Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Teugata
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Teugata
Sporenzoeker


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 8
Location: Amsterdam

PostPosted: Wed Feb 16, 2005 3:15 pm    Post subject: Teugata Reply with quote

aangezien ik niet zeker weet of dde mijne was goedgekeurd zal ik hem nog een keer plaatsen;

Emailadres: animefan106@hotmail.com
Karakters Naam: Teugata Mariuku
Geslacht: mannelijk
Ras: mens
Leeftijd: 16
Beroep: page
Uiterlijk: blanke huidskleur,blond haar,blauwe ogen
Karakter/persoonlijkheid: Teugata is een rustige jongen die snel kan denken in tijden van nood. Hij kan goed met wapens omgaan dat hem van jongs af aan geleerd is door zijn vader en zijn grootvader.
hij geeft veel om de mensen om hem heen en riskeert zijn leven voor anderen, zolang het maar niet het leven is van een heersende Nachtstorm…
Verleden: Al eeuwen lang generatie op generatie was zijn familie al stadswacht geweest, in dienst van het koningshuis der Raganorck.
Jaren dient de familie de Nachstorms, tot de komst van de jonge koningin Opheilia.
Volgens zijn vader kan geen kind Raganorck regeren en zal iedereen beter afzijn met haar aftreden, een tegenvaller voor Raganorck en zijn bewoners..
Zijn vader sterft op de jonge dagen van Teugata door zijn dienst en trouw te bewijzen aan de stad. Hij was, net als zijn vader, aan een dodelijke ziekte gestorven die veel voorkwam bij de stadswacht. Zijn dienst en trouw, eeuwen lang die de familie overdraagt heeft ieder zijn dood betekend.. Door die reden zet teugata de familie traditie niet meer voort uit angst. Zijn moeder stierf snel na de dood van zijn vader van verdriet. Voor Teugata was het een enorme schok om op zijn jonge leeftijd beide ouders te moeten begraven in het familie graf.
Ook al is het haar laatste wens haar zoon ooit als stadswacht te zien, durfde Teugata niet in dienst met de gedachte het zelfde lot te ondergaan.
Na zijn korte jeugd werd hij een page van een edelman uit de Onyx-adel waar hij als wees werd opgevangen. Dit versterkte zijn haat tegen de Déarc-adel.
De man stierf op zijn leeftijd en dus zoekt hij opnieuw iemand anders om te dienen. Hij kon page worden van de jongere broer van de man maar de band tussen hun twee was slecht. De enige waar hij wel mee op kon schieten was zijn zoon.Die ongeveer de zelfde leeftijd had als Teugata.
Zijn droom is om page van de koningin te worden, om zo een manier te vinden zijn vader te wreken en zijn droom te laten uitkomen.. vrij raganorck.
Wel heeft hij altijd het familie schild en het familie wapen bij zich. Hoewel hij die nog nooit heeft gebruikt is die van enorme waarde voor hem. Het schild en wapen is namelijk gebruikt door zijn overoveroverovergrootvader en is steeds van vader op zoon gegaan.
Andere kenmerken/opmerkingen:
Hoewel hij een erg tegen de koningin haar idealen en manier van doen is blijft het hem een eer om voor haar te mogen dienen als page. Met een achterliggende gedachte…


Last edited by Teugata on Tue May 17, 2005 3:03 pm; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 9:50 am    Post subject: Teugata Reply with quote

Hoe is zijn vader aan zijn einde gekomen, het kan zeker dat beide ouders overleden zijn, maar het is een beetje een cliché geworden hier, het lijkt een tendens te zijn dat veel jonge karakters hier hun ouders op vroege leeftijd verliezen...is de stad soms onleefbaar voor volwassensen? ;)

Graag iets meer over de ouders, het lijkt een beetje bij de haren gesleepte gebeurtenis...je laat wel merken dat er een band is...de woorden van zijn vader en de trots van zijn moeder...
Een goede beschrijving van de dood van Teugata's vader, zou al iets zijn...en iets wat zijn angst kan voeden om de traditie voort te zetten.

Van wat voor Edelman was Teugata page...welke van de twee takken, Onyx, Déarc? En ook wat meer achtergrond over deze Weldoener die jouw karakter heeft opgevangen...

Bestudeer ook deze informatie eens:
Raad der wijzen
En meer over de adel in Raganorck:
Raganorck voor dummies

((Gisteren zijn er een aantal draden van Karakters naar hier verplaatst, vanwege de nieuwe Karakterprocedures, het viel niet te beoordelen wie hier het eerste in deze draad had gepost, van mijn kant excuses...))

EDIT:
Nog iets wat je zou kunnen gebruiken, als je de band met jouw ouders verder uit zou willen werken, want hij heeft blijkbaar twee zware klappen te verwerken gehad...
Heeft hij zijn ouders zelf begraven, hebben zijn vader en moeder een graf (In het Duistere District is een kerkhof), hoe is zijn rouwproces...
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Teugata
Sporenzoeker


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 8
Location: Amsterdam

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 11:15 am    Post subject: Reply with quote

Ik heb er wat aan geedit dus kijk maar wat je er nu van vind
Back to top
View user's profile Send private message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 11:37 am    Post subject: Teugata Reply with quote

Ik ga je zodirect een PB'tje sturen...over die dodelijke ziekte =D

EDIT: met die droge vermelding van een dodelijke ziekte kom je er niet zomaar vanaf :P ;)
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Teugata
Sporenzoeker


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 8
Location: Amsterdam

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 12:48 pm    Post subject: Reply with quote

Jeeey jullie zeuren wel een hoop zeg Confused
Back to top
View user's profile Send private message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 1:25 pm    Post subject: Reply with quote

Je hebt hier toch niet zomaar een karakter neergeplempt, zonder een beetje te weten hoe hier geschreven wordt? ;)
Wat had je dan verwacht? :)

Je bent zeker op de goede weg met jouw karakter... een tip is wel om niet halsoverkop te willen spelen, maar wat tijd te nemen om de Raganorck-wereld te leren kennen..je hebt nu eenmaal niet de makkelijkste stap genomen, door een karakter in de stad te zetten, die al een behoorlijke band met Raganorck heeft...in plaats van iemand die voor het eerst in de stad komt... dat is bewonderingswaardig, maar vereist wel iets meer uitwerking van jouw achtergrond naar mijn mening...

Kun je nog iets met de draden die je toegestuurd zijn?
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Teugata
Sporenzoeker


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 8
Location: Amsterdam

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 1:44 pm    Post subject: Reply with quote

ik ben de eerste pb van jou kwijtgeraakt,vraag me niet waar die is '-_-

en in die 2e stonden die draden over -100 het laatste oordeel.Ik heb niet echt veel aan schaakstukken gemaakt van zeep


Last edited by Teugata on Thu Feb 17, 2005 1:45 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 1:45 pm    Post subject: Reply with quote

Het ontbreekt er nog aan dat je aan de stadspoort verschijnt met 'yo yo, wat een leuk stadje is dit'...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Teugata
Sporenzoeker


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 8
Location: Amsterdam

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 1:46 pm    Post subject: Reply with quote

dat snap ik ff niet Question
Back to top
View user's profile Send private message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 5:45 pm    Post subject: Reply with quote

(Dat betekent dat er waarschijnlijk een ander karakter van jou eerder op Raganorck was, die die beroemde woorden sprak...aardig uit de tijd die woorden, maar dat is wat ik er van weet...)

Als jij graag de moeite voor jouw karakter-achtergrond wil nemen, dan willen ik en misschien ook andere spelers of moderatoren ook graag moeite doen voor jouw karakter-achtergrond, tips geven en suggesties aanreiken... het komt van twee kanten.

Mijn eerste mail naar jou was die met de twee linkjes...tenzij je mijn geheugen op kunt frissen over wat er in mijn eerste mail naar jou stond.

De eerste link met de uit zeep gesneden schaakstukken heb je in ieder geval gelezen... als je suggestie nog steeds zie zitten, ga voor die extra moeite...bijt je vast in het verhaal achter de tweede link... misschien wordt dan het een en ander duidelijk...ik zal die tweede link hier nog een keer geven en de PB met beide linkjes nogmaals sturen...raak ze niet kwijt...:

-100 Het Laatste Oordeel: De brandende Toren

Kijk in de tussentijd 'ns ook naar de verhaallijnen van andere spelers...als de sfeer en het vele schrijf- en leeswerk je niet aanspreken, kun je stoppen of zou je kunnen kijken wanneer je er wel de tijd ervoor hebt, laat het in beide gevallen even weten.
Zelf vind ik dat de extra moeite nemen voor je achtergrond het waard is. Nogmaals, je bent aardig op weg.
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Ralvin DelTramos
Duister als de Nacht


Joined: 02 Dec 2003
Posts: 72

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 9:39 pm    Post subject: Reply with quote

inderdaad, ga ervoor!

het is echt leuk om een karakter zo erg in de setting te laten passen dat het er een deel van wordt...

Toen ik hier pas kwam had ik ook gewoon een karakter gemaakt, die wel in Raga kon maar er - helaas - nooit echt deel van heeft kunnen worden. (Zat denk ik niet in haar aard, en ik had haar er helaas ook niet naar gemaakt Wink)

Dat vind ik nog steeds wel jammer, daarom probeer ik langzaam met nieuwere karakters deze meer een deel te laten zijn van de setting.

Dus ik denk wel dat het de moeite waard is! Ga ervoor enzo! En zoals je ziet zijn er mensen die je willen helpen (Ik ben dan wel geen mod en claim ook niet om Raga-kenner te zijn, maar mocht je hulp willen met het een of ander zal ik ook proberen te helpen) dus daar kun je ook gebruik van maken om je karakter ontzettend leuk te maken om te spelen, en om mee te spelen Smile

Succes!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Calliope
Nachtdwaler


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 149
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Feb 17, 2005 10:27 pm    Post subject: Reply with quote

Misschien ook een idee om eens na te denken over hoe zijn karakter nu echt is. Wat denkt hij, wat vindt hij belangrijk, waar is hij bang voor?
Bedenk dat een paar mindere punten, obsessies, doodsangsten en blinde vlekken een karakter pas echt interessant maken.
Ik sluit me bij de rest aan dat het erg leuk (maar ook een uitdaging!) is een karakter te maken dat al generaties deel van de stad uitmaakt, en van de wacht nog wel. Ook het feit dat de familie niet tegen de Nachtstorms is, maar tegen Ophelia als persoon...
Over die ziekte wil ik inderdaad nog wel wat meer weten...weet de rest van de stadswacht hiervan? Dat krijg je nou, had je maar een vak moeten leren. Wink
_________________
Oh Muze bezing mij het verhaal van de stad...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Feb 18, 2005 6:10 pm    Post subject: Reply with quote

Ik sluit me bij iedereen aan, ik kan niets anders verzinnen om eraan toe te voegen. Nog succes met het veranderen.
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Feb 18, 2005 7:08 pm    Post subject: Reply with quote


Inwe:

Als je niets kunt verzinnen om er aan toe te voegen, dan hoef je dat niet te melden! Deze draad is bedoeld om inhoudelijk commentaar te geven op Karakters, zodat men ze nog wat bij kan schaven als dat nodig is. Deze draad is dus niet voor nietszeggende berichtjes (m.a.w. spam) bedoeld.

_________________
-=Lupijn=-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Mar 03, 2005 9:04 pm    Post subject: Reply with quote

Als ik het goed begrijp heb je de trouw aan de nachtstorms als de 'ziekte' omschreven waaraan veel mensen in je familie overleden zijn. Als dat zo is, probeer het dan iets helderder neer te schrijven.

Het is inderdaad een grote uitdaging om een karakter te maken dat uit de stad en uit het kasteel zelf komt. Heb je de geopperde draden gelezen? Heeft het je nog op nieuwe idee-en gebracht?

Het is nu een tijdje terug dat je je karakter in de draad aanvraag akte van verblijf gezet heb. Ik zou zeggen, lees hem nog eens over en verander de dingen die je nog wil veranderen, zeker nu je wat tijd gehad hebt om het hele karakter an sich wat te laten bezinken. Het heeft een tijdje geduurt, maar die tijd heb je al dan niet bewust waarschijnlijk voor een deel ook besteedt aan forumlezen en schaven aan je karakter. Het mooiste zou zijn om nu de dingen die eerst nog een beetje een schets leken in mijn ogen nu kunt verfijnen. Zie eerdere opmerkingen van de moderators.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group