Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Leonora Mana Amalane Nachtstorm
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Leonora_Nachtstorm
Duister als de Nacht


Joined: 23 Jan 2005
Posts: 55
Location: Raganorck Kasteel; Vrouwe Leonora's Vertrekken

PostPosted: Sun Jan 23, 2005 9:54 pm    Post subject: Leonora Mana Amalane Nachtstorm Reply with quote

Emailadres: blushing_blossom@hotmail.com

Karakters Naam: Leonora Mana Amalane Nachtstorm

Geslacht: Vrouwelijk

Ras: Mens

Leeftijd: 30

Beroep: Dame van Adel

Uiterlijk: Lang blond haar in pijpekrullen, blauwe ogen en een bleke huid, doch met licht blozende wangen. Leonora heeft een reeks jurken waaruit ze maar moeilijk kan kiezen, maar ze zorgt er wel altijd voor dat ze fatsoenlijk gekleed is, als een echte dame. Ze heeft ook een waaier. Soms, als niemand kijkt, loopt er wel eens iemand per ongeluk tegen haar waaier aan als hij of zij een foute opmerking maakt tegen Leonora.

Karakter/persoonlijkheid: Aan Leonora is goed te merken dat ze van adellijk bloed is. Ze gedraagt zich naar de etiquette, die ze dan ook uit haar hoofd kent; haar jurken mogen niet boven haar enkels komen, ze dient zich ten alle tijden als een dame te gedragen (er zou wel eens iemand mee kunnen kijken) en ze dient na te denken voordat ze uitspraken doet. Leonora houdt ervan om in het middelpunt van de aandacht te staan, mits het de regels van de etiquette niet overschrijdt. Ze houdt er ook van zich te omgeven met rijke heren die weten hoe ze een dame moeten behandelen. Leonora bemoeit zich, niet als anderen van haar slag, ook wel met het 'gewone' volk, hoewel ze wel voorzichtig is wie ze aanspreekt.

Verleden: Leonora is een oudere, paar keer verre nicht van Ophelia, de Koningin van Raganorck. Beide ouders van Leonora dwalen rond in het kasteel, maar hebben haar toen ze nog contact met haar hadden de nodige dingen geleerd. Leonora kent niet alleen de etiquette uit haar hoofd, maar heeft zo ook haar mening over het regeren van het Koninkrijk van Raganorck. Ze verafschuwt, zoals velen onder het volk doen, het regeren van haar jongere 'nichtje', nog een kind in haar ogen, te weinig levenservaring, te weinig omkijken naar haar taken als Koningin. Ze bevindt zich vaak in de vertrekken van het Kasteel, waar ze ooit heeft getracht Ophelia raad te geven over haar beleid als Koningin, maar daar jammerlijk in heeft gefaald, en het daarna ook niet meer heeft geprobeerd. Kortom, haar mening is dat Ophelia een hopeloos klein kind is, dat vervangen zou moeten worden door een persoon met meer wijsheid en levenservaring. Desnoods zou ze zelf die taak op zich nemen, maar ze heeft geen last van grootheidswaan, dus buiten haar uitlatingen over Ophelia's heerschappij over Raganorck, heeft ze niks te melden over wie wel op de troon geplaatst zou moeten worden.

Andere kenmerken/opmerkingen: Leonora is een dame met veel kennis, maar ook veel problemen. Haar grootste probleem is wel dat ze ongecontroleerde woede-uitbarstingen kan krijgen als ze teveel op haar nek gezeten wordt, hoewel ze meestal redelijk vriendelijk is tegen haar medemens. Die driftbuien haat ze ook, omdat dat niet klopt met de etiquette. Wanneer iemand haar teveel stangt, negeert ze daarom desbetreffende persoon, of ze trekt zich terug in haar vertrekken om even tot rust te komen.

Zoals gezegd houdt Leonora ervan om in het middelpunt van de aandacht te staan; ze heeft redelijk wat muzikaal en artistiek talent. Ze verdiept zich vooral in de dichtkunst en de kunst van het zingen.

(Ik heb overigens alles doorgelezen qua karakter creatie en geschiedenis van Raganorck, dus linken is niet meer nodig Wink )
_________________
'In mijn hart is een wirwar van vraag
En van antwoord, van "wel" en van "niet"
In mijn hart zijn ook uren van stilte
Met heel in de verte een wonderlijk lied'


Last edited by Leonora_Nachtstorm on Fri Jul 22, 2005 10:30 pm; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Dominick
Verloren en Vergeten


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 33
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Jan 23, 2005 9:57 pm    Post subject: Reply with quote

Ben benieuwd..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Jan 23, 2005 10:43 pm    Post subject: Reply with quote

=D
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is de maker en dit karakter ook de zelfde op de Larp? Ik weet alleen niet welke van de twee adelijke dames... die ene die voordrong om een handtekening van Lucius Lumorfus te krijgen...of die andere die het opnam voor die veroordeelde man?

De afkomst, het nichtje...ik weet niet of het geheel klopt, ik ben zo onbeschaamd, adelijke dame, om je toch een linkje te geven voor de stamboom:
deze en kijk dan als je wil onder het kopje 'kasteel' en in het uitrolmenu 'heersers', misschien is dat een goed startpunt om de familiebanden te bepalen.

Een erg leuk karakter...beloofd ook heel wat voor het spel zeker met
die passage over het per ongeluk tegen de waaier aanlopen =D

Veel plezier met spelen...en welkom...
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Leonora_Nachtstorm
Duister als de Nacht


Joined: 23 Jan 2005
Posts: 55
Location: Raganorck Kasteel; Vrouwe Leonora's Vertrekken

PostPosted: Sun Jan 23, 2005 10:50 pm    Post subject: Reply with quote

Ah dat was iets wat ik over het hoofd had gezien =P Maar idd, ik was op de larp, was alleen toen een NPC, de Leonora die een half uur in Lucifer's ogen heeft zitten staren Wink
Maar de Leonora die ik nu ga neerzetten is wat beter uitgewerkt, natuurlijk. Ik zal de stamboom eens even bestuderen en bekijken *probeert hard na te denken, maar is een beetje moe*
En ach, het idee van de waaier...in de etiquette staat niks over heerschappen die heel per ongeluk tegen mijn waaier aan lopen en er misschien een blauw oog aan overhouden Wink Overigens, enige suggestie qua familie-gebeuren? Inspiratie uitgeput voor vandaag, daarbij komt dat ik niet zo helder ben (onder invloed van slaappilletjes >_<')
Edit: Hee! Ik heb in al mijn slaperigheid een gaatje gevonden in het verhaal. Er staat namelijk dat Amber Nachtstorm dood gaat, maar er staat niks over de verdere toekomst of het verleden van Aconiet.

_________________
'In mijn hart is een wirwar van vraag
En van antwoord, van "wel" en van "niet"
In mijn hart zijn ook uren van stilte
Met heel in de verte een wonderlijk lied'
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Leonora_Nachtstorm
Duister als de Nacht


Joined: 23 Jan 2005
Posts: 55
Location: Raganorck Kasteel; Vrouwe Leonora's Vertrekken

PostPosted: Sun Jan 23, 2005 10:59 pm    Post subject: Reply with quote

*leest en zoekt informatie over Aconiet, redeneert, schudt dan het hoofd*
Mhm hierbij verklaar ik het gedeelte der bloedverwantschap aan Ophelia onverklaard totdat ik een juiste oplossing heb gevonden Razz *beukt haar hoofd tegen het computerscherm* Ik zal verder geen poging meer wagen tot nadenken Stom!

_________________
'In mijn hart is een wirwar van vraag
En van antwoord, van "wel" en van "niet"
In mijn hart zijn ook uren van stilte
Met heel in de verte een wonderlijk lied'
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Jan 23, 2005 11:06 pm    Post subject: Reply with quote

Je zou kontakt op kunnen nemen met samara, misschien per pb als je echt de familiebanden zou willen uitwerken, anders is het een ver achternichtje...of wellicht een bastaard-kind ;)

Even voor de duidelijkheid: samara = de Vrouwe, Koningin Ophelia Nachtstorm van Raganorck...
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Leonora_Nachtstorm
Duister als de Nacht


Joined: 23 Jan 2005
Posts: 55
Location: Raganorck Kasteel; Vrouwe Leonora's Vertrekken

PostPosted: Sun Jan 23, 2005 11:10 pm    Post subject: Reply with quote

Daar ben ik van op de hoogte Razz Maar een bastaardkid van Aconiet is wellicht een optie. Dat zou ook meteen haar artistiek en muzikaal talent verklaren. Maar dan is het nog maar de vraag of de achternaam Nachtstorm aan haar gegeven mag worden, eh?
_________________
'In mijn hart is een wirwar van vraag
En van antwoord, van "wel" en van "niet"
In mijn hart zijn ook uren van stilte
Met heel in de verte een wonderlijk lied'
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Jan 23, 2005 11:14 pm    Post subject: Reply with quote

En of Aconiet van adel was, daar durf ik geen uitspraken over te doen, maar misschien heeft ze haar titel & naam gekocht... ;)
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Jan 23, 2005 11:22 pm    Post subject: Reply with quote

Overleg even met Samara betreffende een ingeving over familie- en bastaardkwesties die je graag zou willen zien...wellicht kan het iets moois opleveren...
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Mon Jan 24, 2005 12:32 am    Post subject: Reply with quote

Alle adel in Raga heeft in feite de achternaam Nachtstorm, maar directe familie verwantschappen met de huidig heersende tak zijn voor zo ver ik kan opmaken uit de stamboom vrijwel onmogelijk. Bastaard kinderen krijgen niet altijd de achternaam van hun ouders mee, het hangt hoofdzakelijk van het feit af of de ouders het kind opeisen als de hunne. Vinsalt is voor zover ik weet het dichtste wat Ophelia nog heeft aan familie...

http://www.raganorck.com/forum/viewtopic.php?t=599
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Leonora_Nachtstorm
Duister als de Nacht


Joined: 23 Jan 2005
Posts: 55
Location: Raganorck Kasteel; Vrouwe Leonora's Vertrekken

PostPosted: Mon Jan 24, 2005 7:22 am    Post subject: Reply with quote

*heeft Samara een PB gestuurd en haar op msn toegevoegd. Nu maar afwachten wanneer ze weer tijd heeft*
_________________
'In mijn hart is een wirwar van vraag
En van antwoord, van "wel" en van "niet"
In mijn hart zijn ook uren van stilte
Met heel in de verte een wonderlijk lied'
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Mon Jan 24, 2005 7:43 am    Post subject: Reply with quote

Samara heeft volgens mij gezegd dat ze open wilde laten hoeveel levende familie van haar tak ophelia heeft Razz
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Jan 24, 2005 11:25 am    Post subject: Reply with quote

Even een opmerking aan Lucer Vincero; niet álle adelen zijn een Nachtstorm. Neem maar een voorbeeld aan Inwë, zij is de prinses van Aganda, een stad buiten Raganorck!

Een leuk karakter trouwens. Ik weet niet zeker of ik je op de larp gezien heb, maar ik denk van wel Wink
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Mon Jan 24, 2005 11:38 am    Post subject: Reply with quote

Dit is iets waar ik zeker van op de hoogte ben. Gezien het feit dat de discussie al over adel geboren in Raga ging vond ik het niet nodig om het nog een keer expliciet te vermelden.

De kans ik vergeten zou zijn dat er ook niet Nachtstorm adel in Raga rond loopt is zeer klein... (geheugenverlies zou een mogelijkheid zijn), aangezien Lucer zelf uit een ander land komt en aldaar van adel is en zelfs aanspraak kan maken op de troon.

Een klein advies Inwe, verdiep je in zaken voor je commentaar levert.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Jan 24, 2005 11:43 am    Post subject: Reply with quote

Oke, ik snap het. Sorry!
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group