Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Het Elkaar Beter Leren Kennen Spel Deel 2
Goto page 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Tue Jan 11, 2005 2:35 pm    Post subject: Het Elkaar Beter Leren Kennen Spel Deel 2 Reply with quote

En we openen met de vraag van Jaap:

Wat doe je 't liefste op een LARP?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Jan 11, 2005 4:37 pm    Post subject: Reply with quote

Acteren, natuurlijk, en veel nieuwe mensen leren kennen, omdat het allemaal een soort lotgenoten zijn, omdat ze ook hiervan houden.

Wat vond je van Raganorck toen je voor het eerst de organisatie in contact kwam?

xxx Inwe
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Tue Jan 11, 2005 5:55 pm    Post subject: Reply with quote

oe oe.. vorige vraag wil ik ook nog even beantwoorden..

LARP.. het helemaal inleven in een wandere wereld/tijd zonder horloges, mobieltjes, sigaretten, blikjes en vervelende instanties en nederlandse bureaucratie. En dan heerlijk tot 6 uur de volegnde ochtend bij het kampvuur keuvelen over van alles en nogwat al dan niet IC...

mmmmm

Andere vraag:

Bedoel je wat ik van de organisatie vond toe ik daar mee in contact kwam of wat ik van raganorck vond?

ik zit al heeeeeeeeel lang hier ( overdrijven is ook een vak) en ik kwam op uitnodiging van Migs, had helemaal niets ingelezen maar speelde gezellig mee. Naarmate ik meer kwam te weten werd het spannender en gezelliger. Nu de eerste larp en de samenwerking met Cauldron een feit is moet er veel veranderen, maar dat is vooral in de 'organisatie gebeurd en niet inde wereld zelf. vind ik knap. Waar er voorheen eigenlijk geen sprake was van organisatie, maar meer een stel vrienden die samen speelden in Olga's wereld. Nu zijn er echt regels en strepen getrokken, dat moet ook wel wil je met meer mensen die forum gaan de houden.

Kortom.. ik vind Raga nog steeds heerlijk!

vraag: Wat eet je het liefst tijdens een LARP als avondmaal, ontbijt en als tussendoortje, wat mag er niet ontbreken?


Last edited by Lunea on Tue Jan 11, 2005 5:58 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Tue Jan 11, 2005 5:56 pm    Post subject: Reply with quote

((overlappende posts,... *wuift naar Lunea*, Bedankt dat je de vraag vergeten bent.. edit:.. ok 2 vragen voor één persoon dan.. Wink ))

Het trok meteen mijn aandacht door de sfeer die er geschept werd.... alleen stoond er nog geen enkele post die niet van Samara afkwam,..en kon je een speld horen vallen.. Wink

Langzaam raakten er steeds meer en meer mensen gestrand in Raga,.. en langzaam leerde ik enkele personen kennen waarmee ik hele mooie verhaallijnen heb geschreven... Hele toffe avonturen meegemaakt,.. en langzaamaan kreeg Raga steeds meer setting info.. Vanaf dat lege Ezboard forum wat het toen was zie je nu het resultaat dankzij veel enthousiaste spelers...

___________________________

Stel dat je zelf een nieuw district of gebied van in/rond Raga mocht verzinnen,.. wat zou dit dan zijn..? Mist Raga nog iets?
_________________
Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Tue Jan 11, 2005 6:06 pm    Post subject: Reply with quote

Nu is mijn edit overlapt met je post Galli.. lekker he..

Voor de volgende..z ie maar welek vraga je beanwoord of doe ze gewoon alle twee!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
meis
Nachtdwaler


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 102
Location: In mijn eigen fantasiewereldje

PostPosted: Tue Jan 11, 2005 7:25 pm    Post subject: Reply with quote

Wat er niet mag ontbreken op een LARP? Chocola natuurlijk!!! Very Happy En mede. Zonder dat als voedsel is een larp toch minder hoor....

Wat Raga mist? Hmm.. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet zoveel van Raga heb gezien. Alleen de taverne en het Hoekhuis. Ik werd soort van meegenomen door iemand. Voor mij heeft Raga alles wel. Ik heb een plek waar ik kan slapen. Ik heb mijn tekenspullen en mensen om te tekenen genoeg. Nee, voor mij is alles er wel.

```````

Ok, ik jat een eerder gestelde vraag, vond hem erg goed namelijk.
Hoe zou jij je karakter op Raga met 1 woord beschrijven?
_________________
Atashi no naka wa anata dake.
Back to top
View user's profile Send private message
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Tue Jan 11, 2005 8:49 pm    Post subject: Reply with quote

Buitenstaander


Wanneer ben je het meest geschrokken op een LARP
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Simeon Warlandt
Sporenzoeker


Joined: 01 Jan 2005
Posts: 23

PostPosted: Tue Jan 11, 2005 9:30 pm    Post subject: Reply with quote

Tja...toen een grote groep terugkwam van een gevaarlijke queeste en mijn beste vriend er niet meer bijwas. Helaas bleek mijn vrees gegrond achteraf...*snifje*

------

Is er een soort karakter dat je nooit zou willen spelen omdat je ze volstrekt oninteressant vindt?
_________________
**De schoonheid des levens zit in de details**
Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Tue Jan 11, 2005 11:46 pm    Post subject: Reply with quote

In principe niet,.. ik sta open voor alles. Zelfs een 'cliché karakter' kan je in zulks wegen wringen dat het een boeiend personage word...
Het enige wat me zal tegenhouden zijn normen en waarden van mezelf en die van andere spelers...
In andere RPG's ben ik al redelijk ver gegaan met karakters,... maar op Raganorck zou ik personages met stevige rascistische neigingen en bijvoorbeeld pedofiele neigingen achterwege laten.. niet zozeer omdat ik het zelf niet wil spelen, maar omdat ik rekening hou met het publiek wat hier komt.. (( van 12 à 13 jarigen tot 40 jarigen))

Enkel de jonge leeftijd van bezoekers beperkt mij in mijn experimentele handelen in de huid van verschillende personages..
Dus nee.. er is niets wat ik niet zou willen spelen omdat ik het oninteressant zou vinden,.. alles is interessant in de juiste handen..

________________________

Hoe zie jij de koningin van Raganorck,.. De Vrouwe Ophelia Nachtstorm..?
_________________
Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Wed Jan 12, 2005 4:10 pm    Post subject: Reply with quote

Als speler vind ik het erg boeiend om haar te volgen. Het ene moment zit ze in een geestige situatie, het volgende moment is de spanning te snijden of loopt het verhaal over van de emo. Het is wel duidelijk dat ze een vechter is. Ze vecht tegen haar verleden, haar getormenteerde geest, de wereld om haar heen. Ik vraag me altijd af of en hoe lang het nog duurt voordat ze compleet krankzinnig wordt. Ik probeer geen wit voetje te halen als ik zeg dat het één van de boeiendste karakters is die ik ooit op het web tegenkwam, en dat ik vind dat Olga ontzettend goed werk aflevert, zoals ze haar neerzet.

Mijn op dit moment voornaamste karakter vind haar maar een lastpost die altijd op verkeerde plaatsen verschijnt en op zijn zenuwen werkt met haar gepraat tegen de stenen en haar onvoorspelbare gedrag.

Waar ik ook even op wilde reageren:
Quote:
Waar er voorheen eigenlijk geen sprake was van organisatie, maar meer een stel vrienden die samen speelden in Olga's wereld. Nu zijn er echt regels en strepen getrokken, dat moet ook wel wil je met meer mensen die forum gaan de houden.


We hebben er veel voor terug gekregen, voor die strepen Smile Maar toch mis ik die tijd wel een beetje. Het blijft een offer.

Quote:
Enkel de jonge leeftijd van bezoekers beperkt mij in mijn experimentele handelen in de huid van verschillende personages..


Toen ik voor het laatst de regels las (waarschijnlijk meer dan een jaar geleden) was alles geoorloofd. Seks, geweld, noem maar op, zolang alle spelers van de betrokken karakters het er mee eens waren. Toch vind ik het puik dat je hier rekening mee houdt Smile

____________________

En dan nu mijn vraag:

Wat is je grootste literaire of journalistieke prestatie?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Pace
Sporenzoeker


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 23

PostPosted: Wed Jan 12, 2005 9:49 pm    Post subject: Reply with quote

persoonlijk mijn artikel in het nieuwsblad van ons speelplein. "opendakdagen in het Heem." Ik wist niet dat ik zo humoristisch was, maar de reacties logen er niet op (nek zwel zwel)

In het echt toch wel dat kleine artikel dat ik eens geschreven heb voor Gazet Van Antwerpen (krant in Vlaanderen)! komt omdat mijn papa schrijver is en schrijft voor die krant, het artikel wat hij moest schrijven ging over iets waar ik aanwezig was, en hij dus niet, omdat ik er al was (iets voor de jeugd zeker, ik weet niet meer wat). dat gebeurt wel vaker dat ik hem dan de info doorspeel, maar deze keer had ik het artikel zelf geschreven (en achteraf wat verbeterd door de papa).

-------------------------------------------------------------------------


Als je zelf een politieke partij zou oprichten, wat is het eerste en belangrijkste standpunt waar die partij zou voor staan! Of gewoon, welk punt is op politiek vlak zeer belangrijk voor je!
_________________
asta la victoria siempre
Back to top
View user's profile Send private message
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 11:59 am    Post subject: Reply with quote

Ik wilde eerst deze vraag niet beantwoorden.. maar dat vodn ik een beetje laf...

Ik heb he-le-maal niets met politiek.. het blijft alle maal gezever.. Dus ik richt geen partij op of een partij tegen de politiek!

vergat ik toch weer de vraag!


Als je een fruit was, welk fruit zou je zijn?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 6:08 pm    Post subject: Reply with quote

Banaan of aardbei, omdat ze lekker en lekker suggestief zijn.

______

wat is je favoriete spreuk/loesje opmerking/wisecrack/gezegde?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Pace
Sporenzoeker


Joined: 06 Jan 2005
Posts: 23

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 7:38 pm    Post subject: Reply with quote

"dat is maar relatief hé, alles is relatief!" (dank u meneer Einstein en zijn relativiteitstheorie.)

----------------------------------------
Welk personage uit Star Wars zou je graag eens willen zijn. en waarom?
_________________
asta la victoria siempre
Back to top
View user's profile Send private message
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 7:54 pm    Post subject: Reply with quote

Yoda! Hij is oud en wijs en hij praat grappig, en stiekum ook wel een beetje schattig. En ik vond de scene waarin hij het tegen Darth Tyranus opnam toch wel zeer indrukwekkend.

Anders zou jango of boba fett ook wel cool zijn Smile

_______________

Wat was als kind je lievelingskostje?


Last edited by Gashyr on Thu Jan 13, 2005 9:02 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Goto page 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Next
Page 1 of 20

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group