Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Mirano de Valetra

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mirano de Valetra
Dwaler


Joined: 22 Feb 2005
Posts: 4
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Feb 22, 2005 12:44 pm    Post subject: Mirano de Valetra Reply with quote

Karakters Naam: Vincent van Zevenberg / Mirano de Valetra

Geslacht: Man

Ras: Mens

Leeftijd: 26

Beroep: Wetenschapper vroeger was hij een alchemist, maar heeft zich uiteindelijk verdiept in de symbolen van alchemie, en de mensheid.
In het geheim inquisiteur van de grauwe en priester van de Ene

Uiterlijk: Op het getinte gezicht valt vaak gelaatsloze uitdrukking staan, als het gezicht niet half verscholen is achter het half lange bruine haar van Vincent. Maar als je verder kijkt dan zie je in de donkerbruine ogen hoop branden. De rest van zijn lange en brede lichaam word bedekt met kleren die voldoen aan de eisen van welstand. Een goed geklede man. Dit uiterlijk heeft die altijd al zo gehad, en heeft er ook nadat hij had gewisseld van naam niks aangedaan, “Het is een test mijn naam is veranderd maar dat is het enige, mijn doen en laten kunnen die dearc niet veranderen, dus ik zal ook niet andere kleding gaan dragen.”

Karakter/persoonlijkheid: Vincent heeft eigenlijk maar 1 doel in het leven, en dat is de ene op de troon krijgen. En hij doet alles wat er voor nodig is, daardoor is hij erg sluw geworden, maar is naar alle mensen toe erg vriendelijk en open, voorzover dat nodig is, hij heeft af en toe ook wel de neiging om wat sarcastisch te zijn en een droogkloot. Verder is hij hoffelijk en wil zich af en toe nog wel eens gedragen als of hij van adel is, maar dit is alleen maar een rolletje wat die aanneemt voor de grauwe.

Verleden: Vincent is opgevoed door zijn vader vanaf zijn 3de levensjaar, want zijn moeder gestorven bij miskraam van zijn broertje. Als enigst kind en zonder vrouw wou mijn vader Marinus mij dus opvoede zodat ik precies zoals hem zou worden. Dit ging hele lange tijd goed, ik zag mijn vader altijd als voorbeeld, hij was mijn held, mijn leraar en mijn vader.
Hij bracht mij groot in de wetenschap, tot op een dag dat wij in discussie raakte over het geloof, hij vond dat geloof in de ene onzin was, en dat alles was te bewijzen met de wetenschap, ik geloofde wel niet in de ene maar ik had een standpunt aangenomen van een gelovige. Toen deze discussie verder voerde draaide het regel recht uit op een ruzie en ben ik als puber natuurlijk tegen de zin van mijn vader in, een bezoekje bij de kerk gaan plegen.
Het bezoek aan de kerk van de ene was een openbaring voor mij, en de discussie ook, “waarom zou de ene niet kunnen bestaan, er zijn veel dingen die de wetenschap niet op heeft kunnen lossen”. Sindsdien ben ik gaan geloven in de ene, alleen kon ik me niet echt laten zien in de kerk, of openlijk mijn geloof over de ene uiten. Ik was nu eenmaal een wetenschapper, en mijn vader zou helemaal over de rooie gaan als hij erachter kwam dat ik gelovig was in de ene.
Toen hij 21 was vond hij dat het wel tijd was om openlijk voor zijn geloof uit te komen, maar zijn normale leven moest die ook voort kunnen blijven zetten, dus hij was zo verstandig om het niet te doen, hij ging daar in tegen wel steeds vaker naar de kerk, alleen hij vermomde zich wel zodat hij niet herkent zou worden.
Dat zelfde jaar was zijn vader met een groot project bezig wat een doorslaggevende betekenis zou geven in de wetenschap, alleen niemand wist erover, behalve mijn vader, zelfs mij liet hij er niks over weten, en deed ook altijd zijn deur goed opslot, en had altijd de sleutel opzak. het was heel geheimzinnig, en koste blijkbaar een kapitaal, dit ging zover totdat we bijna op de straat stonden. Toen is mijn vader naar een Dearc gegaan, en heeft gevraagd of hij financiele steun kon krijgen. De persoon wou natuurlijk wel weten waar hij me bezig was vooradt hij geld gaf, en na een tijd liet mijn vader het zien. En toen kreeg hij stank voor dank. Een dag later schoot er een groep koninklijke soldaten bij ons naar binnen en hebben alles maar dan ook alles in mijn vaders werkkamer, waar die bezig was met het project kapot geslagen of meegenomen en verbrand. Vanaf die dag hebben ze mijn vader verboden om zich nog bezig te houden met de wetenschap. Mijn vader raden mij aan dat ik doormoest gaan voor de wetenschap, en dat ik daarom het best me kon afscheiden voor mijn vader, de gene die ik haat vanwege zijn geloof tegen de ene, en wie ik lief heb omdat hij nog steeds mijn vader en mijn leraar is. Hij heeft mij een geld bedrag mee gegeven die hij nog verborgen had voor nood, en ik ben op mij zelf gaan wonen, en voor de zekerheid is mijn naam verander, voordat mij hetzelfde lot zou toesnellen als mijn vader, Vanaf vandaag ga ik door het leven met de naam Mirano de Valetra. Mijn vrienden en kennissen moesten hiervan op de hoogte gebracht worden, aangezien het anders geen nut zou hebben. Hier ben ik dus eerst een tijd mee bezig geweest, en de meeste begrepen het wel, en accepteerde mij als Mirano de Valetra, aangezien de meeste namelijk ook wetenschappers waren, en wiste hoe belangrijk het was dat je door kon gaan met het gene waarvan je hield.
Het was een moeilijke tijd voor Mirano, maar het versterkte daardoor alleen maar zijn geloof in de Ene, “alleen mensen kunnen je zoiets aan doen”.
Mijn haat tegen de adelen van raganorck was nu gegroeid, en ze moesten opgeruimt worden, het was weer tijd om het geloof van de Ene recht te laten vieren en dat zou gebeuren, hij zou alles eraan doen om De Ene op de troon van Raganorck te krijgen. Door deze standvastigheid is hij ondergronds bekend geraakt, en is hij in contact gekomen bij de “Grauwe” waar hij tegenwoordig dienst doet als inquisiteurs van de orde van de 7 pelgrims.

Andere kenmerken/opmerkingen: heeft een echte haatliefde relatie met zijn vader. En een haat relatie met de adelen tenzij ze zich ook inzetten voor de Ene. Maar dit laat hij niet openlijk merken, en komt af en toe “gezellig” over de vloer bij de adellijke mensen, dit natuurlijk om er informatie te winnen voor de grauwe.



Ik hoop dat jullie het een leuk karakter vinden, en meld maar als er nog wat aangepast moet worden, lupijn zal nog wat extra info ontvangen, dus mochtje als mod wat extra info willen, het kan zijn dat ik dat niet hier openlijk neer zet, dus met een pm kan de rest te ontvangen zijn.


ik wil lupijn ff bedanken voor wat ideetjes met mijn karakter


Last edited by Mirano de Valetra on Thu Jan 21, 2010 10:18 am; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Tue Feb 22, 2005 1:02 pm    Post subject: Reply with quote

Interessant karakter, ik ben erg benieuwd hoe je hem gaat spelen en waar hij zoal in terecht gaat komen.

Wellicht leuk om eens naar te kijken zijn wat dingen die Newton zoal geschreven heeft. Hij was een wetenschapper en een religieus man. Er zijn er meer maar ik ben altijd een ramp geweest met namen.

Een van de aspecten waar je wellicht uit de voeten kan is het feit dat de middeleeuwers twee manieren kenden om God te leren kennen. De eerste was via de tekst van heilige geschriften, de bijbel en levens en werken van heiligen, de tweede was via het bestuderen van God`s werk; de natuur. De natuurwetenschappen lieten God`s glorie aan de mensen zien als een soort van tweede boek dat met de juiste methodes 'gelezen' kon worden.

Interessant daarbij zijn bijvoorbeeld het principe van de micro en de macrocosmos; de mens als afspiegeling van de cosmos waarbij de ziel het goddelijke element in de mens vertegenwoordigt.

Probeer eens te zien of je de theorie van Galenus achterhalen kunt over de vier humores ofwel de vier elementen/lichaamssappen etc.

Hmmm ik leuter weer, maar dat komt omdat ik nogal ge-intrigeerd ben door de middeleeuwse gedachtewereld en de aan esoterie grenzende verhoudingen wetenschap en religie.

Wat voor wetenschap bedrijft Marino en hoe gaat hij om met het feit dat hij zijn identiteit veranderd heeft? Heeft hij ook drastische maatregelen genomen om zijn uiterlijk aan te passen? Hoe doet hij dat met oude bekenden en oude vrienden die hem eventueel op straat zouden herkennen en of collega`s binnen de Tien Torens? Wat weet hij zelf nog van het project waaraan zijn vader zo ijverig werkte?

Je kunt antwoorden ook via pb sturen als je niet wil dat ze hier bij gezet worden.

Voor de andere spelers. Geheimen in karakterbeschrijvingen als pb sturen is niet de normale gang van zaken, maar in heel speciale gevallen en na afspraak met een van de moderators kan het inderdaad voorkomen dat wij mod`s bepaalde info met opzet achter houden om het spel voor jullie des te interessanter te maken. Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message
Calliope
Nachtdwaler


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 149
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Feb 22, 2005 1:23 pm    Post subject: Reply with quote

Ik vind het een intrigerend karakter. Iets zegt me dat hij nog wel eens voor een hoop plot kan gaan zorgen.
Ook kleine details, zoals het feit dat hij eigenlijk uit puberale dwarsheid in de Ene is gaan geloven, terwijl hij niet religieus is opgevoed, zijn apart. Er is volgens mij behoorlijk over dit karakter nagedacht.
Prettig dat het overleg over de Grauwen meteen via Lupijn is gegaan, scheelt weer een hoop discussie.
_________________
Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mirano de Valetra
Dwaler


Joined: 22 Feb 2005
Posts: 4
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Feb 22, 2005 1:25 pm    Post subject: Reply with quote

oke er is wat info bij gevoegd, en ik ga kijken of ik de dingen kan vinden die je me adviseerde.

Heb gelukkig al wel zozo wat achtergrond bronnen die eventueel wel handig kunnen zijn gelezen/ gekeken. dus hoop wel dat het goed komt.

ohw en uriel bedoel jij de Hippocrates theorie?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Tue Feb 22, 2005 2:58 pm    Post subject: Reply with quote

Hippocrates was a Greek physician born in 460 BC on de island of Cos, Greece. He became known as de founder of medicine and was regarded as de greatest physician of his time. He based his medical practice on observations and on de study of de human body. He held de belief that illness had a physical and a rational explanation. He rejected de views of his time that considered illness to be caused by superstitions and by possession of Kwaadaardige spirits and disfavor of de gods.

Hippocrates held de belief that de body must be treated as a whole and not just a series of parts. He accurately described disease symptoms and was de first physician to accurately describe de symptoms of pneumonia, as well as epilepsy in children. He believed in de natural healing process of rest, a good diet, fresh air and cleanliness. He noted that there were individual differences in de severity of disease symptoms and that some individuals were better able to cope with their disease and illness than others. He was also de first physician that held de belief that thoughts, ideas, and feelings come from de brain and not de heart as others of him time believed.

Hippocrates traveled throughout Greece practicing his medicine. He founded a medical school on de island of Cos, Greece and began teaching his ideas. He soon developed an Oath of Medical Ethics for physicians to follow. This Oath is taken by physicians today as they begin their medical practice. He died in 377 BC. Today Hippocrates is known as de "Father of Medicine"

by: Josephine Delvey

----

Galen of Pergamum 130-200

Greek physician considered second only to Hippocrates of Cos in his importance to de development of medicine, Galen performed extensive dissections and vivisections on animals. Although human dissections had fallen into disrepute, he also performed and stressed to his students de importance of human dissections. He recommended that students practice dissection as often as possible. He studied de muscles, spinal cord, heart, urinary system, and proved that de arteries are full of blood. He believed that blood originated in de liver, and sloshed back and forth through de body, passing through de heart, where it was mixed with air, by pores in de septum. Galen also introduced de spirit system, consisting of natural spirit or "pneuma" (air he thought was found in de veins), vital spirit (blood mixed with air he believed to found in de arteries), and animal spirit (which he believed to be found in de nervous system). In On de Natural Facilities, Galen minutely described his experimentation on a living dog to investigate de bladder and flow of urine. It was Galen who first introduced de notion of experimentation to medicine.

Galen believed alles in nature has a purpose, and that nature uses a single object for more than one purpose whenever possible. He maintained that "de best doctor is also a philosopher," and so advocated that medical students be well-versed in philosophy, logic, physics, and ethics. Galen and his work On de Natural Faculties remained de authority on medicine until Vesalius in de sixteenth century, even though many of his views about human anatomy were false since he had performed his dissections on pigs, Barbary apes, and dogs. Galen mistakenly maintained, for instance, that humans have a five-lobed liver (which dogs do) and that de heart had only two chambers (it has four).

----

It is believed that Hippocrates was de one who applied this idea to medicine. "Humoralism" or de doctrine of de Four Temperaments as a medical theory retained its popularity for centuries largely through de influence of de writings of Galen (131–201 CE) and was decisively displaced only in 1858 by Rudolf Virchow's newly-published theories of cellular pathology. While Galen thought that humours were formed in de body, rather than ingested, he believed that different foods had varying potential to be acted upon by de body to produce different humours. Warm foods, for example, tended to produce yellow bile, while cold foods tended to produce phlegm. Seasons of de year, periods of life, geographic regions and occupations also influenced de nature of de humours formed.

de imbalance of humours, or "dyscrasia", was thought to be de direct cause of all diseases. Health was associated with a balance of humours, or eucrasia. de qualities of de humours, in turn, influenced de nature of de diseases they caused. Yellow bile caused warm diseases and phlegm caused cold diseases.

In On de Temperaments Galen further emphasized de importance of de qualities. An ideal temperament involved a balanced mixture of de four qualities. Galen identified four temperaments in which one of de qualities, warm, cold, moist and dry, predominated and four more in which a combination of two, warm and moist, warm and dry, cold and dry and cold and moist, dominated. These last four, named for de humours with which they were associated—that is, sanguine, choleric, melancholic and phlegmatic, eventually became better known than de others. While de term "temperament" came to refer just to psychological dispositions, Galen used it to refer to bodily dispositions, which determined a person's susceptibility to particular diseases as well as behavioral and emotional inclinations.

Methods of treatment like blood letting, emetics and purges were aimed at expelling a harmful surplus of a humour. They were still in de mainstream of American medicine after de Civil War.

There are still remnants of de theory of de four humours in de current medical language. For example, we refer to humoral immunity or humoral regulation to mean substances like hormones and antibodies that are circulated throughout de body, or use de term blood dyscrasia to refer to any blood disease or abnormality.

de theory was a modest advance over de previous views on human health that tried to explain in terms of de divine. Since then practitioners have started to look for natural causes of disease and to provide natural treatments.
Back to top
View user's profile Send private message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Tue Feb 22, 2005 3:02 pm    Post subject: Reply with quote

Hippocrates was de eerste die het invoerde. Galenus ontwikkelde zijn idee-en verder en had er zo zijn eigen kijk op. Dankzij Galenus waren de vier temperamenten bekend in de westerse middeleeuwen.

Vier lichaamssappen bloed, water, zwarte gal en gele gal werden gekoppeld aan de vier elementen vuur, water, aarde en lucht en uit combinaties van deze lichaamssappen kwam iemands karakter voort. Ook ziektes hadden te maken met een overschot of een tekort aan bepaalde lichaamssappen en dat is gelijk ook de theorie achter het aderlaten (het verwijderen van een teveel aan bloed (vuur-element) in een lichaam. Als je koorts hebt, wordt je warm, heb je dus een teveel aan vuur in je lijf en is het weghalen van bloed (vuur) een geschikte methode om je herstel te bespoedigen.

Voor alchemie en alchemisten; zie ook mijn link bij de Algemene discussie en ik weet bijna zeker dat de speler achter Henrich van Basel ook nog wel wat het een en ander weet over dat onderwerp. Het is niet mijn allersterkste kant. De symboliek is echter wel ontzettend interessant om je in te verdiepen.
Back to top
View user's profile Send private message
Mirano de Valetra
Dwaler


Joined: 22 Feb 2005
Posts: 4
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Feb 22, 2005 6:27 pm    Post subject: Reply with quote

uriel bedankt voor je info,
maar zijn er nog vragen of opmerkingen, of kan ik naar de lijst van inwoners verplaatst worden?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group