Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Theresia Koffie
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Fri Jan 28, 2005 10:57 am    Post subject: Theresia Koffie Reply with quote

Emailadres: Femke@waas2000.com

Karakters Naam:Theresia Koffie

Geslacht:Vrouw

Ras:Mens

Leeftijd: 54

Beroep:Waardin

Uiterlijk:Mollige vrouw met een knusse boezem waar je wel tegen aan zou willen kruipen. Ze heeft een vol gezicht met appelwangetjes en een ontembare bos blond krullend haar waar een hoedje oprust. Meestal draagt zij bruin tinten met een net gestreken wit schort. Het lijkt een hartelijke vrouw.

Karakter/persoonlijkheid:Thersia is iemand die graag voor andere mensen zorgt. Of deze mensen nou geld hebben of niet. Zo niet verzint zij tegen diensten om bijvoorbeeld een kamer te kunnen huren.Ze is een soort moeder van allen

Verleden: Theresia is geboren en getogen in raganork. Als klein meisje was zij al regelmatig te vinden achter de tap van haar vaders taverne. Zo is zij in het vak gegroeit. Theresia groeide op en stond als tiener als betaalde kracht in haar taverne. Met haar bos krullen vond zij hier al snel een man. Ze hield waanzinnig veel van haar Herman. Toen hun eerste zoon Tommie geboren werd. Was zij 35jaar. Het duurde lang voor dat haar kinderen kwamen. Dit was dan ook een stil verdriet van haar. Daarom houdt zij nu extra veel van haar kinders. In de tijd dat zij nog kinderen had stilde zij haar moederkloek gevoel door te zorgen voor een ieder die dat maar nodig had. Nadat Tonnie geboren was volgde de kinderen elkaar op. En met de komst van de kinderen groeide ook haar omvang. En nam zij niet alleen in haar daden maar ook in haar uiterlijk de vorm van moeder van allen aan. Toen haar jongste, een meisje dat sanne heet geboren werd, werd haar man ziek. Toch zou en moest hij naar de dokter om een kruidenmensel voor sanne te halen die een snotneusje had. Theresia verbood het hem maar hij ging toch. In het natte weer heeft Herman een longontsteking opgelopen waaraan hij overleden is. Theresia had inmiddels de taverne van haar vader overgenomen en besloot deze gewoon te houden. Ze mist haar man erg die nu tien jaar dood is en kan te pas en te onpas met hiaten van zijn wijze woorden op de proppen komen.
Koters in deze volgorde:
Tommy (15) (jongen)
Josje (14) (meisje)
Kees (13) (jongen)
Violette (12) (meisje)
(jantje zou nu 11 geweest zijn maar overleed na de geboorte, jantje was een jongentje Theresia bezoekt nog geregelt zijn grafje)
Sanne (10) (meisje)


Theresia is een echte schat maar weet wel wat ze wil. Haar kids moeten groot groeien, mensen moeten vriendelijk voor elkaar zijn en tot in de eeuwigheid zal zij haar man zalig eren.

Andere kenmerken/opmerkingen: (ehm het zou tof zijn als ze een taverne zou kunnen krijgen en anders plant je maar ergens neer. Ze komt uit de stad zelf en kent hier wel wat mensen dus spreek me maar aan)
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op


Last edited by Theresia Koffie on Fri Jan 28, 2005 2:29 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Dorum Iasha
Nachtdwaler


Joined: 20 Dec 2002
Posts: 143
Location: Emmen

PostPosted: Fri Jan 28, 2005 12:31 pm    Post subject: Reply with quote

Welkom op Raganorck

Je geschiedenis is wat aan de korte kant, maar misschien is dat niet zo heel erg.

Ik hoop dat je veel lees en schrijf plezier hier hebt, het krijgen van een taverne zal denk ik ook niet zo moeilijk zijn (Of de moderators moeter er anders over denken). En misschien vinden de moderators dat je je geschiedenis wat moet uitbreiden.

Enfin ik hoop dat je hier een leuke tijd hebt.

p.s. mooie achternaam ^^

Scaram-né o vrouwe. Cool


Last edited by Dorum Iasha on Fri Jan 28, 2005 12:38 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Dinges
Guest





PostPosted: Fri Jan 28, 2005 12:33 pm    Post subject: Reply with quote

Eindelijk een karakter met serieuze bedoelingen! Cool

Prachtig, maar de geschiedenis kan idd wat langer als je daar zin in hebt Wink
Back to top
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Fri Jan 28, 2005 1:54 pm    Post subject: Reply with quote

Idd beknopt, maar wel binnen de sfeer. Als je ene taveerne witl kun je er gewoon 1 starten. Ik moet wel zeggen, er zijn al behoorlijk wat taveernes hier. Lunea zegt: `er zijn nooit genoeg taveernes!`

En misschein kun je na wat posten je karakteromschijrving aanvullen met wat meer geschiedenis ed.

Welkom in Raganorck!

Mocht je willen lezen aan welke regels je gebonden bent voor het rollenspel, dan raad ik je nog aan de "Basisregels voor Raganorck" en "Roleplaying vragen en antwoorden" en "Wat te doen met drows & draken?" te lezen. Al deze info staat in de draad "De raad der wijzen" , waar zich nog meer nuttige informatie bevindt. Neem a.u.b. even de tijd om die draad te lezen! Voor wat meer achtergronden over de stad Raganorck, bezoek dan eens "Raganorck voor dummies", waar in het kort de situatie in de stad wordt geschetst voor beginnende spelers. Lees ook eens de rest van de website. Als je nog vragen hebt over de werking van het forum zelf, ga dan naar de FAQ. De voertaal op het forum is het Nederlands. Dus geen Engelse woorden/namen en begrippen gebruiken. Neem even de moeite om daar op te letten en het aan te passen.

Verder is het erg makkelijk voor de lezers van je berichten als ze je karakter een beetje kunnen volgen. Als je dus van draad wisselt, is het handig om onderin je post te vermelden waar je naartoe gaat en bovenin je eerste post in de nieuwe draad te vermelden waar je vandaan kwam.
Bijvoorbeeld:
- ((Lupijn naar: "Gannon: de hoofdstraat >> Op straat"))
- ((Lupijn vanuit: "De Tien torens >> De toren van Geschiedenis"))

Veel spelplezier![/quote]
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Fri Jan 28, 2005 2:17 pm    Post subject: Reply with quote

Jullie hebben gelijk.
Ik had wat last van plotseling tijdgebrek Surprised
Maar hier volgt een uitgebreidere geschiedenis:

Theresia is geborgen en getogen in raganork. Als klein meisje was zij al regelmatig te vinden achter de tap van haar vaders taverne. Zo is zij in het vak gegroeit. Theresia groeide op en stond als tiener als betaalde kracht in haar taverne. Met haar bos krullen vond zij hier al snel een man. Ze hield waanzinnig veel van haar Herman. Toen hun eerste zoon Tommie geboren werd. Was zij 35jaar. Het duurde lang voor dat haar kinderen kwamen. Dit was dan ook een stil verdriet van haar. Daarom houdt zij nu extra veel van haar kinders. In de tijd dat zij nog kinderen had stilde zij haar moederkloek gevoel door te zorgen voor een ieder die dat maar nodig had. Nadat Tonnie geboren was volgde de kinderen elkaar op. En met de komst van de kinderen groeide ook haar omvang. En nam zij niet alleen in haar daden maar ook in haar uiterlijk de vorm van moeder van allen aan. Toen haar jongste, een meisje dat sanne heet geboren werd, werd haar man ziek. Toch zou en moest hij naar de dokter om een kruidenmensel voor sanne te halen die een snotneusje had. Theresia verbood het hem maar hij ging toch. In het natte weer heeft Herman een longontsteking opgelopen waaraan hij overleden is. Theresia had inmiddels de taverne van haar vader overgenomen en besloot deze gewoon te houden. Ze mist haar man erg die nu tien jaar dood is en kan te pas en te onpas met hiaten van zijn wijze woorden op de proppen komen.


Theresia is een echte schat maar weet wel wat ze wil. Haar kids moeten groot groeien, mensen moeten vriendelijk voor elkaar zijn en tot in de eeuwigheid zal zij haar man zalig eren.
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Fri Jan 28, 2005 2:21 pm    Post subject: Reply with quote

oww en btw...
ik had alles al gelezen voor ik hieraan begon... Serieuze speler indeed Embarassed
Goed als ik ergens een taverne wil beginnen maak ik dan gewoon een nieuwe draad aan? En Schroom alsjeblieft niet om me af en toe op het rechte pad te zetten indien nodig. Voor mij nog maar de tweede keer serieuze forumplay dus ik moet ws nog veel leren...
maar ik heb er zin an!
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Fri Jan 28, 2005 2:22 pm    Post subject: Reply with quote

Geweldig! Een namenlijst van de rest van de koters zou ook mooi zijn! je kunt die gewoon wijzigen in je eerste karakteroverzicht.. Ik ehb de nieuwe geschiedenis even erbij egzte voor je..

Een taveerne openen gaat als volgt.. Kies een naam en een plaats ( duisterdistrci of tien toren of waar dan ook. Een toepasselijke foto zou mooi zijn. de opnenings post beschrijft vaak het uiterlijk en de gescheidenis de van de lokatie. voorbeelden hiervan vind je overla wel in het forum. Neem bijvoorbeeld Dominick`s huis of een ingang naar de Aankele Haaie in het duister district.

Heel veel speel plezier!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Fri Jan 28, 2005 3:09 pm    Post subject: Reply with quote

Zo namen lijst koters toegevoegd en mijn taverne geopend... De lekke ketel in de hoofdstraat

Ik ben in bussniss!
Cool
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Javier
Nachtdwaler


Joined: 03 Nov 2004
Posts: 184
Location: Raganorck, Stadswal, Huize Schmidt

PostPosted: Fri Jan 28, 2005 4:29 pm    Post subject: Reply with quote

Is die Lekke Ketel eigelijk vernoemd naar de taveerne in Harry Potter of is dat gewoon toeval Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Fri Jan 28, 2005 6:38 pm    Post subject: Reply with quote

Eh, mag ik je er op wijzen dat je het woord koter alleen voor jongetjes kunt gebruiken Razz maar dat is slechts mieren..bevredigen Wink

Verder kun je nooit genoeg taverne's hebben, vooral niet omdat nog niet elk district een taverne heeft.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Fri Jan 28, 2005 6:46 pm    Post subject: Reply with quote

Ik zou zeggen kom een pul bier halen dan kunnen we het over mieren hebben..... Wink

Hmmm nu je het zegt.... *overweegt naam te verenderen van taverne* is dus puur toeval....
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Javier
Nachtdwaler


Joined: 03 Nov 2004
Posts: 184
Location: Raganorck, Stadswal, Huize Schmidt

PostPosted: Fri Jan 28, 2005 8:59 pm    Post subject: Reply with quote

Theresia Koffie wrote:
Ik zou zeggen kom een pul bier halen dan kunnen we het over mieren hebben..... Wink

Hmmm nu je het zegt.... *overweegt naam te verenderen van taverne* is dus puur toeval....


Ok.. weet ik dat ook weer.. viel me eigelijk gelijk op.. Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Sat Jan 29, 2005 6:45 pm    Post subject: Reply with quote

De Lekke Emmer.. ook leuk!
hihi

en je jongste.. en Sanne ( friese jongensnaam trouwens!) Populairste naam in nl op dit moment.. Dertig jaar geleden gaven mijnouders een destijds originele tweede naam aan hun eerstgeborene.. ... hihih
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Princes_of_Death
Duister als de Nacht


Joined: 15 Nov 2004
Posts: 91
Location: Overal en Nergens

PostPosted: Mon Jan 31, 2005 5:46 pm    Post subject: Reply with quote

ehm... kreeg je in de middeleeuwen/victoriaanse tijd niet soms al op je 18e en soms zelfs op je 15e een kind Question
_________________
Try to find me in your heart... I'll always be there when you need me...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Theresia Koffie
Duister als de Nacht


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 73
Location: Rotterdam

PostPosted: Mon Jan 31, 2005 10:14 pm    Post subject: Reply with quote

Erm...
Ergens staat in de tekst dat het lang duurde voor ze kinderen kregen. Het geen zij zeer betreurde maar wel haar de bijnaam moeder van allen heeft bezorgt
_________________
Kom maar bij Theresia en drink je warme honing melk op


Last edited by Theresia Koffie on Tue Feb 01, 2005 8:48 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group