deel uitmaakt van wat je spelen wil, dan kun je er in feite ook een ander verschopt wezen van maken. Een half-elf zou dan wat mij betreft een optie zijn mits er een dijk van een geschiedenis aan vast zit.

(Geen vampier-leek, maar wat mij betreft blijf de autoriteit op vampieren gebied binnen Raganorck toch nog altijd Galliminus dus ik wacht vol spanning op zijn wijze woorden.)
Back to top
View user's profile Send private message
Drake
Sporenzoeker


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 22

PostPosted: Thu Apr 21, 2005 8:45 pm    Post subject: Reply with quote

Momenteel ben ik 1 van de 3 vampieren op Raganorck.
Ik ben in het begin begonnen met een 'vampier setting' die je in films zou kunnen zien, de moordlustige wezens die jagen op hun prooi en machtig boven de stervelingen staan, maar dankzij Manon van Drübeck zijn de gedachtes van de jonge Drake zienbaar veranderd. een wijze les zou je kunnen zeggen.
Aan gezien de vampieren van Raganorck meer klassiek en klasse inhouden lijkt met me voor jou ook handig de klassieke vampier aan te houden. Je hebt er veel meer en leuker spel mee, tragedie en intrige is het mooiste spel wat een vampier kan geven.
En past veel mooier in deze mysterieuze stad..
Dus ik raad je aan je onopvallend te laten overkomen, meer klasse karakter neer te zetten.
Dat betekend niet dat je de macht en kracht van het wezen niet kan uitstralen, het is meer.. tis een low fantasy setting.

Er bestaan vele verhalen en regels over de vampieren. Wijwater, staken, zonlicht, geen schaduw en spiegelbeeld noem maar op. je hebt vele versies van deze wezens. De juiste zou ik je niet kunnen vertellen. Wel mijn visie erop en de visie van Raganorck.
Maar mijn voorkeur gaat wel met calliope en uriel mee, het worden van een vampier inplaats het worden geboren als vampier.

Ik wil je dolgraag helpen! Vooral als mede collega wil ik je wel graag inwijden tot Raganorck en vertellen hoe de vampier regels zijn op Raga.
Of vraag idd Galliminus, die is toch wel de wijste op dit gebied denk ik.
Leuk dat je je wilt verdiepen in de wereld van het duister.
Stuur me maar een pm als je me nodig hebt.

Drake
Back to top
View user's profile Send private message
Eminescence
Dwaler


Joined: 18 Apr 2005
Posts: 5
Location: Op dit moment in Raganorck

PostPosted: Sat Apr 23, 2005 9:50 am    Post subject: Reply with quote

Omdat er nu al zoveel reacties zijn valt het denk ik niet meer zoveel op als ik de post van mij verander. Hierbij heb ik het dus verandert Very Happy Ik hoop dat het zo beter is. Zo niet dan hoor ik het wel en blijf ik het net zo lang veranderen tot het wel goed is Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Fri Apr 29, 2005 8:07 am    Post subject: Reply with quote

Het is al beter zo, maar ik vind dat er nog grote gaten zitten in haar verleden. Wat heeft ze gedaan toen ze met haar verwekker leefde en wat gebeurde er in de 78 jaar die ze alleen doorbracht? Hoe zorgde ze er voor dat ze niet ontdekt werd, had ze gewoon werk? Ik kan me ook voorstellen dat ze toch in ieder geval enige bloeddorst heeft, hoe gaat ze daarmee om?

Daarnaast beschrijf je alleen wat er gebeurd is, en niet wat ze erbij voelde. Ook al is ze vampier ze heeft nog steeds gevoelens. Wellicht dat je je daar nog iets over kunt uitweiden.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Eminescence
Dwaler


Joined: 18 Apr 2005
Posts: 5
Location: Op dit moment in Raganorck

PostPosted: Mon May 09, 2005 7:07 pm    Post subject: Reply with quote

Ik heb het weer veranderd, maar ik weet niet zeker of het nu wel goed is. Zo niet dan verander ik het gewoon weer. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Tue May 10, 2005 7:58 am    Post subject: Reply with quote

Wat mij betreft mag je door, dus zal ik je even naar de Lijst van Inwoners verplaatsen.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group