Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Spelersbloed
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 5:53 pm    Post subject: Spelersbloed Reply with quote

(voortgezet vanaf de topic: de koningin /ogurdraden)

Inderdaad Galliminus, gezocht: meer spelers. Het punt is dat er genoeg prachtige verhaallijnen zijn en het doet pijn die te zien verzwakken/doodbloeden bij gebrek/afwezigheid aan/van spelers.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 6:04 pm    Post subject: Re: Spelersbloed Reply with quote

Een optie is om het voor elkaar te krijgen dat we hier en daar de BANNERS plaatsen die Samara gemaakt heeft..( liefst MET toestemming van de eigenaars van de desbetreffende site alvorens de BANNER gedropt word..)

Op Mandragon zal ik het ook nog eens aankaarten.
Ik ken al enkele mensen die zijn komen kijken de afgelopen weken maar zij "snappen er niets van" of "kunnen geen hoogte krijgen van de verhaallijnen",...wat eigenlijk beiden hetzelfde is maar de een is iets intelligenter geformuleert dan de ander... Ik heb ze ook duidelijk vermeld dat ze altijd een eigen nieuwe verhaallijn op kunnen starten die totaal los staat van hetgeen wat nu gaande is in Raganorck....
Hoe lossen we dit probleem op?
Op de eerste plaats zouden we alle geregistreerde leden van Raganorck eens een meeltje kunnen sturen met onze bevindingen....Een meeltje wat ik wel wil opzetten als het gedaan is met deze draad...dus, deel jullie bevindingen hier aub...


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Edited by: Galliminus at: 8/26/02 8:06:48 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 6:22 pm    Post subject: Spelersbloed Reply with quote

Jammer dat de Medarion-draad misschien iets te ver gevorderd is voor nieuwe spelers, want ik vind dat die draad meer aandacht verdiend, ook omdat 'ie zo mooi opgebouwd is en zeker ruimte biedt voor meer spelers.
Toch zijn er voor nieuwe spelers al prachtige (bestaande) ingangen, zoals Borgas' zijn verhaal of die van de Gepokte, die zijn nog niet te ver doorontwikkeld denk ik om ondoorzichtig te worden voor nieuwe spelers, maar kunnen zich uitbouwen tot prachtige avonturen.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 6:27 pm    Post subject: Re: Spelersbloed Reply with quote

ik weet nog heel goed mijn eerste keer..dat ik een online rpg forum binnenstapte dus...!... Het is inderdaad een beetje overweldigend. Ik ben Raga met een groep binnen gekomen, dat is heel handig dan heb je in elkgeval elkaar. Dat is natuurlijk een luxe die niet iedereen beschoren is. Ik vind zelf dat we nieuwkomers erg goed steunen en helpen. Er is altijd wel iemand in een draad die tegen de nieuwkomer spreekt of hem meeneemt in een avontuur. Dus daar ligt het niet aan.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 6:30 pm    Post subject: Re: Spelersbloed Reply with quote

Galliminus: wat vonden ze onduidelijk aan de verhaallijnen? Is het omdat andere lijnen dwars door bepaalde topics gaan wat verwarrend kan zijn? Moet er een beter onderscheid komen tussen de avonturen? Of stak er al teveel achtergrond in om er wijs uit te worden?

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 6:41 pm    Post subject: Re: Spelersbloed Reply with quote

Ik ben Galli niet, maar wil toch even je vraag beantwoorden Ckeet..

Beetje van alles. Het is moeilijk de lijnen te volgen van plaats naar plaats, zeker omdat je het begin vaak niet kunt vinden. Dan nog een nieuw karakter weet ook niets van de vooraf gaande gebeurtenis dus dat zou niets uit mogen maken. En achtergronden..tja, als de vatse speler hun karaters bijhouden dan zouden ze daar ook info uit kunnen halen.

Misschien is een guided tour een idee. Een soort instroomroute onder begeleiding?

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 6:50 pm    Post subject: Spelersbloed Reply with quote

(&^&*^%) connectie probs aan deze kant...
Ik kan ook vertellen hoe mijn eerste ervaringen waren...:) vers omdat ik nooit eerder een online RPG heb gedaan. Vooral veel gelezen over de achtergrond van Raga, toen een tijd de topics gevolgd die actief waren en terwijl ontwikkelde zich een plan voor mijn karakters, ik begon ook de moeite te nemen om (vrijwel) alles te gaan lezen wat er gepost is, startte toen met het schrijven van mijn verhaal, het ontwikkelen (of speeltesten :) ) van de karakters aan de hand van gegevens die al bestonden, de Zwarte Lotus, de Rosse Buurt. Toen dook er een moment op in een verhaallijn waar ik inmiddels de achtergrond van kende en waar ik op kon aansluiten, een karakter gemaakt die daarin zou passen (de oorlogshond). Vanaf toen startte ik eigenlijk...

Lu...je bedoelt een topic met daarin de URL's van één bepaald avontuur chronologisch samengevat?

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 6:55 pm    Post subject: Re: Spelersbloed Reply with quote

Idd,..het is in principe een geweldig concept dat je als het ware bijna in real-time ;) de gehele stad door kan trekken in een verhaallijn,..maar dit kan zeer verwarrend zijn voor een nieuwe speler, ondanks de vermeldingen waar iemand heengaat....

Maar daarintegen,...als jij als jezelf ( in de "echte wereld" ) een kamer binnen stapt weet je ook niet wat er diezelfde dag allemaal besproken is in die ruimte,...je bent gewoon jezelf en je gaat op tussen de mensen..op een gegeven moment raak je vanzelf in gesprek over iets waar je wel over kan meepraten....dus eigenlijk zie ik het probleem niet van het 'verwarrend zijn'.

Maar de mensen konden het idd niet volgen omdat ze niet wisten waar alles over ging...wat eigenlijk niet nodig is,..desnoods legt iemand het IN Karakter uit als twee personages onder elkaar,..enkel meer RPG pret voor beiden en de rest van Raganorck toch?

Maar die Site Seeing Tour is in principe een aardig idee, al kan ik me er op het moment niet zoveel bij voorstellen,..heb je een concrete visie Lunea?

Of we zouden eens de koppen bij elkaar kunnen steken om een mooie samenvattig te schetsen van hetgeen wat allemaal gebeurt is en nog gaande is....(WAARGH!,..een Helse Taak,..maar wel interresant)


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Anoniem
Dromenvanger


Joined: 08 Feb 2002
Posts: 501

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 6:56 pm    Post subject: Spelersbloed Reply with quote

Er zijn inderdaad maar weinig spelers...en als iedereen hier zelf met meerdere karakters zit danneuuh...wel.
Het was inderdaad moeilijk om even te volgen in het begin (daarom was ik echt in de wilde wouden begonnen,d'r stond nauwelijks iets om te lezen :) wat nu niet meer het geval is) (mmmh,dankzij Coldrin ben ik hier geraakt)...Tja,als er een of andere mogelijkheid is om een soort van "reclame" te maken,in mijn geval.Wil ik dat altijd wel doen....

(gewoon hoofdlijnen een beetje uitschetsen in de vorm van tekst...alleen de kasteel-lijnen kan ik tegenwoordig nie meer volgen)

Edited by: Faranyell at: 8/26/02 9:01:44 pm
Back to top
View user's profile Send private message
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 6:57 pm    Post subject: Grandioos idee Reply with quote

Ik had de vorm nog niet in gedachten, alleen het idee. Maar dat is een plan inderdaad.

Jij hebt je echt goed ingelezen toen je begon! Ik ben er een beetje ingevallen en toen pas gaan lezen. De karakteromschrijvingen helpen hierbij!

Ik wil ook nog even kwijt dat ikzelf Raga één van de makkelijkste RPG forums vind. Het is behoorlijk overzichtelijk. Bijna alle rpg zijn op basis van Ad&d of reeds bestaande tabletops. Heel moeilijk als je daar niet inzit. Ik ken eigenlijk maar 3 rpg's en de andere 2 zijn ook Lives daarnaast.

Dus.....

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 7:05 pm    Post subject: Re: Grandioos idee Reply with quote

Ik kan me ook moeilijk inleven omtrent de invalshoek van nieuwe bezoekers,..maar Raganorck was ook mijn eerste online RPG in de vorm van een Forum,......
Toen Galliminus zijn eerste post neerknalde was dat ook meteen de eerste In Karakter post op Raganorck,..ik heb alles zien ontwikkelen vanaf niets dus was het redelijk gemakkelijk om de grote lijnen te blijven zien..

Al wil meer spelers niet altijd zeggen dat de kwaliteit erop vooruit gaat,..ik heb enkele malen mijn tenen krom voelen trekken door zekere bezoekers,...het kwaliteit/kwantiteit principe wrsch.

Maar een soort van samenvatting ondersteund door de desbetreffende URL's lijkt me wel wat...

Edited by: Galliminus at: 8/26/02 9:07:06 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 7:21 pm    Post subject: Re: Grandioos idee Reply with quote

Een uitgeschreven samenvatting is ook een goede...al is het idd een HELSCH karwei, URL's is 1 ding, al die lappen lezen is een ander, zoveel dingen die niet echt van belang zijn voor de hoofdlijn van het verhaal die er uitgefilterd kunnen worden....
Te verzamelen onder Mythen, Sagen en Legendes van Raganorck?
Dat is dus ook een goede 'guided tour' om de nieuwe spelers wegwijs te maken.

Dat mailtje naar die 'oude' spelers moet zeker komen, wellicht zijn er nog onder hen die zin hebben in te spelen op de nieuwe ontwikkelingen.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 7:35 pm    Post subject: Re: Nieuwe spelers Reply with quote

Mooie suggesties Mirko... en inderdaad de do's en don't's overzicht miste ik in het begin ook, al lezend werd het duidelijker, maar er is inderdaad geen overzichtelijke gebruiksaanwijzing.

De Taveerne was een mooie plaats voor startende spelers, waarvandaan ze aan konden sluiten op verhaallijnen/kennis konden maken met het leven in de stad... misschien dat die functie nu weer zo snel mogelijk terug moet keren wat in principe geloof ik, weer rustig kan *werpt een vragende blik op Galliminus*

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
red
Dromenvanger


Joined: 13 Feb 2002
Posts: 399

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 7:37 pm    Post subject: Re: Grandioos idee Reply with quote

Ben nu weer even red hoor...om het makkelijk te houden!! :)

Is het een idee om een aanspreekpunt (-en) te hebben voor de nieuwelingen, dat die dan begeleid worden door die gids. (Vai de meel ofzo) Dan kunnen ze hun vragen kwijt en kun je ze helpen met de al dan niet ongeschreven 'regels' van Raga en RPG. Dit is een taak die ik best op me wil nemen.

Ik zou niet een hele losse samenvatting maken, dat is onzin, de verhalen zijn goed te lezen,... als de het begin maar weet. Dus de URLS is een goud plan. En dan een paar grote lijnen die vooral de sfeer en geschiedenis van Raga weer geven.

Bovendien moeten we niet vergeten dat het ondanks de regn toch zomer is en wellicht komen er meer mensen als de dagen weer wat korter worden??.

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Mon Aug 26, 2002 7:43 pm    Post subject: Re: Nieuwe spelers Reply with quote

Eigenlijk wel,..al is Valiant nog even uit de running...Hmmm, eerdaags is dit weer mogelijk. Idd een beetje een gemis dat het spelershonk niet echt meer toegankelijk is,..niet aan gedacht eigenlijk.

Als de perikelen rond Medarion afgelopen zijn eerdaags misschien een Lees dit Eerst draad openen binnen de Taveerne waarin een korte duidelijke omschrijving staat hoe de Taveerne er nu aan toe is,,,

Als deze grote draad afgelopen is binnenkort zouden we reclame kunnen gaan maken zodat alles weer toegankelijk is voor iedereen en alle karakters binnen dat avontuur weer vrij zijn...

En in overleg met Samara misschien wat veranderingen teweeg brengen binnen het forum wat alleen zij kan doen als chieftain van de site...Een doen en niet doen lijstje bijvoorbeeld...en wat andere dingen die we nog zullen moeten uitwerken...


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group