Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Zabbe Uiterwaard

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zabbe_Uiterwaard
Dwaler


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 6
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Jan 09, 2005 3:09 pm    Post subject: Zabbe Uiterwaard Reply with quote

Karakter Naam: Zabbe Uiterwaard
Geslacht: Man
Ras: Mens
Leeftijd: 54

Beroep: Straatveger eerste klasse, hoofd van het Gilde der Stadsreinigers Raganorcks.

Uiterlijk: Pezige oudere man met grijs haar, een baard, priemende donkere ogen en altijd een eeuwig een pijp tussen zijn tanden. Duwt ook vrijwel altijd zijn schoonmaakkarretje voor zich uit, geladen met uitstekende bezemstelen, emmers, zwabbers en een grote afvalton. Op zijn pet prijkt het wapenschild van de straarvegers: Een wit en een zwart vlak, gescheiden door een bezem.

Karakter/persoonlijkheid: Zabbe is een vriendelijke kerel, hoewel niet erg breedsprakig en schaars met zijn lach. Hij is nooit te beroerd om de smerigste rommel op te ruimen en reinheid staat bij hem hoog in het vaandel. Hij houdt van zijn glaasje Raganorcker kruidenbitter zo tegen de avond, en weet alles van pijptabak. Luiheid en slordigheid roepen zijn toorn op, hoewel hij ook begrijpt dat zonder deze zaken zijn beroepsgroep overbodig zou worden.

Verleden: Zabbe was nog een jonge man toen hij, zoekend naar een beroep waar hij ook zonder gildebewijzen en opleiding aan kon beginnen, bedacht dat er wellicht behoefte was aan een straatveger. Beginnend met een tweetal oude bezems en een emmer werd zijn werkterrein het Gannon. Winkeliers wierpen hem aanmoedigend wat eten en geld toe als hij hun stoep als eerste zou vegen. Dat bracht zijn eerste eigen verdiende geld binnen, en voedsel op de plank, maar Zabbe wilde meer. Met nietsontziende heldenmoed begaf de smoezelige magere vent, met zijn twee bezems in de hand, zich naar het Kasteel waar hij vroeg om een officiele aantelling als Straatveger Raganorcks met de bijbehorende subsidie. Tot zijn eigen verbazing werd zijn verzoek toegewezen en kon hij al snel zelf mensen in dienst nemen om zijn reinigingsdienst uit te breiden. IJverig sparen maaktte het mogelijk om officieel een Gilde op te richten en een Gildehuis te bouwen. Hier konden straatvegers zich 'sochtends melden voor een mok hete koffie of thee en 's avonds voor een welverdiend glaasje Raganorcker. In de opslagloods wordt al het straatvuil aan het eind van de dag verzameld en op een grote kar geworpen. Tenslotte, eens per twee weken, rijdt een of twee van die karren tot buiten de stadspoorten waar de troep op een hoop wordt gegooid en verbrand.

Andere kenmerken/opmerkingen: Straatvegers vallen niet op. Ze zitten overal maar bemoeien zich nergens mee en doen gewoon braaf hun werk. De gedachte dat ze menselijk zijn komt zelfs zelden bij de gewone burger op. Ze zijn deel van de stad en net zo gewoon en saai als de straatstenen zelf.

Het Gilde der Stadsreinigers Raganorcks heeft op dit moment 23 vegers in dienst en nog eens zoveel knechtjes of vegers-in-opleiding. De laatste worden vaak gerekruteerd uit het Dearc Internaat voor Heropvoeding.
_________________
~~ mijn bezem en ik ~~
Back to top
View user's profile Send private message
Princes_of_Death
Duister als de Nacht


Joined: 15 Nov 2004
Posts: 91
Location: Overal en Nergens

PostPosted: Sun Jan 09, 2005 3:26 pm    Post subject: Reply with quote

Leuk karakter Cool


-xxx- LaLa
_________________
Try to find me in your heart... I'll always be there when you need me...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Jan 09, 2005 4:52 pm    Post subject: Reply with quote

Hehehe... heel tof, het idee dat er heel wat zaken het schoonmakersgilde onder ogen komen waar de meeste inwoners behoorlijke nachtmerries van zouden hebben...

Misschien is het gilde een reden dat er nog geen totale anarchie is losgebarsten ;)
Mooi... die aansluiting met Déarcs Heropvoedings-Instituut is ook erg leuk...
_________________


Uw Shoppe om de Hoeck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Sun Jan 09, 2005 8:52 pm    Post subject: Reply with quote

Super karakter!!
Pats helemaal in het straatbeeld, letterlijk en figuurlijk! Mooi opluistering in Raga.

Wie weet wat een straatveger allemaal meemaakt. Welkom.


Last edited by Lunea on Tue Jan 11, 2005 12:30 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Simeon Warlandt
Sporenzoeker


Joined: 01 Jan 2005
Posts: 23

PostPosted: Sun Jan 09, 2005 9:24 pm    Post subject: Reply with quote

Inderdaad...en dan die post op het Gannon. Helemaal goed. Ik buig diep in respect.
_________________
**De schoonheid des levens zit in de details**
Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Sun Jan 09, 2005 11:21 pm    Post subject: Reply with quote

Iets in de schrijfstijl doet mij denken aan de entree van Kapitein Grijs in de stad,.. ofwel de Leona account.. Wink

Maar zeer zekers een mooi personage,.. idioot dat wij zelf nooit hieraan gedacht hebben eigenlijk... :bloos:
Mannen als deze moeten tegen hun zin in al veel getuige zijn geweest van dingen die weinigen weten of nauwelijks het daglicht kunnen verdragen.. intrigerend mag ik wel zeggen.....

EDIT: Vermoeden bevestigd door een simpele IP check. Wink
_________________
Galliminus dan Maros, Kapitein in het Adellijke Regime van Raganorck.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Inwe Surion
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 245
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Jan 10, 2005 2:00 pm    Post subject: Reply with quote

*Auplause!* Wát fantastisch verzonnen! Ga zo door, beste man!

xxx Inwe
_________________
Miljoenen krioelen, zoeken hun weg, in een doolhof van denken waar geen weg terug meer is.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Zabbe_Uiterwaard
Dwaler


Joined: 09 Jan 2005
Posts: 6
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Jan 10, 2005 5:12 pm    Post subject: Reply with quote

Slaat nederig de ogen neer... Dank voor zoveel lof. Embarassed

Ik zal m'n best doen trouw te blijven aan de IC / OOC begrenzingen want een karakter als Zabbe heeft de potentie om overal te zijn, alles te weten en ook nog eens snel een hoop mannetjes op te trommelen. En dat wil ik dus NIET....

IC - Wij weten niks tenzij we in dezelfde draad als u de stoep staan te vegen tijden het op luide toon smeden van uw snode plannen. En zelfs als we het weten, dan weten we nog niks, savvy.
OOC - Doe de test... Gaat het me lukken om m'n werk goed te doen. Drop een bananenschil op het Gannon en kijk hoe lang het duurt. Cool
_________________
~~ mijn bezem en ik ~~
Back to top
View user's profile Send private message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Mon Jan 10, 2005 10:14 pm    Post subject: Reply with quote

Voor Mirko wordt het pas echt leuk als het piepende wagentje van Zabbe net om de hoek verdwijnt op het moment dat hij het lijk aan Lunea wil laten zien... zullen we daar op wachten Lu dan wordt die arme magister van mij helemaal gek. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Leana Terived
Nachtdwaler


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 333

PostPosted: Wed Jan 12, 2005 6:59 pm    Post subject: Reply with quote

En Desey maar zoeken naar Ion... (gnuif!)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Jan 13, 2005 3:58 pm    Post subject: Reply with quote

Het lijk hing er al een poosje. Je had tijd genoeg om de draad op te zoeken en er te posten, anders ga eens met die vriendelijke Mirko praten. Die kan je vast wel vertellen wat hij denkt gezien te hebben. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Lijst van Inwoners All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group