Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Taverne de Lekke Ketel
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Fri Jan 28, 2005 3:02 pm    Post subject: Taverne de Lekke Ketel Reply with quote

Tussen de huizen in staat een gezellig uitziende taverne. Achter het ruitjesglas brand zacht licht en de geur van oud bier, mensen en soep komt door de deur naar buiten waaien. De taverne zou best een verfje kunnen gebruiken. Iets wat al duidelijk in geen tien jaar gebeurd is. Aan de buitenkant lijkt de taverne niet zo groot. Slechts drie ramen en een deur. Het is lekker warm binnen.
Om de schouw staan een paar makkelijke doch versleten stoelen.Verder zijn er een stuk of vijf tafeltjes met houten stoelen er omheen. De tap neemt eigenlijk nog de meeste plek in. Achter de tap is genoeg ruimte om heen en weer te lopen langs de planken waar de drank en glazen op staan. Aan het eind van die planken is een pomp met een wasbak en een oud fornuis. Op dit fornuis staan altijd wel een ketel warm water en een pan overheerlijke maaltijd soep te borrelen. Aan de klantenkant van de bar staan een paar krukken zodat er ook mensen kunnen zitten. De muren waren waarschijnlijk ooit wit. Maar de ouderdom hebben ze vaal gemaakt. Op een schilderijtje waar een jong stel (herman en Theresia voor de kinderschare) op staat zijn de muren leeg. Theresia fleurt de boel wat op door overal waar zij kan verse bloemen neer te zetten die zij door haar kinderen laat plukken. Op de vloer liggen houten versleten balken.
Er zijn twee deuren in het drinklokaal. De ene gaat naar de straat en de andere leid naar een gangetje waar de deur naar buiten is en een trap naar boven. Hierboven zijn oa de woon vertrekken van Theresia en haar kinderen en 3 kamers die zij af en toe te huur aanbied. Deze kamers zijn eigenlijk alleen maar voor zien van een bed, een kast , een buro. en een tafeltje waar een waskan en schaal opstaan.

Theresia bezit een ietswat lege woonkamer. Zij brengt tenslotte de meeste tijd beneden door. De twee jongste kinderen slapen bij haar op de kamer en de oudste delen een andere kamer. In het woongedeelte ligt her en der speelgoed en wasgoed. Hieruit blijkt dat Theresia niet de beste huisvrouw is....
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Fri Jan 28, 2005 3:06 pm    Post subject: Reply with quote

Theresia staat achter de tap en wrijft de glazen droog. Af en toe blikt zij in de pan met soep om te controleren dat deze niet kookt. Haar hele hebben en houwen schuddert en bibbert terwijl ze haar werk doet. Theresia heeft er een blos van gekregen.....
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 9:28 am    Post subject: Reply with quote

Wanneer Theresia klaar is met haar glazen kijkt ze even omzich heen. Ze houdt veel van deze plek waar ook veel herinneringen aan Herman zijn. Soms als ze haar ogen sluit lijkt ze zijn aanwezigheid te voelen.

Terwijl ze zo even staat te mijmeren komen komen Violette en Tommy binnen hollen. Theresia schrikt op en glimlacht bij het zien van die blozende koppies. "Tommy wordt al een echte man" denkt ze gelukzalig terwijl ze zich inhoudt zijn haar uit de kreuk te wrijven. In plaats daarvan geeft ze Violette een dikke smakkert.

"kijk mam!', Violette veegt de natte kus weg en laat haar moeder de bloemen zien die ze mee genomen heeft. Tommy lijkt wat nonchelant omzich heen te kijken maar houdt zijn moeders reaktie scherp in de gaten.

"ach wat mooi", verzucht Theresia terwijl ze haar neus in de bloemen duwt: "viooltjes......"
Haar gedachten dwalen weer naar Herman, die had tenslotte voor hun eerste afspraakje ook viooltjes mee genomen. Theresia sleurt zich zelf weer naar het hier en en ondekt de scheur in Tommy's broek....

"Tommy hoe kom je daar nu weer aan?", Theresia kijkt haar zoon bestraffent aan... "je weet dat het me niet op me rug groeit nu er zo weinig klanten komen.... (hinthinthint Wink ) Tommy kijkt zijn moeder uitdagend aan en zegt: "kom op mam... dat kan toch gebeuren is er nog soep ik heb honger...."

Theresia zucht en weet niet eens zeker of ze wel wil weten wat die jongen allemaal uitspookt. Nog wat na brommend loopt ze naar de pan soep en schept drie kommen vol die ze nog net wat te hard op een van de tafeltjes kwakt.
"en nu eten... en je repareert, violette in je neus peuteren is niet zoals een dame betaamt, en je repareerd die broek zelf Tommy!"
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Alassea
Verloren en Vergeten


Joined: 02 Nov 2004
Posts: 35

PostPosted: Thu Feb 03, 2005 3:21 pm    Post subject: Reply with quote

<3 aanhangers van Peria, van gannon hoofdstraat, nieuw in de stad.>

Fea, Caran lopen de taverne binnen en kijken om zich heen. binnen geurt het heerlijk naar soep. Aan een tafeltje zitten 2 kinderen met een kom soep voor zich, bij de soep ketel staat een vrouw.

"goedendag" Zegt Fea tegen de vrouw terwijl ze glimlacht. De vrouw groet terug. "kan ik u misschien van dienst zijn?" Zegt ze.

"Ik hoop van wel, wij zijn opzoek naar een kamer, we zijn met z'n drieen"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Thu Feb 03, 2005 7:21 pm    Post subject: Reply with quote

Theresia veegt haar handen aan haar schort af en probeert haar bos krullen wat in het gareel te krijgen. Bij onbekenden wil ze er graag netjes uit zien. Ze blikt even naar violette en Tommy waarna ze zich weer naar haar gasten richt.

Zoekt u een kamer voor drie personen? Want helaas heb ik slechts 1 persoonskamers maar wel drie. Is dat een probleem?
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Alassea
Verloren en Vergeten


Joined: 02 Nov 2004
Posts: 35

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 9:51 am    Post subject: Reply with quote

" Dat zou geweldig zijn" zegt Fea met een warme glimlach. "wat vraagt u voor een kamer?"

Fea kijkt even door het raam naar buiten, voor de deur staat Leopold met Vlugvoet te wachten.

"En heeft u misschien ook een stal voor een paard? Of kunt u ons een andere plek wijzen om hem te stallen?"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 10:15 am    Post subject: Reply with quote

"Een plaats voor het paard... Hmmm misschien kan het achter staan?" Theresia wijst met haar duim over haar schouder...

"Tommy breng het paard eens achter". Wanneer Tommy doet als of hij niets hoort en verder eet, port Theresia hem een keer...
"Tommy mama praat tegen je!, Breng het paard eens achter."

Tommy mompelt dingen die niet te herhalen zijn en Theresia kijkt hem even fel aan. "jou spreek ik zometeen wel jongeman!"

Theresia tovert haar warme glimlach weer op haar gezicht. "ik vraag niet veel voor de kamers. Gaat U uw kameraad toch halen en zoek een plekje. Dan schep ik wat soep voor U op" Theresia wijst naar 1 van de tafeltjes. "over de prijs worden we het vast wel eens..., Mijn Naam Is Theresia Koffie en wees welkom in mijn taverne....."

Theresia wijst naar het meisje wat nog aan tafel zit. "Deze jonge dame is Violette, haar broers en zussen zullen zo wel thuis komen. En wel Tommy heeft u al gezien..." Theresia kijkt nog even Tommy na die nog wat na pruttelent naar buiten loopt.
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Alassea
Verloren en Vergeten


Joined: 02 Nov 2004
Posts: 35

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 2:13 pm    Post subject: Reply with quote

Fea kijkt Caran even aan. daarna loopt Caran naar buiten om Leopold te gaan halen.


"Ik denk ook dat we het wel eens kunnen worden, mijn naam is Fea, ik ben heelster van beroep. Mijn vrienden zijn Caran en Leopold, wij reizen samen."

Fea gaat aan een tafeltje zitten, Caran en Leopold komen evenlater bij haar zitten.

Leopold kijkt eens om zich heen "ziet er gezellig uit, en het ruikt hier heerlijk. Ik lust wel wat!"
Fea kan een grijns niet onderdrukken "jij lust altijd wel wat, je bent ook nog niets veranderd!"
"moet dat dan?" vraagt Leopold.
"nee hoor, jij niet!" zegt Fea.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 4:20 pm    Post subject: Reply with quote

Theresia kijkt vergenoegt naar haar gasten. "wat een gezellig stel" denkt ze.

"Nou we hebben soep soep of soep.... Soep dan maar?"

Niet eens wachtend op het antwoord loopt Theresia naar het fornuis en schept nogmaals drie kommen vol. Net als zij klaar is Houdt Tommy die inmiddels weer binnen is haar zijn kom nogmaals bij. "tja van jongens die niet vol raken hebben we allemaal wel eens last... " grinnikt ze en schept ook zijn kom weer vol.

Net als ze de kommen bij haar gasten neergezet heeft komen als in een wervel storm haar andere kinderen binnen rollen. Theresia voorziet ook hen van soep en zet ze aan een van de andere tafels.

Het gelach en gekibbel van kinderen vult de ruimte en maken deze nog eens huiselijker.....
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Witchy
Verloren en Vergeten


Joined: 05 Feb 2005
Posts: 28

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 7:02 pm    Post subject: Reply with quote

((Percival en Loeder vanuit Op de straat)

Loeder trok de deur open met een ruk, stampte naar binnen, en smeet daarna de deur achter zich dicht. Ze zag er niet echt vrolijk uit, integendeel. Met een geirriteerd gebaar gooide ze haar woeste bos rood haar over haar schouder. Ze was nog steeds woedend op Percy en had besloten dat in ieder geval nog een aantal dagen te blijven. Hoe kon hij wou weer al hun geld kwijtraken?!

Boos marcheerde ze naar de bar, om daar op een van de krukken te gaan zitten. Ze wilde wel wat bestellen, maar ze had geen geld meer...
Back to top
View user's profile Send private message
meis
Nachtdwaler


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 102
Location: In mijn eigen fantasiewereldje

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 7:39 pm    Post subject: Reply with quote

Percival stormt achter Loeder aan de taverne in en gaat bij haar aan de bar zitten. "Ik heb nog wel iets geld, waarschijnlijk net genoeg voor 2 drankjes, wat moet je hebben?" Hij praat met een kalme toon tegen haar, maar probeert duidelijk zijn woede in te houden. Hij kijkt richting de vrouw achter de bar, "mag ik 1 bier van je, en wat zij wil hebben?"
_________________
Atashi no naka wa anata dake.
Back to top
View user's profile Send private message
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 8:15 pm    Post subject: Reply with quote

Theresia ziet dit alles onder haar neus gebeuren. En zit het gezicht van deze boze vrouw. Haar mensen kennis vertelt haar dat dit door de man komt die haar naar binnen gevolgt heeft. Ook heeft ze de zorgelijke trek over het gezicht van de vrouw zien gaan.
Waarschijnlijk weet ze al hoe laat het is...

Met opgetrokken wenkbrauw kijkt zij naar de man...

"ook een goedendag....
Een bier zei U?
Het lijkt me dat u eerder een maaltijd kunt gebruiken...
En niet alleen U maar ook de dame hier...
Is er een probleem?"
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Witchy
Verloren en Vergeten


Joined: 05 Feb 2005
Posts: 28

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 9:50 pm    Post subject: Reply with quote

Loeder keurde Percival geen blik waardig, ze keerde zich een beetje van hem af. "Doet u mij ook maar een bier."
Back to top
View user's profile Send private message
meis
Nachtdwaler


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 102
Location: In mijn eigen fantasiewereldje

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 9:54 pm    Post subject: Reply with quote

"Een maaltijd mag ook, maar ik ben bang dat we daar het geld niet meer voor hebben." zegt Percival tegen Theresia. Gericht aan Loeder "Kom op.. ik zei je dat het me spijt, maat het is niet mijn schuld. Ze hebben me erin geluist.. Dit is werkelijk alles wat ik nog heb, " hij legt 3 zilverstukken op de bar "Neem jij het maar als je me niet vertrouwt." Dat laatste kwam enigzins grommen uit zijn mond, en zijn ogen lijken nog steeds vol woede te staan.
_________________
Atashi no naka wa anata dake.
Back to top
View user's profile Send private message
Witchy
Verloren en Vergeten


Joined: 05 Feb 2005
Posts: 28

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 9:58 pm    Post subject: Reply with quote

Loeder loerde vanuit een ooghoek naar Percival, keek dan eens naar Theresia, en daarna weer naar Percival. "Jij en sorry? PHAH! Ik ken je langer dan vandaag, Percy!" Toch pakte ze de drie zilverstukken op, en wendde zich tot Theresia. "Is drie zilverstukken genoeg voor twee maaltijden?"
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat All times are GMT
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 1 of 10

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group