Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Bjorn Vinglod

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bjorn Vinglod
Sporenzoeker


Joined: 23 Feb 2005
Posts: 21
Location: Amsterdam

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 10:39 pm    Post subject: Bjorn Vinglod Reply with quote

[color=white][color=white]Bjorn Vinglod

Naam: Bjorn Vinglod
Ras: Mens
E-mail: ikkeic@hotmail.com
Leeftijd: 28
Beroep: nog geen
Uiterlijk: Stevig gebouwd, wind geblazen donkerblond haar, en een een donkerblonde baard in 3 vlechten. Dikke wenkbrouwen. Zeegroene ogen. Gekleed in een witte Berenbont, met berenkap. Daar onder een Malienkolder. Op zijn rug 5 werpsperen en een Bruine wijde bruine leren broek versierd met hertenvellen. Leren Laarzen met bont omgeven. Een mooi versierde handbijl met zilvere lijntjes, en een klein houten schild met een rode bereklauw op de voorkant geschilderd een een bereklauw aan zijn linkerhand.
Karakter, beetje verbitterd...eervol, heeft een neiging naar vrouwelijk contact en goedgegumeurd en houd van zingen als hij drank op heeft. lage bromstem.

geschiedenis:
Er was eens, een hele tijd geleden. Een oorlog in het noorden. Een oorlog van woede en haat tussen meerdere stammen, met verschillende Totem dieren waarvan er in de ogen van de barbaren de een hoger stond dan de ander in de voedselketen en ze daarom het recht hadden om elkaar van het leven te beroven. Het was eten of gegeten worden, oftewel. Doden of gedood worden.

In die tijd waren de twee grootste stammen, 2 stammen, met verschillende idealen die paste bij hun dier. De grootste en gevaarlijkste was de stam van “de gehoornde” ook wel bekend als het “Zwijn”, en haar idealen waren, Kracht, Bloed en Passie. Hun totem dier was een Wild Zwijn. Hun banieren waren veelal beklad met Zwijnen met grote slagtanden, en een druppel bloed. Geruchten gingen dat zij werden geleid door een Duivels Zwijn. Een zwijn die belust was op bloed vergieten en dat daarom, deze oorlog is begonnen. De oorlog van streven, de oorlog der legendes.

De op twee na grootste clan was de Stam “Beer”. Hun idealen waren, Eer, Dapperheid en Doorzettingsvermogen. Zij hadden als Totem dier, een beer. Op hun wapperende banieren waren tekeningen gemaakt, van een beren poot. Of een Bijl. De stam had 1 leider. Die leider was volgens geruchten, een Zilveren Beer die met bliksem kon gooien. Natuurlijk zijn er alleen vondsten en verhalen uit die tijd, en dat waren geen opgeschreven verhalen… dat waren verhalen, die via de mond werden doorgegeven. Verhalen over eer en dapperheid, verhalen over gevechten. Verhalen over gewonnen en verloren veldslagen.

Er waren in die tijd meerdere stammen met verscheidene idealen, maar niet zulke grote of machtige zoals die van De Beer noch De Gehoornde. Ik zal er hier een paar noemen. Je had de Stam van de Adelaar. Dat was een stam, die voor Vrijheid en gelijkheid stond. Dan had je nog de stam van de Slang. Die voor Anonimiteit onzichtbaarheid en verraad stond. Daar durfden de mensen nauwelijks over te praten, bang dat De Slang achter ze zou staan en er voor zou zorgen dat er nooit meer iets achter hun zou kunnen staan. Verder gaan er geruchten over een andere stam..een clan met als totemdier Het hert. Een clan gericht op mystiek een clan gehuld in nevelen bij een dalende zon. Er staan nog cirkels van stenen van hen, gebroken en overgroeid waar eens de druïden stonden. Maar er zijn nog meer mystieke stenen gevonden..stenen opgestapeld met grote ruimtes eronder. Waar het donkerder is dan de schaduw van de nacht. Soms worden er nog stenen gevonden met inscripties..runen. In de laatste grote oorlog, waarin Berenstam en de Zwijnenstam en hun allianties elkaar aanvielen, kwam de ijstijd, geheel onverwacht en vernietigend van aard. Het weer sloeg om als een felle bliksemschicht in een donkere nacht. En beide legers werden verzwolgen in de kou. Het was bedoeld, dat er rust zou komen. Tenminste dat beweerde Het Hert.







Maar jah, dat was al weer meer dan 200 jaar geleden, de tijd van runes. Er is helaas veel veranderd. Een aardbeving heeft het grote trotse land in tweeën gespleten, het noorden en het zuiden,. De ene kant is koud en kil. Sneeuwig en bosrijk. De andere kant is vruchtbaar en rijk, en steden reizen uit bergtoppen waar de mens rustig met het leven doorgaat. Grote oorlogen van andere volken dan de oorspronkelijke bewoners van dit land. Letterkunst. Handel. Er is invasies van andere legers. Er word door het zuiden niks meer onthouden of nagezocht over het noorden. Het noorden is nooit veranderd na de ijstijd.

Verleden:
Het noorden. Is waar ik vandaan kom. Bjorn Vinglod laatste afstammeling van de stam van de Beren. Mijn moeder was een lid van de Berenstam. Mijn vader was een lid van adelaar. De stammen die er nu lopen zijn, Clan Vos, De vernieuwde stam Adelaar en de grote Konijnenstam. De nieuwe cstam reiger samen met een stel mensen gewapend met messen, die mogelijk van stam slang waren, overvielen het kamp, tenminste zover ik mij herinner. Ze kwamen in de nacht. Met vreemde dunne zwaarden, scherper dan de gemiddelde breedzwaarden en bijlen. Met in het heft versiert een reiger. Ze droegen wit met zwart. Ze waren met vele. Er kwam er een op me af. Toen werd alles zwart voor mijn ogen. Later werd ik wakker, in het bos. Waar een vrouw voor mij zorgde. Ik herkende haar als lid van stam Adelaar. Maar wist niet meer in welke clan ik zat. Ik was 5 jaar oud. Naast haar stond een grimmige man, met een gehard gezicht. Ik wist niet van welke stam hij was. Want hij droeg geen initialen. Hij was simpel gekleed in bont. Het sneeuwde, ze brachten mij naar een klein huisje. Hier kreeg ik een sterke opvoeding van de krijger. Die mij zijn naam nooit vertelde, en de moeder die Isal heette. Mijn moeder, want ik zag haar als mijn moeder, leerde mij met kruiden omgaan, koken, en vlechten van riet. Mijn vader, want ik zag de man als mijn vader, leerde mij vechten, bont bewerken overleven en vertelde mij verhalen over Stam Beer, en Stam Zwijn. Op mijn 8e kwam ik erachter dat mijn vader en mijn moeder clanloos werden. En tijdens een overval, net voor mijn vaders dood vertelde hij dat ik een van de laatste afstammelingen van de beroemde stam beer was, en moeder de laatste afstammeling, van Stam Hert. Mijn vader stierf toen ik 8 en 3 maanden was. Hij stierf in een gevecht met een erg groot wild zwijn. En mijn moeder voedde me sinds dien alleen op tot mijn 13e. Toen was ik een keer uit jagen, voor het eten. Toen ik thuiskwam vond ik mijn moeder en het huis helemaal kapot. Er waren plunderaars lang geweest. Op de deur stond een reiger gekerft met uit de mond van de reiger een slang. Daaruit maakte ik op dat stam Reiger hier achter zat. Sinds dien ben ik gaan jagen op Reigerstam leden, en richtte de Berenstam opnieuw op. Met mijn stam joeg ik verscheidene andere stammen de bossen uit, maar Stam Reiger kon ik nergens vonden. Stam Slang ook niet. Ik reisde met mijn stam, zo een 200 man inmiddels door de tundra. Toen we halverwege de nacht werden overvallen door Stam Vos, die ons overweldigde met hun hoeveelheid aan troepen en en ons af maakte. Ik had er een flink aantal neergehaalt, met mijn speren en mijn berenklauw en bijl. Totdat alles voor me ogen zwart werd. En toen kwam ik bij in een volkomen onbekend bos.[/color][/color]


Last edited by Bjorn Vinglod on Sun Feb 27, 2005 5:41 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 7:55 am    Post subject: Reply with quote

Welkom op Raganorck!

Ik kan zien dat je veel tijd in je karakter hebt gestoken, maar er zijn nog een paar punten waar ik je graag op zou willen wijzen. Allereerst probeer Engelse woorden te vermijden, Raganorck is een Nederlands forum en als her en der Engelse woorden verschijnen staat dat vaak storend. Het zou dus veel beter staan als je 'raid' vervangt door rooftocht of plundering.

Ten tweede je karakter is niet echt een Raganorcks karakter en lijkt geen doel te hebben hier, dit kan je spel behoorlijk bemoeilijken. Ik heb geen idee of je een idee hebt van wat hij van plan is om in Raganorck te doen, maar zo niet probeer dan zoiets te bedenken. Qua Raganorcksheid van het karakter, voor zover ik weet ben je onze eerste 'prehistorische barbaar' als ik het zo mag beschrijven. Raganorck speelt zich af in een setting die een kruising is tussen de Victoriaanse tijd en de middeleeuwse tijd. Wellicht dat je karakter hier alsnog zal thuis passen dat weet ik niet, het hangt volledig van je eigen spel af.

Als laatste wil ik je wijzen op de manier waarop hij in Raganorck belandt. Over het algemeen heeft men niet door dat men de Wilde Wouden betreed, waarna een weg terug vaak moeilijk of onmogelijk blijkt.
Je manier van binnenkomen lijkt me geen probleem, maar wellicht is het iets om te herzien.

Ik wens je alvast veel spel plezier, je kunt gaan spelen zodra je karakterbeschrijving verplaatst is van hier naar de draad 'Lijst van Inwoners.'
Ik zou eerst nog wat reacties van andere mods willen voordat hij verplaatst wordt.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Bjorn Vinglod
Sporenzoeker


Joined: 23 Feb 2005
Posts: 21
Location: Amsterdam

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 10:31 am    Post subject: details Reply with quote

Ik heb de geschiedenis, een beetje qua woorden en zinnen bijgewerkt naar nederlands. Aleen wist ik niet echt het nederlandse woord voor Clan, ik dacht groepering, maar dat klinkt niet in het verhaal. En ik dacht aan factie maar dat vond ik te modern klinken? ideen? iemand? ander woord voor clan?

Het doel van mijn karakter is een doel zoeken. En integreren in de maatschappij, en dan langzaam van barbaar, naar gecultiveerd man, met een paar barbaarse trekken.
Back to top
View user's profile Send private message
Calliope
Nachtdwaler


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 149
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 11:26 am    Post subject: Reply with quote

Ik lees nu die clans zo, allemaal met hun drie idealen, en ik heb onmiddelijk het vermoeden dat je wel eens een VA-speler zou kunnen zijn, klopt dat? Gewoon nieuwsgierigheid hoor.

Ik vind de geschiedenis een mooi verhaal, hoewel op zich niet erg Raganorcks. Het ligt dus inderdaad, zoals Lucer al zei, helemaal aan wat je wil doen met dit karakter. Als je van de moderators verwacht dat die meegaan in je clanoorlog lijkt de kans daarop me erg klein.
Echter als jij gewoon een nieuw leven wil beginnen, is Raganorck een goede plek. Een barbaar met idealen van baan, vrouw, kinderen en paardekar voor de deur. ; )
Bedenk een aantal dingen. Dit is geen standaard RP-forum. Dus je kan heel veel wapens hebben, je zal geen monsters tegenkomen en het enige dat er zal gebeuren is dat de stadwacht je even aanspreekt op een attitude-probleem. Je zal ook altijd de exotische wilde zijn voor de Raganorckers, zeker met hoe je eruit ziet. Verwacht maar wat vreemde blikken en onbeleefde reacties. Ik neem aan dat dit allemaal ten overvloede is en dat je weet wat je doet. Maar toch maar beter gewaarschuwd.

Over dit karakter is duidelijk nagedacht door iemand die weet wat hij ermee wil, en een leuke barbaar die liedjes zit te zingen in de herberg is nooit weg. Hoewel het duidelijk een buitenstaander is heb je die ook nodig in een stad. Wat mij betreft: welkom!

PS: Tenzij je de naam wil veranderen in "familie" ofzo lijkt clan me op zich een redelijk in het Nederlands ingeburgerd woord. Ik stoor me er persoonlijk niet zo aan. Maar ja, er zijn hier enkele lui van de Nederlandse-woorden-inqusitie. Misschien hebben die een idee.
"Uitnumbered" is echter geen Nederlands. Ik neem aan dat je 'in de meerderheid' bedoelt of iets van die strekking.

Nog één ding. Ik zou toch graag willen weten wat de zwaktes van het karakter zijn. Hij heeft een hard leven gehad in ruige streken, en daarom vergeef ik hem maar dat het weer een wees is. Alleen juist door dat harde leven...wat zijn zijn slechte kanten? Zijn trauma's? Zijn angsten, waar heeft hij spijt van?
Dit maakt een karakter menselijker en realistischer, en de Mods kunnen er als ze willen een keer een stukje drama ingooien. Ik lees nu alleen maar dat hij een heleboel mensen heeft gedood en dapper is en wraak heeft genomen en van alles kan. Ik wacht in spanning op de trauma's...
_________________
Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bjorn Vinglod
Sporenzoeker


Joined: 23 Feb 2005
Posts: 21
Location: Amsterdam

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 12:00 pm    Post subject: Reply with quote

Ja heb op VA gespeeld (en ik speel nog steeds), maar runde een Savage DND sessie voor dat ik bij VA speelde (vandaar de combinatie).

Ja. Zwakte, oh zeker wel. Hij is alcoholist en is erg bang voor reigers-het dier dan. Omdat dat "wel eens de Totem reiger zou kunnen zijn" Verder zal hij eerst 2x denken voordat hij een beer aanvalt, als de beer wit is zal hij hem niets doen en hem beschermen waar nodig is dan komt er nog dat hij lsnel naar vrouwen luistert , en is hij heel erg koppig tegenover andere mannen verder is deze barbaar, als hij niet dronken of aangeschoten is, erg verlegen. Maar is dapper in de strijd, maar niet daarbuiten. Verder wil hij zijn agressieve verleden vergeten en eens "normaal" geld verdienen...zonder bloed te vergieten. Hij is gewent dat je simpele ruzies kan oplossen door een biertje te kopen voor de ander.

Verder kan hij wel lezen, maar niet schrijven. Een van zijn wensen is leren schrijven en dan verhalen te gaan schrijven, en zijn liederen op papier zetten. Verder houd hij van feesten en bier, zoals de meeste barbaren, hij kan niet bepaald net eten en heeft dus geen kennis om met vorken te eten, als hij " netjes" eet, doet hij dat met zijn mes, en prikt hij er gewoon een stuk vlees aan en eet het.
Back to top
View user's profile Send private message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Sat Feb 26, 2005 8:27 pm    Post subject: Reply with quote

Misschien leuk om eens een pb naar Juffer Looi te sturen. Ze heeft een zoon die pelsjager is en die ze al een hele tijd niet meer gezien hebben. Wellicht dat jullie een gemeenschappelijke kennis hebben.

Je karakter is in behandeling. Wat ik er zo van gezien heb ziet het er allemaal goed uit. Ik ben blij dat je de zwakke kanten ook naar voren brengt. Dat is precies wat een karakter een karakter maakt in plaats van een hoopje vaardigheden. Ik ben benieuwd hoe deze barbaar zich in Raganorck gaat redden. De Bierkaai kan vast altijd nog wel sjouwers gebruiken als je nergens anders aan de bak komt. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Bjorn Vinglod.
Guest





PostPosted: Sun Feb 27, 2005 2:29 pm    Post subject: goed idee Reply with quote

Ok chill...hij gaat werk zoeken..bij bijvoorbeeld bierdragers ofzow, eh pb? wie?que?
Back to top
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Sun Feb 27, 2005 3:55 pm    Post subject: Reply with quote

Goed! Lekker karakter.. past helemaal in mijn straatje. hi!

wijzig nog even voor de goede orde het woord uitnumbered en raiders in net nederlands..

En zet je minder sterke kanten ook even in je omschrijving.. dan staat alles op een rijtje.
Het woord clan zat ik zelf ook enorm mee te dubben voor een ander verhaal.. en op familie na kan ik geen nederlands woord vinden dat de lading dekt. mijn engels nederlands woordenboek zegt;
geslacht, familie, stam, clan.

Clan mag wat mij betreft, maar Stam klinkt ook erg goed.. Stam van de beer, Stam van de Reiger! ...

Ik ken een roodharige die hier als woeste strijdster aankwam.. goedgehumeurd, maar gevaarlijk met een bijl, zingt in bad en gromt veel. Die loopt nu rond in een jurk en woont in een huis! Biertje doen? Barbaar
Dus dat vind ik zeker een leuke draai aan je verhaal.

Welkom!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Bjorn Vinglod
Sporenzoeker


Joined: 23 Feb 2005
Posts: 21
Location: Amsterdam

PostPosted: Sun Feb 27, 2005 5:42 pm    Post subject: Reply with quote

zoo bijgewerkt. Stam is een erg goed woord. De background is bijgewerkt. EEn roodharige..hmm.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group