Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Helena Irina Maria Anastacia gravin van Rigenstein tot ...
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Annic
Sporenzoeker


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 8
Location: Utrecht

PostPosted: Wed Feb 16, 2005 8:00 pm    Post subject: Helena Irina Maria Anastacia gravin van Rigenstein tot ... Reply with quote

Emailadres: nkorthagen@hotmail.com
Karakters Naam: Helena Irina Maria Anastacia gravin van Rigenstein tot La Roche en pluit van het geslacht Nachtstorm

Geslacht: V

Ras: Mens

Leeftijd: 28

Beroep: gravin?

Uiterlijk: Jonge vrouw, gekapt volgens de laatste mode, altijd zo mooi mogelijk gekleed.

Karakter/persoonlijkheid: Hooghartig, maar wel vriendelijk. Veel verder dan haar adelijke vriendinnen gaat Helena's interesse niet. Daarom is etiquette uitermate belangrijk voor haar, onadelijk gedrag vindt ze vreselijk maar genegeerd worden vindt ze onuitstaanbaar. Ze heeft Ophelia nog nooit gesproken en dat zit haar dan ook danig dwars. Ze vindt dat ze alleen al op basis van haar familinaam (hoewel de oorsprong twijfelachtig is) en haar rijkdom, in de vriendenkringen van de koningin thuis hoort (denk aan Hyacinth Bucket, schone schijn).

Verleden: Helena is de oudste van 3 meisjes. Elisabeth, Johanna, Patricia, rowena is 12 en Juliana, wilhelmina, Antoinette, Evana is 9. Zij wonen bij Helena op het landgoed maar worden geheel verzorgd door een gouvernante. Helena heeft nauwelijks interesse in ze. Het grote leeftijdsverschil komt omdat Vader (Gwydion) ook op zee is geweest. Kort voor de geboorte van Juliana is vader weer vertrokken en tot op heden niet terug gekeerd. Moeder is 7 jaar geleden overleden na een val van haar paard. Sindsdien is Helena dus regentesse van het Landgoed. Het Landgoed is ergens heel lang geleden door een lid van koninklijke familie aan een voorvader van Helena 'gegeven'. Niemand weet meer wanneer en aan wie.Haar landgoed grenst bijna aan dat van Arthur. Het wordt door een kleine uitloper van een ander landgoed van elkaar gescheiden. De Moeder van Arthur (Ivrana) is Regentesse op het Landgoed Natzenburg. Arthur is 35, is op de commandeurs positie gekomen door aanbevelen van Gwydion, omdat ze bijna buren waren waren ze namelijk al vrienden. Helena is met hem getrouwd toen ze 24 was. vooral omdat er zoveel mannen om haar hand vroegen, Arthur was een goede keus, vooral omdat hij veel op zee is. Hij is een week na hun huwelijk vertrokken en nog niet teruggekeerd. Ze heeft nog geen kinderen omdat Arthur altijd op zee is.
Helena is veel meer geinteresseerd in enkele van haar nichtjes. Vooral een achternichtje van 19 trekt ze veel mee op. Dit nichtje is nog niet getrouwd en verblijft daarom veel op de burcht van Helena.

Andere kenmerken/opmerkingen: Altijd vergezeld van een aantal bedienden, lijfwachten, gezelschapsdames en familieleden.
_________________
Hoezo ik heb geen leven? Ik ben HIER toch?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Javier
Nachtdwaler


Joined: 03 Nov 2004
Posts: 184
Location: Raganorck, Stadswal, Huize Schmidt

PostPosted: Wed Feb 16, 2005 9:17 pm    Post subject: Reply with quote

Meer informatie zou leuk zijn.. Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Feb 16, 2005 11:14 pm    Post subject: Gravin Reply with quote

Als je wil kijk even naar de achtergronden van Raganorck, daar kun je elementen voor jouw karakter uit gebruiken, want de beschrijving van het karakter is een goede aanzet, maar inderdaad erg summier...maar misschien had je nog meer plannen ;) :
Raad der wijzen
En voor een beknopt overzicht voor de adel:
Raganorck voor dummies

Wellicht heb je dan genoeg informatie om jouw Gravin onder de Déarc of de Onyx adel te plaatsen... de twee botsende takken in Raganorck.

Raganorck heeft een haven: de Aankele Haaie en een ondergrondse rivier, misschien een idee voor de achtergrond van de man van de Gravin? Hoe heet zijn schip? Wat is zijn functie...kapitein, handelaar, bemiddelaar? Schrijven ze elkaar, is het romantiek of een puur platonische relatie? Was hun huwelijk het vergroten van grondgebied, of had het een andere reden?
Heeft ze eigenaardigheden, een doel (dat kan een extra dimensie geven aan het rollenspelen en het invullen van de achtergrond van de Gravin).
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Teugata
Sporenzoeker


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 8
Location: Amsterdam

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 9:17 am    Post subject: Reply with quote

Surprised Sad

ik vroeg eerder om een akte van verblijf en toch helpen jullie haar eerder Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
Annic
Sporenzoeker


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 8
Location: Utrecht

PostPosted: Fri Feb 18, 2005 9:21 pm    Post subject: Reply with quote

Helena zegt:

Pardon!!
Hoe durft u mij zo aan te spreken zonder uzelf eerst te introduceren! Wie denkt u eigenlijk wel dat u bent. En dan ook nog naar zulke intieme details vragen! Als u niet snel wat vriendelijker toon aanslaat stuur ik mijn bediende op u af! Van dit soort behandeling ben ik niet gediens

Helena keert zich om en loopt weg

(al razend over het oneerbiedige gedrag van tegewoordig, en dat niemand meer respect voor de adel heeft)
_________________
Hoezo ik heb geen leven? Ik ben HIER toch?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Feb 18, 2005 11:22 pm    Post subject: Reply with quote

((IC))
Mijn nederige excuses Dame, u verdient een satijnen ontvangst, Welkom op het Raganorck forum Vrouwe... kopje koffie getrokken van de wortels van Notelarijn wellicht terwijl u wacht, willen de beide heren ook iets?

((OOC))
Dit is nog geen speelforum, hierbij val ik dus weer uit mijn rol. ;)

Als ik het goed heb, maar verbeter me wanneer het niet zo is, dan is Helena zeker geen Dame om zonder handschoenen aan te pakken, de foto van jouw avatar lijkt verdacht veel op de Vrouwe die de kaartspeler op de Raganorck Larp zo fanatiek verdedigde...meer waard dan de hele rechtbank bij elkaar.

In dat geval is het misschien aardig te melden dat Walefrid, de man die de kaartspeler aanhield, van Déarc adel is misschien leuk ter inspiratie...Walefrid van de Hoeve Barnsteen

((IC))
Verder kan ik even niet van dienst zijn Vrouwe, deze klerk is geveld door de griepgolf en heeft derhalve de concentratie van de hoeveelheid inkt op de onschuldigheidsverklaring van de Inquisitie.
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Feb 19, 2005 9:14 am    Post subject: Reply with quote

IC: Toch hebben de anderen gelijk, vrouwe, u zou nog wat dingen kunnen aanpassen aan uw beschrijviningen. Voor de rest wens ik u een prettig verblijf in Raganorck.
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Guest






PostPosted: Sat Feb 19, 2005 9:28 am    Post subject: Reply with quote

((OOC)) hihihi, inderdaad de edelvrouwe van de LARP. Dearc adel dus, ja. Was ik even vergeten te melden. En het huwelijk met mijn man is inderdaad voornamelijk uit geldelijk voordeel voltrokken. Hij is commandeur van de Marine en kapitein der zeilschip Titania. Waar hij momenteel is weet Helena ook niet. Met die veranderende riviren weet je nooit hoe lang je over een reis doet. Hij kan dus elk moment terugkeren of nooit meer...

[/quote] de Vrouwe die de kaartspeler op de Raganorck Larp zo fanatiek verdedigde...meer waard dan de hele rechtbank bij elkaar.

HIHI, met vlijerij bereik je alles, en tover je een blosje op de wangen van een ónschuldige' jonge dame.

((IC)) Ik dank u voor uw hartelijke ontvangst. Ik zal overwegen toch nog enkele dagen in Raganorck te blijven. Mits niet iedereen hier een onbeschofte vlerk blijkt te zijn. Ik hoop dat u nu geen verdere vragen meer heeft maar indien dit wel het geval is zal ik, als het mij belieft, wellicht antwoord geven.
Back to top
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Feb 19, 2005 12:38 pm    Post subject: Reply with quote

IC: Het spijt me zeer vrouwe, maar niet iedereen hier in Raganorck zal zo beleefd zijn als een aantal van ons. U heeft wel alle recht om de mensen die zich niet naar zin gedragen erop te wijzen dat ze wat minder onbeschoft moeten zijn.
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Mon Feb 21, 2005 7:04 pm    Post subject: Reply with quote

Hoi Nicci! Welkom in Raga! Dit forum deel is nog volledig ooc.

Vraagje; hoe sta je er tegenover als er personen uit je geschiedenisbeschrijving als npc opduiken? Ik weet niet of het zal gebeuren, maar ik wil graag de mogelijkheid openhouden dat het kan.

Heeft de vrouwe nog meer adellijke familieleden? Hoe is haar familieband met Ophelia?

Als Andre en Stefan het leuk vinden, zouden zij dan hun karakterbeschrijving er bij willen zetten? Dan kun je je twee bedienden met hun toestemming natuurlijk meenemen in je posts. Dat moet je even met hen kortsluiten.

Een karakter met een aantal heel leuke kanten en ik denk dat je optreden tijdens de rechtszaak ook nogal wat aandacht getrokken heeft. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Leona
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 109
Location: Perth, West-Australie

PostPosted: Tue Feb 22, 2005 8:32 pm    Post subject: Reply with quote

Hee Niccii!

Betekent dit dat je echt gaat schrijven? Ik wordt nu al bang van die arrogante dame van je Wink
eh... die edele vrouwe die zo terecht op haar strepen staat bedoel ik natuurlijk.

Jouw man is vetrokken op een zeilschip. Komt die ooit nog aanmeren in schoon Aankele Haaie, wellicht?

Marieke
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Sat Feb 26, 2005 10:40 pm    Post subject: Reply with quote

Goed, hier geldt ook het zelfde deuntje, hoe hard wordt er nog gewerkt aan dit karakter. Ik heb begrepen dat er spelers van je afhankelijk zijn, dus wellicht wordt het tijd om je karakter een beetje beter uit te breiden.

Ik hoop niet dat je naderhand toch hebt afgezien om op Raga te gaan schrijven, maar als dat toch zo is laat het dan even weten.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Annic
Sporenzoeker


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 8
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Mar 10, 2005 8:43 pm    Post subject: Reply with quote

Oeps, sorrie. Ik was onder de impressie dat ik een abonnement had op dit topic en dus een mailtje zou krijgen als er weer replys waren. Ik was dus nog aan het wachten op reacties.

Ik zal inderdaad eens aan Stefan vragen of hij zin heeft om te schrijven. Ik zal andre's karakter Lance Blijlot er wel bij schrijven, ik weet zeker dat andre dat niet zelf wil doen.

Het lijkt me erg leuk als er personages op komen duiken uit mijn heden/verleden. Let wel dat ik zelf al van plan was om sommigen van hem mee te nemen op de Larp. Vooral mijn echtgenoot Arhtur zal hopelijk (vooral afhangend van een geschikt kostuum voor Andre (!)) zijn opwachting maken tijdens raganork 2, wanneer dat ook moge zijn Crying or Very sad Question

Het idee was wel dat Arthur ook iets met Aankele Haaie te maken had, maar Helena heeft eerlijk gezegd niet zoveel verstand van al dat schepen gedoe Wink

Helena is de oudste van 3 meisjes. Elisabeth, Johanna, Patricia, rowena is 12 en Juliana, wilhelmina, Antoinette, Evana is 9. Zij wonen bij Helena op het landgoed maar worden geheel verzorgd door een gouvernante. Helena heeft nauwelijks interesse in ze. Het grote leeftijdsverschil komt omdat Vader (Gwydion) ook op zee is geweest. Kort voor de geboorte van Juliana is vader weer vertrokken en tot op heden niet terug gekeerd. Moeder is 7 jaar geleden overleden na een val van haar paard. Sindsdien is Helena dus regentesse van het Landgoed. Haar landgoed grenst bijna aan dat van Arthur. Het wordt door een kleine uitloper van een ander landgoed van elkaar gescheiden. De Moeder van Arthur (Ivrana) is Regentesse op het Landgoed Natzenburg. Arthur is 35, is op de commandeurs positie gekomen door aanbevelen van Gwydion, omdat ze bijna buren waren waren ze namelijk al vrienden. Helena is met hem getrouwd toen ze 24 was. vooral omdat er zoveel mannen om haar hand vroegen, Arthur was een goede keus, vooral omdat hij veel op zee is. Hij is een week na hun huwelijk vertrokken en nog niet teruggekeerd.

Helena is veel meer geinteresseerd in enkele van haar nichtjes. Vooral een achternichtje van 19 trekt ze veel mee op. Dit nichtje is nog niet getrouwd en verblijft daarom veel op de burcht van Helena.
Veel verder dan haar adelijke vriendinnen gaat Helena's interesse dus niet. Etiquette is dus wel uitermate belangrijk voor haar, onadelijk gedrag vindt ze vreselijk maar genegeerd worden vindt ze onuitstaanbaar.

Ze heeft Ophelia nog nooit gesproken en dat zit haar dan ook danig dwars. Ze vindt dat ze alleen al op basis van haar familinaam (hoewel de oorsprong twijfelachtig is) en haar rijkdom, in de vriendenkringen van de koningin thuis hoort (denk aan Hyacinth Bucket, schone schijn)


Tot slot wat vraagjes van mijn kant:
Is het mogelijk dat Helena het landgoed erft en haar kinderen ook nachtstorms worden? Of worden dat von Natzenburgjes en wordt Arthur eigenaar?
Is dit genoeg background, of willen jullie nu meer karaktereigenschappen hebben?
_________________
Hoezo ik heb geen leven? Ik ben HIER toch?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Annic
Sporenzoeker


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 8
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Mar 10, 2005 8:49 pm    Post subject: Reply with quote

Eeehm ik wilde graag een speciale account voor Helena aanmaken maar dat kan blijkbaar niet met hetzelfde e-mail adres. Iemand een idee wat ik dan moet doen?
_________________
Hoezo ik heb geen leven? Ik ben HIER toch?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Tue May 03, 2005 3:08 pm    Post subject: Reply with quote

Antwoord op uw vraag, al is het erg verlaat.

Als Arthur van adel is, dan bevat zijn achternaam onder andere de toevoeging Nachtstorm en is zijn volledige naam voor officiele gelegenheden Natzenburg Nachtstorm. Dat houdt in dat eventuele kinderen volledig recht hebben op de naam Nachtstorm en daarmee dus ook op het landgoed.

Landgoederen zelf liggen echter ingewikkeld. De stad behoort toe aan de Dearc-adel, het woud aan de Onyx-adel; normaal gesproken. Een landgoed bevind zich meestal buiten de stad en kan op papier toebehoren aan de Natzenburgers omdat ze Dearc-adel zijn, maar in praktijk bewoond worden door een Onyx-familie omdat het in de wouden ligt en zij vinden dat ze er recht op hebben en zich door een papiertje van Dearc niet laten wegjagen van hun land. Daarnaast kan het land ook braak liggen of een versterkte hoeve zijn. Braak liggen heeft het zelfde netto effect als het bewoond zijn door een Onyx-familie. Het land levert niets op, maar is op papier wel van de Natzenburgers. Het beheerd worden van het landgoed vanuit een versterkte hoeve brengt enige inkomsten met zich mee, maar houdt tevens in dat je huishouding die daar woont een groot gevaar loopt met betrekking tot de Spinelfen en dat het heen en weer reizen tussen je landgoed en de stad erg gevaarlijk is.

Ik denk dat ik zo de situatie het beste weer geef; een landgoed hebben is geen probleem, maar het landgoed daadwerkelijk in praktijk beheren is een flink stuk lastiger.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group