Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Ansem

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
r_draismaz
Dwaler


Joined: 09 Mar 2005
Posts: 3
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Mar 09, 2005 7:30 pm    Post subject: Ansem Reply with quote

Emailadres: r_draismaz@hotmail.com

Karakters Naam: Ansem

Geslacht: Man

Ras: Mens

Leeftijd: 19

Beroep: Huurmoordenaar

Uiterlijk: Ansem heeft piekerig licht blond haar dat voor een gedeelte voor zijn gezicht valt, sprekende groen/blauwe ogen en een slank postuur.
Hij draagt een zwarte lange jas met capuchon, zwarte leren laarzen en katoenen handschoenen (bij de vingers zit GEEN stof). Kortom: Ansem loopt volledig in het zwart en verbergt zijn gezicht constant.

Karakter/persoonlijkheid: Ansem houdt zich liever op de achtergrond... Hij is kalm en afzijdig. Hij zal ook nooit spontaan een gesprek of discussie met iemand aangaan, maar als hij mensenen in nood zou aantreffen, schiet hij hen meteen te hulp.

Verleden: Zijn ouders, die hij nooit heeft gekend, hebben hem via het riool naar Raganorck laten drijven... Levensgevaarlijk voor een pasgeboren kind, maar gelukkig werd kleine Ansem op tijd gevonden door een beeldschone dame, 32-jarige vrouw genaamd, Lisa Verbaan. Zijn woont in Gannon, boven een apotheek. Ze heeft stijl, rood haar en een mooi lichaam. Zij heeft Ansem opgevoedt alsof het haar kind was, maar Ansem heeft daar weinig van mee gekregen.

Op 17-jarige leeftijd wordt Ansem zonder enige melding achtergelaten in Gannon. Lisa is verdwenen... Niemand heeft ook maar een enkel teken van Lisa's verdwijning vernomen. Veel mensen beweren dat ze problemen had met het tuig uit het duistere district. Uiteindelijk kwam Ansem erachter dat Lisa handelde in illegale goederen, o.a. drugs. Ze deed dit omdat ze aan haar uitkering niet genoeg had. Ze was immers arbeids ongeschikt.

Nog niet vlak na dit vreselijke ongeval wordt Ansem in een gastgezin opgenomen en Lisa's huis wordt bewoond door een ander 'gelukkig' gezin.
Meneer Smit, de vader van het gastgezin is een strenge man en mishandeld 'zijn' kinderen. Mevrouw Smit, de moeder van het gastgezin dient alleen maar voor de opvoeding van de kinderen of voor een snelle wip. Na ruim twee jaar in een hel geleefd te hebben komt Ansem erachter dat mevrouw Smit ook wordt mishandeld door haar man... Ansem probeerd dit tegen te houden, maar de situatie loopt uit de hand. Mevrouw Smit wordt voor Ansem's ogen doodgestoken en meneer Smit pleegd kort daarna zelfmoord. Ansem en de andere kinderen worden aan hun lot overgelaten. Om te voorkomen dat Ansem weer in een gastgezin terechtkomt, vlucht hij naar het duistere district om daar zijn leven weer op te pakken.

Daar ontmoet hij een duister wezen/persoon. Een wezen/persoon die hem een 'baantje' aanbiedt. In opdracht mensen vermoorden.

Kort nadat Ansem dit mysterieuze wezen ontmoet, pleegt hij zijn eerste moord...

Andere kenmerken/opmerkingen: Geen.


Last edited by r_draismaz on Tue Jul 12, 2005 6:59 pm; edited 12 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Wed Mar 09, 2005 7:55 pm    Post subject: Reply with quote

Hoi, een aantal dingen waar je wellicht wat mee kan.

Karakters Naam: Boudewein de Groot

Er is een nederlandstalige zanger met diezelfde naam. Deze man is nog in leven. Als je het geen probleem vind om dezelfde naam te houden dan kan dat volgens mij wel, maar wellicht is een kleine verandering wel handig. Ik ben wel blij dat je hebt gekozen voor een typisch Nederlandstalige naam. Dat past het beste binnen de Raganorck-setting.

Beroep: Geen, Boudewein leeft op straat als zwerver

We hebben er al een paar rondlopen, wellicht dat je iets aan je karakter toe kan voegen dat hem net dat beetje extra geeft boven al het andere gespuis in Raganorck. Misschien doet hij af en toe klusjes voor de een of andere edelman in ruil voor een paar centen, kent hij een handelaar met een dubieuze reputatie die gestolen waar van hem koopt en verder verkoopt of heeft hij banden met de Bierkaai in Aankele-Haaie of het vegersgilde van Zabbe. Zomaar wat suggesties.


Uiterlijk:

Prima, de beschrijving is duidelijk. Als je wil kun je de kleding nog specificeren naar een dingen als een rafelige mantel, bruin shirt vol vlekken en een broek die zo vaak opgelapt is dat de daadwerkelijke kleur niet meer te achterhalen is. Dat zijn dingen die mensen nog wel eens willen aanhalen als ze je personage vanuit hun perspectief beschrijven en het helpt je ook een beetje je eigen plaatje van Boudewein duidelijker voor ogen te krijgen.

Karakter/persoonlijkheid:
Het hulpvaardige druist mooi in tegen het liegen, stelen en bedriegen. Het zou wel mooi zijn om hem een beetje verder te pushen als het ware. Waarom reageert hij telkens anders? Lijdt hij aan stemmingswisselingen. dronkenschap of misschien wel een verslaving aan de Zwarte Lotus die allen zo hun uitwerking kunnen hebben op zijn stemmingen?

Verleden:
Zijn moeder werkte in de prostitutie
Bij Elephenor? Dat is de grootste pooier en een van de grote bazen in het Duistere District.

en zijn vader nam genoegen met de eerste de beste uitkering.

Leven beiden nog? Ik hoop heel erg van wel. Raganorck komt om in de wezen en huurmoordenaars onderhand. Waarschijnlijk is dat een combinatie van wishfull-thinking van jonge mensen die lijden onder het juk der volwassenen en het niet willen uitwerken van de complexe relatie tussen ouders en kind in een achtergrond. Als ze nog leven; kent Boudewein ze dan en wat vindt hij van zijn ouders en wat vinden zijn ouders van hem? Wat zijn hun namen? Heeft Boudewein broers, zussen, half-broers? Zijn zijn ouders getrouwd of was zijn vader simpelweg een hoerenloper die ongelukkigerwijs Boudeweins moeder zwanger maakte? Weet Boudeweins vader van Boudeweins bestaan?

Uiteindelijk is Boudewein gevonden door een oude
man (67 jaar)


Wat was de naam van de man en waarom nam deze man Boudewein onder zijn hoeden? Had de man bijzondere plannen met de jongen? Bijvoorbeeld een opleiding tot een bepaald beroep, gebruiken als loopjongen, vervanging voor een verloren zoon.

die hem op 15-jarige leeftijd verliet, omdat hij besmet werd door een onbekend virus.

Wie raakte precies besmet? Welke ziekte? Er zijn zat middeleeuwse besmettelijke ziektes te vinden. Een van de meest populaire in Raganorck is TBC waar onder andere de kleermaker Gunther in de winkels van het Gannon aan lijdt. Gaat Boudewein weg bij de man of gaat de man weg bij Boudewein? Wat is er daarna met de man gebeurd? Opgevangen door familie of eenzaam overleden? Ook hier weer, wat vind Boudewein hier van?

----

Ai nu lijkt het alsof er vanalles niet klopt... dat is helemaal niet zo. Het karakterconcept steekt prima in elkaar. Ik probeer alleen duidelijkheid te krijgen over de punten waarvan ik denk dat het interessant zou kunnen zijn voor je spel om ze verder uit te werken.

Je hoeft er niet binnen een paar dagen al een antwoord op te hebben. Denk er rustig over na, lees hier en daar wat in de vehaallijnen, kijk naar de regels en naar de posts die hier normaal gesproken geplaatst worden en neem vooral rustig je tijd om aan je karakter te schaven met de tips die ik er bij gezet heb. Het zijn bovenal tips bedoeld om je karakter samen met jou verder te 'ontdekken'. Dat is eigenlijk waar deze draad voornamelijk voor bedoeld is.
Back to top
View user's profile Send private message
r_draismaz
Dwaler


Joined: 09 Mar 2005
Posts: 3
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Mar 10, 2005 4:53 pm    Post subject: Reply with quote

haha, ik ben echt m'n fantasie kwijt, maar goed... Ik zal van je suggesties gebruik maken Very Happy

Oja... Niet schrikken hoor, kheb m helemaal verwijderd :S
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Mar 10, 2005 6:05 pm    Post subject: Reply with quote

Bij mezelf komt de aandrang om te schrijven meestal in vlagen. Vaak door te luisteren naar sfeervolle muziek en eens een verhaallijn te gaan lezen waar ik niet met m`n lange neus middenin zit. Smile

Raganorck is erg fijn omdat de hoeveelheid verhalen zich blijft uitspreiden als een olievlek. Ik heb geen enkel idee wat mijn karakters over drie vier posts gaan doen, alleen een algemeen idee waarin ik vermoedt dat de verhaallijn zich ontwikkelen gaat, maar het mooie van het samen schrijven op een forum als dit is dat je medeschrijvers je continu voor verrassingen blijven stellen en dat levert soms hele mooie verhalen op.
Back to top
View user's profile Send private message
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Fri Mar 11, 2005 7:45 am    Post subject: Reply with quote

((edit: titel aangepast aan nieuwe naam))
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
r_draismaz
Dwaler


Joined: 09 Mar 2005
Posts: 3
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Jul 12, 2005 6:26 pm    Post subject: Reply with quote

Hoi, hoi, dat is lang geleden Cool

Ik heb mijn personage helemaal veranderd! Wat vinden jullie er nu van?

(Ik hoop trouwens dat het goed genoeg is...)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Guest






PostPosted: Tue Jul 12, 2005 6:29 pm    Post subject: Re: Ansem Reply with quote

r_draismaz wrote:
Emailadres: r_draismaz@hotmail.com

Karakters Naam: Ansem

Geslacht: Man

Ras: Mens

Leeftijd: 21

Beroep: Mysterieuze misdaadbestrijder/serie-moordenaar

Uiterlijk: Ansem heeft piekerig licht blond haar dat voor een gedeelte voor zijn gezicht valt, sprekende groen/blauwe ogen en een slank postuur.
Hij draagt een zwarte lange jas met capuchon, zwarte leren laarzen en katoenen handschoenen (bij de vingers zit GEEN stof). Kortom: Ansem loopt volledig in het zwart en verbergt zijn gezicht constant.

Karakter/persoonlijkheid: Ansem houdt zich liever op de achtergrond... Hij is kalm en afzijdig. Hij zal ook nooit spontaan een gesprek of discussie met iemand aangaan, maar als hij mensenen in nood zou aantreffen, schiet hij hen meteen te hulp.

Verleden: Zijn ouders, die hij nooit heeft gekend, hebben hem via het riool naar Raganorck laten drijven... Levensgevaarlijk voor een pasgeboren kind, maar gelukkig werd kleine Ansem op tijd gevonden door een beeldschone dame, 32-jarige vrouw genaamd, Lisa Verbaan. Zijn woont in Gannon; de Hoofdstraat. Zij heeft Ansem opgevoedt alsof het haar kind was.

Op 17-jarige leeftijd wordt Ansem zonder enige melding dan ook alleen achtergelaten in Gannon. Lisa is verdwenen... Niemand heeft ook maar een enkel teken vernomen van Lisa's verdwijning. Tot op de dag van vandaag is Lisa nog steeds niet terecht. Veel mensen beweren dat ze problemen had met het tuig uit het duistere district...

Ansem besluit op 21-jarige leeftijd op onderzoek uit te gaan. Geen enkel teken van Lisa. Waarschijnlijk is ze al DOOD. Maar hoe dan ook: Ansem wil en zal antwoorden krijgen!

Andere kenmerken/opmerkingen: Geen.
Back to top
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Jul 15, 2005 10:21 pm    Post subject: Re: Ansem Reply with quote

r_draismaz wrote:

Karakter/persoonlijkheid: Ansem houdt zich liever op de achtergrond... Hij is kalm en afzijdig. Hij zal ook nooit spontaan een gesprek of discussie met iemand aangaan, maar als hij mensenen in nood zou aantreffen, schiet hij hen meteen te hulp.


Beste r_draismaz, denk eraan dat Raganorck een rollenspelforum is waar men gezamelijk aan verhaaldraden schrijft. Als jouw karakter 'nooit spontaan ene gesprek of discussie' aan zal gaan, dan zal dat betekenen dat je weinig interactie zal hebben met je medespelers. En dan wordt het spelen hier al vrij snel saai. Misschien is het handiger om je karakter wat socialer van aard te maken.

De motivatie voor het ene beroep van je karakter is duidelijk, hij wil antwoorden voor de verdwijning van Lisa. Waarom zijn misdaadbestrijding mysterieus moet zijn is mij echter een raadsel. Hoe meer mensen weten dat hij haar zoekt, des te eerder zou hij antwoorden kunnen krijgen van mensen die iets gehoord hebben ofzo. Dan zijn andere beroep. Serie-moordenaar. Wat is zijn motivatie daarvoor? Ik zou het begrijpen als hij degenen die verantwoordelijk zijn voor de verdwijning van Lisa zou willen vermoorden, maar dat maakt hem nog geen serie-moordenaar, eerder een misdaadbestrijder met wraakgevoelens. Wta is dus zijn motivatie daarvoor?

Verder: wat kan hij? heeft hij in al zijn jaren bij Lisa iets geleerd, een beroep ofzo? Misschien heeft hij een studie gedaan?

Ik hoop dat mijn bescheiden bijdrage je wat verde rop weg helpt om je karakter uit te diepen.

Groetjes,

Lupijn
_________________
-=Lupijn=-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group