Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

elf torens?

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Sun Oct 13, 2002 11:38 am    Post subject: elf torens? Reply with quote

Quote:

Tussen de torens ratelen af en toe koetsen, de paardenhoeven een donderend geraas op de keien. Een paar lieden in lange jassen en hoge hoeden, en af en toe een kanten kraag, lopen alleen of met een kleine groep schijnbaar met een doel tussen de centra van wetenschap, magie, en kwakzalverij die de beroemde Tien Torens zijn. Te midden van de oorspronkelijke tien die nu het centrum vormen van de gevierde universiteit van Raganorck - een toren elk voor wis- en natuurkunde, theologie, magie, alchemie, schone kunsten, oude talen, filosofie, geneeskunde, retoriek en politicologie, rechten, en geschiedenis - zijn vele andere torens verrezen, zowel om de studenten en professoren te herbergen, als om woonruimte en laboratoria te scheppen voor onafhankelijke magiers en alchemisten. Geen echter van de nieuwe torens bereikt in hoogte de oude tien, gemaakt van gepolijst zwart steen, waarin hoge ramen met ijzeren rasters open zijn gelaten, en op de hoge pieken waarvan de altijd aanwezige gargouilles zitten, loerend naar de vijanden van kerk en stad.



ik zie in het vetgedrukte gedeelte elf verschillende onderwerpen, gescheiden door koma's, staan..
ik ben in de war, welke onderwerpen horen nou bij één toren?

~ met z'n blauwe badeendje

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Sun Oct 13, 2002 11:50 am    Post subject: Elf torens? Reply with quote

Oh, haha, punctueel!
- ehhh... Zo?

* Wis- en natuurkunde
* Theologie
* Magie & alchemie
* Schone kunsten
* Oude talen
* Filosofie
* Geneeskunde
* Retoriek en politicologie
* Rechten
* Geschiedenis

Maar volgens mij zit er ook een Kerk in één van de Tien Torens, of valt dat gewoon onder Theologie? Dat lijkt me wel het meest logisch :)

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Sun Oct 13, 2002 4:41 pm    Post subject: Re: Elf torens? Reply with quote

'k vond het wel handig om te weten, voordat ik opschrijf dat Gashyr de toren van geschiedenis en magie in wandelt :P

~ met z'n blauwe badeendje

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group