Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Emily
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Aradiake
Duister als de Nacht


Joined: 19 Feb 2005
Posts: 67

PostPosted: Sat Feb 19, 2005 10:50 pm    Post subject: Emily Reply with quote

Emailadres:
aradiake@hotmail.com
Karakters Naam:
Emily Trepiyven
Geslacht:
Vrouw
Ras:
Mens
Leeftijd:
26 jaar
Beroep:
Psychologe
Uiterlijk:
Halflang blond haar, blauwe ogen.
Karakter/persoonlijkheid:
Emily is een rustig iemand, die heel goed kan luisteren en raad geven. Ze is altijd en overal doodeerlijk en probeert in alle omstandigheden de rust te bewaren. Ze is vriendelijk en geduldig en probeert iedereen zo goed mogelijk te helpen.
Verleden:
Emily is niet geboren in Raganorck, maar is op haar 3de, samen met haar ouders, naar daar verhuist.

Haar moeder wilde dolgraag dat ze in haar voetsporen zou treden, kamermeisje in het grote kasteel van Raganorck, maar dat leek Emily niets. Ze is niet zo iemand die anderen wil dienen, ze wil haar eigen baas zijn.
Dus is ze psychologie gaan studeren in de 'Toren der Waanzin' en is ze dan ook psychologe geworden. En nog niet zo'n slechte ook (ze is één van de beste psychologen op dit moment in Raganorck), ze heeft al velen kunnen helpen door te luisteren en heel goede raad te geven. Daarvoor heeft ze een gave, die ze van bij haar geboorte heeft meegekregen.
Met 'die gave' wordt bedoelt dat, als ze haar 'cliënten' een hand geeft, bij een moeilijk gesprek ofzo, ze als het ware in hun zielen kan kijken.
Uiteraard gaat dit niet vanzelf en wordt Emily er soms heel ziek van. Wanneer ze een handoplegging doet, komen er veel zaken op haar af. Ze wordt duizelig, krijgt soms zelfs koortsaanvallen en heel af en toe hyperventilatie-aanvallen.
Om dat tegen te gaan, moet ze telkens na zo'n gesprek een speciaal drankje innemen, dat alleen door Alchemisten gemaakt kan worden, met in dat drankje het ingedriënt Zwarte Lotus. Gelukkig zijn die er wel in Raganorck, anders zou Emily het niet vol kunnen houden en er aan onderdoor gaan.

Problemen in haar jeugd heeft ze niet echt gehad, maar 1 ernstig probleem is er wel voorgevallen: Ze is erachter gekomen dat ze geadopteerd is, een paar maanden na haar geboorte. Ze wilde ongelofelijk graag op zoek gaan naar haar biologische ouders, maar heeft daartoe nooit de kans gekregen. In Raganorck hoopt ze hen te vinden...
Haar relatie met haar adoptie-ouders (hoewel ze hen nog steeds mam en pap is blijven noemen tot hun dood), was heel goed. Emily werd vrij opgevoegd, zolang ze zich verantwoordelijk kon gedragen.
Van haar echte ouders weet ze dat het artistieke mensen waren/zijn. Hun namen zijn Monica Ygenberghs en Pieter Mynhoeven. Van haar adoptie-ouders heeft ze een tekening (een portret) van ieder gekregen, getekend door een familielid, die ook artistieke kwaliteiten had. Verder weet ze bijna niets van haar biologische ouders.

Andere kenmerken/opmerkingen:
Emily is single en mist een man in haar leven. Ze wil dolgraag kinderen, een gezin waar ze van houdt... Ze gelooft voor 100% in 'de ware' en wacht geduldig af tot 'haar' man komt opdagen.... Daarom draagt ze ook steeds een lege schede aan de zijkant van haar heup en hoopt ze dat de man van haar dromen daar zijn dolk zal in steken.


Ik hoor het wel als mijn karakter goed- of afgekeurd is Wink


Heel veel liefs,
Aradiake.


Last edited by Aradiake on Wed Feb 23, 2005 4:54 pm; edited 11 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Den Belg
Guest





PostPosted: Sun Feb 20, 2005 12:08 am    Post subject: Reply with quote

Uit naam van alle Belgen hier heten we u van harte welkom Smile

Een mod zal je dra verder helpen !

Have fun in Raganorck !!
Smile
Back to top
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Feb 20, 2005 8:01 am    Post subject: Reply with quote

Ja, van harte welkom. Even een tip voordat de mod jouw karakter ziet: maak het verleden langer, daar houden ze van!
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Aradiake
Duister als de Nacht


Joined: 19 Feb 2005
Posts: 67

PostPosted: Sun Feb 20, 2005 8:55 am    Post subject: Reply with quote

Héhé, is het zo al beter? Wink Thx voor de tip! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Feb 20, 2005 9:13 am    Post subject: Reply with quote

Ja hoor, het is zo al beter. Als je de modjes helemaal blij wil maken zou je hem nog een stuk of 3, 4 regels langer kunnen doen.
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Aradiake
Duister als de Nacht


Joined: 19 Feb 2005
Posts: 67

PostPosted: Sun Feb 20, 2005 10:28 am    Post subject: Reply with quote

Voila Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Feb 20, 2005 5:40 pm    Post subject: Emily Reply with quote

Inwe heeft je niet de beste raad gegeven. De lengte van een tekst is geen garantie voor een goede karakterbeschrijving.
Het is de inhoud van een karakterbeschrijving die uitmaakt. Er kunnen in overleg met de speler meer details toegevoegd worden, omdat bijvoorbeeld enkele elementen uit het verhaal onduidelijk zijn. En heel logischerwijs kunnen zulke dingen het verhaal 'langer' maken... :)

Een voorbeeld van een redelijk kort maar krachtige Karakterbeschrijving (en nu ik 'm toch bij de hand heb); Walefrid van de Hoeve Barnsteen
(Het is weliswaar van iemand die al heel lang op het forum zit)

Het op zoek gaan naar haar pleegouders is een mooie queeste voor het karakter...
Hoe is haar pleeg-ouders relatie tot het hele adoptie-gebeuren...heb je een aanknopingspunt tav de echte ouders? Raganorck is ontieglijk groot... Ik zie een jonge vrouw al iedere inwoner aanklampen met: Heeft u mijn echte ouders soms gezien? ;)

Hoe zag je die één of andere speciale gave van jouw Karakter...hoe werkt die in de theorie/praktijk? Graag een beschrijving daarvan...

Als ze Psychologe is zou ze misschien gestudeerd kunnen hebben (een officiële opleiding in ieder geval) aan één der Tien Torens, zie Raganorck voor Dummies, er is ook een Toren der Waanzin
Misschien kun je het in je achtergrond gebruiken... en het zou, als je het leuk vind ook een startpunt kunnen zijn wanneer je zou gaan spelen.

En wat het single zijn betreft: misschien is dit leuk om te vermelden voor jouw karakter: trouwlustige Raganorckse dames dragen een lege schede aan de zijkant van hun heup en hopen dat de man van hun dromen daar zijn dolk in zal steken. (Echt waar)
Hier kun je daar meer over lezen...
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Aradiake
Duister als de Nacht


Joined: 19 Feb 2005
Posts: 67

PostPosted: Sun Feb 20, 2005 6:10 pm    Post subject: Reply with quote

Ik heb het aangepast. Als er nog wat ontbreekt of er moet wat aan veranderd worden, zeg je het maar Smile
Ik hoop wel dat ik het hier een beetje goed ga doen... Ik ben nog niet zo heel bekend met RPG's enzo... Smile


Heel veel liefs,
Aradiake.
Back to top
View user's profile Send private message
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Feb 21, 2005 8:43 am    Post subject: Reply with quote

De mod's zullen je goed verder helpen, daar verzeker ik je van.
En waarom geef ik toch altijd slechte raad, zo slecht is het toch niet? Ik bedoel, het verleden van een karakter is meestal wel beter als je een uitgebreidde karakterbeschrijving geeft...
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Ralvin DelTramos
Duister als de Nacht


Joined: 02 Dec 2003
Posts: 72

PostPosted: Mon Feb 21, 2005 1:06 pm    Post subject: Reply with quote

Inwe: Ik denk dat dit het idee 'kwantiteit is nog geen kwaliteit' is Smile

Aradiake: leuk karakter! Het is origineel dat ze een psychologe is, ik ben benieuwd hoe dat in posts uit komt Very Happy Kan je hele psychologische praatjes uit die tijd afsteken Smile Leuk!

En er zijn er meerdere die beginneling zijn hoor, ik was toen ik hier kwam ook nog een beginneling maar kan je verzekeren dat je de Raga-sfeer snel genoeg door hebt en dat het dan een heel leuke stad is om in te spelen Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Aradiake
Duister als de Nacht


Joined: 19 Feb 2005
Posts: 67

PostPosted: Tue Feb 22, 2005 2:48 pm    Post subject: Reply with quote

Ralvin DelTramos wrote:
Aradiake: leuk karakter! Het is origineel dat ze een psychologe is, ik ben benieuwd hoe dat in posts uit komt Very Happy Kan je hele psychologische praatjes uit die tijd afsteken Smile Leuk!



Ik zal zéker m'n best gaan doen, he Wink Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Aradiake
Duister als de Nacht


Joined: 19 Feb 2005
Posts: 67

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 12:05 pm    Post subject: Reply with quote

Ben ik nu geaccepteerd ofzo, dat ik in dit forum sta?? Confused

XXXXXXX
Aradiake Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Calliope
Nachtdwaler


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 149
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 12:21 pm    Post subject: Reply with quote

Klopt. je kan nu lekker gaan spelen met het karakter. Wat doe je hier nog? Ga de stad in! Wink
_________________
Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Aradiake
Duister als de Nacht


Joined: 19 Feb 2005
Posts: 67

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 12:24 pm    Post subject: Reply with quote

Héhé, dat is maar een woord Wink Maar 'k heb nu wel een vraagje : Waar en hoe kan ik, als Emily (een psychologe dus), het beste beginnen??

XXXXXXXXXXX
Aradiake Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Calliope
Nachtdwaler


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 149
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 12:26 pm    Post subject: Reply with quote

Dat ligt eraan waar je kiest te werken. Ik weet niet of je al had afgesproken te werken in de Toren der Waanzin, misschien wel de meest logische plaats voor een psychologe. Als dat het geval is kun je die vinden in de Tien Torens. Have fun...
_________________
Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group