Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Sjouwersgilde De Bierkaai

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sjouwersgilde De Bierkaai
Sporenzoeker


Joined: 25 Feb 2005
Posts: 15
Location: Aankele Haaie

PostPosted: Fri Feb 25, 2005 1:46 pm    Post subject: Sjouwersgilde De Bierkaai Reply with quote

Karakters Naam: Sjouwersgilde De Bierkaai
Geslacht: voornamelijk mannen, maar d'r zit ook wel eens een vrouw tussen.
Ras: vragen we niet naar, als je spieren hebt ben je welkom.
Leeftijd: oud genoeg

Beroep: Het Gilde van Havenarbeiders in Aankele Haaie dat het laden en lossen van schepen, alsmede de opslag van handelswaar in de pakhuizen verzorgt. De meeste grote handelaren en sommige kapiteins met Aankele Haaie als thuisbasis hebben hun eigen pakhuis en huren de diensten van de Sjouwers in. Kleinere handelaren of mensen die opeens iets groots een flinke tijd willen opslaan waar niemand het ziet wenden zich tot het Sjouwersgilde. Hoewel het gilde z'n naam ontleent aan de bierkades waar vaten bier aankomen zo groot en zwaar dat alleen kerels met spieren als kabeltouwen ze kunnen tillen, versjouwen ze in principe alles. Naast pakhuizen bezitten ze ook hun eigen handkarren en een enkele kar met een paard ervoor.

Uiterlijk: Vierkant, gespierd, stinkend naar zweet en bier van gisteren. Brede kaken en smal toegeknepen ogen. Vuisten als bakstenen en armen als boomstammen. Vechten? Tegen de Bierkaai? Misschien beter van niet...

Karakter/persoonlijkheid: Het zijn in principe prima kerels en er valt ook goed zaken met ze te doen. Zolang je ze niet beledigt, probeert op te lichten, voor de voeten loopt, iets naars zegt over hun moeder of per ongeluk met het verkeerde hoofd op je schouders bent geboren. Ze hebben een apart soort humor dat meestal pas goed naar boven komt na het enkele malen in jouw gezicht geplant hebben een vuist.

Verleden: vragen we niet naar... zie opmerking over leeftijd en ras. Het Sjouwersgilde is al zo oud als Aankele Haaie zelf.

Andere kenmerken/opmerkingen: Wij dulden GEEN concurrentie. Dit vragen wij vriendelijk en slechts een keer. Wij vinden het ook zeer onverstandig als u probeert in zee te gaan met mensen die onze concurrent denken te zijn... Die zijn er immers niet... En u ook niet... U bent hier nooit geweest...


P.S. Ja, inderdaad... Dit is weer een nieuwe van Leona... Ik weet het...ik heb er al zoveel... Maar ik had ze nodig, zie je... heus waar! Embarassed
_________________
~~ Geen klus te raar, geen bier te zwaar ~~
Back to top
View user's profile Send private message
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Feb 25, 2005 3:55 pm    Post subject: Reply with quote

Dit karakter moet bij de aanvraag van een akte, denk ik toch! Wink
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Fri Feb 25, 2005 4:03 pm    Post subject: Reply with quote

ik denk dat de moderators dat prima zelf kunnen beslissen als dit verplaatst moet worden Razz

Kort maar krachtig beschreven, hoewel ik niet inzie waarom je apparte account nodig hebt voor wat werklui, maar ik ben dol op RPGverassingen Smile
Verwacht je nu echter dat iedereen in de havens die toevallig wat te versjouwen heeft daarvoor contact met jou opneemt? Ik denk dat het voor veel mensen handiger is om die sjouwers niet op zo'n manier in hun verhaal te betrekken, maar het meer een eenvoudige bijzaak te laten Wink
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Fri Feb 25, 2005 9:30 pm    Post subject: Reply with quote

Je hebt inderdaad gelijk Gashyr, de moderators kunnen heel goed zelf beslissen of we onze karakters meteen doorlaten of besluiten om ze hier meteen te plaatsen.

Ik weet het, het staat een beetje krom dat wij als moderators in principe een karakter kunnen aanmaken zonder dat dat wordt goedgekeurd.
Maar wees niet bevreesd, controle zal zeker plaatsvinden. Het zal een uitzondering zijn als een moderator een karakter maakt dat niet door de beugel kan, want dan zouden we onszelf in de vingers snijden.
En mocht een moderator toch een karakter maken dat verkeerd is zal de rest zonder twijfelen het verplaatsen naar de draad 'Aanvraag Akte van Verblijf.'

Wat betreft het 'karakter', het is een wat vreemde manier om een bedrijf/groep mensen neer te zetten, maar ik zie er eigenlijk niks mis mee. Ik hoef er niet aan te twijfelen dat Leona hier goed over heeft na gedacht en dat deze manier van weergeven van het Sjouwersgilde De Bierkaai ten goede zal komen aan het spel en het plot.


@Inwe: Ik vind dat je hier te ver gaat, je bent geen moderator en hebt dus in geen enkele manier het recht om een moderator op de vingers te tikken. Als dat moet gebeuren zal dit heus zonder omwegen wel gebeuren door ander moderators.
Ik betreur dat ik dit moet doen, maar ik moet je nu ook verzoeken om niet weer in deze draad (dus 'Lijst van Inwoners') te posten.

Hierbij sluit ik deze draad, reacties post je maar in de Algemene Discussie of geef je direct via Msn door aan mij.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group